دوشنبه, ۵ مهر(۷) ۱۴۰۰ / Mon, 27 Sep(9) 2021 /
           
فرصت امروز
امکان نقش آفرینی برندها در عجیب ترین المپیک تاریخ

فرصت های المپیک توکیو و شرایط بحرانی اش برای کسب و کارها

2 ماه پیش ( 1400/5/4 )
مترجم : علی ‌آل ‌علی  

تابستان امسال در توکیو حال و هوای منحصر به فردی دارد. المپیک که قرار بود سال گذشته برگزار شود، با یک سال تاخیر به امسال موکول شده است. با این حال هیچ خبری از حضور گسترده تماشاچی ها در این میان نیست. سایه سنگین کرونا نه فقط کسب و کارها، بلکه مهمترین رویداد ورزشی دنیا را نیز تحت تاثیر قرار داده است. 

شاید برگزاری المپیک تنها خبر خوش برای مردم سراسر دنیا در وضعیت بحرانی کنونی باشد. نقش برندها در این میان برای حمایت از مسابقات المپیک و حضور در کنار مشتریان شان برای رقم زدن یک تجربه بی نظیر بسیار حیاتی است. اگر کسب و کار شما هنوز هم درگیر بحران اقتصادی ناشی از کروناست، شاید این رویداد آخرین فرصت تان برای بهبود وضعیت کسب و کارتان باشد. 

فرصت های المپیک توکیو و شرایط بحرانی اش برای کسب و کارها

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از کارهایی است که برندها در رابطه با المپیک توکیو و شرایط ناپایدار کنونی می توانند انجام دهند. این امر نه تنها تجربه ای بهتر از مسابقات المپیک به همراه خواهد داشت، بلکه به برندها نیز برای همراهی بهتر با مشتریان و بهبود وضعیت ‎شان کمک خواهد کرد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

مطلب مرتبط: راز موفقیت کسب و کارهای اینترنتی در بحران کرونا

نمایش حمایت برندتان

پیش از شروع مسابقات و در حین برگزاری المپیک برند شما باید حمایت ویژه ای از آن نشان دهد. این امر نه فقط مربوط به رشته ای مشخص، بلکه تمام مسابقات است. اگر شما در کنار ورزشکاران باشید و از برگزاری این رویداد حمایت کنید، امکان بهبود وضعیت برندتان را پیدا خواهید کرد. 

مشتریان همیشه از برندهایی که در شرایط سختی در کنار مشتریان شان هستند، حمایت می کنند. این امر اهمیت بسیار زیادی برای شما از نقطه نظر اسپانسرینگ دارد. اگر شما فرصت فعالیت به عنوان اسپانسر المپیک یا حتی یک تیم ورزشی را دارید، باید از آن به منظور نمایش حمایت تان استفاده کنید. این امر شما را به بهترین شکل ممکن مورد توجه مشتریان قرار می دهد. 

گفت وگو با مشتریان

وقتی شما در زمینه مسابقات المپیک حمایت تان را نشان می دهید، باید انتظار دریافت بازخوردهای مثبت را هم داشته باشید. این امر به طور عمده در شبکه های اجتماعی روی می دهد. بنابراین شما با آمادگی برای گفت وگو با مشتریان در شبکه های اجتماعی به بهترین شکل ممکن از موقعیت پیش آمده استفاده خواهید کرد. 

امروزه اغلب کاربران برای گفت وگو درباره مسابقات ورزشی و به ویژه المپیک از توییتر استفاده می کنند. بنابراین توجه اساسی کسب و کار شما باید بر روی این پلتفرم باشد، در غیر این صورت شاید به هیچ وجه فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا نکنید. این امر مشکلات بسیار زیادی پیش روی برندتان قرار خواهد داد. 

اگر شما همیشه نسبت به رویدادهای پیش روی توجه ویژه ای نشان دهید، مشتریان به طور مداوم برای پیگیری اخبار مربوط به المپیک به شما مراجعه خواهند کرد. این امر شما را بدل به نوعی مرجع برای مشتریان می کند. این امر حتی پس از پایان مسابقات المپیک نیز برای برند شما تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین باید همیشه آن را به خاطر داشته باشید.

آگاهی بخشی به مخاطب

مسابقات المپیک در شرایط کرونایی تحت شرایط خاصی برگزار می شود. یکی از نکات مهم برای برندها در این میان تلاش برای آگاهی بخشی به مخاطب شان است. اگر شما چنین کاری را انجام دهید، به عنوان یک برند به روز شناخته خواهید شد. این امر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. 

مطلب مرتبط: ابزارهای ضروری کسب و کارها در بحران کرونا

بسیاری از برندها در مورد مسابقات المپیک فقط به تبریک قهرمانی اکتفا می کنند. این امر برای تبدیل شدن برندتان به یک قهرمان در بازار کافی نیست. بنابراین شما باید در عمل حمایت بسیار بیشتری از مسابقات و برخی از ورزشکاران که ارتباط خوبی با برندتان دارند، داشته باشید، در غیر این صورت در میان هیاهوی المپیک برندتان فرصتی برای تعامل با مخاطب نخواهد یافت.

امسال المپیک توکیو وضعیت خاصی دارد. اگر کسب و کار شما از شرایط مورد نظر برای تعامل با مخاطب هدف و بهبود شرایطش استفاده نماید، امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا خواهد کرد، در غیر این صورت شاید آخرین فرصت برای بازگشت به بازار را نیز از دست بدهد.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/bQ8Z4T2Q
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه