جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

مسیر ناهموار کارآفرین

2 سال پیش ( 1400/10/14 )
 

به گزارش خبرگزاری ایلنا، رؤیای کارآفرینی بیشتر از مسئله پول، به انگیزه ای قوی  نیاز دارد تا در مسیر درست قرار گیرد و کسب وکار را رونق داده، فروشی عالی را به همراه داشته باشد در این مسیر، محیط کاری و شرایط مناسب، انگیزه کافی را به کارآفرین خواهد داد.

ولی برای رسیدن به نقطه ی مطلوب، چالش های بسیاری پیش روی کارآفرینان و مدیران واحدهای کسب وکار، قرار دارد که آغاز این سفر دشوار را، به داشتن لشکری مجهز، نیازمند می سازد تا کارآفرین بتواند اهداف شرکت نوپای خود را، محقق کند.

کارآموزی؛ آغاز کار هر کارآفرین

محمود هدایتی کارآفرینِ حوزه صنعت در سوادکوه که عمده ی زمان فعالیت خود را به تراشکاری گذرانده است، در مورد این چالش ها در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در سوادکوه، می گوید: کارم را با کارآموزی در نساجی شماره دوِ قائم شهر آغاز نمودم، چهل وپنج روز تمام وقت، در نساجی قائم شهر کارکردم و خوشبختانه تجربه ی آن روز سبب شد تا بتوانیم امروز به طور مستقیم برای چهار نفر شغل ایجاد کرده و با همکاری همکارانم در این مجموعه، در زمینه تولید انواع قطعات و ابزارآلات صنعتی، تعمیر و نگهداری ماشین آلات راه سازی، واحدهای معدنی و تولیدی شن و ماسه و سنگ شکن، ماشین آلات بلوک زنی و تولید گیربکس فعالیت کنیم.

هدایتی جامعه هدف مجموعه ی خود را این گونه معرفی می کند؛ اکثر واحدهای تولیدی در شهرستان، به ما اعتماد می کنند و تولید دستگاه ها و ماشین آلات خود را، به ما می سپارند؛ مانند شرکت کشتارگاه مرغ آلاشت و کود شیمیایی و کارگاه های بلوک زنی منطقه.

مواد اولیه؛ مهم ترین عامل رونق صنعت

این کارآفرین صنعتی و فنی در سوادکوه، می گوید: یکی از موضوعاتی که در سوادکوه به آن توجهی نمی شود ولی برای موفقیت در حوزه کارآفرینی باید به آن نگاه ویژه داشت، دسترسی آسان به مواد اولیه است.

به عنوان مثال در سوادکوه که دسترسی به معادن شن و ماسه و جنگل ها، راحت تر است، کسانی که می خواهند وارد عرصه صنعتی شوند، قطعاً در فعالیت های مرتبط به معادن و چوب، موفق خواهند شد.

گرانی تجهیزات صنعتی، عامل ریسک پایین تولید

هدایتی با اشاره به هزینه بالای احداث کارگاه صنعتی می گوید: ازآنجایی که هزینه تهیه ماشین آلات و هزینه های شروع یک کسب وکار بالاست، با توجه به زمان احتمالی رسیدن به بهره وری و بازگشت سرمایه و آزمون خطای بسیار در کار فنی، این روزها کمتر کسی، این ریسک را می پذیرد که وارد عرصه تولید و صنعت شود و حتی شاهد آن هستیم که تعداد کثیری از کارگاه هایی که در سال های گذشته فعال بوده اند، به تعطیلی کشیده شدند.

هدایتی تعداد واحدهای فعال در این حوزه را شش کارگاه عنوان کرد و اشاره داشت: برای شروع کار در این حوزه، مجوز از وزارت صمت نیاز است، ولی واحد صنفی مجزا در شهرستان نداریم.

موانع و مشکلات کارآفرینی و تولید

این کارآفرین سوادکوهی در خصوص موانع و مشکلات این حوزه گفت: موانع و مشکلات صنعتی فقط مختص به شهرستان نیست و کل کشور با آن درگیر هستند. ساختاری که مدیران پیش روی واحدهای تولیدی قرار می دهند، مسیر همواری نیست.

ازآنجایی که حمایت چندانی از این حوزه نمی شود، مشکلات بسیاری ازجمله بروکراسی های اداری، سد راه تولیدکنندگان می شود و به همین خاطر کارگاه های کوچک ما نمی توانند به واحدهای صنعتی بزرگ تبدیل شوند.

علاقه به آموزش کارآموزان

محمود هدایتی می گوید: ما در کارگاه از کسانی که علاقه مند به این حوزه باشند و هنرآموزانی که هنرستان فنی و ساخت و تولید، برای آموزش استقبال می کنیم و با توجه به تقاضای بالای این حوزه و بازار اقتصادی پررونق آن، فعالیت در این نوع از صنعت را به هرکسی که به دنبال بهره وری و سود بیشتری هست، پیشنهاد می دهیم.

شهرک های صنعتی

وی همچنین در خصوص عدم ورود به شهرک های صنعتی توضیح داد: ما بازار هدفی مشخص کردیم که بتوانیم شهرستان را پوشش دهیم. منتهی مشکلاتی که شرکت شهرک های صنعتی استان مازندران زیر پای تولیدکنندگان می گذارد سبب شد تا عملاً ورود به شهرک صنعتی به صرفه نباشد و هزینه های سربار زیادی به  تولیدکنندگان، تحمیل شود.

ما شاهد آن هستیم که شهرک های صنعتی در کشورهای پیشرفته. امکانات و شرایطی را به عنوان یارانه تولید، به تولیدکنندگان اختصاص می دهد که مزایای ورود به این عرصه را توجیه پذیر می کند و امیدواریم در دولت و مجلس قوانینی تصویب شود تا بستر بهتری برای واحدهای تولیدی فراهم شود.

کارآفرین سوادکوهی در پایان خطاب به مسئولان متولی صنعت، یادآور شد: امیدواریم با پشتیبانی و حمایت در حوزه صنعت، بتوانیم با امکان پرداخت تسهیلات بلندمدت با بهره کم، در عرصه تولید، مثمر ثمر باشیم. همچنین شرایط دسترسی به مواد اولیه را، فراهم کنند و سرمایه در گردش افزایش یابد تا شاهد رشد و شکوفایی ایران اسلامی در حوزه صنعت و تولید باشیم.

برچسب ها : اخبار شرکت ها
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/n7Up57pD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه