پنج شنبه, 05 تیر 1399 - 14:00

امروزه بازاریابی دیجیتال بیش از هر زمان دیگری دارای اهمیت است. بسیاری از مردم در سراسر دنیا در شبکه های اجتماعی و به طور کلی فضای آنلاین فعالیت دارند. همین امر الگوی بازاریابی دیجیتال را همراه با جذابیت های بسیار زیادی کرده است. بدون شک هر برند در زمینه فعالیت در فضای آنلاین دارای اهداف منحصر به فردی است. یکی از مهم ترین اهداف در این میان توسعه اعتبار برند و جلب نظر دامنه هرچه وسیع تری از مخاطب هدف است.

شمار بالایی از برندها برای توسعه نام برندشان حاضر به پرداخت هزینه های گزاف هستند. با این حساب استفاده از شیوه های کم‎هزینه و حتی رایگان برای بازاریابی امری بسیار ضروری محسوب می شود. متاسفانه شمار بسیار زیادی از برندها توانایی جلب نظر مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی را ندارند. نتیجه این امر صرف هزینه های گزاف به صورت مداوم و ناتوانی برای تبدیل آن به عامل موثر برای توسعه اعتبار برند است.

بازاریابی دیجیتال هدف توسعه اعتبار برند

هدف ما در مقاله کنونی بررسی برخی از بهترین شیوه های بازاریابی دیجیتال برای توسعه اعتبار و شهرت برند است بنابراین در ادامه برخی از مهم ترین تکنیک های بازاریابی دیجیتال را مورد بررسی قرار می دهیم.

مطلب مرتبط: مهم ترین بخش های بازاریابی دیجیتال کدامند؟

1. همکاری با اینفلوئنسرها

افراد تاثیرگذار در شبکه های اجتماعی توانایی جلب نظر دامنه وسیعی از مخاطب هدف را دارند. این امر به دلیل مهارت اغلب اینفلوئنسرها در زمینه تعامل با مخاطب هدف و تولید محتوای ارزشمند است. همکاری تبلیغاتی با چنین افرادی مزیت های بسیار زیادی برای برندها دارد. نکته مهم در اینجا همکاری با اینفلوئنسرهای دارای مهارت و اعتبار بالاست. در غیر این صورت شهرت برند ما با همراهی افراد تاثیرگذار معمولی یا فاقد جذابیت برای مخاطب هدف هیچ توسعه ای نخواهد یافت.

جلب نظر اینفلوئنسرهای معتبر کار دشواری محسوب می شود. توصیه ما در این میان تلاش برای ایجاد ارتباط عمیق با مخاطب هدف است. مطالعه سلیقه مخاطب هدف در این میان اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از برندها کمتر به سلیقه مخاطب هدف شان توجه دارند. این نکته دشواری های بسیار زیادی پیش روی آنها برای انتخاب اینفلوئنسر مناسب ایجاد خواهد کرد. هرچه تعامل و رابطه ما با مخاطب هدف مان نزدیک‎تر باشد، فرصت بهتری برای انتخاب افراد تاثیرگذار مناسب خواهیم داشت.

2. برندسازی بسته ‎بندی محصولات

بسته ‎بندی محصولات در طول دهه های متمادی توجه چندانی به خود جلب نکرده است. بسیاری از برندها فقط به کاهش هزینه های بسته ‎بندی محصولات توجه دارند. امروزه محصولات در قالب هدیه های گران بها در اختیار مشتریان قرار می گیرد بنابراین باید به استفاده از بسته ‎بندی مناسب توجه داشته باشیم. برندهای بزرگ همیشه به دنبال غافلگیری مخاطب هدف با استفاده از طرح های جذاب برای بسته ‎بندی شان هستند. بنابراین فرآیند ارائه محصولات در قالبی جذاب بدل به نوعی بازی شده است.

هرچه توانایی ما در این میان برای جلب نظر مخاطب هدف براساس طرح های همسو با سلیقه شان بیشتر باشد، شانس بالاتری برای فروش پیدا خواهیم کرد. شاید در ابتدا این نکته بسیار ساده به نظر برسد، اما تاثیرگذاری قابل توجهی بر روی مخاطب هدف به همراه دارد. امروزه بخش قابل توجهی از مشتریان به دلیل جذابیت های بصری بسته‎بندی محصولات اقدام به خریدشان می کنند بنابراین باید نسبت به نکات جانبی در زمینه طراحی و بسته‎بندی محصولات توجه داشته باشیم.

3. اعطای هدیه به مشتریان

مشتریان همیشه علاقه مند به دریافت هدیه از سوی برندها هستند بنابراین ما باید به این خواسته مشتریان احترام بگذاریم. بی تردید هیچ برندی توانایی ارائه تمام محصولاتش در قالب هدیه را ندارند بنابراین باید به دنبال هدیه هایی ارزان تر برای ارائه در کنار محصولات اصلی باشد. به عنوان مثال، اگر شما در زمینه تولید خودرو فعالیت دارید، برخی از امکانات جانبی محصولات تان را به صورت رایگان و در قالب هدیه در اختیار مخاطب هدف قرار دهید.

برخی از برندها همیشه به دنبال هدیه های گران ‎قیمت برای ارائه به مشتریان هستند. توصیه ما در این بخش تمرکز بر روی معنای هدیه ها به جای قیمت شان است بنابراین انتخاب مواردی نظیر خودکار، کتاب، بسته های دارای کد تخفیف یا حتی برخی خوراکی های آماده ایده چندان بدی نخواهد بود.

4. توجه به مدیریت سئو

مدیریت سئو در طول یک دهه اخیر با گسترش استفاده تبلیغاتی از موتورهای جست ‎و جوگر اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. هدف اصلی در این فرآیند تلاش برای بهبود رتبه سایت برند در موتورهایی نظیر گوگل است. نتیجه این امر دریافت بازدیدهای بیشتر و امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است بنابراین ما باید به طور مداوم برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به این شیوه توجه به خرج دهیم.

امروزه تکنیک های بسیار حرفه ای برای مدیریت سئو وجود دارد. همچنین برخی از برندها نسبت به استفاده از نرم‎افزارهای دارای هوش مصنوعی در این حوزه تمایل نشان داده اند. با این حساب گزینه های بسیار جذابی پیش روی برند ما قرار دارد.

5. استفاده از سرویس تبلیغاتی گوگل

بدون تردید گوگل بزرگترین موتور جست ‎و جو در سراسر دنیا محسوب می شود. این غول دنیای آنلاین خدمات بسیار متنوع تری در زمینه فضای آنلاین ارائه می کند بنابراین عضویت اغلب کاربران در دست‎کم یکی از سرویس های این برند امری طبیعی محسوب می شود. نکته مهم در اینجا توانایی بالقوه گوگل برای نمایش شمار بالایی از تبلیغات در سرویس های مختلفش است. این امر بخش اصلی درآمد گوگل را تشکیل می دهد.

نکته جالب در مورد تبلیغات گوگل فقدان نارضایتی و شکایت کاربران از ماهیت آن است. گوگل به صورتی کاملا هوشمند موفق به جلب نظر مخاطب هدف شده است. این امر ناشی از مطالعه دقیق گوگل بر روی رفتارهای کاربران در سرویس های مختلفش است. توصیه ما در این بخش همکاری با گوگل در زمینه بازاریابی و تبلیغات دیجیتال است. نتیجه همکاری با یک برند خوشنام مانند گوگل توسعه قابل توجه اعتبار برندمان خواهد بود.

6. بهره مندی از مزیت نمودارهای جذاب

بیان مطالب اساسی برای مخاطب هدف بدون استفاده از جلوه های بصری کار دشواری محسوب می شود. بدون تردید اغلب برندها در تلاش برای جلب نظر مخاطب هدف با دشواری های بسیار زیادی مواجه هستند. نکته مهم در این میان استفاده از نمودارهای گرافیکی برای بیان مطالب است. این امر تاثیرگذاری به مراتب بیشتری بر روی مخاطب هدف خواهد داشت. بر این اساس ما توانایی تعامل با مخاطب هدف در سطحی وسیع تر را به دست می آوریم.

مطلب مرتبط: مزیت های همکاری برندها با آژانس های بازاریابی دیجیتال

توسعه اعتبار و جلب توجه مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی هدف تازه ای نیست. بسیاری از برندها به دنبال تحقق این هدف هستند. با این حال در عمل تعداد بسیار اندکی از آنها موفق به تحقق هدف موردنظر می شوند. توصیه های مورد بحث در این مقاله گامی هرچند کوچک برای توسعه اعتبار برندها از طریق بازاریابی دیجیتال است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید