جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

7 سنگ بنای رهبری برای ترویج شجاعت در محل کار

5 سال پیش ( 1397/3/30 )
پدیدآورنده : رهبری   پدیدآورنده : نیما جوادی  

 تاریخ نشان می دهد زمانی که مردم، حتی در شرایط بسیار سخت و خطرناک پیش قدم می شوند، ریسک ها را می پذیرند و رهبری را برعهده می گیرند، به موفقیت ها و پیروزی های بسیار بزرگی نیز دست می یابند.

از نظر ارسطو، شجاعت اولین فضیلت است؛ زیرا زمینه را برای ظهور و پرورش سایر فضیلت ها فراهم می آورد. شجاعت درونمایه رهبری، کارآفرینی و نوآوری است و هیچ یک بدون شجاعت به سرانجام نخواهند رسید. هاوارد شولتز، آنه مولکاهی، ایلان ماسک، جف بزوس و جک ما، همگی جزو رهبرانی هستند که با کمک شجاعت موفق به ساخت شرکت هایی جهانی شدند. هنگامی که افراد با شجاعت در محل کار حاضر می شوند، تجارت به پیروزی دست پیدا خواهد کرد.

شما در تجارت معمولا با رویکرد «کار سخت و طولانی و کسب نتیجه» روبه رو خواهید شد، اما پارادوکس شجاعت ما را به حرکت آهسته، تفکر، صبر و مشاهده دعوت می کند. شجاعت همیشه به معنای عملکرد نیست. رهبران باید به درون افراد و اعتقادات، رفتار و فرایض آنها توجه داشته باشند، زیرا این موارد باعث توقف تجارت و استفاده از روش های عملیاتی منسوخ خواهد شد.
در دنیای دیجیتال امروز، حرکت آهسته و تفکر نیازمند شجاعت بسیار است. زمانی که به درون افراد توجه می کنید، به منابع درونی انرژی، دانش و شجاعت فردی دست خواهید یافت.

نفس انسان به انجام کارهایی می پردازد که از نظر وی برای حفظ کنترل ضروری هستند و به همین دلیل رهبران انرژی خود را صرف پر کردن برنامه روزانه خود می کنند و در نتیجه زمانی برای تفکر و تأمل در اختیار نخواهند داشت. نفس خود را کنترل کنید، سرعت حرکت خود را کاهش دهید و با ایجاد فرصتی برای بررسی راه، درک بهتری از مقصد تجارت خود به دست آورید.

اکنون هفت اصل ترویج شجاعت در یک محیط کار برای شکوفایی افراد و همچنین تجارت را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

1. اکثر شرکت ها بر حرکت سریع تأکید دارند

محیط های کاری مدرن باید با ایجاد تغییراتی خود را برای آینده آماده سازند. رهبران باید تئوری های مدیریتی سنتی را فراموش کنند و تمرکز خود را بر توسعه و بهبود آینده کارمندان قرار دهند.

شما به عنوان یک رهبر باید به جای برگزاری سخنرانی های بیهوده و عذرخواهی بابت انجام تغییرات مداوم، روی آمادگی تجارت سرمایه گذاری کنید و اعتماد به نفس کارمندان خود را برای مقابله با چالش های آینده افزایش دهید.

مشکلات همیشه وجود خواهند داشت، اما این مشکلات نه از تغییرات، بلکه از مقاومت در برابر آنها ایجاد خواهند شد. با تغییر ذهنیت، کارمندان و تجارت فرصت شکوفایی را به دست می آورند.

2. پذیرش یا عذاب – انتخاب با شماست

هنگامی که رهبران تغییر را سخت می پندارند، معمولا به دنبال راهی برای کاهش عذاب تغییر خواهند بود. نتیجه این عمل افزایش رنج و عذاب است. تلاش برای حذف ناراحتی هایی که در نتیجه یادگیری موارد جدید ایجاد می شود، باعث پرورش یک رویکرد انفعالی خواهد شد، رویکردی که قدرت کسب مهارت های جدید، تطابق و پیشرفت را از فرد خواهد گرفت. مردم عذاب را به موفقیت ترجیح خواهند داد.

اکثر رهبران، در زمان تلاش برای مدیریت تغییر، انرژی خود را صرف تهیه سخنرانی های انگیزشی، ایجاد یک روند بی نقص و هجی کردن کانال های ارتباطی می کنند. در نهایت، رهبر باعث ایجاد یک فرهنگ «درماندگی آموخته شده» می شود.

3. نابودی توهمات

مردم تغییرات را دردناک، خسته کننده، غیرضروری، سخت و بیهوده می دانند. تغییر تنها برای افرادی که آماده نیستند دشوار خواهد بود. هنگامی که شما به دنبال ایجاد شرایط عالی پیش از وقوع تغییر هستید، یک توهم ایجاد خواهد شد. امروزه محیط های کار به دنبال تغییری هستند که کمترین اختلال را در روند کار به وجود آورد.

مطلب مرتبط: چگونه بر ترس های خود در محیط کار غلبه کنیم؟

خطوط هواپیمایی آلاسکا (Alaska Airlines) با ایجاد یک برنامه آموزشی جامع به کارکنان خط مقدم خود در درونی سازی استانداردهای خدمات کمک شایانی کرد. مسئولان ارشد شرکت برای نمایش اهمیت این آموزش، در آن شرکت داشتند. در نتیجه در سال 2017، خطوط هواپیمایی آلاسکا در میان خطوط هوایی سنتی به بالاترین میزان رضایت مشتری دست یافت. این شرکت همچنان به عنوان یکی از برترین خطوط هوایی ارزان قیمت به کار خود ادامه می دهد و از لحاظ مصرف سوخت نیز از میان 15 شرکت بزرگ هواپیمایی آمریکا، موفق به کسب رتبه اول شد.

4. به هیچ عنوان کارمندان خود را فریب ندهید

در تجارت، پس از شناسایی افراد مایل به همکاری، تحت هیچ شرایطی نباید مخالفان را فریب دهید. آنها دیر یا زود متوجه حقیقت خواهند شد و همکاری خود را قطع می کنند یا به کار ادامه خواهند داد. باقی ماندن در سازمان نیازمند تعهد کامل و مسئولیت پذیری است و هیچ گزینه دیگری نیز وجود ندارد.

5. دعوت به عمل یک مسئولیت مشترک است

مسئولیت مشترک نیازمند درون اندیشی است. رهبر توقع خواهد داشت که کارمندان برای عملی سازی تغییرات، از اولویت های شخصی خود دست کشیده و یک مورد تجاری ارائه کنند. نقش رهبر توضیح دستاوردها، تشویق افراد به پذیرش مسئولیت و یادگیری مهارت های جدید و آماده سازی آنها برای وقایع و چالش های آینده است.

6. اخلالگران داخلی

رهبران نباید رانندگان اصلی تغییرات باشند. کارمندان به دلیل نزدیکی به بازار، منابع خوبی برای پیش بینی اتفاقات آینده خواهند بود. رانندگان تغییرات، با رهبری شرایط و رصد دائم چشم انداز، به تدریج به اخلالگران داخلی تبدیل خواهند شد. آنها درباره عملی سازی تغییرات صحبت و از طریق نوآوری و نابودی موانع و آینده نگری عمل می کنند.

نتفلیکس (Netflix) از کارمندان خود انتظار دارد که آزادی را به عنوان بخشی از وظایف خود در سازمان در نظر بگیرند. فرهنگ حاکم بر شرکت، کارمندان را به شجاعت و قضاوت اولویت های استراتژیک، اظهار نظر آزادانه و ارائه انتقاد دعوت می کند.

7. پذیرش سیاست جزو گزینه ها نیست

پذیرش سیاست قابل خریداری و سفارش نیست. پذیرش سیاست یکی از وظایف اصلی در محیط کار است. هر بار که رهبر اقدام به ایجاد شرایط عالی برای جلب پذیرش یا خرید آن می کند، نفس تغذیه، حقوق پایمال، و ذهنیت قربانی ایجاد خواهد شد و کنترل اوضاع را در دست خواهد گرفت. رهبر باید با شناسایی افراد موافق و متمایل و همکاری با آنها، به نتایجی فوق العاده دست یابد. این مورد، مانند مسئولیت پذیری و مشارکت، یک انتخاب است.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0yJslmRp
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه