ایجاد برندی معتبر با تولید محتوای استراتژیک و مدیریت سئو - فرصت امروز

یکشنبه, 31 شهریور 1398 - 09:01

چگونه اقتدار و اعتبار برندمان را افزایش دهیم؟

امروزه برندهای زیادی در بازار کسب و کار در حال رقابت با یکدیگر هستند. رمز موفقیت برندها در رقابت با یکدیگر ایجاد نمایی جذاب همراه با اقتدار برای کسب و کارشان خواهد بود. کلیدواژه های اعتبار و اقتدار جزو مهم ترین بخش های بازاریابی محتوایی و مدیریت سئو محسوب می شود. همه افراد خواهان مدیریت سئو و بازاریابی محتوایی مطلوب هستند، با این حال شمار بسیار زیادی از آنها شیوه های درست دستیابی به این هدف را به خوبی نمی شناسند.

مفهوم اعتبار و اقتدار برندها معیار دقیقی برای ارزیابی ندارد. چالش اصلی در این میان رتبه بندی سایت ها از سوی گوگل براساس اعتبارشان است، بنابراین ما باید به دنبال کسب ویژگی بدون معیار مشخص برای ارزیابی باشیم. نکته مهم درخصوص اقتدار برندها ارتباط آن با برنامه بلندمدت شرکت هاست. اعتبار و اقتدار در کسب و کار یک شبه حاصل نمی شود. به همین خاطر ما باید برنامه ای دقیق و بلندمدت برای افزایش اعتبار برندمان در بازار داشته باشیم. وقتی اعتبار برند ما افزایش یابد، اقتدارمان بر حوزه کسب و کار نیز به طور محسوسی بهبود خواهد یافت.

تولید محتوای استراتژیک مدیریت سئو

همانطور که اشاره شد، هیچ راهکار یک شبه ای برای موفقیت در عرصه ساخت برند مقتدر و دارای اعتبار وجود ندارد. به همین خاطر در این مقاله هدف اصلی من بررسی برخی از راهکارهای مناسب برای برنامه ریزی بلندمدت در حوزه افزایش اعتبار برند با استفاده از بازاریابی محتوایی مطلوب و مدیریت سئو مطالب است.

1. ایجاد استراتژی محتوایی

بازاریابی محتوایی یکی از راهکارهای تاثیرگذار برای ایجاد اقتدار در دنیای آنلاین است. نکته مهم در این زمینه ضرورت داشتن برنامه ای دقیق به منظور موفقیت در این حوزه است. بدون برنامه هیچ موفقیتی در دنیای کسب و کار رقم نخواهد خورد. وقتی ما بدون برنامه به سراغ بازاریابی محتوایی می رویم، نباید انتظار کسب نتایج دلخواه مان را داشته باشیم.

مطلب مرتبط: 4 راهکار برای افزایش اعتبار برند

استراتژی منسجم در حوزه بازاریابی محتوایی مزیت های زیادی دارد. به نکات ذیل توجه کنید:

• استراتژی محتوایی جریان بازاریابی برندمان را قابل حسابرسی و مستمر خواهد کرد.

• برنامه دقیق تمام پیش نیازهای ما برای تولید محتوای جذاب را بیان می دارد. به این ترتیب دیگر نیازی به سردرگمی در جریان ساخت محتوا نخواهد بود.

• آینده نگری ویژگی اصلی برنامه ریزی در حوزه بازاریابی است. بدون برنامه ریزی امکان تدوین مسیر آینده برند وجود نخواهد داشت.

• برنامه بازاریابی محتوایی به ما در زمینه آگاهی از نقاط ضعف کمپین مان کمک خواهد کرد. بدون برنامه ای دقیق امکان آگاهی از ایرادهای کار و رفع آنها وجود ندارد.

همانطور که مشاهده می کنید، استراتژی محتوایی اهمیت بسیار زیادی دارد. بدون استراتژی دقیق هیچ خبری از اقتدار و اعتبار برندمان در دنیای کسب و کار نخواهد بود.

2. پرهیز از پنهان کاری در کمک به دیگران

به عنوان مدیر یا کارمند یک شرکت تجربه شما در کنار مهارت تان نقش اصلی در انتخاب تان داشته است. امروزه بیش از هر زمان دیگری به تجربه اهالی کسب و کار توجه می شود. تا همین دو دهه پیش اولویت همه شرکت ها میزان تحصیلات و دانش آکادمیک کارمندان بود، با این حال اکنون دانش صرف بدون تجربه عملی چندان مورد توجه قرار نمی گیرد. نکته مهم درخصوص دانش و مهارت اعضای یک شرکت ضرورت کمک به یکدیگر براساس آن است. بی تردید تجربیات و دانش افراد مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. به همین خاطر امکان کمک به یکدیگر فراهم می شود. برندهای بزرگ همیشه برنامه منسجمی برای ترغیب کارمندان و مدیران شان در زمینه کمک به هم دارند. به این ترتیب فرآیند پیشرفت شرکت ها سرعت بیشتری به خود می گیرد.

یکی از ویژگی های منفی برخی از افراد در دنیای کسب و کار تلاش برای مخفی کاری در زمینه کمک به دیگران است. این امر به معنای عدم بیان تمام نکات به همکاران خواهد بود. گاهی اوقات نیز مدیران با نگاهی از بالا به پایین تجربه خود را با کارمندان به اشتراک می گذارند. در هر دو حالت فوق وضعیت برای برندها دشوار خواهد شد. حضور در یک شرکت به عنوان مدیر به معنای برتری ذاتی ما بر دیگران نیست. این امر فقط بیانگر تجربه و دانش برتر ما نسبت به آنها در حال حاضر است. مدیران موفق هیچ گاه خود را برتر از دیگران تلقی نمی کنند. همین امر موجب دامنه وسیع ارتباطی آنها می شود. اگر نگاهی به مدیران برتر بیندازیم، آنها همیشه توانایی ایجاد ارتباط سریع با افراد مورد نظرشان را دارند.

بسیاری از برندها در زمینه های مشاوره ای فعالیت دارند. وظیفه اصلی آنها ارائه توصیه-های کاربردی به مخاطب های شان است. در اینجا لحن ما اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت. اگر فقط اندکی با مخاطب تند یا تحکم آمیز صحبت کنیم، دیگر هرگز آنها را به عنوان مخاطب در کنارمان نخواهیم داشت. یکی از نمونه های جالب در زمینه به اشتراک گذاری تجربیات و دانش تخصصی با مشتریان مربوط به برند Penguin Random House است. این برند در یکی از مقالات خود قصد بررسی شیوه های ایجاد انگیزه در کودکان برای مطالعه داستان را داشت. نکته جالب در این مورد لحن بسیار دوستانه نویسنده بود. به این ترتیب مخاطب هرگز احساس ناخوشایندی از دریافت توصیه های مورد نظر پیدا نمی کرد.

مطلب مرتبط: روش‌ هایی برای ساخت اعتبار، اعتماد و شخصیت برند

3. مشارکت در انجمن های کسب و کارمان

این توصیه یکی از گام های مهم و راهبردی در راستای موفقیت برندمان محسوب می-شود. مشارکت در انجمن کسب و کار همیشه به معنای حضور در کنفرانس های تخصصی نیست. امروزه مردم توجه زیادی به کنفرانس های تخصصی ندارند. برعکس، بیشتر وقت آنها در شبکه های اجتماعی سپری می شود. این امر به معنای ضرورت حضور ما در شبکه های اجتماعی در راستای جلب نظر مشتریان است. به این ترتیب امکان تعامل نزدیک و تاثیرگذار با آنها برای ما فراهم خواهد شد. مشکل اصلی بسیاری از کسب و کارها ناتوانی در یافتن پلتفرم محبوب مشتریان برندشان است. به این ترتیب بسیاری از برندها عملا در پلتفرمی نامناسب مشغول به فعالیت هستند. بی شک به عنوان یک برند کوچک شما بودجه محدودی در اختیار خواهید داشت، بنابراین امکان فعالیت در تمام شبکه های اجتماعی برای شما فراهم نخواهد بود. توصیه من در اینجا تلاش برای یافتن شبکه اجتماعی موردپسند مخاطب هدف تان است. به این ترتیب علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها امکان جلب نظر مشتریان به بهترین شیوه ممکن نیز فراهم خواهد شد.

راهکار دوم موردنظر من در این بخش حضور در کنفرانس های مربوط به برندمان است. به طور معمول هر حوزه کاری دارای برخی گردهمایی ها و کنفرانس های سالانه است. در چنین گردهمایی هایی مهم ترین تحولات حوزه کسب و کار و شیوه های افزایش همکاری برندها مورد بررسی قرار می گیرد. اگر به دنبال همکاری تازه ای در حوزه فعالیت تجاری هستید، حضور در چنین همایش هایی ضروری خواهد بود. بدون حضور فعال در همایش های مورد نظر امکان موفقیت در حوزه کسب و کار وجود نخواهد داشت.

یکی از بهترین فعالیت های مربوط به حضور در کنفرانس های کاری و شبکه های اجتماعی مربوط به آن هندلی است. او به عنوان یک کارآفرین بسیار موفق در اوج جوانی شناخت خوبی از فضای کسب و کار دارد. به این ترتیب حضور مداوم در توییتر بخشی از برنامه کاری آن محسوب می شود. توییت های وی معمولا در مورد آخرین اخبار حوزه کسب و کار و تغییرات دنیای بازاریابی و برندسازی است.

4. شناسایی کلیدواژه های مهم در متن های طولانی

تا همین چند سال پیش تولید متن های طولانی برای مخاطب از نظر بازاریابی امری نامناسب محسوب می شد، با این حال اکنون مزیت های متن های بلند بیش از هر زمان دیگری نمایان شده است. مخاطب های علاقه مند به یک حوزه کاری همیشه تمایل بالایی به مطالعه متن های دقیق و کارشناسی دارند. بی تردید پاسخگویی به چنین علاقه ای در قالب یک یا دو توییت کوتاه امکان پذیر نیست. به همین خاطر برندها باید در سایت یا وبلاگ رسمی شان اقدام به تولید محتوای بلند کنند. مزیت اصلی این روش امکان جلب نظر دامنه وسیعی از مخاطب های علاقه مند به کسب و کارمان است.

بدون تردید تولید محتوای طولانی نیازمند مهارت های خاصی است. البته در اینجا هدف من بررسی مهارت های موردنظر نیست. دغدغه من دستیابی به اطلاعات موردنیاز برای نگارش یک مقاله جذاب است. بسیار از ما با مفهوم مدیریت سئو مطالب آشنا هستیم. این امر به شیوه های ایجاد تغییرات کاربردی در محتوای بازاریابی برای قرارگیری در رتبه های برتر در موتورهای جست وجو اشاره دارد. با چنین کاری امکان موفقیت در زمینه کسب و کار برای برند ما به شدت افزایش می یابد. یکی از نکات ضروری در اینجا استفاده مناسب از کلیدواژه های کاربردی است. به طور معمول کاربران با استفاده از کلیدواژه های مشخص اقدام به جست وجو در اینترنت می کنند. به این ترتیب شناسایی کلیدواژه های مدنظر مخاطب هدف اهمیت بالایی خواهد داشت. خوشبختانه این امر با استفاده از اطلاعات طبقه بندی شده موتورهای جست وجو نظیر گوگل به سادگی امکان پذیر است. نکته مهم در این میان اهمیت برتر گوگل در مقایسه با سایر موتورهای جست وجو است. امروزه تقریبا همه افراد با استفاده از گوگل اقدام به جست وجو در اینترنت می کنند، بنابراین در زمینه مدیریت سئو مطالب منبع اطلاعاتی اصلی ما باید گوگل باشد.

وبلاگ Cookie + Kate یکی از مشهورترین منابع در زمینه دستور تهیه انواع قهوه و میان وعده است. یکی از پست های جالب این وبلاگ در مورد نحوه تهیه قهوه سرد با شیرینی سنتی فرانسوی نزدیک به 1500 کلمه است. مزیت اصلی این مقاله در زمینه جلب نظر مخاطب، صرف نظر از محتوای دقیقش، نحوه انتخاب تیتر است. تیتر اصلی این مقاله با عبارت «چگونه» شروع می شود. بی شک کاربران به هنگام جست وجوی مقالات برای یادگیری دستور تهیه قهوه سرد ابتدا کلیدواژه «چگونه» را تایپ خواهند کرد. این امر بیانگر اوج دقت مدیران وبلاگ Cookie + Kate در زمینه انتخاب دقیق کلیدواژه هاست.

مدیریت بهینه سئو مطالب کار چندان دشواری نیست، با این حال بسیاری از برندها در عمل نسبت به آن توجه لازم را ندارند. شما با استفاده از توصیه های ساده در این زمینه امکان بهبود وضعیت مطالب سایت یا وبلاگ تان را خواهید داشت. نکته مهم در اینجا پایبندی به تکنیک های مدیریت سئو در بلندمدت است. استفاده مقطعی از این تکنیک ها هیچ گاه نتیجه مطلوبی برای شما به ارمغان نخواهد آورد.

5. تمرکز عمیق بر روی برخی موضوعات خاص

حوزه بازاریابی و مدیریت سئو دارای کلیشه های مشخصی است. بسیاری از برندها در زمینه همین کلیشه ها فعالیت دارند. نکته مهم از نظر من تلاش برای پرهیز از ورود به حوزه های کلیشه ای است. در زمینه های کلیشه ای همیشه محتوا تولید می شود. با این حال در حوزه های تخصصی و خاص کمتر شاهد رقابت برندها هستیم. اگر ما سرمایه گذاری مناسبی در این حوزه داشته باشیم، امکان جلب نظر مشتریان به بهترین وجه فراهم خواهد شد. به این ترتیب ما فرصت تاثیرگذاری عمیق بر روی مخاطب را خواهیم یافت.

مطلب مرتبط: چگونه یک برند ماندگار داشته باشیم؟

یافتن موضوعات خاص در حوزه کسب و کار چندان دشوار نیست. به طور معمول برندها به حوزه های ساده تمایل زیادی دارند، بنابراین ما باید به سراغ حوزه های تخصصی و میان کسب و کاری برویم. منظور من از میان کسب و کاری حوزه های در پیوند با بیش از یک کسب و کار است. در این زمینه امکان همکاری با دیگر برندها به منظور تولید محتوای دقیق تر نیز وجود دارد. به این ترتیب مخاطب هدف ما سطح رضایت بیشتری از مطالعه مطالب ما خواهد داشت.

نکته مهم درخصوص ایجاد اعتبار برای برندمان توجه به فرآیند بلندمدت آن است. استفاده از تکنیک های مورد بحث در این مقاله فقط در صورت پایبندی بلندمدت به آنها تاثیرگذار خواهد بود. در غیر این صورت نتیجه کار چندان مطلوب از کار درنمی-آید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی