جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

حوله از جمله وسایل ضروری است که در همه جا مانند آشپزخانه ، حمام ، باشگاه ، استخر ، سونا و غیره مورد استفاده قرار می گیرد . حوله با جذب آب باعث خشک شدن سریع بدن ، مو ها و سطوح شده و با توجه به استفاده های مختلفی که دارند ، از نظر دوام و نرمی متفاوت هستند. با گذشت زمان حوله ها ممکن است خواص خود را از دست داده و زبر و خشن شوند اما با شستن حوله به روش صحیح می توان از این امر جلوگیری نمود.

با توجه به نوع حوله فواصل شستشوی آنها نیز متفاوت است به طوری که حوله های آشپزخانه نیاز به شستشوی مکرر دارند، زیرا بیشترین استفاده را دارند . بنابراین توصیه می شود یک روز در میان آنها را بشویید . حوله دست و صورت دو بار در هفته و حوله های حمام نیاز به شستشوی یکبار در هفته دارند . شستن منظم حوله نه تنها به رعایت قوانین بهداشتی کمک می کند بلکه از ایجاد لکه و ماندگاری آنها روی حوله نیز جلوگیری می کند.

فراموش نکنید حوله ها پس از شستشو نیاز به اتوکشی ندارند ولی برای شستشوی حوله های ظریف و گرانقیمت ، خشکشویی حوله ، امن ترین گزینه است .

روش های شستشوی حوله با حفظ رنگ و نرمی

نحوه شستن حوله در ماشین لباسشویی

- اولین چیزی که هنگام شستشوی حوله ها باید به آن توجه کنید برچسب های مراقبتی محصول است ، زیرا بر روی این برچسب ها تمام اطلاعات لازم درج می شود.
- از شستشوی حوله با رنگ های مختلف به طور همزمان در داخل ماشین لباسشویی خودداری کنید.
- درام ماشین لباسشویی را تنها به اندازه 3/2 حجم کل پرکنید ، زیر حوله ها در طول شستشو آب را به خود جذب نموده و در صورتی که درام به طور کامل پر شده باشد چرخه شستشو دستگاه به طور کامل انجام نمی شود.
- تنظیمات شستشوی ماشین لباسشویی را طوری انتخاب کنید که دو یا سه بار حوله ها آبکشی شوند.

از چه مواد شوینده ای برای شستشوی حوله ها باید استفاده نمود؟

توصیه کلی برای شستشوی انواع حوله ها استفاده از پاک کننده های ژلی به همراه مواد شوینده کمکی و نرم کننده است.

استفاده از پودر های شستشوی معمولی برای شستن حوله نامناسب است زیرا ذرات این پودرها پس از شستشو روی حوله باقی مانده و شستن آن ها آسان نخواهد بود . علاوه بر این، شستشو با پودر باعث نازک شدن بافت حوله ها شده و آنها را زبر و خشن می کند.

از شستشوی حوله های رنگی با محلول های سفید کننده و لکه بر باید اجتناب نمود ، زیرا باعث ایجاد لکه های سفید بر روی حوله شده و حوله درخشندگی خود را از دست می دهد.

برای شستشوی حوله های سفید می توان از محلول های سفید کننده سازگار با محیط زیست و بدون کلر استفاده کرد.

بهترین دمای شستشو برای شستن حوله کدام است؟

حوله حمام دمای بالا را تحمل نکرده و زبر می شوند. دمای آب هنگام شستن حوله نباید بیشتر از ۶۰ درجه سانتیگراد باشد . این حداکثر مقدار است و توصیه می شود فقط در موارد آلودگی شدید استفاده شود . بهترین دما برای شستشوی حوله ۳۰ تا ۴۰ درجه سانتیگراد است . حوله های رنگی باید همیشه در دمای حداکثر ۴۰ درجه سانتیگراد شسته شوند، در غیر این صورت رنگ آنها کمرنگ می شود .

حوله های سفید در دمای ۶۰ درجه و حوله های آشپزخانه می توانند حتی در دمای ۹۰ درجه میز شسته شوند.

چگونه در هنگام شستشو حوله ها را نرم کنیم؟

حوله های حمام در صورت استفاده نادرست زیر و خشن می شوند. برای بازگرداندن نرمی به این حوله ها می توان در هنگام شستشو از نرم کننده های مخصوص استفاده نمود.

برای نرم کردن پارچه حوله می توانید از توصیه های زیر نیز پیروی کنید:

- حوله را نیم ساعت قبل از شستشو در آب نمک خیس کنید.
- شامپو را به داخل کشوی مخصوص مواد شوینده اضافه کنید و حوله را با یک چرخه ظریف بشویید.
- نمک دریا را به مواد شوینده اضافه کرده و حوله را با آنها بشویید این کار باعث حجم دادن به حوله و نرم شدن دوباره آن می شود .
- در صورت استفاده از پودر های شستشو مقداری جوش شیرین نیز به آن اضافه کنید تا علاوه بر نرم کنندگی باعث لکه بری و از بین رفتن بوهای نامطبوع از حوله شود.
- در صورت زبر و خشن شدن حوله پس از شستشو با مواد شوینده نامناسب آن را یک شب در آب خنک خیس کنید.

خشکشویی آسان و بی دردسر حوله را به حباب بسپارید 

علیرغم توضیحات ذکر شده ، واقع قضیه این است که شستشوی حوله به دلیل نوع جنس و الیاف و رنگ آمیزی ، با سایر البسه متفاوت بوده و چنانچه در انجام آن در خانه دقت نشود ، منجر به آسیب دیدن بافت و رنگ آن می شود. لذا بهترین گزینه برای تمیزی و لطافت حوله ، خشکشویی حوله است . 

قیمت خشک شویی در خشکشویی آنلاین حباب بر اساس تعرفه های اتحادیه بوده و علاوه بر شستشوی حوله ، خشکشویی انواع البسه ، مبل شویی در منزل تهران نیز بصورت تلفنی و آنلاین پذیرفته می شود . قیمت مبل شویی در منزل نیز در خشکشویی حباب ، کاملا رقابتی و ارزان است. 

تلفن: 91092732 – 021
www.hobabb.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5RE72bSc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه