سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 7 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

چالش قیمت خودرو در وزارت صمت

6 ماه پیش ( 1402/7/19 )
 

هر چند سخنان ۶ مهر منوچهر منطقی، مبنی بر برچیده شدن سامانه و فروش توسط خودروسازان به سرعت تکذیب شد، ، اما وزیر صمت، جنگ قیمت گذاری خودرو را علنی کرد.

به گزارش فرصت امروز به نقل از پایگاه خبری اسب بخار، عباس علی آبادی روز گذشته (۱۸مهر ۱۴۰۲) به طور علنی اعلام کرد که قیمت گذاری خودرو باید توسط وزارت صمت انجام شود.

چالش قیمت خودرو در وزارت صمت

منطقی، دو هفته پیش

در همین رابطه، معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت، منوچهر منطقی، دو هفته پیش، با اشاره به بحث واردات و افزایش تولید تأکید کرد که از شنبه ۸ مهرماه فروش خودرو توسط خودروسازان انجام خواهد شد.

این خبر به سرعت با عناوین خداحافظی با قیمت گذاری دستوری و سامانه تخصیص یکپارچه به سرعت وایرال شد.

البته بلافاصله این سخنان تکذیب و اعلام شد که منظور وی این نبوده است و خودروسازان باید محصولات خود را از طریق سامانه به فروش برسانند.

نامه ارزی معروف توکلی

پیش از این نیز در اواسط تیرماه و پس از نامه ارزی معروف مدیر کل دفتر خودرویی وزیر صمت، توکلی لاهیجانی اعلام شد که این اقدام، عدم تخصیص ارز به خودروسازان مقدمه و زمینه آزادسازی قیمت گذاری است. این خبر و تفسیر و تحلیل های بعد از آن نیز تکذیب و تأکید شد که ارز به خودروسازان تعلق می گیرد، قیمت گذاری توسط شورای رقابت انجام می شود و فروش فقط باید از طریق سامانه تخصیص یکپارچه صورت بگیرد.

آتش زیر خاکستر

اما به نظر می رسد تمام آن ها آتش زیر خاکستر بوده اند و جنگ خلع شورای رقابت از قیمت گذاری شدید اما پنهان در جریان بوده است. سرانجام امروز (۱۸مهر ۱۴۰۲) وزیر صمت با اشاره به این که قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد، تصریح کرد: «تصمیمات مربوط به قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزیر صمت باشد، اما هم اکنون نهاد های مختلف در این موضوع مسئول هستند و وظایف خود را هم انجام نمی دهند.»

تعلل عمدی در قیمت گذاری

عباس علی آبادی افزود: «در مورد قیمت گذاری خودرو مدتی است که دچار یک تعلل عمدی شده ایم، در حال حاضر، خودروساز نمی تواند خودش محصولات را بفروشد و برای همین پول قطعه ساز را هم نمی تواند پرداخت کند و با چنین روندی زنجیره تأمین قطعات دچار مشکل می شود.»

شکستن انحصار بازار خودرو

وی ادامه داد: «در حال شکستن انحصار بازار خودرو هستیم و در این باره قوانین واردات را مشخص کرده ایم، زیرا در یک رقابت سالم، صنایع رشد می کنند. البته واردات خودرو های نو برای همه مردم امکان پذیر است و برای واردات دست دوم هم اقدام می شود.»

گلوله آخر کی شلیک می شود؟

البته این خواسته و رهایی از قیمت گذاری دستوری طی سال های اخیر به شدت محل نزاع و درگیری بوده است. هر یک از موافقان و مخالفان استدلال های خاص خود را داشته و دارند، اما مردم، ترجیع بند گفته های یکسان آنان بوده است. در این مدت، تصمیمات هر دو طرف باعث زیان و خسران مردم شده است، اما با توجه به حضور پرشور و غوغای دلالان و رانت های عظیم بی حساب و کتاب، مشخص نیست تیر آخر کی شلیک می شود و برنده این دوئل چه کسی خواهد بود.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pnHLKhP5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه