شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

استانبول شهری پر از فرهنگ و تاریخ است که قلب و روح ترکیه محسوب می شود و همواره یکی از بزرگترین و توریستی ترین شهرهای جهان بوده است. به همین دلیل است که در این شهر دیدنی های زیادی وجود دارد و ارائه همه آنها در این متن تقریبا غیرممکن است.

کاخ توپکاپی:

اگر عاشق تاریخ و تمدن هستید، بازدید از کاخ توپکای شما را به وجد خواهد آورد. همانطور که گفتیم مراکز توریستی زیادی در این شهر وجود دارد. کاخ توپکاپی یکی از محبوب ترین و مهم ترین مکان های گردشگری این شهر است.

این کاخ توسط سلطان محمد دوم در سال 1478 ساخته شد و از قرن 15 تا 19 امپراتوری عثمانی از آن به عنوان یک مرکز سیاسی استفاده می کرد. در واقع کاخ توپکاپی در سال 1924 به دستور آتاتورک به عنوان موزه در معرض دید عموم قرار گرفت. این کاخ دارای بخش های دیدنی فراوانی است که هر کدام از این قسمت ها در زمان خود کاربردهای متفاوتی داشته و تاریخ داستان های زیادی برای آن ها روایت می کند.

ثبت شرکت در ترکیه را در سایت ما ببینید.

قسمت های جذاب و دیدنی این کاخ به قدری زیاد و متنوع است که نمی توانید همه آنها را در یکی دو ساعت ببینید و حداقل به نصف روز نیاز دارید.

مسجد سلطان احمد، مسجد آبی:

مسجد عظیم و زیبای سلطان احمد درست روبروی ایاصوفیه قرار دارد. این مسجد منحصر به فرد به خاطر فضای داخلی آبی رنگش معروف است و به مسجد آبی نیز معروف است و همچنین با معماری چشمگیر در داخل، زیباترین ساختمان این شهر است. این مسجد که توسط سلطان احمد در سال 1616 برای نشان دادن قدرت عثمانی ساخته شده است، نام مستعار غیررسمی خود را از این واقعیت گرفته است که بیش از 20000 کاشی آبی رنگ داخلی آن را تزئین کرده و طرح های خیره کننده ای را به نمایش می گذارد. بیش از 200 پنجره شیشه ای رنگی وجود دارد و محراب از سنگ مرمر تراشیده شده است.

نمای بیرونی مسجد سلطان احمد مجموعه ای از گنبدها و 6 مناره است و دارای حیاط بزرگی است که منظره ای از عظمت مسجد را به شما می دهد. این مسجد هنوز هم برای عبادت مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از بهترین مکان های دیدنی این شهر به شمار می رود. معمولا این مساجد در تورهای این شهر از قلم نمی افتند و مسافران از آنها دیدن می کنند.

مسجد زیرک (ساختمان بیزانسی با تزئینات آجری)

 مسجد زیرک یا مسجد ملا زیرک یکی از مکان های دیدنی این شهر است که در منطقه زیرک نزدیک پل آتاتورک واقع شده است. اگر به این شهر سفر می کنید و زمان کافی برای بازدید از بناهای تاریخی دارید، حتما باید از این مسجد دیدن کنید. این بنای تاریخی در نزدیکی مسجد سلیمانیه قرار دارد. دو کلیسای ارتدکس نیز در کنار مسجد زیرک ساخته شده است که دیدن آنها خالی از لطف نیست. مسجد ملا زیرک با بنای زیبا شامل بقعه، کلیسا، مسجد و مدرسه می باشد. در واقع قبل از فتح این شهر توسط ترکان عثمانی، این مسجد یک کلیسای ارتدکس بوده که با معماری بیزانسی ساخته شده است. در حال حاضر مسجد زیرک دارای یک گنبد اصلی و چند گنبد کوچکتر است. در داخل مسجد کتیبه ها و کاشی کاری های زیبایی وجود دارد.

برج گالاتا :

برج گالاتا که یکی از نقاط گردشگری این شهر است. حدود هفتصد سال پیش (1384 شمسی) با هدف نظارت بر کشتی ها و شناسایی کشتی های متجاوزان و دشمنان ساخته شد. اما بعدها تغییر کاربری داد و به عنوان زندان مورد استفاده قرار گرفت. بعدها به عنوان برج مراقبت مورد استفاده قرار گرفت و در تمام این مدت چندین بار تعمیر و بازسازی شد.

برج گالاتا یکی از دیدنی های این شهر و نماد شهر استانبول است و در ارتفاع 67 متری بر شهر مسلط است. بالا رفتن از برج گالاتا و تماشای این شهر زیبا و جزیره دیدنی پاریمادا لذتی منحصر به فرد و وصف ناپذیر را برای تمامی گردشگران این شهر رقم خواهد زد.

شاید برایتان جالب باشد که دلیل مخروطی شکل سقف این برج را بدانید. گالاتا 9 طبقه در طول تاریخ خود شاهد حوادث و اتفاقات زیادی بوده است. در قرن 18 و 19 دو بار با آتش سوزی مهیب روبرو شد و طوفان و باد شدید در چندین نوبت به سقف آن آسیب رساند.

سقف مخروطی آن دقیقا به همین دلیل است. تماشای غروب خورشید در بالای این برج نیز آن را به رمانتیک ترین نقطه در میان دیگر دیدنی های این شهر تبدیل کرده است. در بالای این برج رستورانی ساخته شده که بهترین غذاهای ترکی را سرو می کند و لذت بازدید از آن را برای علاقه مندان دو چندان می کند. این ساختمان تا سال 1749 بلندترین ساختمان این شهر بود.

موزه چورا:

موزه چورا که به عنوان موزه کاریه نیز شناخته می شود، در منطقه ادیرنکاپی این شهر واقع شده است. این کلیسا به عنوان یکی از زیباترین کلیساهای بیزانسی قرن شانزدهم شناخته می شود که در سال 1948 به مسجد و در نهایت به موزه تبدیل شد. نمای داخلی ساختمان با موزاییک های زیبایی که زندگی عیسی و مریم را به تصویر می کشد پوشیده شده است. این موزاییک ها را می توان مانند یک رمان گرافیکی دنبال کرد. برای بسیاری، موزه چورا به اندازه ایاصوفیه مهم است.

مسجد اورتاکوی:

 مسجد اورتاکوی یکی از زیباترین مساجد این شهر است که به دلیل موقعیت مکانی و ظاهر زیبای خود همواره مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. این مسجد زیبا در منطقه بشیکتاش در کنار تنگه بسفر ساخته شده است. در کتب تاریخی نام اصلی مسجد «مسجد سلطان عبدالمجید» است اما به دلیل موقعیت مکانی آن به مسجد اورتاکوی شهرت یافته است. این مسجد توسط دو معمار ارمنی در زمان سی و یکمین پادشاه عثمانی ساخته شده و نمای بیرونی و داخلی آن از سنگ مرمر ساخته شده است. این بنا مانند نگینی زیبا در کنار تنگه بسفر می درخشد. مسجد اورتاکوی مکان خوبی برای عکاسی است و یکی از مکان های دیدنی این شهر است. خیلی ها اورتاکوی را با نام مجیدیه اعظم می شناسند.

تنگه بسفر:

تنگه بسفر یکی از جاهای دیدنی این شهر است که بین دریای سیاه و دریای مرمره قرار دارد و شهر استانبول در دو طرف این تنگه قرار دارد. اگر برای دیدن و لذت بردن از جاذبه های تنگه بسفر به این مکان می روید، می توانید شب خوبی را در کافه ها و رستوران های مجاور سپری کنید. علاوه بر این، بسیاری از کاخ های این شهر در نزدیکی این تنگه قرار دارند که می توانید از آنها دیدن کنید.

آب انبار باسیلیکا :

این اثر تاریخی و دیدنی از دیدنی های این شهر یکی از شگفتی های تکنولوژی در زمان خود بوده و یکی از شگفتی های این شهر است. آب انبار باسیلیکا به این دلیل نامیده می شود که زمانی در محل آن باسیلیکا یا کلیسای قدیمی وجود داشته است. البته این آب انبار در میان ترکان به «آب انبار یر باتان سیسترن» معروف است که به دلیل وجود ستون های مرمری فراوان در زیرزمین و معماری آن به این آب انبار معروف است.

https://ofisteofis.com.tr/

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/q1P5Covl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه