جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی روز گذشته (دوشنبه 15 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک و تهنیت حلول ماه میهمانی خدا، ماه مبارک رمضان به تمامی مردم عزیز ایران و تمامی مسلمانان جهان گفت: این ماه فرصتی درخشان برای تقویت همدلی و اتحاد و محبت اجتماعی و رقم زدن جلوه های بی نظیر نوع دوستی در سراسر کشور است؛ در کنار خودسازی، با محکم کردن زنجیره مهربانی و الفت، همچون سال های گذشته، از برکات این ماه عزیز در کنار یکدیگر بهره مند شویم. 

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همچون سال های گذشته، تولید را محور فعالیت های اقتصادی سال پیش رو قرار دادند و با تاکید بر دو ویژگی دانش بنیان و اشتغال آفرین بودن این فعالیت ها، نقشه راه اولویت های قانون گذاری و اجرا را در سال جاری را تعیین کردند؛ خدا را شاکریم که مجلس یازدهم از نخستین روزهای آغاز به کار خود، توجه ویژه ای به تقویت تولید دانش بنیان و ریل گذاری قانونی لازم برای پیشرفت و گسترش شرکت های دانش بنیان داشته است.

محقق شدن هدف گذاری و مطالبات رهبر معظم انقلاب در توسعه تولید دانش بنیان توسط دولت محترم

وی تاکید کرد: از همان ابتدای شروع به کار مجلس، با فعالان این حوزه نشست هایی برگزار شد تا از نیازمندی های این حوزه اشراف بیشتری داشته باشیم و متناسب با نیازمندی ها، بدون معطلی رفع آن ها را در چارچوب قانون، در دستور کار قرار گرفت. مجلس انقلابی پس از 18 ماه تلاش، در روزهای پایانی سال گذشته، قانون «جهش تولید دانش بنیان» را نهایی کرد و امروز که رهبر انقلاب حمایت از تولید دانش بنیان را اولویت سال ۱۴۰۱ قرار دادند، خوشحالیم که مجلس پیشاپیش رسالت خود را به انجام رسانده است.

رئیس قوه مقننه بیان کرد: از ابتدای سال جاری، پشتیبانی های قانونی و ریل گذاری لازم برای حمایت از تولید دانش بنیان در دسترس مدیران اجرایی قرار گرفته و ضروری است با تصویب فوری و دقیق آیین نامه ها و دستورالعمل های اجرایی از این فرصت بهترین استفاده صورت گیرد. در قانون «جهش تولید دانش بنیان»، کمک به شرکت های نوآفرین و توسعه فعالیت های دانش بنیان و نیز فراهم کردن زمینه فعالیت نخبگان در کشور به تصویب رسیده است.

قالیباف افزود: در این قانون، حمایت هایی نظیر تسریع در پرداخت تعهدات مالی معوق دستگاه های اجرایی به شرکت های دانش بنیان، افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی و توسعه فعالیت بانک ها در این حوزه، واگذاری دستاوردهای پژوهشی دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی به همراه تخصیص فضای مازاد آنها به شرکت های دانش بنیان، خرید خارج از فرآیند قانون مناقصات محصولات دانش بنیان در مواردی که برای اولین بار در کشور ساخته شده اند، و همچنین مشوق های مالیاتی لازم پیش بینی شده است و رسیدگی به اختلافات مربوط به شرکت های دانش بنیان در شعب تخصصی دادگاه  با راهبری قوه قضاییه نیز به تصویب رسیده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: این مصوبه به زودی با تایید نهایی توسط شورای نگهبان به قانون تبدیل خواهد شد که در صورت اجرای صحیح و تشکیل «شورای راهبری فناوری ها و تولیدات دانش بنیان» به ریاست رییس محترم جمهوری، در جهت همگرایی و هم افزایی دستگاه های اجرایی در حوزۀ اقتصاد دانش بنیان، می تواند شرکت های دانش بنیان را از حاشیه اقتصاد خارج کرده و آن ها را به بازیگران اصلی و ستون فقرات تولید در کشور تبدیل کند.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: توجه ویژه مجلس یازدهم به تولید دانش بنیان بگونه ای بوده است که اعتبارات لازم برای جهش اقتصاد کشور در این حوزه نیز در بودجه سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است؛ مجلس با در نظر گرفتن بودجه 11 هزار میلیارد تومانی، امکان محقق شدن هدف گذاری و مطالبات رهبر معظم انقلاب در توسعه تولید دانش بنیان توسط دولت محترم، بعنوان متولی اصلی امر را فراهم کرده است. مجلس ضمن تاکید بر انجام وظیفه نظارتی خود در اجرای قانون، آمادگی خود را برای تصویب دیگر نیازها و الزامات قانونی در جهت تحقق شعار سال، به دولت محترم و فعالان حوزه تولید دانش بنیان اعلام می دارد.

قالیباف بیان کرد: امیدواریم در سال 1401 بتوانیم با سپردن فرمان اقتصاد کشور به جوانان پرانگیزه، با استعداد و نخبه ایران عزیز و با فراهم کردن زمینه فعالیت ثروت آفرین این جوانان در کشور، به انحصارهای دولتی و دیوان سالاری کهنه و بی رمق اداری در کشور پایان دهیم و فصلی جدید در توسعه و آبادانی ایران آغاز کنیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/c9nBtBRw
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه