جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

چطور آرایشگر زنانه شویم؟

1 سال پیش ( 1401/6/7 )
 

امروزه جوانان زیادی تمایل به دوره دیدن در زمینه آرایشگری و آرایشگر شدن دارند. آرایشگر که به آن میکاپ آرتیست نیز می گویند حرفه ای دائماً در حال رشد است و بسیاری از زنان شغل آرایشگری که یک شغل خلاقانه و بسیار پر زحمت است را انتخاب می کنند و در زمینه زیبایی و مراقبت های بهداشتی مشغول به کار می شوند.

بطور کلی در آرایشگاه های زنانه مجموعه ای از خدمات برای اصلاح، محافظت و حفظ ظاهر و زیبایی پوست و مو انجام می شود. علاوه بر این ، خدماتی برای مانیکور و پدیکور ناخن ها نیز در سالن های زیبایی ارائه می شود.

آرایشگری حرفه ای است که در مقایسه با گذشته بدون شک در رابطه با نقش و مهارت های مورد نیاز بسیار تکامل یافته است. 

برای آرایشگر شدن به چه شرایطی نیاز است؟

. از نظر فنی ، آگاهی از ویژگی های شیمیایی رنگ ها و سفید کننده ها برای ورود به شغل آرایشگری اساسی است ، همچنین لازم است که آرایشگر آمادگی کافی در مورد آخرین تکنیک های کوتاهی و روش های مختلف رنگ کردن موها مانند آمبره ، سامبره، هایلایت ها و غیره را داشته باشد. یک آرایشگر حرفه ای و مشتاق باید بتواند موهای مشتری خود را مدلی کوتاه کند که به خوبی با چهره اش سازگار باشد.

. مهارت داشتن در انجام آرایش و گریم حرفه ای صورت
. توانایی پاکسازی پوست و مشاوره دادن به خصوص در مورد مشکلات پوستی و مو
. برداشتن ابرو ها به صورت قرینه و با مدل های مطابق با مد روز و همچنین بند انداختن صورت نیز یکی دیگر از کارهای پیش پا افتاده آرایشگری است که هر آرایشگر باید در آن مهارت و تسلط کافی را دارا باشد.
. علاوه بر موارد فوق یک آرایشگر باید بتواند در زمینه مدیریت نیز حرفه ای عمل نموده و با رعایت کار بر طبق اصول بهداشتی و نظارت بر کار کارمندان خود و همچنین رسیدگی به صورتحساب های آرایشگاه ، محل فعالیت خود را به خوبی اداره کند.

چطور آرایشگر زنانه شویم؟

علاوه بر مهارت های فنی که در بالا توضیح داده شد دارا بودن ویژگی های شخصی زیر نیز ضروری است که شامل موارد زیر می باشند:

. دارا بودن حس زیبایی شناختی ، تخیل و خلاقیت
. در دسترس بودن ، خوش اخلاق بودن و مشتری مداری
. برخورداری از مهارت های دستی و سرعت در حین کار
. توانایی گوش دادن به درخواست های مشتری و عمل کردن مطابق با سلیقه آنها
. یک آرایشگر حرفه ای باید بتواند توانایی کار کردن سخت و تحت فشار بالا و سرپا ایستادن های طولانی مدت را داشته باشد.
. دارا بودن صبر و حوصله زیاد و علاقه مند به یادگیری و حضور منظم در سمینارهای آرایشگری جهت بروز نگه داشتن تکنیک های آرایشگری یکی دیگر از مهارت های مورد نیاز برای آرایشگر شدن است.

برای آرایشگر شدن چه کاری باید انجام داد؟

در صورتی که تمایل دارید به عنوان یک آرایشگر ، آرایشگاه خود را تاسیس کنید ابتدا باید دوره های آرایشگری را در آموزشگاه های آزاد که تحت نظر سازمان فنی و حرفه ای هستند گذرانده و به صورت تئوری و عملی با شاخه های گوناگون آرایشی آشنا شده و در انجام آنها مهارت و تسلط کافی را پیدا کنید .

دوره های آموزش آرایشگری به شما این امکان را می دهند که مهارت های فنی در کوتاه کردن موها به سبک های مختلف، رنگ کردن مو به روش های مختلف، نحوه انجام گریم و میکاپ صورت به صورت اصولی و با استفاده از مواد آرایشی حرفه ای نحوه پاکسازی کردن پوست و به طور کلی تمام امور آرایشگری کسب کنید و علاوه بر آن با جنبه های تجارتی ، مدیریتی و سازماندهی تجاری که برای افتتاح آرایشگاه خود به آنها نیاز دارید آشنا شوید.

پس از پایان دوره باید در آزمون های فنی و حرفه ای شرکت نموده در صورت کسب امتیاز مورد نظر ، مدرک فنی و حرفه ای خود را کسب کنید. پس از کسب این مدرک می توانید برای گرفتن جواز جهت تاسیس دستگاه سالن آرایشی اقدام کنید.

اما در صورتی که دوست دارید تنها در برخی رشته های خاص مانند گریم و میکاپ صورت ، اپیلاسیون و ... به فعالیت بپردازید می توانید در آموزشگاه های آرایشگری که تحت نظر سازمان فنی و حرفه ای هستند، شاخه آرایشی مورد نظر خود را دوره ببینید و سپس با کسب مدرک فنی و حرفه ای با اجاره صندلی در سالن های آرایشی به فعالیت بپردازید.

مهارت ها و ویژگی های یک آرایشگر حرفه ای شامل چیست؟

یک آرایشگر حرفه ای زنانه که مورد اعتماد مشتریان است، باید دارای ویژگی و مهارت های زیر باشد:

. شناخت کاملی از انواع پوست و مو داشته باشد.
. با تکنیک های شستشو و ماساژ پوست و مو آشنایی کامل داشته باشد.
. در اصول رنگ سنجی و ترکیب رنگها برای به دست آوردن رنگ مورد نظر برای موها مهارت داشته باشد.
. دارای حس خلاقیت و زیبایی شناسی باشد.
. تمایل به ارتباط و روابط بین فردی داشته و با مشتریان ارتباط عالی داشته باشد.
. به دنیای مد علاقه نشان داده و در این زمینه مطالعه داشته باشد.
. با تمام ابزار و وسایل آرایشگری آشنایی کامل داشته و بتواند علاوه بر فراهم نمودن تمام ابزارآلاتی که برای یک سالن آرایشی مورد نیاز است کار با آنها را نیز بلد بوده و با مهارت و تسلط با آنها کار کند.

برای آرایشگر شدن در کرج ، کجا آموزش ببینیم ؟

اگر ساکن کرج یا مناطق اطراف باشید و قصد دارید بصورت حرفه ای آموزش ببینید ، قطعا باید به دنبال بهترین آموزشگاه آرایشگری کرج باشید . 

آموزشگاه ماهدیس با مجوز و تحت نظر سازمان فنی و حرفه ای ، تمامی دوره های آرایشگری را برای افراد علاقمند برگزار می کند. شرکت کنندگان در دوره ها، پس از موفقیت ، می توانند برای دریافت مدرک فنی و حرفه ای اقدام کرده و پس از آن برای تاسیس سالن زیبایی اقدام کنند. 

دوره های مختلف مثل آموزش کراتینه کردن مو در کرج ، آموزش تاتو ابرو در کرج (میکروپیگمنتیشن) ، آموزش آرایش و گریم عروس و.... توسط مربیان با تجربه برگزار می شود . 

برای اطلاع از شرایط و زمان دوره ها با آموزشگاه ماهدیس تماس بگیرید. 

09128632325
www.mahdisbeauty.ir

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nOY9KG79
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه