پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

روز گذشته گروه خودروسازی سایپا از جدید ترین محصول خود، که از آن به عنوان ارزان ترین کراس اوور بازار یاد می شود، در حالی رونمایی کرد که وزیر صنعت، معدن و تجارت از امضای دو قرارداد خودرویی دیگر تا پایان امسال خبر داد تا اسفندماه سال 95 با خاطره ای خوب برای خودروسازان به پایان برسد.

به گزارش خبرنگار «فرصت امروز»، محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم رونمایی از خودروی «کوییک» سایپا، از امضای دو قرارداد خودرویی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: یک قرارداد در حوزه خودروهای تجاری و دیگری در حوزه خودروهای سواری اما به شکلی وسیع تر تا پایان امسال به امضا خواهد رسید.

نعمت زاده همچنین با اشاره به شکل گیری چند جوینت ونچر قطعه سازی در پسابرجام، تصریح کرد: قطعه سازان اقدامات جدیدی را در قراردادهای خود با طرف های خارجی مدنظر قرار داده و قراردادهای خوبی را به امضا رسانده اند.

او همچنین با اشاره به اهمیت صادرات برنامه های توسعه ای کشور، بیان کرد: باید برای صادرات خودرو و قطعات برنامه های جدی در نظر گرفته شود که البته ما برای صادرات قطعات برنامه های ویژه ای داریم که امیدواریم بتوانیم رقم صادرات را در این بخش افزایش دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: خودرو نقش مهمی در توسعه صنعتی کشور دارد، به گونه ای که حدود ۱۸درصد از تولید ناخالص صنعت کشور مربوط به صنعت خودرو است. در سال جاری تولید خودرو بیش از ۴۰درصد رشد داشته است و این روند ادامه خواهد یافت به گونه ای که در سال ۱۴۰۴ تولید خودرو در کشور باید به 3 میلیون دستگاه افزایش یابد که حداقل ۵۰درصد آن با برند داخلی خواهد بود.

نعمت زاده با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته در سایپا، سال گذشته این شرکت برای نخستین بار پس از سال ۱۳۸۹ تاکنون سودده شده است، تصریح  کرد: در گذشته سایپا مشکلات زیادی داشت و در گزارش تحقیق و تفحص مجلس نیز مشخص شد مشکل اصلی سایپا مشکل مدیریت و مالی است، بنابراین به این جمع بندی رسیدیم که مدیری با تخصص مالی را به مدیریت یک شرکت منصوب کنیم.

تخصیص 40 درصد از منابع بانکی به بخش صنعت

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی که ترافیک ناشی از برف و باران را دلیل تاخیر سه ساعته خود برای حضور در این مراسم اعلام کرد نیز پشت تریبون رفت و از بخش صنعت مجدانه دفاع کرد.

او در ابتدا از سیستم بانکی انتقاد کرد و گفت: باید جایگاه صنعت در تسهیلات بانکی مشخص شود و نباید وزیر برای تخصیص این سهم چانه بزند، بنابراین ما در قانون برنامه ذکر کردیم باید ۴۰درصد از تسهیلات بانکی به بخش صنعت تعلق بگیرد.

لاریجانی همچنین خطاب به نمایندگان مجلس اظهار کرد: من از نمایندگان محترم مجلس درخواست دارم که مشکلات بخش صنعت را پیگیری کنند و بگویند چرا صنایع دچار بحران مالی می شوند، این موضوع برای ما اهمیت بسیاری دارد.

او با اشاره به اهمیت ایمنی در صنعت خودرو، تصریح کرد: باید قبول کنیم بعد ایمنی و مسائل محیط زیستی در صنعت خودرو مورد توجه قرار گیرد، چون برخی مشکلات در کشور به این امور برمی گردد که در صورت توجه کم به آن، مخاطرات و مشکلاتی را به وجود خواهد آورد. نمی گویم همه سهم تصادفات در کشور به خاطر خودرو است، که سهم آن معلوم است، اما هر چه بیشتر به بعد ایمنی خودروهای تولید توجه شود آرامش مردم و به دنبال آن آسایشی در کشور ایجاد می شود.

لاریجانی با بیان اینکه سایپا از واحدهای تولیدی مهم کشور است، گفت: این شرکت خودرو سازی در دورانی دچار فراز و فرودهایی شد که ما نگرانی هایی از وضعیت به وجود آمده برای آن داشتیم. صنعت خودرو سازی بخش مهم و پایه ای در صنعت کشور است که باید گام های بلند در طول ادوار مختلف برای آن برداشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرکت سایپا زمانی دچار نقایصی شد که چون اصالتا خودروسازی جزو صنایع مهم کشور است، نگرانی هایی را برای ما به وجود آورد؛ امروز در بازدید اجمالی که داشتم مشخص شد چقدر مدیران، مهندسان و کارگران بخش های مختلف در این مجموعه بزرگ خوب کار می کنند که این بازدید کوتاه برای بنده خرسندکننده بود.

او با اشاره به فراز و فرودهای سایپا، اظهار کرد: باید پیگیری کنیم که چرا در زمان هایی صنایع دچار مشکل می شوند؛ چه عوامل و چه کسانی در این موضوع دخیل هستند چون این روند در نهایت برای اقتصاد کشور مضرر خواهد بود. قطعا اگر اقتصاد دچار مشکل شود بخش های مهم صنعت نیز دچار خلل می شود، سوال این است که چرا در کشوری همچون ایران با این همه صنایع و ظرفیت های بزرگ باید وضعیت اقتصادی طوری باشد که کارکنان در بخش های مختلف کشور نتوانند زندگی راحتی داشته باشند.

به گفته او، وقتی بنگاه ها درست کار نمی کنند کلان اقتصاد نیز با مشکل مواجه می شود، باید این وضعیت کالبدشکافی شود که چرا صنعت به این مهمی و اساسی دچار فرود می شود.

لاریجانی در ادامه با تاکید بر اهمیت موضوع تحقیق و توسعه در شرکت های تولیدی به خصوص صنعت خودروسازی گفت: بنگاه های صنعتی باید با نگاه درازمدت در حوزه تحقیق و توسعه سرمایه گذاری و از ظرفیت های خوب دانشگاهی و متخصصان استفاده کنند. اکنون در بسیاری از کشورهای بزرگ همچون آمریکا، ایرانیان به صورت فعال حضور دارند و از آنها استفاده می شود، باید زمینه این موضوع در کشور نیز فراهم شود.

او همچنین توجه به سهم سرمایه گذاری در بخش صنعت را دارای اهمیت ویژه ای خواند و بیان کرد: مجلس در این زمینه نیز مدافع صنعت است که امیدواریم در آینده شرایط به بهترین نحو تغییر پیدا کند.

لاریجانی با بیان اینکه باید از تجربیات دیگران در خودروسازی استفاده کرد، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی بهره گرفتن از تجربیات و بومی کردن و صادرات، به عبارت دیگر اقتصاد مقاومتی یعنی تولید ملی با رویکرد صادرات محور. لذا در نوع قراردادها باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد که داشتن تولیدات صادرات محور و قابل رقابت در عرصه بین المللی با بهره وری خوب دارای اهمیت ویژه ای است.

او افزود: باید محصولات خودروسازی قابل رقابت باشد، هم رایی و همبستگی کارکنان نیز موضوع مهمی است که به نظر می رسد در سایپا وجود دارد. شرکت سایپا برای آینده خود دورنمایی ترسیم کرده و علائم خوبی را نشان می دهد که امیدوارم موفق باشند.

سایپا، هر سال از یک خودروی جدید رونمایی خواهد کرد

مهدی جمالی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در این مراسم گفت: سایپا سالانه یک محصول جدید را به بازار معرفی خواهد کرد و توسعه محصول هدف جدی سایپا است.

او با بیان اینکه شرکت سایپا در آستانه ورشکستگی بود، تصریح کرد: وقتی ما سایپا را تحویل گرفتیم این شرکت زیان ده بود و 4 هزار میلیارد ریال زیان انباشته داشت اما ما سال گذشته با تجدید ارزیابی، سرمایه شرکت را افزایش دادیم و ترازنامه شرکت تغییر کرد.

مدیرعامل سایپا ادامه داد: ما زمانی در سایپا ۱۶ میلیارد تومان انصراف فروش داشتیم اما با همکاری قطعه سازان و همکاران سایپا، ما این شرایط بحرانی را مدیریت کردیم و طی یک سال گذشته ۸درصد سهم بازار خود را افزایش دادیم.

جمالی با اشاره به انتظارات مردم از خودروسازان، بیان کرد: بیشترین بودجه تحقیق به مرکز تحقیقات سایپا تخصیص داده شده است و خودروی «کوییک» حاصل تلاش همین مرکز است. 

«کوییک» آمد

در پایان این مراسم از ارزان قیمت جدید سایپا رونمایی شد. این خودروی تازه وارد هاچ بك در چهار مدل به بازار عرضه خواهد شد كه از گیربكس دنده اتومات و دستی در طراحی این خودرو استفاده شده است.
«كوییك» كه موتور 1500 سی سی را زیر كاپوت خود دارد، حداكثر قدرت ٨٧ اسب بخار و حداكثر گشتاور ١٢٨ نیوتن بر متر را به راننده و سرنشین هدیه می دهد.

این خودرو كه از استاندارد یورو ٤ بهره می برد قابلیت ارتقا به یورو5 را هم دارد. مصرف سوخت آن حدود ٧ لیتر در هر ١٠٠ كیلومتر است.  با توجه به امكانات و شرایط دیگر رقبا، پیش بینی ها بر آن است که قیمت این محصول در حدود ٣٥ میلیون تومان اعلام شود.

قیمت محصولات سایپا

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Q3k0GajW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه