شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

کتاب های مورد علاقه بیل گیتس در سال 2019

4 سال پیش ( 1398/10/14 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : تریسی وانگ  

در سال گذشته به معرفی پنج کتاب مورد علاقه بیل گیتس پرداختیم. درواقع عادت 10 سال گذشته بیل گیتس این است که با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، پنج کتاب مورد علاقه خود را که مطالعه آن را برای همگان ضروری می داند، معرفی کند. امسال نیز قصد معرفی پنج کتاب منتخب از نگاه بیل گیتس را داریم، با این حال بهتر است تا در ابتدا نگاهی به لیست سال گذشته بیندازیم که شامل کتاب های تحصیلکرده(تارا وستوور)، بی ارتشی(پل شار)، خون کثیف(جان کاریو)، 21 درس برای قرن بیست و یکم(یووال نوح هراری)، راهنمای مراقبه و ذهنیت درست(اندی پودیکامپ) بوده است. بدون شک تعطیلات کریسمس، فرصتی ایده آل برای مطالعه لیست جدید محسوب می شود. در همین راستا به بررسی پنج مورد منتخب در این سال خواهیم پرداخت.

1-ازدواج آمریکایی اثر تایری جونز

کتاب های مورد علاقه بیل گیتس در سال 2019

یکی از مهم ترین کتاب های سال 2019 که موفق به کسب عنوان جایزه ادبیات داستانی زنان نیز شد، تنها زمان موجود در فهرست امسال بیل گیتس محسوب می-شود. وی در رابطه با این کتاب عنوان کرده است که ازدواج آمریکایی از همان ابتدا شما را درگیر داستان خود کرده و نمی توان تا پایان یافتن آن به انجام کاری دیگر فکر کنید. موضوع آن نیز در رابطه با زوجی به نام های روی و سلستیال است که با زندانی شدن مرد خانواده، همه چیز دچار تغییر شده و یک رأی نادرست زندگی عاشقانه این دو فرد را به صورت کامل نابود می سازد. جالب است بدانید که زوج به تصویر کشیده شده، سیاه پوست هستند که این امر بار دیگر عمق فاجعه نژادپرستی را به اثبات می رساند. درواقع غیرممکن است پس از مطالعه این کتاب بازهم عقاید نژادپرستانه داشته باشید.

مطلب مرتبط: 5 کتابی که بیل گیتس در این تابستان به شما پیشنهاد می کند

2-حقایق: تاریخچه ایالات متحده اثر جیل لپور

اگر بخواهید به صادقانه ترین روایت در رابطه با تاریخ آمریکا دسترسی داشته باشید، بدون شک تحقیق جیل لپور که کارمند مجله نیویورک تایمز و مورخ دانشگاه هاروارد محسوب می شود، بهترین گزینه خواهد بود. با این حال مطالعه این اثر نه تنها برای ساکنین آمریکا، بلکه برای تمامی جهان کاملا ارزشمند خواهد بود. نکته جالب در رابطه با کتاب مذکور این است که از یک موضوعی که چندان برای بسیاری از افراد جذاب نیست، داستانی فوق العاده را ایجاد کرده است. درواقع این امر یک هنر بسیار بزرگ محسوب می شود که اطلاعات پراکنده و متفاوت را با یکدیگر پیوند دهید. بدون شک پس از مطالعه این کتاب، به تمامی اطلاعات تاریخی سابق خود شک خواهید کرد.

3-ترقی: از میکرو ارگانیسم ها تا ابرشهرها اثر والکاو اسمیل

چه چیزی باعث شده است تا جهان حال حاضر شکل گیرد؟ بدون شک این پرسش را باید در دسته بنیادی ترین ها به حساب آورد که پروفسور والکاو اسمیل(استاد بازنشسته دانشگاه منیتوبا کانادا) به خوبی به آن پاسخ داده است. در نهایت این کتاب کمک می-کند تا نگاهی به تاریخچه جهان داشته باشیم. با توجه به این امر که کتاب معیارهای مختلفی را برای سنجش های خود دارد، می توان نسبت به درست بودن مطالب آن اطمینان داشته و اطلاعات فوق العاده جذابی را خصوصا در رابطه با کشورها و ملت ها به دست آورد.

4-آماده باشید: کودکان برای یک زندگی موفق به چه چیزی نیاز دارند؟ اثر دیان تاونر

در سال 2003 دیان تاونر سبکی جدید در مدارس را ایجاد کرد. درواقع مدرسه او نه تنها به آموزش دروس موردنیاز دانش آموزان برای رفتن به دانشگاه پرداخته می شد، بلکه مهارت های یک زندگی موفق در دستور کار قرار گرفت. همین امر نیز باعث شد تا بیل گیتس چندین بار از این مدرسه دیدن کرده و آن را شگفت انگیز عنوان کند، با این حال هنوز هم اقدامات این مدرسه و دلیل اهمیت هر یک از آنها برای بسیاری از افراد ناشناس مانده است. به همین خاطر نویسنده در این کتاب به معرفی و بررسی تمامی این مسائل پرداخته است. به عقیده بیل گیتس استفاده از روش تاونر، می تواند انقلابی را در زمینه آموزش ایجاد کرده و بهترین نسل تاریخ را به وجود آورد.

مطلب مرتبط: 5 کتاب برتر از نگاه بیل گیتس که توصیه می کند تا قبل از شروع سال جدید مطالعه کنید

5-چرا افراد می خوابند: رازگشایی از قدرت خواب و رویا اثر متیو واکر

برای بسیاری از افراد خواب تنها زمان برای استراحت محسوب می شود. اگرچه این جمله را نمی توان نادرست دانست، با این حال نباید از این مسئله بسیار مهم تنها به همین میزان توجه داشته باشیم. درواقع این امر که بدانیم هر فرد تا چه حد به خواب نیاز دارد، بسیار مهم است. همچنین لازم است بدانید که چگونه می توان کیفیت خواب خود را افزایش داد. همچنین جالب است بدانید که با توجه کردن به خواب خود، می-توانید متوجه بسیاری از مسائل در رابطه با خودتان خصوصا بیماری های پنهان شوید، با این حال توجه داشته باشید که برخی از اطلاعات موجود در این کتاب، هنوز مورد تایید محافل علمی قرار نگرفته است، با این حال مطالعه آن حقایقی جذاب را برای شما روایت خواهد کرد. درواقع نویسنده این کتاب، یک عصب شناس جهانی محسوب می شود و به همین خاطر نباید تصور کنید که این موارد صرفا عقاید شخصی محسوب می شود. همچنین با آگاهی از اهمیت اصلی خواب و دلیل آن، شما می توانید از این اقدام حتی برای کسب موفقیت بیشتر در زندگی خود استفاده کنید.

منبع : forbes
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ngzhsT4t
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکس
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه