سه شنبه, ۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

چه بدانیم و چه ندانیم، هوش مصنوعی در اطراف ما وجود داشته و نقش فعالی در زندگی روزمره ما دارد. باید توجه داشت که هوش مصنوعی، هم می تواند به بهتر شدن زندگی ما کمک کند و هم کسب و کارمان را بهبود بخشد. بر این اساس در این مطلب به سه حوزه بهره مندی کسب و کارها از هوش مصنوعی اشاره می شود:

بهره مندی کسب و کارها از هوش مصنوعی

1- بازاریابی

هوش مصنوعی سلطان خودکارسازی بخش بازاریابی کسب و کار است. هوش مصنوعی مخاطبان یا مشتری شما را هر طور که می خواهید دسته بندی می کند؛ این دسته بندی می تواند از نظر علاقه، جمعیت شناسی، وضعیت اشتراک یا هر دسته بندی دیگری که به آن تمایل دارید انجام پذیرد. همچنین می توانید ایمیل هایتان را نیز برای دسته های مختلف مشتریان خود، خودکارسازی و سفارشی کنید. در کنار آن، چت بات هایی وجود دارند که بازاریابی آنلاین کسب و کار شما را خودکار می کنند. این روبات ها با مشتریان بالقوه شما که از وب سایت یا صفحات رسانه های اجتماعی تان بازدید می کنند صحبت کرده، محصولات و خدماتتان را به آنها پیشنهاد داده و فروش بیشتری را برای شما به ارمغان می آورند. نکته آخر اینکه با هوش مصنوعی می توانید مشتریان بالقوه خود را بر اساس فعالیت های اجتماعی و علایق آنها مطالعه کرده و تبلیغات خود را به صورتی هدفمند ارائه دهید.

2- خدمات مشتری

از روزهایی که مجبور بودید یک کارمند تمام وقت را فقط برای پاسخگویی به سوالات مشتریان استخدام کنید، گذشته است. امروز هوش مصنوعی این کار را برای شما انجام می دهد. اکنون وقتی مشتری پیامی را در وب سایت یا صفحات رسانه های اجتماعی شما ارسال می کند، الگوریتم یادگیری ماشینی به یاری تان آمده و متناسب با نیاز او، پاسخ مطلوبی را ارائه می دهد. الگوریتم یادگیری ماشینی می تواند با تماشای فعالیت های مشتری شما، حتی پیش از ثبت درخواست او، موارد موردنیاز برای پاسخگویی را تشخیص دهد؛ بر این اساس می تواند پیشدستی کرده و خواسته او را نیز بیان کند و به این صورت، ضمن تسهیلگری، به هدایت هدفمند و رو به جذب مشتری نیز اقدام کند.

3- فروش

هوش مصنوعی می تواند با یافتن بالاترین مشتریان بالقوه، فرآیند فروش را متحول کند. برای این مهم لازم است تا به الگوریتم هوش مصنوعی، ویژگی های مورد نظرتان را ارائه دهید تا بتواند رفتار بازدیدکنندگان را بر اساس ویژگی های مدنظر شما مطالعه کرده و نزدیک ترین بازدیدکننده به خواسته های شما را پیدا کند؛ پس از آن با استفاده از تکنیک های بازاریابی می توانید او را به مشتری خود تبدیل کنید. همچنین با ادغام هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و CRM می توان نسبت به پیش بینی رفتار خریدهای آینده اقدام کرد؛ بر این اساس هوش مصنوعی می تواند در زمینه مشتریان وفادار یا علاقه مند به خریدهای بعدی نیز به شما آگاهی دهد؛ این مهم سبب خواهد شد تا زمان فروشنده نیز بهینه سازی شده و تلاش خود را به روی مشتریان بالقوه متمرکز کند. بازاریابی، فروش و خدمات به مشتریان، سه عنصر سازنده هر کسب و کاری هستند. آنها را با هوش مصنوعی ادغام کنید و قدرتی جدید را تجربه کنید.

مترجم: سینا تفنگ‏‏‌چی
نویسنده: Sajjad Ahmad

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FpOoIhnX
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه