یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 19 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

بهترین اتصال دهنده در سقف های کامپوزیت

سقف کامپوزیت یکی از محبوب ترین روش های اجرای دال های بتنی است که با استفاده از بتن و ورق سیاه گالوانیزه شده ساخته و ایجاد می شود. ترکیب ورق فولادی و بتن باعث شده تا این سقف ها با عنوان سقف ترکیبی یا کامپوزیت شناخته شوند. برای اتصال هر چه بهتر اجزای بتنی و فولادی در سقف های کامپوزیت، از اتصال دهنده هایی به نام برشگیر استفاده می گردد. برشگیرها دارای انواع گوناگونی شامل نبشی، ناودانی و گل میخ هستند که از فولاد با درصد کربن پایین تولید می شوند. این مقاطع نیروی برشی میان سطح بتنی و فولادی را انتقال داده و با تقسیم نیرو، از اعمال فشار بر روی نقاط خاص جلوگیری می کنند. علاوه بر این، اتصال میان فولاد و بتن را به میزان قابل توجهی افزایش داده و پایداری سقف های کامپوزیت را بهبود می بخشند.

از این رو اتصال دهنده های برشگیر در کنار بتن، ورق سیاه و ورق گالوانیزه، یکی از عناصر اصلی این نمونه سقف محسوب می شوند.

انواع اتصال دهنده در سقف های ترکیبی

این روزها استفاده از سقف های کامپوزیت به دلیل مزایای فراوان مانند سرعت اجرای بالا، ایمنی مناسب و وزن پایین، رواج پیدا کرده است. چیزی که هنگام اجرای این نوع سقف حائز اهمیت است، اتصال مستحکم و استاندارد سطح فولادی و بتنی می باشد. زیرا قدرت اتصال سطح گسترده فولادی و بتنی، برخلاف بتن مسلح چندان زیاد نیست. به همین خاطر، از اتصال دهنده هایی به نام برشگیر در میان این سطوح استفاده می شود. این مقاطع علاوه بر انتقال نیروی برشی، قدرت اتصال ورق فولادی و سطح بتنی را افزایش داده و از لغزش بتن بر روی ورق فولادی جلوگیری می کنند. رایج ترین انواع اتصال دهنده که در سقف های کامپوزیت مورد استفاده قرار می گیرند، عبارتند از:

  • گل میخ
  • برشگیر ناودانی
  • برشگیر نبشی

گل میخ عضوی برای اتصال ورق سیاه و تیرآهن به بتن

گل میخ ها نوعی برشگیر (اتصال دهنده) هستند که از دو قسمت اصلی شامل سر (گل) و بدنه (میله استوانه ای) تشکیل شده اند. این برشگیرها در سایزها و اندازه های متنوعی تولید شده و اندازه قطر آن ها تا ۲۰ میلیمتر هم می رسد. گل میخ با استفاده از عملیات جوشکاری قوس الکتریکی، به بخش های مختلف سقف اعم از ورق سیاه گالوانیزه و تیرآهن متصل می شود. این مقاطع هنگام جوشکاری، باید حداقل ارتفاع ۴ سانتی متری داشته باشند تا امکان اتصال به بتن را فراهم نمایند.

گل میخ عضوی برای اتصال ورق سیاه و تیرآهن به بتن

برشگیر ناودانی

اتصال دهنده های ناودانی هم مانند گل میخ ها، از فولاد با درصد کربن پایین تشکیل می شوند. اما برخلاف آن ها، امکان برش و آماده سازی برشگیرهای ناودانی در محل پروژه هم وجود دارد. این نوع اتصال دهنده ها به طور گسترده در سقف های کامپوزیت مورد استفاده قرار گرفته و اتصال مستحکم بین لایه فولادی و بتنی ایجاد می کنند. علاوه بر این، برشگیرهای ناودانی امکان ایجاد فاصله بیشتر بین سازه پایه و قسمت های بالایی را هم فراهم می سازند.

برشگیر ناودانی

برشگیر نبشی

اتصال دهنده دیگری که در سقف های ترکیبی و کامپوزیت کاربرد دارد، برشگیر نبشی است. نوع نبشی نسبت به دیگر انواع آن مانند گل میخ و ناودانی، قیمت ارزان تری دارد. اما قدرت اتصال پایین تری ایجاد کرده و کاربرد کمتری هم دارد. اتصال دهنده های نبشی هم مانند سایر انواع برشگیر، از طریق جوشکاری به قسمت های مختلف سطح فولادی از جمله ورق سیاه، ورق گالوانیزه یا تیر متصل گردیده و اتصال این بخش ها با بتن را افزایش می دهند.

بهترین نوع اتصال دهنده ورق فولاد به بتن

انواع مختلف برشگیر، در سقف های کامپوزیت وظیفه یکسانی بر عهده دارند. اما به دلیل شکل و ساختار متفاوت، هر یک از آن ها ویژگی ها و قدرت اتصال متفاوتی ارائه می دهند. به همین خاطر، از هر نوع اتصال دهنده بیشتر در یک نوع سقف کامپوزیت استفاده می شود. انتخاب بهترین نوع اتصال دهنده برای سقف های کامپوزیت، علاوه بر صرفه اقتصادی، موجب استحکام و پایداری سقف خواهد شد.

بهترین اتصال دهنده در سقف تیرچه کرومیت

در سقف های کامپوزیت از نوع تیرچه کرومیت، به جای میلگرد آجدار از نبشی و ناودانی استفاده می شود. در این سقف ها هم عمدتا اتصال دهنده های ناودانی و گاها نبشی مورد استفاده قرار می گیرند.

بهترین اتصال دهنده در سقف عرشه فولادی

از جمله رایج ترین سقف های کامپوزیت، می توان به نوع عرشه فولادی اشاره کرد که ورق سیاه کاربرد غیر مستقیم فراوانی در بخش فولادی شان دارد. به این صورت که هم برای ساخت تیرهای اصلی و فرعی مورد استفاده قرار گرفته و هم ورق پایه شیت های گالوانیزه محسوب می شود. در سقف های عرشه فولادی، ورق های گالوانیزه سینوسی به عنوان عرشه بر روی تیرهای فرعی قرار می گیرند. بهترین و رایج ترین اتصال دهنده در این نوع سقف ترکیبی، گل میخ ها هستند. گلمیخ با استفاده از عملیات جوشکاری، ورق گالوانیزه را به تیرهای اصلی متصل می کند. از طرف دیگر، ارتفاع حداقل چهار سانتی متری آن ها پیوند عرشه فولادی با بتن گردیده و از لغزش بتن روی سطح فولادی جلوگیری می کند.

ورق و بتن در سقف عرشه فولادی

بهترین اتصال دهنده در سقف کامپوزیت ساده

در سقف های کامپوزیت ساده، از تیرهای فرعی و شبکه میلگرد حرارتی استفاده می شود. به منظور افزایش اتصال سطح فولادی و بتن در این نوع سقف، برشگیرهای ناودانی کاربرد دارند. با توجه به این که سقف های کامپوزیت ساده اغلب با عنوان سقف کامپوزیت شناخته می شوند، اتصال دهنده های ناودانی را بهترین اتصال دهنده ورق به بتن در سقف های کامپوزیت می دانند.

بهترین اتصال دهنده در سقف کامپوزیت ساده

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/WhmALKep
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه