پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

راهنمای انتخاب تابلو فرش دستباف برای دکوراسیون منزل

تابلو فرش یکی از جذاب ترین و در عین حال اصیل ترین المان های دکوراسیون ایرانی است. تابلو فرش های دستباف زیبایی منحصر به فرد و تنوع طرح بالایی دارند. اگر قصد دارید برای زیبایی بیشتر دکوراسیون منزل خود از تابلو فرش دستباف کمک بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم درباره انواع طرح های تابلو فرش دستباف ایرانی و نحوه انتخاب آنها برای سبک های مختلف دکوراسیون داخلی صحبت کنیم.

راهنمای انتخاب تابلو فرش دستباف برای دکوراسیون منزل

آشنایی با تابلو فرش دستباف ایرانی

تابلو فرش های ایرانی در دو نوع ماشینی و دستباف تولید می شوند که نوع دستباف آن یک اثر هنری لوکس، ارزشمند و نفیس است. انواع تابلو فرش دستباف معمولاً از جنس پشم یا الیاف ابریشم مرغوب بافته می شوند. این تابلوهای زیبا جنبه تزئینی دارند و مانند تابلوهای نقاشی بر روی دیوار نصب می گردند. تابلو فرش های دستباف از نظر نقش و نگار کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند. نقش هایی مانند آیات و سوره های قرآنی، مناظر ملی ایرانی، طبیعت، شخصیت ها، نقاشی های مینیاتور و بناهای تاریخی از پرفروش ترین طرح های تابلو فرش دستباف محسوب می شوند.

این تابلوها نمادی از قدمت، تاریخ و فرهنگ اصیل ایرانی هستند و طرح های آنها فلسفه و مفهوم خاص و منحصر به فرد خود را دارد. تابلو فرش دستباف علاوه بر اصالت, زیبایی چشم نوازی هم دارد که به دکوراسیون داخلی منازل جانی دوباره می بخشد و بدون اغراق، با تابلو فرش های ماشینی قابل مقایسه نیست. شاید تمامی طرح های تابلو فرش دستباف با دکوراسیون سنتی و مدرن منازل مطابقت نداشته باشند، اما هر کدام از این طرح ها زیبایی خود را در تزئینات و دکوراسیون داخلی منازل نشان می دهند.

انواع تابلو فرش دستباف

انواع طرح های تابلو فرش دستباف

طرح  های تابلو فرش های دستباف به قدری متنوع و جذاب است که تقریباً تمامی سلیقه ها را پوشش می دهد. این تابلوهای اصیل ایرانی با طراحی جذاب، در مقایسه با طرح های دیگر از محبوبیت بالایی برخوردار هستند، به طوری که با گذشت زمان از ارزش آنها کاسته نشده است. تابلو فرش های دستباف ایرانی معمولاً از نظر ایده طراحی و نقش و نگار به 9 گروه اصلی طبقه بندی می شوند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم:

1.          تابلو فرش گل

زیباترین نقش های طرح گل در تابلو فرش های دستباف ایرانی عبارتند از طرح گل سبد حصیری، گل بابونه، کوزه گل، طرح گل و کتاب، طرح گل، گل میخک، گل لاله، طرح گل و گلدان و طرح سبد گل. این تابلو فرش در نوع ابریشمی هم بافته می شود.

1.          تابلو فرش چهره

جذاب ترین طرح های تابلو فرش طرح چهره عبارتند از طرح اسب و دختر، طرح فرش فروش، طرح دختر کردی، طرح دختر ایرانی و طرح دختر مناجات.

1.          تابلو فرش حیوان

نقش های محبوب و پرفروش تابلو فرش های دستباف طرح حیوان عبارتند از طرح های الهام گرفته از حیوانات اهلی (مانند طرح پرندگان، اسب، آهو، ماهی و...)، حیوانات وحشی (مانند گرگ، پلنگ، شیر، ببر، خرس و...) و پرندگان.

1.          تابلو فرش ایرانی

پرفروش ترین تابلو فرش های طرح ایرانی عبارتند از طرح کوچ عشایر، طرح آپادانا، طرح دختر فالگیر، طرح سفره هفت سین، طرح عتیقه فروش و طرح کوروش ماندانا.

1.          تابلو فرش فرانسوی

انواع تابلو فرش های دستباف فرانسوی عبارتند از برج ایفل، دختر پیانوزن، طرح شانزلیزه، پاسور باز، شام آخر، قایق نجات، آرایش عروس و مجلس خواستگاری.

1.          تابلو فرش آیه

طرح آیه هم جزو محبوب ترین و پرفروش ترین تابلو فرش های دستباف است. این طرح ها عبارتند از نقوش آیات قرآن کریم، طرح و ان یکاد بالذکر الله، طرح آیه الکرسی، طرح چهار قل، طرح سوره توحید، طرح بسم الله و طرح چهار قل گل ابریشم.

1.          تابلو فرش تندیس

محبوب ترین طرح های تابلو فرش تندیس عبارتند از طرح های مربی شیر، طرح مهر مادر، لیدی گودیا، تندیس و طرح دختر و پسر و سه تندیس نامرئی.

1.          تابلو فرش منظره

انواع تابلوهای پرطرفدار منظره عبارتند از طرح های الهام گرفته از مناظر زیبایی طبیعت در فصل پاییز، مناظر جنگل های سرسبز، آبشار و دهکده.

1.          تابلو فرش مینیاتور

انواع نفیس ترین تابلو فرش های طرح مینیاتور عبارتند از طرح سروش عالم غیب، طرح نیاز و نوازش، طرح فرشته بهاری و طرح رایحه روح پرور.

1.          تابلو فرش شکارگاه

بدون اغراق یکی از طرح های فوق العاده زیبا و بی نظیر تابلو فرش های ایرانی، طرح شکارگاه است. این طرح برای جلوه و زیبایی بیشتر با ابریشم خالص بافته می شود.

بازار فرش آنلاین آریاس

انتخاب تابلو فرش با توجه به سبک دکوراسیون منزل

در بخش قبلی شما را با انواع طرح های تابلو فرش دستبافت آشنا کردیم. حال در این قسمت باید با توجه به سبک دکوراسیون منزل خود بهترین تابلو فرش را انتخاب کنید. هر کدام از طرح های تابلو فرش دستباف، زیبایی و درخشندگی خاصی را به دکوراسیون منزل می بخشد و علاوه بر جنبه تزئینی، هر طرحی دارای معنا و مفهوم خاصی است که آن را بیش از پیش جذاب می کند.

در ادامه به معرفی تابلو فرش هایی که برای دکوراسیون سنتی و مدرن و کلاسیک مناسب هستند می پردازیم:

·             دکوراسیون سنتی و کلاسیک

طرح هایی که برای دکوراسیون سنتی مناسب هستند، باید از نظر طرح و نقش و تنالیته رنگی حال و هوای سنتی داشته باشند تا با فرش دستباف و رنگ های سنتی قابل ست کردن باشند. طرح های مناسب برای دکوراسیون سنتی و کلاسیک عبارتند از:

  • تابلو فرش های طرح آیه (طرح و ان یکاد بالذکر الله، طرح آیه الکرسی، طرح چهار قل و طرح بسم الله)
  • تابلو فرش های طرح ایرانی (طرح کوچ عشایر، طرح دختر فالگیر، طرح سفره هفت سین و طرح عتیقه فروش)
  • تابلو فرش های طرح چهره (طرح فرش فروش، دختر کردی، طرح دختر ایرانی و طرح دختر مناجات)
  • تابلو فرش های طرح منظره (طبیعت، آبشار، کوهستان و فصل ها)
  • تابلو فرش طرح شکارگاه

·             دکوراسیون مدرن

طرح هایی که برای دکوراسیون مدرن مناسب هستند، باید در عین سادگی با این سبک هماهنگ باشند. برای دکوراسیون مدرن نمی توانید از طرح های شلوغ یا سنتی استفاده کنید. بهترین نقش تابلو فرش ها برای دکور مدرن عبارتند از:

  • تابلو فرش های طرح گل
  • تابلو فرش های طرح مینیاتور
  • تابلو فرش های طرح تندیس
  • تابلو فرش طرح شکارگاه

از کجا تابلو فرش دستباف بخریم؟

امیدواریم تا این بخش از مطلب موفق شده باشید تابلو فرش متناسب با دکوراسیون منزل خود را انتخاب کنید. اگر می خواهید این طرح ها را از نزدیک ببینید یا با هم مقایسه کنید، پیشنهاد می کنیم همین حالا به نشانی https://arias.ir/ فروشگاه فرش و تابلو فرش آریاس مراجعه کنید.

آریاس انواع تابلو فرش های اصیل پشمی و ابریشمی دستباف را با ضمانت اصالت و بهترین قیمت به مشتریان خود ارائه می کند. انواع نقش هایی که در این مطلب به شما معرفی کردیم را می توانید در بازار فرش آنلاین آریاس از نزدیک ببینید و به صورت آنلاین سفارش دهید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5BaZC5BM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه