جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از مهر، روح اله استیری در خصوص همکاری ایران و قطر در حوزه فناوری گفت: ما در معاونت علمی و فناوری طی چهار سال گذشته در تلاش بوده ایم تا همکاری هایی با بخش خصوصی و دولتی قطر در حوزه فناوری داشته باشیم.

مدیرکل توسعه کسب و کار بین الملل مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری افزود: از این رو برنامه ریزی برگزاری اولین نشست تجاری – فناوری میان ۵۰ شرکت دانش بنیان علاقه مند و طرف های قطری در سال ۹۶ برنامه ریزی نهایی شد. اما بدلیل شرایط متغیر سیاسی قطر و مبتنی بر نظر وزارت امور خارجه این نشست برگزار نشد.

همکاری بخش خصوصی ایران و قطر در حوزه فناوری

استیری افزود: در ادامه پیگیری های معاونت علمی و فناوری، هیئتی متشکل از مدیران معاونت علمی و شرکت های دانش بنیان جهت حضور در اولین نشست تجاری مشترک و بازدید از صندوق فناوری عمان (Oman Technology Fund-OTF)، پارک فناوری اطلاعات مسقط (Knowledge Oasis Masqat) و پارک فناوری مسقط (Innovation Park of Masqat-IPM) و دیدار با وزیر صمت، وزیر امور خارجه و دبیرکل شورای تحقیقات عمان در مهرماه سال ۹۶ به آن کشور اعزام شدند.

به گفته وی، در ادامه این پیگیری ها، اسفندماه ۹۷ شهر اصفهان با حمایت معاونت علمی و فناوری میزبان ۳۰ تاجر و بازرگان و سرمایه گذار از کشور عمان جهت برگزاری دومین نشست تجاری میان شرکتهای دو کشور بود.

استیری خاطر نشان کرد: با توجه به درخواست طرف عمانی مبنی بر لزوم ترغیب بخش خصوصی دو کشور به تعامل تجاری و اقتصادی، فعالیتهای معاونت علمی با کشور برای حضور در رویدادهای تخصصی کشور عمان صورت پذیرفت.

مدیرکل توسعه کسب و کار بین الملل مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری با بیان اینکه هیات قطری بعد از رویت پروژه های فناورانه و شرکت های دانش بنیان ایرانی، علاقمند به سرمایه گذاری روی طرح های دانش بنیان و همکاری با ایرانی ها شدند، گفت: آنها مایل بودند که با پروژه های مختلف ایرانی همکاری کنند و امکاناتی را برای این پروژه ها فراهم سازند.

به گفته استیری، ما در معاونت علمی نیز آمادگی این همکاری فناورانه را داشتیم ؛ زیرا قطر می تواند هابی برای صادرات محصولات دانش بنیان ایرانی به سایر کشورهای در ارتباط باشد.

وی با اشاره به یکی از اقدامات معاونت علمی برای همکاری فناورانه با قطر خاطر نشان کرد: برنامه داریم با مشارکت بخش خصوصی پایگاهی برای توسعه کسب و کار بین دو کشور در قطر راه اندازی کنیم.

مدیرکل توسعه کسب و کار بین الملل مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری تاکید کرد: در هر صورت زمینه همکاری دو کشور ایران و قطر وجود دارد؛ امیدواریم  که بتوانیم علاوه بر راه اندازی زیرساخت صادرات در قطر، زمینه صادرات محصولات فناورانه به این کشور با قدرت بیشتری صورت گیرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/S6rI13CC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه