یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از اقتصادنیوز، طلا روز جمعه کاهش قیمت داشت تا در آخرین روز ماه اکتبر در آستانه ثبت یک بازدهی ماهانه منفی دیگر قرار بیگرد.

افزایش ارزش دلار آمریکا و افزایش نرخ سود اوراق قرضه و همچنین چشم انداز افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و دیگر بانک های مرکزی طلا را در روندی طولانی مدت نزولی نگه داشته است. همین ترکیب سه گانه امروز نیز فشار نزولی قیمتی بر روی طلا وارد آورد.

شوک کاهشی به قیمت طلا در بازارهای جهانی

در هفته جاری و در روز دوم نوامبر نشست فدرال رزرو برگزار خواهد شد و بازارها احتمال افزایش مجدد 75 صدم درصدی نرخ بهره را می دهند. نکته مهم تر برای بازارها این موضوع است که این نهاد چه زمانی سرعت افزایش نرخ بهره را کمتر خواهد کرد.

طلا به افزایش نرخ بهره هدف حساس است و در این مواقع با کاهش قیمت مواجه می شود. همین افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو سبب شده است تا قیمت طلا از ماه مارس تاکنون بیش از 400 دلار کاهش قیمت داشته باشد. در آن مقطع قیمت طلا به بالای مرز 2 هزار دلاری رسیده بود.

گمانه زنی ها درباره ادامه سیاست های فدرال رزرو در هفته ای که گذشت بسیار زیاد بود. گزارش وال استریت ژورنال درباره تغییر موضع برخی مقامات فدرال رزرو امید را در بازارها زنده کرد. بر اساس این گزارش برخی از مقامات بانک مرکزی آمریکا بر این باور هستند که پس از نشست ماه نوامبر باید سرعت اقدامات انقباضی کاهش پیدا کند. با این وجود پس از انتشار این گزارش گمانه زنی هایی نیز بر خلاف این موضوع شد که حکایت از آن داشت که تغییر مسیر فدرال رزرو شاید به این زودی اتفاق نیفتد.

اغراق نیست اگر گفته شود تمامی بازارهای جهانی در هفته جاری منتظر شفاف شدن این موضوع هستند.

جدول کامل قیمت طلا و سکه

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/WOA3V8Vg
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه