جمعه, ۱۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 3 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

تسهیلات سفر برای افراد دارای معلولیت به صورت نیم بها، از طریق اپلیکیشن تاپ

 

امکان استفاده افراد دارای معلولیت از تسهیلات سفر، در بستر سوپر اپلیکیشن تاپ به صورت غیرحضوری، فراهم شد. افراد دارای معلولیت از طریق این اپلیکیشن قابلیت استفاده از تسهیلات سفر را به صورت نیم بها خواهند داشت.

بر اساس ماده ۵ حقوق معلولان، وزارتخانه راه وشهرسازی کشور و تمامی شهرداری ها، نسبت به آماده سازی و دسترس پذیری کلیه پایانه‏ ها، ایستگاه ها، تأسیسات سامانه‏ ها، ناوگان حمل ونقل درون ‏شهری و برون ‏شهری، سامانه های حمل ونقل عمومی، برای دسترسی افراد دارای معلولیت، مکلف هستند تا منطبق با قوانین داخلی و استانداردهای بین المللی، اقدام کنند و امکان بهره مندی این افراد را از ناوگان حمل ونقل فراهم نمایند؛ همچنین کارکنان خود را جهت همیاری عملی و صحیح با مسافران دارای معلولیت، آموزش دهند.

از همین رو تسهیلات سفر شامل: خدمات مناسب مربوط به حمل ونقل درون شهری و برون شهری (فروش بلیت هوایی، قطار و دریایی) است که از طریق زیرساخت های فراهم شده در اپلیکیشن تاپ و وزارت میراث، گردشگری و صنایع دستی، برای افراد با سطوح مختلف معلولیت، که اسامی آن ها از سوی سازمان بهزیستی اعلام می شود، در دسترس است.

مدیرعامل شرکت تابان آتی پرداز (سوپر اپلیکیشن تاپ)، در تشریح نحوه ارائه و دریافت تسهیلات سفر برای افراد دارای معلولیت، اظهار داشت: یکی از چالش های مهمی که در بررسی موانع عملیاتی شدن این خدمات وجود داشت، ضرورت مراجعه حضوری افراد دارای معلولیت به آژانس های مسافرتی، جهت استفاده از این امکان قانونی بود. با توجه به محدودیت های فیزیکی این افراد، تدبیری انجام شد تا از طریق سوپر اپلیکیشن تاپ، فرآیند افتتاح حساب و صدور کارت، به صورت غیرحضوری انجام شود و کارت صادرشده از طریق دفاتر مستقیم سازمان بهزیستی، در اختیار افراد دارای معلولیت قرار گیرد.

در هنگام خریداری بلیت از طریق سوپر اپلیکیشن تاپ برای افراد دارای معلولیت، این امکان فراهم شده است که افراد با اضافه کردن نام مسافر و پس از اعلام خوداظهاری فرد دارای معلولیت، در خصوص برخورداری از این قانون و تائید مشمولیت از طریق سازمان بهزیستی در همان لحظه پرداخت بلیت، یک یارانه 50 درصدی به صورت آنی از مبلغ کل اعمال شود.

در همین راستا علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت که یکی از سیاست های دیگر وزارت گردشگری، ایجاد بسترسازی برای حضور معلولان در جامعه از طریق گردشگری است؛ این زمینه سازی را نه برای معلولان، بلکه برای استفاده از توانمندی های معلولان در جامعه انجام می دهیم و این دو دیدگاه با یکدیگر متفاوت است.

شایان ذکر است استفاده از تسهیلات سفر برای افراد دارای معلولیت با دریافت اعتبار برای اولین بار از محل بودجه عمومی دولت صورت گرفته است. طبق آمار بیش ۷۰۰هزار توان خواه در کشور شناسایی شده اند که در مرحله اول، در حدود ۱۳۰هزار نفر تحت پوشش اجرای طرح تسهیلات سفر از طریق سوپر اپلیکیشن تاپ قرار می گیرند و مبلغ ۲میلیون تومان تسهیلات به هر فرد برای حمل ونقل سفر از طریق (هوایی, ریلی و زمینی) نیز اختصاص داده می شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pLmAL1zz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه