شنبه, ۲۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 18 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

برلیانس H220 یکی از معدود سدان های کوچک در سبد محصولات سایپا است که برای رقابت با محصولاتی مانند پژو 206 و پژو 207 وارد بازار ایران شد و کم و بیش مورد استقبال مشتریان ایرانی قرار گرفت. به خصوص افرادی که تمایل زیادی به خرید محصولات سنتی و قدیمی خانگی ندارند، بیشتر به برلیانس تمایل دارند.

شاید برایتان جالب باشد که با نقاط قوت و ضعف این خودروی چینی و لوازم یدکی برلیانس آشنا شوید تا در هنگام خرید آن تصمیم درستی بگیرید. بر این اساس در مقاله بعدی از سری مجله خودرو با مکانیک به بررسی مزایا و معایب برلیانس H220 می پردازیم و شما خوانندگان عزیز را با این سدان چینی آشنا می کنیم.

لوازم یدکی برلیانس h220 اورجینال

طراحی زیباتر از رقبای داخلی

برلیانس H220 زبان طراحی نسبتاً جدیدی دارد و در مقایسه با محصولات داخلی قدیمی تر مانند پژو 206 و رنو ساندرو، حرف های بیشتری برای گفتن دارد. بهره مندی از خطوط و المان های جدید در تزیین پروفیل های بدنه جلوه زیبایی به این سدان چینی بخشیده و جایگاه بالاتری را نسبت به رقبای ایرانی به ارمغان آورده است. به حدی که مشتریان کمی از ظاهر این خودرو انتقاد کردند.

در مورد فضای داخلی نیز باید گفت که این اختلاف شدیدتر و جایگاه برلیانس بالاتر از حریفان خواهد بود.از طرفی لوازم و قطعات برلیانس مانند قطعات بدنه ای و سپر و گلکیر و دربها و همچنین لوازم موتوری و مصرفی و شمع برلیانس و لنت ترمز و ... جزو مزبتهای این خودرو نسبت به ابتدای ورود آن به بازار ایران است. زیرا طراحی داشبورد و فرمان این خودرو جذابیت بصری بیشتری را به ارمغان آورد و چیدمان ابزار آن باعث رضایت بیشتر مالکان آن شد. از این رو باید طراحی بیرونی و داخلی سدان پارس خودرو را در میان نکات بارز این محصول دسته بندی کنیم.

عملکرد روان، صدای کم و مصرف نسبتا کم

برلیانس H220 بسیار بی صدا و با صدای کم کار می کند. همین دلیل باعث شده است تا لوازم یدکی برلیانس h220 اورجینال ، تا کاربران این خودرو صدای زیادی در داخل کابین نشنوند و از سکوت خودرو لذت ببرند. بنابراین برخلاف بسیاری از محصولات داخلی که عملکرد موتورشان صدای بیشتری را به داخل می فرستد، این خودرو آرامش و آسایش بیشتری را در داخل کابین فراهم می کند. را برای کاربران خود به ارمغان خواهد آورد.

تقریبا اکثر رقبای مستقیم برلیانس H220 در ایران دارای مکانیزم تسمه تایم برای انتقال نیرو از میل لنگ به سوپاپ ها هستند. تسمه تایم عمر نسبتاً محدودی دارد و معمولاً هر دو تا سه سال یکبار (حدود 50000 کیلومتر) نیاز به تعویض دارد. در ضمن علاوه بر تسمه تایم، بلبرینگ های مربوطه نیز نیاز به تعویض دارند که هزینه نسبتا بالایی را برای مالک به همراه خواهد داشت.

علاوه بر این، در مورد مابقی لوازم یدکی h220 برلیانس بازار تهران ، اگر تسمه در حین حرکت پاره شود، آسیب زیادی به سوپاپ ها و سرسیلندر وارد می کند و هزینه تعمیر بسیار گرانی را در پی خواهد داشت. اما موتورهای مجهز به زنجیر تایم با چنین مشکلاتی مواجه نیستند و به طور کلی سال ها بدون نیاز به تعویض زنجیر به کار خود ادامه می دهند که این امر باعث کاهش بسیاری از مشکلات نگهداری و هزینه های نگهداری موتورها می شود.

فرمان برقی

برلیانس H220 برخلاف بسیاری از خودروهای تولید داخل در همین رده از فرمان الکتریکی بهره می برد. سیستم های فرمان هیدرولیک علاوه بر داشتن تجهیزات اضافی مانند پمپ هیدرولیک، منبع ذخیره روغن، شیلنگ های تامین روغن و غیره، نیروی خود را مستقیماً از موتور دریافت می کنند. بنابراین این مشکل چه از نظر مصرف سوخت و چه از نظر افت قدرت موتور تاثیر بسزایی در عملکرد فنی موتور خواهد داشت. اما فرمان های برقی نیازی به چنین تجهیزاتی ندارند و منجر به کاهش قدرت موتور نمی شوند. این سیستم توسط دینام و باتری تغذیه می شود و بنابراین حتی در زمان خاموش بودن خودرو نیز به راحتی کار می کند.

گیربکس نیمه اتوماتیک

در بین لوازم یدکی خودروهای مختلف به خصوص لوازم چینی ، گیربکس های اتوماتیک معمولی یا دوکلاچه نیاز به نگهداری بیشتری دارند و در صورت خرابی هزینه های بسیار سنگینی را به همراه خواهند داشت. این در حالی است که گیربکس نیمه اتوماتیک از نظر ساختار تفاوت اساسی با گیربکس های دستی ندارد و تنها عملیات کلاچ و تعویض دنده به صورت خودکار انجام خواهد شد.

اگرچه عملکرد این نوع گیربکس های اتوماتیک چندان هوشمندانه و رضایت بخش نیست، اما خرابی گیربکس نیمه اتوماتیک برلیانس H220 چندان گران نیست و ساختار ساده تر آن نیز مانند گیربکس های دنده ای با حداقل هزینه قابل تعمیر است. در این میان گیربکس های اتوماتیک معمولی دارای انواع صفحه کلاچ، شیر برقی، سروو و ... هستند که خرابی هر یک از آنها می تواند هزینه های بسیار بالایی را به همراه داشته باشد.

ترمز فنجانی کاسه ای

بنابراین نباید انتظار زیادی از این سازنده در مورد لوازم یدکی برلیانس اصلی و اورجینال h220 ، داشته باشیم که ترمزهای دیسکی عقب را برای محصولات ارزان تر ارائه دهد. این سدان چینی در چرخ های عقب خود نیز از ترمزهای کاسه ای استفاده می کند که قدرت ترمزگیری کمتری نسبت به مدل های دیسکی دارد و این باعث کاهش ایمنی خودرو می شود.

قطعات یدکی و بدنه گرانتر از رقبا هستند

در صورت خرابی موتور و گیربکس این خودرو، مالکان باید برای خرید لوازم جانبی و پرداخت دستمزد استادکار پول بیشتری صرف کنند. علاوه بر این، وضعیت قیمت قطعات بدنه پیچیده تر است و جایگزینی آنها نسبت به سایر خودروهای تولید شده در کشور هزینه بیشتری خواهد داشت.

نتیجه

برلیانس H 220 یکی از خودروهای اقتصادی مونتاژ داخلی نسبتاً باکیفیت قطعات یدکی است که گزینه مناسبی برای افراد جویای تنوع به حساب می آید و اعتبار بالاتری به مشتریان خواهد داد. به خصوص افرادی که از ظاهر محصولاتی مانند پژو 206، ساندرو، تندر 90 و ... خسته شده اند، می توانند از داشتن این سدان کم مصرف و نسبتا زیبا لذت و بهره فراوان ببرند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/OOoXDMH5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه