7 نکته مدیریتی فیلم بنیان گذار - فرصت امروز

سه شنبه, 18 ارديبهشت 1397 - 13:25

فیلم بنیان گذار داستان زندگی ری کراک (بنیان گذار رستوران زنجیره ای مک دونالد) و محصول سال 2016 است. حضور ستاره ای نظیر مایکل کیتون در نقش اصلی آن باعث افزایش جذابیت شده و موضوع آن باعث می شود تا حاوی نکات بسیار ارزشمندی برای هر کارآفرین باشد.

در ادامه به بررسی برخی نکات مدیریت موجود در این فیلم خواهیم پرداخت.

کنجکاو باشید

نخستین گامی که باعث خواهد شد شما انگیزه حرکت پیدا کنید، بدون شک کنجکاوی در رابطه با موضوعی است. درواقع تا زمانی که شما توجه خود را به مسئله ای معطوف نکنید، نمی توانید در رابطه با آن اقدامی را صورت دهید. ری کراک در ابتدا در زمینه فروش دستگاه میلک شیک خود به رستوران ها، ناموفق بود با این حال کنجکاوی وی در رابطه با این امر در نهایت باعث بروز خلاقیتی از وی در این رابطه شد. این امر در صورتی بود که وی تحت شرایط عادی تنها باید تمرکز خود را بر فروش محصولی که دارد، اختصاص می داد. با این حال وی هنگامی که شش سفارش را از یک رستوران دور دریافت کرد، به این فکر افتاد که چرا رستوران مذکور اقدام به خرید چندین دستگاه کرده است. همین امر وی را در تاسیس مک دونالد کمک بسیاری کرد.

مطلب مرتبط: 10 نکته مدیریتی فیلم بندباز

راه هایی جدید برای خود ایجاد کنید

تنها به این دلیل که کاری در گذشته انجام نشده است، نباید خود را در حصار محدودیت ها قرار دهید. درواقع اگر هر فردی بخواهد با این تفکر زندگی کند، عملا نوآوری رخ نخواهد داد. درواقع نوآوران از پذیرش وضع موجود و عدم توانایی برای تغییر آن اجتناب کرده و همواره به دنبال راهی جدید هستند. توجه داشته باشید که انجام کاری منحصر به فرد و نوین، تاثیر به مراتب بهتری را در بازار خواهد داشت و شانس موفقیت را به طرز چشمگیری افزایش می دهد. درواقع آنها ماهیت رستوران خود را از سلف سرویس به شکلی جدید که در آن مشتری نیازی به خارج شدن از خودروی خود ندارند، تغییر دادند.

در طراحی داخلی نیز به نحوی عمل کردند تا بیشترین بهره وری ممکن به دست آید. برادران مک دونالد طراحی را استخدام کرده و نقشه رستوران را در ابعاد واقعی و توسط گچ روی زمین تنیس طراحی کرد. این کار در درک بهتر پروژه و جلوگیری از اتلاف وقت، تاثیر بسزایی داشته است. همچنین آنها برخلاف سایر رستوران ها اقدام به کاهش وسایل گرمایشی رستوران خود کردند تا مشتری برای مدت طولانی در مکان خود نمانده و فضا برای مشتری جدید ایجاد شود. اگرچه این اقدام ها کمی عجیب به نظر می رسید با این حال به علت نوآورانه بودن شان و منافعی که برای برادران مک دونالد به همراه داشت، در همان سال های اولیه منجر به رشد چشمگیر تعداد مشتری ها شد. اگرچه سرعت بالا در رستوران های مک دونالد حرف اول را می زند، با این حال این امر باعث نشده است تا از رعایت اصول بهداشتی غافل شده و بر کفیت غذاهای آنها تاثیر منفی بگذارد که خود ناشی از سیاست های جدید و کاملا درست موسس این برند است.

مشکلات مشتری را برطرف کنید

درواقع برای موفقیت لازم است تا نیازهای مشتری را شناسایی کرده و با بررسی سایر برندهای رقیب، مواردی را که به عنوان ضعف آنها محسوب می شود شناسایی و برطرف کنید. برای مثال از جمله مواردی که ری کراک در بازدید از رستوران ها متوجه آن شد، این نکته بود که فاصله میان دریافت سفارش و تحویل آن بسیار طولانی است، به نحوی که مشتری مجبور است زمان زیادی را به انتظار بنشیند که بدون شک خوشایند نیست و رضایت خاطر کامل آنها را به همراه نخواهد داشت. با این حال رستوران هایی که در زمان کمتری سفارش ها را حاضر می کنند نیز از کیفیت کمی برخوردارند و هر دو با مشکلاتی مواجه هستند. با این آگاهی نسبت به مشکلات مشتریان در رستوران ها وی در نهایت توانست راهکاری برای تحویل سریع و در عین حال با کیفیت سفارش ها بیابد.

بلندپرواز باشید

بدون شک بیان اینکه خواهان تاسیس بزرگ ترین رستوران زنجیره ای دنیا آن هم در شرایطی هستید که حتی نمی توانید چند دستگاه میلک شیک را به فروش برسانید، کاملا مضحک به نظر خواهد رسید. با این حال افراد برای انجام کارهای بزرگ نیاز به رویاپردازی به منظور حفظ روحیه خود دارند. توجه داشته باشید که ابدا اهمیتی ندارد که در حال حاضر در چه جایگاهی ایستاده اید، بلکه مقصدی که در ذهن شما وجود دارد تنها عامل مهم محسوب می شود. در نهایت افکار بزرگ باعث خواهد شد تا با چالش های جدیدی مواجه شوید که فرصت های تازه ای را برای شما ایجاد خواهد کرد.

با این حال نباید تصور کنید که این امر بسیار ساده است. فراموش نکنید که کارآفرینی از جمله سخت ترین کارها محسوب می شود و به همین خاطر است که همگان نمی توانند در این رابطه موفق باشند. در واقع تنها رویاپردازی کافی نیست و لازم است تا مانند مالک مک دونالد استقامت و نوآری نیز داشته باشید.

تبلیغات را جدی بگیرید

ری کراک همواره به تبلیغات توجه ویژه ای داشته است، به نحوی که در همان سال های ابتدایی با راه اندازی چندین کمپین تبلیغاتی موفق شد تا رشدی غیرمنتظره را متوجه میزان فروش شعبه های متعدد خود کند. برای مثال از جمله اقدامات جذابی که در سال های بعد این رستوران انجام داد امکان سفارش و دریافت غذا بدون نیاز به خارج شدن از اتومبیل بوده است که با معرفی درست و جامع آن توانست تعداد بی شماری مشتری را به سمت خود جذب کند. به همین دلیل در راستای موفقیت بسیار ضروری است تا مخاطب را نسبت به اقدامات و توانایی های خود آگاه سازید.

تیمی قدرتمند را شکل دهید

همان گونه که در موارد گذشته اشاره شد ری کراک ابتدا فروشنده دستگاه های میلک شیک بوده است که در این زمینه کاملا ناموفق بوده، با این حال دریافت شش سفارش از یک رستوران دورافتاده باعث شد تا وی نسبت به علت این حجم از تقاضا از طرف یک رستوران کنجکاو شود و همین امر در نهایت باعث شد تا با برادران مک دونالد (نالکان رستوران مذکور) اقدام به راه اندازی رستورانی جدید کنند. در نهایت با بروز اختلاف میان این سه تن، ری کراک حق امتیاز این دو برادر را خریداری و اقدام های مدنظر خود را عملی کرد.

مطلب مرتبط: 10 نکته مدیریتی فیلم مانیبال

 

از جمله خواسته های وی امکان یکسان سازی کیفیت کار در تمامی شعبه ها بوده است که تا آن موقع امری کاملا غیرممکن به نظر می رسیده و معمولا تفاوت های بعضا چشمگیری میان شعبه مرکزی با سایر شعبه ها وجود داشته است. با این حال وی با احداث مجموعه آموزشی برای کارکنان خود توانست این کار را عملی سازد. جالب است بدانید در حال حاضر این رستوران دارای دانشگاهی در این رابطه است که تا کنون بیش 100 هزار نفر از آن فارغ التحصیل شده اند.

به شکایت ها توجه کنید، اما مانع تان نشود

درواقع این برند همواره نوآوری های خود را ارائه می کند و مشکلات و پیامدهای احتمالی را تنها هنگامی مورد بررسی قرار می دهد که شکایتی صورت گیرد. برای مثال شکایاتی در رابطه با تاثیر غذاهای این برند روی کودکان شده بود که با ایجاد اتاق فکری اقدام به ایجاد منوی ویژه کودکان کردند. همین امر آنها را به فکر درج ارزش غذایی محصولات خود برای نخستین بار در جهان انداخت که با بازخوردهای مثبت بسیاری همراه بوده است. درواقع شما نباید به دلیل مشکلات اقدامات خود را محدود کنید و لازم است تا تنها تمرکز خود را بر نحوه برطرف نودن آن متمرکز نگه دارید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی