سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 7 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

احیای شورای رقابت در جریان برنامه هفتم توسعه پای یک معمای دو مجهولی را به مجلس باز کرد؛ رئیس مجلس معتقد است از زمانی که شورای رقابت کنار رفت بازار خودرو اینطور شد اما دولت اصرار دارد که نابسامانی بازار خودرو میراث شورای رقابت است.

به گزارش فرصت امروز به نقل از نمایندگان، موضوع خودرو بحث داغ نشست علنی امروز مجلس در ادامه بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه بود که البته در حاشیه تصمیم مجلس برای ایجاد نهاد تنظیم گر قیمت گذاری، ممنوعیت قیمت گذاری دولتی به استثنای کالاهای اساسی یارانه ای و کالاها و خدمات انحصاری مطرح شد.

معمای قیمت خودرو بین شورای رقابت و دولت

قیمت گذاری دولتی ممنوع 

با مصوبه امروز مجلس در جریان تصویب برنامه هفتم نمایندگان مقرر کردند، قیمت گذاری دولتی به استثنای کالاهای اساسی یارانه ای و کالاها و خدمات انحصاری و عمومی ممنوع است. 

در همین حال به منظور بهبود عملکرد و تمرکز شورای رقابت بر استفاده از ابزارهای گوناگون و با هدف افزایش رقابت پذیری کسب وکارها در ایران، شورای رقابت موظف است نسبت به تعیین مصادیق و تصویب دستورالعمل تنظیم قیمت صرفاً در مورد بازارهای مصداق انحصار طبیعی، مقدار و شرایط دسترسی به بازار کالاها و خدمات انحصاری در هر مورد، اقدام کند. 

در جریان این بررسی ها نمایندگان بندی را بررسی کردند که شورای رقابت را مکلف می کرد ظرف شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون، اقدام لازم برای ایجاد نهاد تنظیم گر را در حوزه های اولویت دار از جمله نفت و گاز و پتروشیمی، برق، کشاورزی و موادغذایی، زمین و حمل و نقل، انجام دهد. 

دولت: ببینید شورای رقابت با بازار خودرو چه کرد؟

داود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه با اعتراض به این مصوبه کمیسیون تلفیق گفت: وظیفه دولت حکمرانی است با این ابتکارات به سمت تضعیف حکمرانی دولت می رویم و اختیارات دولت را در حوزه های مختلف می گیریم به یک تشکیلات غیر دولتی غیر پاسخگو می دهیم.

وی ادامه داد: ببینید شورای رقابت با بازار خودرو چه کرده است. نابسامانی بازار خودرو به این علت است که ما اختیارات را به تشکیلاتی دادیم که پاسخگو نیست . ما مخالف نهادهای به اصطلاح تنظیم گری هستیم که اختیار حکمرانی دولت را به آنها بدهیم و التماس کنیم که فلان نظارت انجام دهد. این احکام از بین بردن حاکمیت دولت است .به این نوع احکام رای ندهید این یعنی از بین بردن نظارت ها .چرا می خواهید بازار را از کنترل و نظارت دولت خارج کنید.

رئیس مجلس: از وقتی شورای رقابت کنار رفت وضعیت بازار خودرو اینطور شد 

رئیس مجلس در جریان بررسی این بند اظهار کرد: در جلسه سران شورای عالی هماهنگی اقتصادی پیشنهاد این بود که شورای رقابت بر قیمت گذاری دخالت نکند. ما آن زمان چندین جلسه با وزیر وقت داشتیم و مخالف این موضوع بودیم. چون اگر بازار رها شود و قیمت گذاری صورت نگیرد وضعیت نابسامانی خواهد شد.

محمدباقر قالیباف تاکید کرد: از وقتی شورای رقابت کنار رفت وضعیت بازار خودرو اینطور شد. شورای رقابت اشکالاتی داشت که ما گفتیم اصلاح شود اما آن زمان به این موضوع توجهی نکردند.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BgqgGwDl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه