جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

احتمالا در مورد باطری­ های ضعیف آیفون شنیده­ اید. اکثر کاربران از خالی شدن شارژ آیفون آن هم با سرعتی بیش از دیگر گوشی­ ها شکایت دارن.گوشی­ های آیفون که غول­ های تکنولوژی هستند با داشتن ضعف در قسمت باطری کمی مورد انتقاد قرار می­ گیرند و مدام از قیمت بالای آنها شکایت می­شود. آیفون با به روز کردن نرم افزار خود و ارائه IOS 15 سعی داشته تا این مشکل را بهبود دهد و میانبرهایی برای بهبود باطری به شما پیشنهاد کرده است. ما این میانبرها را برای بهبود عملکرد تلفن همراهتان با شما به اشتراک می­ گذاریم.

9+1 ترفند کاربردی برای مدیریت باطری در IOS 15

  1. optimized battery charging

با ارائه آیفون 13 و همچنین  IOS 15 راه­هایی مثل مدیریت باطری کمی راحت­تر شده است. این تلفن­های نسل جدید قدری بهینه­ تر هستند. اولین گزینه ای که حرف اول و آخر را در نگهداری از باتری می زنند، optimized charging است. وارد قسمت تنظیمات شوید و battry را انتخاب کنید، سپس به battry Health بروید و گزینه optimized battery charging را روشن کنید. این کار به سلامت باطری آیفون شما کمک می کند.

  1. Dark mode

9+1 ترفند کاربردی برای مدیریت باطری در IOS 15

آیفون­ های جدید که صفحه نمایش آنها Oled است، در هنگام نمایش قسمت های تیره از یک تصویر، پیکسل های آن قسمت را خاموش می کند و این به شدت مصرف باطری را کاهش خواهد داد. باتوجه به این ویژگی اگر iphone 13 pro max یا هرکدام از سری ­های جدید آیفون را دارید که مجهز به نمایشگر oled  هستند، حالت تلفن خود را روی دارک مود قرار دهید تا پیکس های خاموش به کمک باطری بیاید.

  1. Closing apps

مورد بعدی که به حفظ سلامت باطری شما کمک خواهد کرد نبستن اپلیکیشن های باز است. بستن یک به یک اپلیکیشن های باز منجر به بالاتر رفتن مصرف باتری خواهد شد. اگر فکر می کنید که با انجام وسواس گونه این کار به سلامت باتری کمک خواهید کرد حقیقت کاملاً برعکس این است و بستن دائم اپلیکیشن ها تنها شارژ باتری را کم خواهد کرد. می­توانید این کار را هر چند روز یک بار انجام دهید. توجه داشته باشید که برنامه های باز باتری مصرف نمی­ کنند و نیازی به بستن آن ندارید.

تنها زمانی که یک برنامه جدید را باز میکنید پردازنده برای پردازش اپلیکیشن جدید باتری مصرف خواهد کرد و به همین دلیل شاهد کم شدن باتری خواهید بود و زمانی که از این اپلیکیشن استفاده نمی کنید و در پس زمینه قرار دارد مصرف باتری در آن دیده نمی شود.

  1. بستن share analytic

مورد دیگری که به کاهش مصرف باتری کمک می ­کند گزینه share analytic است. به قسمت تنظیمات بروید و وارد privacy شوید؛ گزینه Analytics&improvements را انتخاب کنید و Share Iphone Analytics را خاموش کنید.

ما به شما پیشنهاد می کنیم که این گزینه را خاموش نکنید. آیفون این گزینه را برای دریافت کدهای عیب یابی گوشی­ ها فعال کرده و زمانی که کوچکترین مشکل یا لگ برای آیفون شما ایجاد می­ شود، کد این مشکل در این قسمت ذخیره خواهد شد و سرورهای اپل مستقیما این کدها را بررسی می کند تا در آپدیت های جدید این مشکل را برطرف کند. همچنین آیفون نسبت به بهبود تلفن همراه شما واکنش نشان خواهد داد و آن را تعمیر خواهد کرد. اگر تنها به سلامت باتری خود اهمیت می ­دهید می توانید این گزینه را خاموش نگه دارید اما بهترین کار روشن نگهه داشتن آن است.

  1. کاهش نمای گرافیکی یا Reduce Motion

9+1 ترفند کاربردی برای مدیریت باطری در IOS 15

این قابلیت، پیش از Ios 15 روی آیفون بوده و قابلیت جدیدی نیست اما بسیار کاربردی است.

برای کاهش گرافیک به قسمت تنظیمات بروید و در منوی Accessibility گزینه Motion را انتخاب کنید و سپس Reduce motion را روشن کنید. پس از خاموش کردن این گزینه مشاهده می­ کنید که عملکرد آیفون شما شبیه به گوشی های قدیمی شده و حالت انیمیشن از روی آن محو شده. در واقع حالت موشن گوشی نیاز به پردازش قوی دارد و به همین دلیل باعث مصرف بیشتر باتری خواهد شد. با روشن کردن این گزینه gpu برق کمتری مصرف خواهد کرد و در نتیجه مدت زمان بیشتری می­توانیم از باتری گوشی استفاده کنیم.

  1. روشنایی صفحه را کاهش دهید

نور صفحه گوشی هر میزانی که باشد چشم شما پس از گذشت چند دقیقه به آن عادت خواهد کرد. بهترین کار این است که همیشه نور گوشی خود را در حالت نصف قرار دهید تا حجم باتری بیش از اندازه مصرف نشود. در واقع پرمصرف ترین قسمت آیفون Display آن است که یک مانیتور تمام عیار برای پخش عکس و ویدیو است.

  1. کاهش نقاط سفید Display

مورد دیگری که به نگهداری باتری کمک می­ کند کاهش نقاط سفید صفحه نمایش است. وارد تنظیمات شوید و از منوی Accessibility گزینه Display & Text size را انتخاب کنید و گزینه Reduce white point را روشن کنید. این کار باعث می­شود تا نقاط سفید صفحه نور کمتری بگیرند و کمی تیره تر شوند. شما می­توانید پس از روشن کردن این گزینه به صورت دستی میزان نور را تعیین کنید و به این صورت درخشان بودن نقاط سفید روی صفحه کم خواهد شد. این گزینه تاثیر بسیاری در کاهش مصرف باطری خواهد گذاشت.

  1. آپدیت نگه داشتن گوشی

بعضی از افراد عقیده دارند که آپدیت کردن آیفون باعث کند شدن آن می­ شود. بعضی از مواقع پس از آپدیت جدید مدل خاصی از آیفون دچار مشکل شده است که سرورهای اصلی آیفون با شناسایی مشکل و تولید یک آپدیت جدید مشکل را به سرعت برطرف کرده اند. در واقع مشکل به دلیل آپدیت رخ نمی ­دهد و یک هوش مصنوعی دلایل مختلفی برای بروز چنین مشکلاتی خواهد داشت. آپدیت نگه داشتن گوشی به سلامت باتری کمک می­ کند و از بروز مشکلات امنیتی مختلف جلوگیری می کند.

  1. Background app refresh

این مورد هم می تواند مصرف باتری را به شدت کاهش دهد. وارد قسمت ستینگ شوید و سپس General را انتخاب کنید؛ وارد background app refresh شوید و سپس وای فای را انتخاب کنید. مصرف باطری در حالت وای فای کمتر است همچنین هزینه کمتری هم دارد. شما همچنین می ­توانید برنامه هایی که نیاز به تازه سازی ندارد را به صورت دستی خاموش کنید.

  1. Restart iphone

بسیاری از افراد این کار را انجام نمی ­دهند و به نظرشان دلیلی وجود ندارد تا هفته یک بار تلفن همراه خود را خاموش روشن کنند. این کار هیچ ضرری برای گوشی شما ندارد و از طرفی برای گوشی مفید است. بسیاری از مشکلاتی که به صورت لحظه ای در آیفون ایجاد می شود در حافظه رم باقی می ماند و زمانی که شما گوشی را یک بار در هفته خاموش می کنید به حافظه تلفن همراه خود یک استراحت کوتاه مدت داده اید و این کار همچنین سرعت تلفن شما را هم افزایش خواهد داد.

آیفون با ارائه این قابلیت ها کمک زیادی به بهبود مصرف باطری کرده است. اگر شما هم از کاربران آیفون هستید این موارد را برای سلامت باطری خود انجام دهید.

نویسنده: سارا اقبالی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/4TYLmZ6d
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه