دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

رنگ ها نقش مهمی در زندگی روزمره ما ایفا می کنند. اگر قرار بود دنیا فقط سیاه و سفید باشد، خیلی از جزییات زندگی دیگر چنگی به دل نمی زد. خب حتما یه دلیلی داشته که فیلم های سیاه و سفید خیلی زود جای خود را به نسخه های تمام رنگی داده اند!

رنگ ها در زندگی روزمره نه تنها محیط اطراف را زیباتر می کنند، بلکه تاثیر روانشناختی خاصی نیز بر ساختار ذهنی هر فرد برجای می گذارند. تا جایی که این روزها بازاریاب ها برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف دائما به دنبال استفاده از رنگ های منحصر به فرد هستند. در این میان مشتریان هم ترجیح می دهند با کسب و کارهایی تعامل داشته باشند که کمی به فکر روانشناسی رنگ ها هستند. 

خیلی ها فکر می کنند همین که چند تا رنگ از یک طیف را کنار هم قرار دهند، دیگر هیچ ایرادی به کارشان گرفته نخواهد شد و مشتریان باید برای خرید محصولات شان صف بکشند. ما اصلا دوست نداریم چنین رویاهای شیرینی را خراب کنیم، اما راستش را بخواهید، اوضاع در واقعیت کاملا متفاوت است؛ چراکه نه مشتریان اینقدر ماجرا را ساده می گیرند، نه روانشناسی رنگ ها تا این اندازه پیش پا افتاده است. 

روانشناسی رنگ ها

ما در این مقاله قصد داریم نگاهی به روانشناسی رنگ ها و تاثیر آن بر صمیمیت با مشتری داشته باشیم. بی شک کلی مقاله مشابه در اینترنت به چشم می خورد که موضوعی مشابه با مطلب فعلی ما دارد. پس بد نیست کمی درباره دلیل پرداختن به چنین موضوعی حرف بزنیم. 

مطلب مرتبط: چطور از روانشناسی رنگ در کسب و کار استفاده کنیم؟

مخاطب های پر و پاقرص ما در روزنامه فرصت امروز خیلی خوب می دانند ما در مقالات مان دنبال حاشیه رفتن یا تکرار نکات کلیشه ای نیستیم. در عوض دوست داریم تازه ترین استراتژی های دنیا را به ساده ترین شکل ممکن تحویل تان دهیم. در این میان تحولات دنیای کسب و کار یکی از دشمن های تولید محتوا محسوب می شود؛ چراکه حتی بهترین محتوای بازار هم بعد از مدت زمانی کوتاه دیگر از رده خارج می شود. به همین خاطر ما به فکر بازبینی روانشناسی رنگ ها به شیوه ای تازه افتاده ایم. 

مسئله دیگری که باید مد نظر داشت، اهمیت صمیمیت با مشتریان است. معمولا در حوزه روانشناسی رنگ روی برخی از کلیشه ها تاکید می شود، اما ما در این مقاله قصد داریم سری هم به پشت پرده ماجرا زده و راهکارهای ایجاد صمیمیت با مشتریان را مرور کنیم. خب منتظر چه هستید؟ اجازه دهید بدون هیچ مقدمه چینی اضافه ای برویم سراغ اصل مطلب.

روانشناسی رنگ ها: مسیری برای صمیمیت با مشتری

روانشناسی رنگ ها مسیری برای صمیمیت با مشتری

اگر طرفدار تیم منچستر یونایتد باشید، خیلی خوب می دانید در طول یک دهه اخیر هر سرمربی به این تیم آمده، بعد از مدتی کوتاه نسخه اش پیچیده شده است. علاوه بر طرفداران که خیلی سخت به مربی به غیر از فرگوسن راضی می شوند، خودِ کادر فنی و تیم مدیریتی هم احساس صمیمیت زیادی با سرمربی های تازه وارد ندارند. این دقیقا وضعیتی است که خیلی از بازاریاب ها در دنیای کسب و کار تجربه می کنند. بی توجهی به کمپین، بازخوردهای منفی و از همه مهمتر کاهش خرید از برند تنها موارد کوچکی است که می تواند یک بازاریاب را برای همیشه روانه خانه کند. 

اگر بخواهیم کمی مثال بالا را آب و تاب دهیم، می توانیم سری به تیم رقیب منچستر، یعنی لیورپول بزنیم. در حالی که هر سرمربی در منچستر بیشتر از دو سال دوام نمی آورد، این روزها یورگن کلوپ حتی با نتایج ضعیف هم طرفداران دو آتیشه ای روی سکوها دارد. شاید فکر کنید این اتفاق کاملا شانسی است. خب در این صورت باید بگوییم سخت دراشتباهید؛ چراکه ماجرا کاملا در ایجاد صمیمیت خلاصه می شود. شما اگر بتوانید به عنوان یک بازاریاب در میان مشتریان صمیمیت زیادی ایجاد کنید، کارتان حسابی می گیرد. یکی از روش های مناسب برای ایجاد صمیمیت هم استفاده درست از رنگ هاست. 

شما در ادامه با سه طیف رنگ های گرم، سرد و خنثی آشنا خواهید شد. یادتان باشد، فقط رنگ های گرم به درد ایجاد صمیمیت می خورد. بنابراین نباید خیلی روی بقیه گزینه ها تمرکز کنید. 

شاید از خودتان بپرسید اگر قرار نیست بقیه موارد به کار بیاید، پس چرا ما در این مقاله وقت شما را بابت آنها هم می گیریم. خب این سوال مهمی است و باید جواب درست و حسابی برای آن پیدا کنیم. ماجرا از این قرار است که حتی رنگ های سرد هم گاهی اوقات به کار ایجاد صمیمیت می آید، اما به طور کاملا محدود و جزئی. مثلا سناریویی را در نظر بگیرید که مشتریان در آن حسابی از دست شما عصبانی هستند. خب در این صورت استفاده از رنگ های سرد به آنها کمک می کند تا کمی از عصبانیت شان را کم کرده و دیگر خیلی سفت و سخت به ماجرا نگاه نکنند. 

رنگ های گرم: احساسات مثبت و صمیمیت

رنگ های گرم احساسات مثبت و صمیمیت

رنگ های گرم مثل نارنجی، زرد و قرمز اغلب با احساسات مثبتی مانند شادی، اعتماد و نزدیکی ارتباط دارند. این رنگ ها اغلب در کسب و کارهایی استفاده می شوند که می خواهند احساس صمیمیت و ارتباط با مشتریان را ایجاد کنند. اگر شما هم در به در دنبال ایجاد صمیمیت با مشتریان هستید، باید همین امروز سراغ این طیف از رنگ ها بروید. البته یادتان نرود زیاده روی در استفاده از هر چیزی تاثیر منفی خواهد داشت. درست به همین خاطر باید همیشه حواس تان به اوضاع باشد تا یک وقت از مسیر خارج نشوید. 

مطلب مرتبط: روانشناسی رنگ ها در بازاریابی و برندینگ: همراه با تحلیل رنگ های پرطرفدار!

ما در این بخش برخی از رنگ های گرم که اتفاقا در ایجاد صمیمیت میان مشتریان تاثیر دارند، بررسی خواهیم کرد. اگر شما هم دوست دارید کمی در این حوزه اطلاعات کسب کنید، بد نیست با ما همراه باشید:

•    نارنجی: رنگ نارنجی اغلب با احساسات مثبت مانند شادی، گرما و هیجان همراه است. این رنگ می تواند احساس صمیمیت در میان مشتریان ایجاد کرده و دعوت کننده هیجان باشد. به عنوان مثال، بسیاری از فروشگاه های زنجیره ای از رنگ نارنجی در دکوراسیون خود استفاده می کنند تا مشتریان را به خرید ترغیب کنند. اگر دقت کرده باشید، این رنگ همیشه حال آدم را خوب می کند. پس طبیعی است که استفاده از آن در دکور داخلی فروشگاه ها موجب ترغیب مردم برای خرید بیشتر شود. 

•    زرد: رنگ زرد اغلب با احساسات مثبت مانند شادی، امید و خوش بینی همراه است. این رنگ می تواند احساس گرما و صمیمیت را در مشتریان ایجاد کند. به عنوان مثال، بسیاری از رستوران ها از رنگ زرد در دکوراسیون خود استفاده می کنند تا مشتریان را به غذا خوردن ترغیب کنند. این اثر روانشناختی رنگ زرد از نظر صمیمیت نیز اهمیت زیادی دارد. مثلا وقتی کسی در برابر خرید غذا از یک رستوران شک و تردید دارد، رنگ زرد او را متقاعد می کند که دلشوره را کنار گذاشته و یکی از غذاهای منو را امتحان کند.

رنگ های گرم

•    قرمز: رنگ قرمز اغلب با احساسات مثبت مانند هیجان، اشتیاق و قدرت همراه است. این رنگ می تواند احساس صمیمیت و اعتماد را در مشتریان ایجاد کند. به عنوان مثال، بسیاری از برندهای لوکس از رنگ قرمز در طراحی خود استفاده می کنند تا احساس ظرافت و اعتبار را در مشتریان ایجاد کنند. به علاوه، کسب و کارهایی که دنبال جلب اعتماد مشتری برای ماجراجویی هستند هم روی این رنگ حساب ویژه ای باز می کنند.  یک مثال دم دستی در این رابطه برند ردبول است. این برند خیلی خوب می داند چطور مشتریان را به هیجان واداشته و با خود همراه کند؛ آن هم بدون اینکه لازم باشد خیلی به خودش سخت گرفته یا هزینه زیادی برای بازاریابی انجام دهد. همه اینها تاثیر استفاده از رنگ قرمز از سوی این برند است.

زندگی مدرن تا حد زیادی با تنبلی و کم تحرکی عجین شده است. سازمان های بهداشتی آمارهای وحشتناکی درباره تنبلی و تاثیرات مخرب آن بر روی سلامت انسان منتشر می کنند. در این میان کمپین های بازاریابی با رنگ های هیجان انگیز می تواند کمکی کوچک برای بهبود اوضاع باشد. اینطوری شما بدون اینکه دست به کار عجیب یا غیرمنتظره ای بزنید، به خوبی امکان اثرگذاری بر روی مخاطب تان را خواهید داشت. اگر دقت کنید، این روزها برندهای مشهور نه به خاطر اقدامات مستقیم شان، بلکه حمایت از مشتریان برای زندگی متفاوت به شهرت می رسند. پس منتظر چه هستید؟ شما هم دست به کار شده و از همین دست فرمان استفاده کنید.

رنگ های سرد: احساسات آرامش و اطمینان

رنگ های سرد احساسات آرامش و اطمینان

رنگ های سرد مانند آبی، سبز و بنفش اغلب با احساسات آرامش، اطمینان و صلح همراه هستند. این رنگ ها اغلب در کسب و کارهایی استفاده می شوند که می خواهند احساس آرامش و اعتماد را در مشتریان ایجاد کنند. از آنجایی که صمیمیت با مشتریان بدون ایجاد نوعی اعتماد در آنها امکان پذیر نیست، شما باید همیشه نیم نگاهی به این رنگ ها داشته باشید. به علاوه، وقتی همه مشتریان از دست تان عصبانی هستند، استفاده از چنین رنگ هایی راهگشا خواهد بود. این طوری با یک تیر دو نشان می زنید، هم مشتریان را به آرامش دعوت می کنید، هم نوعی اعتماد در آنها ایجاد خواهید کرد.

ما در این بخش، مثل بخش قبلی، برخی از مهمترین رنگ های سرد را زیر ذره بین خواهیم برد:

•    آبی: رنگ آبی اغلب با احساسات آرامش، اعتماد و صلح همراه است. این رنگ می تواند احساس آرامش و راحتی را در مشتریان ایجاد کند. به عنوان مثال، بسیاری از کلینیک های درمانی از رنگ آبی در دکوراسیون خود استفاده می کنند تا بیماران احساس آرامش کنند. از آنجایی که برخی از بیماران وسواس زیادی برای اعتماد به یک مجموعه درمانی دارند، معمولا استفاده از رنگ آبی به ایجاد حس خوب در میان آنها کمک می کند. اگر شما هم در شرایطی کار می کنید که مشتریان تان تحت فشار زیادی هستند، بد نیست از رنگ آبی برای خنثی سازی مشکلات استفاده نمایید.

•    سبز: رنگ سبز اغلب با احساسات آرامش، رشد و تعادل همراه است. این رنگ گاهی اوقات حس اعتماد را نیز در میان مشتریان تقویت می کند. یک مثال ساده در این رابطه موسسات مالی هستند. چنین موسساتی معمولا از رنگ سبز استفاده می کنند تا مشتریان شان احساس تعادل و اعتماد داشته باشند. خب تا وقتی کسی به یک بانک اعتماد نکند، خبری از افتتاح حساب هم نخواهد بود، مگر نه؟

رنگ های سرد

•    بنفش: رنگ بنفش اغلب با احساسات آرامش، ظرافت و خلاقیت همراه است. این رنگ می تواند احساس آرامش و اعتماد را در مشتریان ایجاد کند. به عنوان مثال، بسیاری از برندهای لوکس از رنگ بنفش در طراحی خود استفاده می کنند تا احساس ظرافت و اعتبار را در مشتریان ایجاد کنند. اگر کمی تاریخی به ماجرا نگاه کنیم، رنگ بنفش در عصر باستان نشانه خانواده های سلطنتی بود؛ چراکه درست کردن این رنگ سختی های زیادی داشت و معمولا حسابی گران از آب درمی آمد. بنابراین چنین پیش فرضی هنوز هم میان خیلی از مردم درباره این رنگ وجود دارد. اگر دوست دارید مشتریان تان حس خاصی داشته باشند، بد نیست روی بنفش حساب باز کنید.

آرامش حس بی نهایت مهمی است که مردم با هیچ چیز در این دنیا عوض نمی کنند. معمولا برندهایی که دائما دنبال شور و هیجان در مشتریان هستند، خیلی زود کارشان به جاهای باریک می کشد. خب آدم که همیشه نمی تواند در جنب و جوش باشد. پس بهتر است گاهی اوقات به فکر ایجاد آرامش و اعتماد به نفس در میان مشتریان هم باشید. اینطوری بهتر می توانید روی مشتریان تان اثر گذاشته و نظرشان را به سوی کسب و کارتان جلب کنید. ماجرا جالب شد، نه؟

مطلب مرتبط: روانشناسی رنگ و تاثیر و اهمیت آنها در برندهای مختلف

رنگ های خنثی: احساسات بی طرف و حرفه ای

رنگ های خنثی احساسات بی طرف و حرفه ای

رنگ های خنثی مانند سفید، سیاه و خاکستری اغلب با احساسات بی طرف و حرفه ای همراه هستند. این رنگ ها اغلب در کسب و کارهایی استفاده می شوند که می خواهند احساس بی طرفی و حرفه ای را در مشتریان ایجاد کنند. بی شک بارزترین نمونه در این میان اپل است. این برند اصلا دوست ندارد مشتریان را هیجان زده کرده یا با رنگ های عجیب و غریب به استقبال مشتریان برود. در عوض همه چیز در رابطه با این برند به طور کاملا حرفه ای دنبال می شود. شاید به همین خاطر کلی از مردم دنیا شیفته محصولات و نوع برندینگ این کسب و کار هستند.

ما در این بخش هم مثل دو بخش قبلی به بررسی برخی از مهمترین نکات درباره رنگ های خنثی خواهیم پرداخت. اینطوری ماجراجویی ما کم کم به پایان نزدیک می گردد. 

•    سفید: رنگ سفید اغلب با احساسات بی طرفی، پاکی و خلوص همراه است. این رنگ در بسیاری از موارد تردید و شک مشتریان نسبت به یک برند را از بین می برد. به عنوان مثال، بسیاری از شرکت های فناوری از رنگ سفید در طراحی خود استفاده می کنند تا احساس بی طرفی و تخصص را در مشتریان ایجاد کنند خب هرچه باشد یک برند حوزه فناوری که نباید دنبال ایجاد احساسات عجیب در بین مشتریان باشد.

•    سیاه: رنگ سیاه اغلب با احساسات قدرت، ظرافت و رسمیت همراه است. از آنجایی که مشتریان با برندهای رسمی و دارای اقتدار میانه بهتری دارند، این طیف رنگ به ایجاد صمیمیت نیز کمک می کند. به عنوان مثال، بسیاری از برندهای لوکس از رنگ سیاه در طراحی خود استفاده می کنند تا احساس ظرافت و اعتبار را در مشتریان ایجاد کنند. فکر می کنم شما هم دست کم یکی دو تا برند محبوب در ذهن تان داشته باشید که همین تکنیک را پیاده کرده اند. 

رنگ های خنثی

•    خاکستری: رنگ خاکستری اغلب با احساسات بی طرفی همراه است. نکته جالب درباره خاکستری ماهیت کاملا بی طرفانه و خنثی آن است. به طوری که به غیر از بی طرفی دیگر هیچ احساس دیگری از دل این رنگ به مخاطب منتقل نمی شود. خیلی وقت ها همین نکته برای کارآفرینان حسابی دردسرساز می شود. با این حال اگر شما در وضعیتی هستید که باید هر طور شده مشتریان را نسبت به وضع خود بی طرف نشان دهید، بد نیست کمی از این رنگ استفاده کنید. 

رنگ های خنثی به طور معمول در شرایطی مورد استفاده قرار می گیرند که بازاریاب ها به دنبال حفظ وضع موجود هستند. اگر شما مشتریان وفاداری دارید که همه جوره پشت کسب و کارتان هستند، دلیلی ندارد دائما دنبال کمپین های هیجان انگیز باشید. گاهی اوقات استفاده از رنگ های خنثی در کمپین تان به ایجاد وضع مطلوب کمک می کند. آن وقت کمی بیشتر وقت دارید تا مقدمات یک کمپین تازه و هیجان انگیز را مهیا کنید. 

نتیجه گیری کاربردی

مهمترین نکات برای بازاریابی بهتر با استفاده از روانشناسی رنگ ها

ما همیشه در روزنامه فرصت امروز با برخی توصیه های ساده و خودمانی مقاله را تمام می کنیم، اما این دفعه تصمیم گرفته ایم ترک عادت کنیم. خب هرچه باشد موضوع بحث ما هم خیلی ساده و معمولی نیست. 

روانشناسی رنگ ها برای بسیاری از آدم ها در این دنیا یک استراتژی پیش پا افتاده است. احتمالا شما هم بارها و بارها پیش خودتان فکر کرده اید که استفاده از رنگ ها به جای هم هیچ ایرادی ندارد. خب در این صورت هیچ تجربه ای در دنیای بازاریابی ندارید؛ چراکه بازاریاب ها همیشه اوضاع متفاوتی در عرصه کسب و کار دارند. ما در این مقاله سعی کردیم برخی از مهمترین نکات برای بازاریابی بهتر با استفاده از روانشناسی رنگ ها زیر ذره بین ببریم. حالا که به پایان مقاله رسیده ایم، بد نیست قبل از خداحافظی چند تا نکته کلیدی دیگر را نیز زیر ذره بین ببریم. اینطوری شما بدل به یک پا کارشناس حرفه ای در زمینه روانشناسی رنگ ها خواهید شد. 

1.    به رنگ های مورد علاقه مشتریان توجه کنید. مشتریان گاهی اوقات خودشان به طور مستقیم یا غیرمستقیم سلیقه شان را بروز می دهند. بنابراین اگر شما از این دست فرمان برای اثرگذاری بر روی آنها استفاده کنید، کارتان حسابی جلو می افتد. به علاوه، شما همیشه می توانید از کامنت های مشتریان در شبکه های اجتماعی نیز سود ببرید. برخی از کسب و کارها برای اینکه متوجه سلیقه مخاطب شوند، دائما به باخورد کاربران در شبکه های اجتماعی توجه می کنند. اینطوری بدون پرداخت هزینه یا دردسر اضافه امکان اثرگذاری بر روی مخاطب تان را خواهید داشت. 

2.    از رنگ های متضاد استفاده کنید. استفاده از رنگ های متضاد می تواند توجه مشتریان را جلب کند و باعث ایجاد حس کنجکاوی و هیجان شود. به عنوان مثال، می توانید از رنگ قرمز و سبز در طراحی خود استفاده کنید تا توجه مشتریان را جلب کنید. این نکته درباره رنگ آبی و قرمز هم مصداق دارد. به هر حال شما باید دو تا رنگ از طیف متفاوت را کنار هم قرار دهید. احتمالا ذهن تان فورا سراغ سیاه و سفید رفت، مگر نه؟ خب در این صورت بد نیست از همین نقطه کارتان را شروع کنید. 

3.    از رنگ های مکمل استفاده کنید. رنگ های مکمل می توانند احساس تعادل و هماهنگی را ایجاد کنند. به عنوان مثال، می توانید از رنگ آبی و زرد در طراحی خود استفاده کنید تا احساس تعادل و هماهنگی را ایجاد کنید. خیلی وقت ها مشتریان در این دنیای شلوغ دنبال نوعی تعادل هستند. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و حس تعادل به مخاطب تان دهید. قول می دهم این حس طوری روی آنها اثر بگذارد که نگو و نپرس.

مطلب مرتبط: روانشناسی رنگ ها در برندسازی

4.    از رنگ های خنثی استفاده کنید. رنگ های خنثی می توانند احساس آرامش و اعتماد را ایجاد کنند. به عنوان مثال، می توانید از رنگ سفید و خاکستری در طراحی خود استفاده کنید تا احساس آرامش و اعتماد را ایجاد کنید. یادتان باشد، استفاده  زیاد از رنگ های خنثی مشتریان را نسبت به کسب و کارتان دلسرد خواهد کرد. درست به همین خاطر باید شش دانگ حواس تان به این وضعیت باشد. 

آشنایی با اصول روانشناسی رنگ در حوزه بازاریابی و کسب و کار

5.    از رنگ ها به صورت استراتژیک استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید از رنگ های گرم در قسمت های ورودی و خروجی کسب و کار خود استفاده کنید تا احساس راحتی و استقبال را در مشتریان ایجاد کنید. این تکنیکی است که اغلب خرده فروشی های بزرگ به کار می برند. اینطوری مشتریان انگیزه بیشتری برای حضور در فروشگاه و خریدهای پشت سرهم خواهند داشت. 

در صنعت خرده فروشی، رنگ های گرم اغلب برای ایجاد احساس صمیمیت و دعوت کننده استفاده می شوند. به عنوان مثال، بسیاری از فروشگاه های زنجیره ای پوشاک از رنگ های نارنجی و زرد در دکوراسیون خود استفاده می کنند تا مشتریان را به خرید ترغیب کنند. این تکنیک ساده فقط مخصوص دنیای پوشاک نیست. اگر نگاهی به مطبوعات داشته باشید، رنگ های سرد را به وفور پیدا خواهید کرد. این رنگ ها اغلب برای خبرگزاری های بزرگ جذاب است. در عوض رسانه هایی که دنبال ایجاد هیجان در مشتریان هستند، مثل رسانه های ورزشی، سراغ رنگ های گرم می روند. این نکته ای است که برای بسیاری از کسب و کارها حیاتی محسوب می شود. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و اوضاع تان را کمی هم که شده بهبود ببخشید. 

در صنعت غذا و نوشیدنی، رنگ های روشن و جذاب اغلب برای ایجاد احساس هیجان و اشتها استفاده می شوند. به عنوان مثال، بسیاری از رستوران ها از رنگ های قرمز و زرد در دکوراسیون خود استفاده می کنند تا مشتریان را به غذا خوردن ترغیب کنند. ساده ترین مثال در این زمینه مک دونالد است. امکان ندارد اسم مک دونالد وسط بیاید و آدم به یاد رنگ های قرمز و زرد نیفتد. خب در این صورت شما نیمی از مسیر موفقیت را طی کرده اید. کافی است برای رستوران خودتان هم از همین دست فرمان استفاده کنید تا دیگر مو لای درز کارتان نرود.

در صنعت خدمات، رنگ های آرامش بخش اغلب برای ایجاد احساس راحتی و اعتماد استفاده می شوند. به عنوان مثال، بسیاری از کلینیک های درمانی از رنگ های آبی و سبز در دکوراسیون خود استفاده می کنند تا بیماران احساس آرامش کنند. یادتان باشد، استفاده از هر طیف رنگ باید با شناخت قبلی صورت گیرد. بنابراین اگر هنور درباره یک رنگ اطمینان خاطر ندارید، بهتر است کمی دست نگه داشته و از یک فرد متخصص سوال کنید. هرچه باشد، شما نمی توانید دم به دقیقه رنگ های اصلی برندتان را تغییر دهید. این کار نه تنها اعتبارتان را به خطر می اندازد، بلکه پیش مشتریان هم سکه یک پول تان می کند. پس همین حالا هر فکر و خیالی در این رابطه دارید را دور بریزید. 

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با اصول روانشناسی رنگ در حوزه بازاریابی و کسب و کار کرده باشد. یادتان باشد، شما باید از تمام نکات این مقاله در کنار هم استفاده کنید. وگرنه نتیجه دلخواه را نخواهید گرفت. مثل همیشه اگر سوالی درباره محتوای مقاله داشتید، همکاران ما همیشه آماده پاسخگویی به شما هستند. پس تعارف را کنار گذاشته و با ما در ارتباط باشید. 

منابع:

https://www.verywellmind.com

https://blog.colornavigator.net

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9rgKLECS
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه