جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از اقتصاد 24، قیمت طلا و سکه در حالی قصد پایین آمدن ندارد که قیمت دلار روز شنبه در بازار آزاد تا ۴۴ هزار تومان پیشروی کرد. این در حالی است که شنبه و یکشنبه هر هفته همزمان با تعطیلی بازار ها و بورس های بین المللی، قیمت طلا و سکه در بازار داخل بدون اعتنا به بازار های بین المللیِ تعطیل، با توجه به نوسان های دلار سبزه میدان و هرات و سلیمانیه، جهت گیری می کند.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در لحظه تنظیم این خبر ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، سکه امامی ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، سکه بهار آزادی ۲۳ میلیون تومان، نیم سکه ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

پبش روی قیمت طلا و سکه در بازار

یکی از سوالات اصلی این است که آیا در حال حاضر طلا بخریم یا نه؟ و آیا قیمت طلا و سکه عقب خواهد نشست؟

هجوم مردم به بازار سکه

ابراهیم محمدولی، رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در این رابطه گفت: قیمت سکه و سکه تابع دو فاکتور قیمت دلار و اونس جهانی است و زمانی که هر کدام از این فاکتور ها به خصوص قیمت دلار افزایشی یا کاهشی شود، قیمت طلا و سکه هم همزمان واکنش نشان می دهد.

محمدولی با بیان اینکه قیمت سکه کمی متفاوت از طلاست، ادامه داد: سکه پناهگاه بسیاری از سرمایه هایی است که به دنبال سودآوری و سرمایه گذاری هستند؛ بنابراین افزایش تقاضا در شریط کنونی بر سکه می تواند اثرگذار باشد و آن را افزایشی کند. به دلیل همین حجم تقاضا قیمت سکه کمتر شاهد ریزش است.

شروط کاهش قیمت سکه

رئیس سابقه اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه دلیل دیگری هم در حال حاضر بر قیمت سکه موثر است، گفت: بورس تهران در حال حاضر در حال عرضه سکه به مردم است. اگر بورس یا بانک مرکزی در عرضه خود پس و پیشی کنند، این پس و پیش کردن بر قیمت سکه اثرگذار است.

محمدولی ادامه داد: همه این عوامل دست به دست هم داده تا عامل تقاضا بر قیمت سکه موثرتر بیفتد تا بر قیمت طلا؛ بنابراین تقاضا بر قیمت طلا هم اثر می گذارد، اما نه به اندازه ای که بر قیمت سکه اثرگذار است.

سکه گران می شود یا طلا؟

این کارشناس بازار طلا و سکه با بیان اینکه مردم سعی کنند برای خرید طلا و سکه به واحد های صنفی و دارای پروانه کسب مراجعه کنندگان گفت: بهتر است مردم برای خرید طلا و سکه به این واحد ها مراجعه کنند تا فاکتور داشته باشند و در همان کارتخوان واحد صنفی، کارت بکشند تا به عنوان سند معتبر تلقی شود. خرید طلا و سکه به صورت سرپایی و با توجیه دو هزار تومان ارزان تر و در پیاده رو سبزه میدان اشتباه است.

محمدولی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قیمت طلا و سکه تا پایان بهمن چه سمت و سویی خواهد داشت؟ گفت: در صورت ادامه شرایط حاضر و پیش نیامدن اتفاقی غیرمنتظره، قیمت طلا و سکه تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۱ در همین رنج قیمت گاهی با ۴ تا ۵ درصد افزایشی یا ۱ تا ۲ درصد کاهشی خواهد بود.

وی در مورد اینکه نوسان قیمتی بیشتر روی سکه است یا طلا؟ گفت: نوسان قیمت و افزایش آن درصد کمی بر سکه می چربد.

جدول کامل قیمت طلا و سکه

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/hrkevhqT
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه