پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

تصور عمومی مردم از یک برند این است که صفر تا صد فرآیند تولید محصول را خودش مدیریت می کند. در این تعریف نه تنها جایی برای ارائه دهندگان خدمات نیست، بلکه در بسیاری از اوقات برندهای بزرگ هم صرفا غول های تولیدی در نظر گرفته می شوند. این در حالی است که مثلا برندی مثل اپل بسیاری از محصولاتش را در شرق آسیا تولید می کند. این امر نه تنها از نظر مدیریت هزینه، بلکه کاهش بار مالیاتی نیز موثر است. درست به همین خاطر خیلی از کسب و کارها در طول دهه های اخیر به جای اینکه مستقیما دست به تولید محصولات بزنند، دنبال یافتن یک تولیدکننده با شرایط خوب رفته اند. این امر به آنها کمک می کند تا بدون هیچ دردسری کارشان را جلو برده و نگران هیچ نکته ای هم نباشند. 

بی شک یافتن یک تولیدکننده که با هزینه ای اندک فرآیند تولید محصولات را مدیریت کند، کار ساده ای نیست. درست به همین خاطر بسیاری از برندها در عمل این فرآیند را شکست خورده تلقی کرده یا در نهایت خودشان دوباره با هزینه ای گزاف سراغ تولید محصول می روند. این در حالی است که مثلا برخی از محصولات مثل انواع پوشاک یا حتی قطعات الکترونیکی در شرق آسیا هزینه تولید پایین تری دارد. به طور مشابه در آمریکای جنوبی هزینه کشت برخی از محصولات کشاورزی بی نهایت پایین تر است بنابراین اگر یک برند تولید قهوه در آمریکا بخواهد در همین کشور دانه های قهوه را پرورش دهد، احتمالا کلاهش پس معرکه خواهد بود. 

چطور یک تولید کننده خوب پیدا کنیم؟

ما در این مقاله سعی داریم برخی از مهمترین نکات برای تولید محصولات به شیوه ای اصولی را به شما یاد دهیم. البته این فرآیند با جست وجوی یک تولید کننده خوب در بازارهای جهانی دنبال می شود. خب پیش خودتان فکر نکرده اید که یافتن یک تولید کننده جهانی به این راحتی ها خواهد بود؟

شما در ادامه با نکات زیر آشنا خواهید شد:

•    تولید کننده دقیقا چیست و چه نقشی در ساختار برندها ایفا می کند؟

•    چرا باید یک تولید کننده خوب پیدا کنیم؟

•    چطور یک تولید کننده خوب پیدا کنیم؟

مطلب مرتبط: مفاهیم تولید، محصول و فروش در بازاریابی

بی شک از بین سوالات بالا، گزینه آخر اهمیت ویژه ای برای مخاطب ما دارد. با این حال بررسی سایر موارد نیز ضروری خواهد بود. اینطوری شما می توانید به راحت تری شکل ممکن مفهوم تولید کننده در عرصه کسب و کار را جویا شده و خودتان در این میان نقش آفرینی مهمی داشته باشید. پس با ما همراه باشید تا برخی از مهمترین نکات در این رابطه را بررسی کنیم. 

تولید کننده و برندها: یک رابطه مفید

تولید کننده و برندها

وقتی درباره تولید کننده حرف می زنیم، باید به تفاوت آن با برندها نیز توجه داشته باشیم. اصلا تولید کننده چه فرقی با یک برند مشهور در بازار دارد؟ اگر بخواهیم خیلی دقیق ماجرا را دنبال کنیم، تولید کننده در واقع یک برند نیست. ما به غیر از المان های بصری، نوعی رابطه مستقیم در زمینه عرضه محصولات در بازار را در برندها مشاهده می کنیم. این در حالی است که تولیدکننده صرفا از برندها سفارش گرفته یا محصولش را به برندها ارائه می دهد. اجازه دهید از یک مثال ساده در این رابطه استفاده کنیم. برندی مثل پپسی به جای اینکه قوطی نوشابه های خود را شخصا تولید کند، آن را برعهده تولیدکنندگان بزرگ قرار می دهد. کارخانه هایی که به طور انحصاری بطری پلاستیکی و فلزی تولید می کنند، همیشه قیمت نهایی بی نهایت پایینی برای سفارش های بالا ارائه می دهند بنابراین طبیعی است که پپسی به جای راه اندازی یک خط تولید با هزینه گزاف، سراغ این گزینه جذاب برود. 

یک مثال جالب دیگر مربوط به دنیای ورزش است. اگر دقت کرده باشید، برندهایی مثل نایک یا آدیداس اسپانسر پر و پاقرص برندهای ورزشی هستند. تیم هایی مثل رئال مادرید یا لیورپول از دل همکاری با چنین اسپانسرهایی سالانه میلیون ها دلار پول به جیب می زنند. حالا اگر قرار بود هر تیم خودش لباس ورزشی اش را طراحی و تولید کند، چه اتفاقی می افتاد؟ بی شک این فرآیند نه تنها سودی برای آنها به همراه نداشت، بلکه کلی هزینه اضافی هم روی دست شان می گذاشت.

نکته جالب اینکه برندهایی مثل آدیداس یا نایک که به عنوان اسپانسر ورزشی فعالیت می کنند، خودشان برای تولید محصولات سراغ تولیدکنندگان بزرگ در چین و هند می روند. اینطوری هزینه نهایی تولید محصولات برای‎شان حسابی پایین از آب در می آید. ماجرا جالب شد، نه؟

همانطور که می بینید، تولیدکنندگان در واقع زنجیره تامین محصولات برای برندهای بزرگ هستند. البته شاید در برخی از موارد برندها خودشان تولیدکننده باشند، اما امروزه به دلیل گرفتاری های فراوان هر برند، کارآفرینان ترجیح می دهند این مسئولیت مهم را برعهده دیگران قرار دهند. اینطوری فرصتی هرچند اندک برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای بهتر پیدا می کنند. 

حالا که با مفهوم تولیدکننده در دنیای کسب و کار آشنا شدیم، باید به مزایای یافتن یک تولیدکننده هم اشاره کنیم. خب صرفه جویی در وقت که به تنهایی برای این همه دردسر توجیه ندارد، مگر نه؟

یافتن تولیدکننده: مروری بر چرایی!

یافتن تولیدکننده

اولین نکته ای که درباره یافتن تولیدکنندگان باید مدنظر داشته باشیم، مسئله مربوط به چرایی آن است. اصلا بر فرض که کلی تولیدکننده درجه یک در دنیا حضور دارند، ما چرا باید سرنوشت کسب و کارمان را به آنها گره بزنیم. شاید ساده ترین جواب در این میان صرفه اقتصادی این ماجراست. 

اگر یادتان باشد، در ابتدای مقاله گفتیم تولید برخی از محصولات در شرق آسیا یا آمریکای جنوبی در مقایسه با کشورهای توسعه یافته صرفه اقتصادی بیشتری دارد. دلیل این امر تفاوت دستمزد نیروی کار و همچنین نرخ مالیات در کشورهای مختلف است. اینطوری شما با هزینه ای کمتر، امکان افزایش سودتان را خواهید داشت. خب اگر کارآفرینی را سراغ دارید که به چنین فرصت طلایی دست رد می زند، ما را هم بی خبر نگذارید. 

مسئله ای که بسیاری از کارآفرینان بدان توجه لازم را ندارند، مربوط به صرفه جویی در زمان است. اگر قرار باشد شما خط تولید بی عیبی برای مثلا تولید گوشی هوشمند راه بیندازید، احتمالا چند سال از وقت تان گرفته خواهد شد. این در حالی است که بازار به طور مداوم در حال تغییر است و اصلا هیچ تضمینی برای باقی ماندن جای خالی برای برندتان نیست. پس بهتر است به جای اینکه خودتان با سختگیری سراغ تولید محصول بروید، کمی ماجرا را ساده تر کنید. این امر به شما کمک می کند تا بدون هیچ دردسری کارتان را جلو برده و نگران هیچ نکته اضافه ای هم نباشید. 

صرف نظر از اینکه بحث مالی و مدیریت زمان چقدر برای شما اهمیت دارد، باید به یک نکته دیگری نیز توجه کنیم. تولیدکنندگان بزرگ به دلیل مهارت و تجربه بالا در زمینه تولید محصولات در نهایت کیفیت بهتری هم ارائه می دهند. مثلا کفشی که از سوی یک تولیدکننده بزرگ تهیه می شود، کیفیت بسیار بهتری در مقایسه با کفش تولیدی یک کسب و کار کوچک دارد. درست به همین دلیل کسب و کارهای کوچک با موج توسعه کارخانه های تولیدی بزرگ در معرض خطر جدی قرار دارند. این همان مسئله ای است که توسعه کسب و کار شما باید بدان توجه داشته باشد.

بی شک مشتریان در دنیای امروز به چیزی به غیر از کیفیت بالای محصولات فکر نمی کنند بنابراین اگر شما نتوانید کیفیت خوبی به آنها ارائه دهید، خیلی زود دورتان را خط خواهند کشید. آن وقت است که دیگر هیچ شانس و فرصتی برای اثرگذاری بر روی مخاطب نخواهید داشت. این در حالی است که برندهای بزرگ هر روز با توسعه همکاری شان با برندهای بزرگ در فکر بهبود کیفیت محصول نهایی هستند. 

مطلب مرتبط: سال جدید با بسته بندی متفاوت محصولات

یافتن تولیدکننده خوب: معمایی چند وجهی

یافتن تولیدکننده خوب

یافتن یک تولیدکننده خوب کاری نیست که شما یک شبه انجام دهید. تا اینجا شما هم یک تعریف درست و حسابی از تولیدکننده دارید، هم اینکه اهمیت همکاری با آنها را فهمیده اید. با این حال قرار نیست درک شما از این ماجرا به این سادگی ها حل و فصل شود. نکته کلیدی که در این میان باید بدان توجه نشان دهید، مسئله مربوط به استفاده از یک تولیدکننده خوب در دنیای کسب و کار است. به زبان خودمانی، چطور می شود در بازارهای جهانی از یک تولیدکننده خوب استفاده کرد یا آن را ترغیب به همکاری نمود. خب اگر شما با یک تولیدکننده ضعیف همکاری داشته باشید، کیفیت نهایی محصول تان افتضاح از آب درمی آید. 

ما در این بخش سعی می کنیم برخی از نکات مهم برای یافتن یک تولیدکننده خوب را با شما در میان بگذاریم. اگر انتظار دارید یک شبه در بازار به موفقیت های بزرگ رسیده یا تولیدکننده های بی نهایت خوبی پیدا کنید، بهتر است همین حالا قید این مقاله را بزنید؛ چراکه ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم موفقیت در بازار کاری نیست که شما یک شبه انجامش دهید. پس بهتر است قبل از اینکه همه چیز برای تان به پایان برسد، کمی حوصله بیشتر به خرج دهید.

جست وجوی گزینه های مختلف: از گوگل تا علی بابا!

جست وجوی گزینه های مختلف

اولین کاری که شما برای یافتن یک تولیدکننده خوب باید انجام دهید، مربوط به استفاده از ابزارهای در دسترس برای جست وجوی گزینه هاست. بی شک تولیدکننده های بسیار زیادی در بازار حضور دارند که احتمالا اسم خیلی از آنها حتی به گوش تان هم نخورده است. پس اگر همینطور بی توجه از کنار خیلی از آنها عبور کنید، شاید مجبور به پرداخت هزینه های سنگین شوید. 

معمولا وقتی آدم ها قصد خرید خودرو را دارند، خیلی از اوقات سراغ گزینه های ارزان و باکیفیت می روند. این یعنی دائما گزینه های مختلف بازار را با هم مقایسه کرده و در نهایت دست به انتخابی درست می زنند. حالا اگر قرار باشد فردی اولین خودرویی را که دید بخرد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ این شرایط برای بسیاری از کارآفرینان اصلا اوضاع خوبی را به همراه نخواهد داشت. پس بهتر است به جای اینکه وضعیت خودتان را الکی دشوار کنید، کمی جست وجوی دقیق تر را چاشنی کار نمایید. 

وقتی درباره جست وجو برای تولیدکننده ها حرف می زنیم، باید اول از همه حوزه تخصصی تان را مد نظر قرار دهید. مثلا برندی که در زمینه تولید آب معدنی فعالیت دارد، مهمترین تولیدکننده اش در حوزه تولید بطری های پلاستیکی خواهد بود. پس اصلا نباید سراغ گزینه های دیگری برود. 

این روزها جست وجو در ابزارهایی مثل گوگل به راحتی احتمال مواجهه با پاسخ های متفاوت و گیج کردن آدم را به همراه دارد. به طوری که بعد از مدت زمانی کوتاه آدم اصلا باورش نمی شود از یک کلیدواژه ساده کارش را شروع کرده باشد.

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم بسیاری از کارآفرینان برای اینکه اوضاع شان در بازار را بهبود بخشند، نیاز به استفاده از انواع ابزارها برای جست وجو دارند. به همین خاطر در این بخش سراغ مرور برخی از ابزارهای مناسب برای یافتن تولیدکنندگان رفته ایم. 

اولین ابزاری که باید دم دست داشته باشید، گوگل است. خب این روزها مردم برای یافتن هر نوع اطلاعاتی از این ابزار استفاده می کنند. موتور جست وجوی گوگل با الگوریتم حیرت انگیزش در زمینه ارائه پاسخ های مناسب عملکرد بی نهایت خوبی دارد. در این رابطه شما باید به دنبال برخی از گزینه ها به سود خودتان باشید. روند کار در این میان مثل روز روشن است. اول از همه باید کلیدواژه های درست را پیدا کنید.

مثلا جست وجو عبارت هایی مثل «تولیدکننده بهترین نخ در لهستان» یا «تولیدکننده پارچه در ترکیه» از جمله عبارت هایی است که یک برند تولید پوشاک باید مدنظر داشته باشد. البته در این رابطه شما با یک تصمیم سخت رو به رو هستید. اینکه در بازارهای بین المللی دنبال تولیدکننده باشید یا صرفا به محدوده حضور برندتان اکتفا کنید. این تصمیم براساس میزان مالیاتی که برای واردات از شما گرفته خواهد شد، متفاوت خواهد بود. 

ابزار دیگری که برای جست وجوی حسابی به درد شما می خورد، استفاده از توصیه دیگران است. بی شک شما تنها برندی نیستید که در بازار به دنبال توسعه کسب و کارش است بنابراین باید حواس تان نسبت به جنبه های مختلف کار باشد. این امر به شما کمک می کند تا بدون هیچ دردسری کارتان را جلو برده و نگران هیچ مسئله دیگری هم نباشید. یادتان نرود، شما در بازار هیچ وقت تنها نیستید بنابراین اگر دوستان خوبی داشته باشید، چه بسا فرصت یافتن توصیه های کلیدی از آنها را نیز پیدا کنید. 

گاهی اوقات کسب و کارها برای اینکه موقعیت شان در بازار را تغییر دهند، باید شبکه روابط دوستانه شان را حسابی توسعه داده و از طریق همین شبکه به دنبال توسعه کارشان باشند. این در حالی است که مثلا برخی از کارآفرینان به خاطر درونگرایی یا بی توجهی به ایجاد شبکه دوستان از این نکته کلیدی غافل می شوند. اگر دوست دارید در بازارهای امروزی شانسی برای خودنمایی داشته باشید، باید فورا فکری به حال این ماجرا کنید وگرنه کارتان همیشه با چالش های کلیدی همراه خواهد شد. 

یکی دیگر از ابزارهایی که درست دقیقه 90 به کارتان خواهد آمد، علی بابا نام دارد. این خرده فروشی جهانی فقط برای یافتن برخی از بهترین برندهای دنیا نیست. در عوض شما می توانید نام هزاران تولیدکننده در سراسر دنیا را نیز پیدا کنید. نکته جالب اینکه شما می توانید مشخصات محصولات تان را به راحتی در اختیار تولیدکنندگان قرار داده و محصولات مناسب را دریافت کنید.

یادتان باشد، این روزها شیوه های یافتن تولیدکنندگان توسعه زیادی یافته است، اما شما باید همیشه معیارهایی برای خودتان داشته باشید. وگرنه خیلی زود در جریان تولید محصولات با مشکلات اساسی رو به رو می شوید. خب کیفیت پایین یک محصول نه تنها شما را از نظر برنامه ریزی دچار دردسر خواهد کرد، بلکه نگاه مشتریان را نیز حسابی تغییر می دهد. پس بهتر است قبل از اینکه مشتریان حسابی از خجالت تان درآیند، فکری به حال این مسئله کنید وگرنه اوضاع تان روز به روز پیچیده تر می شود. 

مطلب مرتبط: بازاریابی برای محصولات لوکس: بایدها و نبایدها

گردآوری اطلاعات: به وقت انتخاب

گردآوری اطلاعات

اگر در مرحله قبلی عملکرد خوبی از خودتان نشان داده باشید، احتمالا الان کلی اسم از تولیدکنندگان درست و حسابی دارید. حالا نوبتی هم باشد، باید دست به یک انتخاب سخت بزنید. خب شما که نمی توانید با همه برندهای حاضر در بازار همکاری داشته باشید!

کاری که شما باید در این بخش به خوبی انجام دهید، مسئله مربوط به گردآوری اطلاعات درباره هر تولیدکننده برای انتخابی دقیق است. اینطوری شما می توانید بدون دردسر زیاد و با دقت بالا دست به انتخاب بزنید. یادتان باشد، معیارهای شما برای مقایسه باید مبتنی بر اطلاعات مربوط به هر تولیدکننده باشد.

حالا که بحث از معیارها برای گردآوری اطلاعات شد، بد نیست کمی درباره جزییات کار بیشتر حرف بزنیم. خب اصلا شما چه معیارهایی باید دم دست داشته باشید؟ نکته ای که در این میان اهمیت ویژه ای دارد، توانایی هر تولیدکننده برای شخصی سازی سفارشات است. خب شما که نمی خواهید محصولی دقیقا مشابه دیگر تولیدکنندگان دم دست داشته باشید؟

گاهی اوقات برخی از تولیدکنندگان توانایی بی نهایت بالایی برای شخصی سازی سفارشات دارند. مثلا اگر شما در زمینه تولید لپ تاپ فعالیت دارید، شاید یک تولیدکننده تراشه های گرافیکی توانایی شخصی سازی تولید شما براساس نیاز کاربران را هم داشته باشد. اینطوری شما با یک تیر دو نشان خواهید زد، هم محصولی متمایز در بازار دارید، هم اینکه لازم نیست برای جلب نظر مشتریان خودتان را به دردسر بیندازید. 

اینکه شما چطور اطلاعات را گردآوری می کنید، بیشتر از همه بستگی به انتخاب شخصی تان دارد. با این حال معمولا سایت رسمی تولیدکنندگان یا تماس تلفنی با بخش فروش ایده های خوبی خواهد بود. شما با استفاده از این تکنیک بدون هیچ کار اضافه یا اتلاف وقت امکان دسترسی به اطلاعات مفید را خواهید داشت. 

یادتان باشد، در نهایت این شما هستید که باید دست به انتخابی اساسی بزنید. پس هر فکر و خیالی درباره سایر گزینه ها را به طور کامل از ذهن تان بیرون کنید وگرنه کارتان حسابی سخت می شود. 

ارائه طرح اولیه تولید: به وقت همکاری

ارائه طرح اولیه تولید

وقتی شما تولیدکننده موردنظرتان را پیدا کردید، دیگر باید سراغ برخی از گزینه های کلیدی در رابطه با تولید محصولات بروید. این امر شامل استفاده از یک طرح اولیه و هماهنگی با تولیدکننده برای ساخت آن است. یادتان باشد، شما در بازار باید همیشه با تولیدکننده تان هماهنگی لازم را داشته باشید وگرنه شاید طرح اولیه تان برای مشتریان اصلا قابل اجرا نباشد.
 
طرح اولیه تولید به شما کمک خواهد کرد تا ایرادات آن را از نگاه تولیدکننده نیز بررسی کنید. خب گاهی اوقات کارآفرینان ایده هایی در سر دارند که اصلا قابل اجرا نیست. به همین دلیل استفاده از نظرات تولیدکنندگان ایده ای کلیدی خواهد بود. 

یادتان نرود، طرح نهایی شما باید به شیوه ای محسوس با بقیه رقبا متفاوت باشد. شاید تولیدکننده برای راحتی خود ایرادات مختلفی از طرح های شما بگیرد. خب در این صورت باید کمی روی طرح خودتان پافشاری کنید وگرنه خیلی زود محصولی دقیقا مشابه رقبا جلوی روی تان قرار می گیرد. 

مطلب مرتبط: توسعه محصول چیست؟ یک راهنمای جامع

مذاکره نهایی

مذاکره نهایی

آخرین گامی که شما در اینجا باید بردارید، مذاکره نهایی است. شما الان هم تولیدکننده تان را پیدا کرده اید، هم طرح اولیه را با او در میان گذاشته اید. پس دیگر دلیلی ندارد نسبت به طرح‎تان بدبین بوده یا کمی با سختی به آن نگاه کنید. مسئله کلیدی در این میان توانایی شما برای اثرگذاری درست و حسابی بر روی مخاطب تان است. 

منظور ما از مخاطب در این بخش نه مشتریان، بلکه تولیدکننده تان است. خب همیشه مذاکره و چانه زنی برای افراد سود بالایی دارد. پس سعی کنید تا جای ممکن از قیمت نهایی همکاری کم کنید. البته این کار نباید موجب از بین رفتن همکاری تان شود؛ چراکه وقتی یک برند شهرت بدی در زمینه مذاکره با تولیدکنندگان پیدا می کند، دیگر کمتر تولیدکننده معتبری حاضر به همکاری با او خواهد شد. فکر نمی کنم شما دوست داشته باشید هنوز هیچی نشده اعتبارتان را به کلی از دست بدهید، مگر نه؟

ماموریت شما در فرآیند مذاکره تلاش برای کاهش قیمت از یکسو و چانه زنی درباره کیفیت نهایی محصولات است. گاهی اوقات تولیدکنندگان انتخاب مواد اولیه و هزینه شان را برعهده برندها قرار می دهند. در این صورت بد نیست شما دنبال گزینه های باکیفیت تر بروید اینطوری کارتان برای اثرگذاری بر روی مخاطب بی نهایت ساده تر خواهد شد. 

یادتان باشد، شما قرار نیست در قالب همکاری با تولیدکننده یک محصول بی کیفیت روانه بازار کنید. پس تحت هیچ شرایطی مسئله کیفیت را فراموش نکنید؛ چراکه اینطوری به ساده ترین شکل ممکن جایگاه تان در بازار به خطر می افتد. 

بعد از اینکه خیال تان از بابت کیفیت راحت شد، شیوه پرداخت را مورد توجه قرار دهید. آیا شما باید کل هزینه تولید را یکجا پرداخت کنید یا سراغ پرداخت اقساطی بروید؟ این سوالی است که برای بسیاری از کارآفرینان کلیدی است. خب جواب این سوال بستگی به توانایی مالی شرکت تان دارد. در حال عادی برای اینکه بار هزینه ها کمتر شود، برندها به سوی پرداخت اقساطی می روند. البته شما برای پرداخت یکجا امکان گرفتن تخفیف بیشتر هم دارید. پس اصلا به خودتان سخت نگیرید و فقط به فکر شرایط مالی برندتان باشید. خب ثبات مالی از آن دست گزینه هایی است که نباید به هیچ وجه به خطرش انداخت. 

پیش از اینکه مذاکره را به پایان برسانید، باید تمام نکات مورد بحث را روی کاغذ پیاده کنید. این امر به شما کمک می کند تا بدون هیچ مشکلی فرآیند همکاری را جلو برده و بعدا با مشکلات اساسی در زمینه پیگیری موضوع رو به رو نشوید. خب هرچه باشد، در بازار اختلافات اجتناب ناپذیر هستند بنابراین اگر شما نتوانید اختلافات را با دیگران کنار گذاشته و کارتان را به خوبی جلو ببرید، هیچ وقت فرصت حضور مناسب در بازار را پیدا نمی کنید. در اختیار داشتن یک متن قرارداد مکتوب در این میان به شما برای همکاری بهتر کمک ویژه ای خواهد کرد.

سخن پایانی

یافتن یک تولیدکننده خوب

یافتن یک تولیدکننده خوب کاری نیست که هر کارآفرین به تنهایی انجام دهد. در این میان معمولا بسیاری از افراد دچار اشتباه شده یا با مواجهه با اولین چالش به کلی از آن صرف نظر می کنند. نکته کلیدی در این میان تلاش شما برای یافتن یک تولیدکننده به شیوه ای اصولی است. این دقیقا همان کاری است که ما در این مقاله سعی کردیم یادتان دهیم. اگر سوال یا چالشی در این رابطه دارید، می توانید همیشه روی ما حساب کرده و با کارشناس های ما در روزنامه فرصت امروز در ارتباط باشید.

مطلب مرتبط: محصولات سازگار با محیط زیست؛ تازه ترین تغییر بازار!

منابع:

https://www.shopify.com

https://wonnda.com

https://statrys.com

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/R7gG38bR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه