سه شنبه, 31 تیر 1399 - 09:34

فعالیت در دنیای کسب و کار همیشه همراه با موفقیت نیست. بسیاری از کارشناس ‎ها فرآیند کسب و کار را در دو حالت کسب موفقیت یا یادگیری نکات تازه، در صورت شکست، ارزیابی می ‎کنند. نکته مهم در این میان هزینه‎ های بالای یادگیری نکات تازه از دل فرآیند شکست است. کریستی هولت به عنوان یکی از کارآفرینان موفق در دهه‎ های اخیر بر روی ضرورت پرهیز از شکست و یادگیری نکات ارزنده دنیای کسب و کار به شیوه‎ های دیگر تاکید دارد. ما در این مقاله به سراغ کریستی برای مرور برخی از اشتباهات اساسی در توسعه استارت ‎آپ‎ ها رفته‎ ایم. این امر درک هرچه بهتری در اختیار ما پیرامون شیوه تاثیرگذاری بر روی افراد درگیر در کسب و کارمان و پرهیز از بروز شکست خواهد داشت.

موافقت با دیگران برای پرهیز از مخالفت‎ شان

اشتباهات اساسی توسعه استارت آپ

بسیاری از کارآفرینان در زمینه توسعه کسب و کار به دنبال شرکای مناسب هستند. اغلب افراد شراکت در دنیای کسب و کار را امری ثابت و تا پایان دوران کاری قلمداد می‎ کنند بنابراین بروز اختلاف نظر در چنین فضایی بحران اساسی برای استارت ‎آپ ‎ها خواهد بود . اغلب کارآفرینان برای پرهیز از مخالفت و بحث ‎های طولانی در شرکت همیشه با ایده دیگران موافقت می‎ کنند. این امر در کوتاه مدت راهبرد مناسبی برای پرهیز از واکنش ‎های منفی همکاران خواهد بود، اما در بلندمدت تاثیر بسیار مخربی بر روی فرآیند کاری ما خواهد داشت.

امکان موفقیت با تمام تصمیمات اداری و کاری در فضای شرکت ‎ها وجود ندارد. ما باید مخالفت با دیگران و همچنین نظرات مختلف در مورد موضوعات واحد را به عنوان یک واقعیت اساسی در زمینه کسب و کار قبول کنیم. در غیر این صورت مسیر بسیار دشواری برای توسعه کسب و کارمان پیش روی خواهیم داشت.

مطلب مرتبط: اشتباهاتی که به شکست زودهنگام استارت آپ منجر می شوند

هرگز برای تامین مالی با کسی شریک نشوید

همکاری با دیگران یا شراکت با آنها برای کسب سرمایه بیشتر به عنوان تنها دلیل همکاری کاری ایده بسیار نامناسبی است. ما نباید هرگز به دنبال کسب سرمایه اقدام به همکاری یا مشارکت نماییم. بسیاری از کسب و کارها در شرایط مالی بسیار وخیم نیز امکان ادامه فعالیت برای مدت زمانی اندک را دارند بنابراین توصیه ما در این بخش خرید زمان برای تصمیم ‎گیری بهتر است. اگر شما در وضعیت مالی بسیار دشواری هستید، تلاش برای دریافت وام ایده بهتری نسبت به همکاری با افرادی نامناسب و بدون مهارت در کسب و کارتان است. امروزه بسیاری از برندها به دلیل ناتوانی برای ایجاد نقطه نظرات مناسب و مشترک میان مدیران ارشدشان با شکست مواجه می ‎شوند. دلیل این امر ترکیب ناهمگون مدیریتی شرکت ‎ها و همچنین اختلاف نظرهای مداوم با سهامداران است. بنابراین پیش از مشارکت با دیگران، حتی در بدترین شرایط، نسبت به نقطه نظرات مشترک ‎تان فکر کنید.

پرهیز از بار اضافه

استارت ‎آپ ‎ها در مسیر توسعه‎ شان نیاز به امکانات گسترده‎ ای ندارند. ما هرگز برای یک کودک نوپا کفش‎ های ورزشی مخصوص دو تهیه نمی ‎کنیم. این امر در مورد حوزه کسب و کار نیز صحت دارد بنابراین ما باید به دنبال فرآیندهای ساده و ابتدایی برای توسعه کسب و کارمان باشیم. برخی از کارآفرینان از همان ابتدا به دنبال ایجاد بخش بازاریابی مستقل یا حتی استخدام مدیران میان ‎رده هستند. چنین اقداماتی با ماهیت کسب و کارهای نوپا و کوچک در تضاد است بنابراین پیش از استخدام کارمندان به فکر ماهیت کسب و کار و کاربرد هر کدام از پست‎های تعریفی در فرآیند توسعه کسب و کارتان باشید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید