جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که از دیدن طراحی یک ویلا شگفت زده شوید و این سوال برای تان پیش آید که آیا این ویلا در ایران قرار دارد یا خیر؟ به نظر شما رعایت چه نکاتی باعث می شود یک ویلا به قدری شاخص شود که این سوال در ذهن یک ناظر به وجود آید؟ 

ویلا به عنوان فضایی مناسب برای سپری کردن تعطیلات و اوقات فراغت، به دور از دغدغه های زندگی شهری شناخته می شود. در واقع ساختمانی مانند ویلا باعث می شود تا حتی برای مدت زمان کوتاهی مانند تعطیلات، احساس آرامش در ساکنین به وجود آید. رعایت برخی نکات در طراحی ویلا، باعث می شود تا القای این حس به بهترین نحو ممکن صورت بگیرد. در ادامه به اصول طراحی ویلا و نکات مورد توجه اشاره خواهیم کرد؛ همراه ما باشید.

طراحی ویلا

از آن جایی که ویلا تفاوت های بسیاری با سایر کاربری های مسکونی دارد، طراحی آن نیز با طراحی هر ساختمان مسکونی دیگری متفاوت است. در طراحی ویلا به علت عدم وجود برخی محدودیت ها، معمار آزادی عمل بیشتری دارد و می تواند با خلاقیت خود ویلایی شاخص و زیبا طراحی کند. 

 البته لازم به ذکر است که تنها زیبایی در طراحی ویلا مد نظر نیست؛ طراحی انجام شده باید مطابق با اصول انجام شود تا قابل اجرا باشد. به همین علت پیشنهاد می کنیم که طراحی و ساخت ویلا را به تیمی حرفه ای و با سابقه بسپارید تا از صفر تا صد طراحی و ساخت ویلای شما را بر عهده بگیرند.

نکات مهم در طراحی ویلا که باید بدانید.

توجه به سبک طراحی ویلا

ویلا عموما از لحاظ سبک مورد استفاده در طراحی، تقسیم بندی می شود. هر کدام از سبک ها اصول خاص خود را دارند و برای اینکه ویلای ساخته شده، ساختمانی استاندارد باشد، همچنین در نگاه بیننده به عنوان یک ساختمان غیر مهندسی و فاقد هرگونه کاراکتر شناخته نشود، رعایت تمامی این اصول امری الزامی است. به شما پیشنهاد می کنیم هنگام انتخاب تیم طراح، از آگاهی آن ها نسبت به سبک مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید و با بررسی پروژه های سابق آن تیم، طراحی را به آن ها بسپارید. محبوب ترین سبک های معماری در طراحی ویلا عبارتند از:

طراحی ویلا کلاسیک

سبک کلاسیک با تزئینات بسیار و ظاهر لوکسی که دارد، نشان دهنده جلال و شکوه منحصر به فردی است. استفاده از این سبک در یک ویلا، می تواند احساس حضور در یک عمارت اشرافی را به افراد آن القا کند. ستون های بلند، به کار بردن متریال گران قیمتی مانند سنگ، تقارن و قرینگی و استفاده از گچبری های بسیار از شاخصه های طراحی ویلا به سبک کلاسیک است.

طراحی ویلا مدرن

همانطور که افراد زیادی حضور در یک ویلا با سبک معماری لوکس و تجملاتی، مانند ویلای کلاسیک را دوست دارند، تعداد افرادی که سبکی ساده تر را می پسندند و ترجیح می دهند زمان خود را در ویلایی با معماری مدرن بگذرانند، کم نیست. 

طراحی ویلا مدرن، به واسطه سادگی اما کاربردی بودنش، به یکی از محبوب ترین سبک ها در طراحی ویلا تبدیل شده است و تقریبا در تضاد با ویلای کلاسیک است. در ویلای مدرن تزئینات بسیار، اهمیت خود را از دست می دهد و تلاش طراح بر این است که علاوه بر سادگی به عملکردی بودن ویلا توجه کافی را داشته باشد. 

استفاده از چند متریال با تناسب در کنار یکدیگر، استفاده از خطوط عمودی و افقی و به کارگیری بازشوهای بزرگ، برخی از ویژگی های طراحی ویلا به سبک مدرن است.

نکات مهم در طراحی ویلا که باید بدانید.

توجه به ویژگی های محل پروژه

اگر طراحی ویلا خود را به شرکتی باسابقه در این زمینه بسپارید، احتمالا اولین اقدامی که پس از مشاوره با شما انجام می دهند، اعزام کارشناس به محل پروژه برای بررسی مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر روند طراحی و ساخت ویلا است. برای اینکه ویلای طراحی شده قابل اجرا باشد، مواردی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم هنگام برداشت زمین مورد بررسی قرار می گیرند.

  • موقعیت زمین پروژه
  • اقلیم منطقه
  • جنس خاک
  • جهت وزش باد
  • جهت تابش نور خورشید
  • توپوگرافی زمین
  • و …

طراحی های آماده و رایگانی که از ویلا در دسترس هستند، به هیچکدام از این نکات توجه نکرده اند و استفاده از آن ها، تنها باعث می شود که هنگام ساخت ویلا با مشکلات زیادی مواجه شوید. 

توجه به بودجه مورد نظر

در دنیای امروز، پول و بودجه مالی فاکتور بسیار مهمی است. مطمئنا به عنوان یک کارفرما هر چقدر بودجه بیشتری در نظر بگیرید، ویلای ارزشمندتری تحویل خواهید گرفت؛ اما حتی با هزینه کمتر نسبت به دیگران می توانید یک ویلای زیبا داشته باشید، صرفا باید تیمی را انتخاب کنید که بتواند با قرار دادن برخی از راهکارها پیش روی شما، از هزینه های نهایی طراحی ویلا و ساخت آن کاهش دهد. 

نکات مهم در طراحی ویلا که باید بدانید.

طراحی ویلا با نمادیزاین

نمادیزاین یکی از شرکت های با سابقه در زمینه طراحی ویلا در ایران است که به بودجه مالی کارفرما، توجه بسیاری دارد. تیم مهندسین و معماران نما دیزاین با بیش از ده سال سابقه، مسئولیت تمامی مراحل طراحی ویلا، از برداشت زمین تا طراحی و ساخت آن را بر عهده می گیرند. تمامی نقشه های ارائه شده توسط این تیم، متناسب با ابعاد متریال است که باعث کم شدن پرتی مصالح هنگام اجرا و کاهش هزینه ساخت ویلا می شود. 

نمادیزاین به واسطه سابقه خود می تواند متریال های مورد نیاز هنگام ساخت ویلا را به طور مستقیم از کارخانه تهیه کند و با حذف واسطه هزینه تهیه متریال را تا مقدار مناسبی کاهش دهد.

همچنین از دیگر راهکارهایی که این تیم برای کاهش هزینه ها در نظر گرفته است، می توان به تهیه دو پیش فاکتور هزینه ساخت ویلا با دو متریال درجه یک و درجه دو اشاره کرد. با استفاده از این پیش فاکتورها کارفرما می تواند برآورد دقیقی از هزینه طراحی ویلا داشته باشد و متناسب با بودجه مدنظر خود، نوع متریال را انتخاب کند.

برای اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره رایگان با کارشناسان این تیم، همین الان می توانید به وبسایت نمادیزاین مراجعه کرده و از طریق راه های ارتباطی با نمادیزاین در تماس باشید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/cjRkP1hH
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه