جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

بهترین راهکار برای ارزیابی آینده کسب و کار شروع با وضعیت کنونی برند است. سال گذشته ویروس کرونا تمام کسب و کارها را تحت تاثیر قرار داد، با این حال تنها چالش برای کسب و کارها محدود به ویروس کرونا نبود. یکی از نکات مهم در این میان بحران های زیست محیطی و اهمیت یافتن ماجرای موردنظر برای مشتریان است. همین امر اعتراض بسیاری از فعالان مرتبط با محیط زیست را نسبت به عملکرد برندها درآورده است. دنیا در طول یک سال اخیر به طور قابل ملاحظه ای تغییر کرده است. همین امر باید برای کارآفرینان به اندازه کافی تاثیرگذار باشد. مدیریت تغییر در عرصه کسب و کار برای سال جاری یکی از مهمترین نکات عرصه کسب و کار با توجه به شرایط جاری محسوب می شود. 

بسیاری از برندها هیچ چشم اندازی نسبت به آینده پیش روی شان ندارند. همین امر فعالیت برندها را به شدت دشوار ساخته است. اگر کسب و کارها نسبت به ایجاد تغییرات به موقع در نحوه فعالیت شان برای هماهنگی با شرایط جاری اقدام نکنند، به زودی با مشکلات بسیار عمیقی برای تاثیرگذاری بر روی بازار مواجه خواهند شد. 

مدیریت تغییر در عرصه کسب و کار برای سال 2021

تعامل با کارمندان در دنیای کرونایی و حتی پساکرونا همراه با چالش های بسیار زیادی است. برخی از برندها همانطور که آمادگی برای مدیریت بحران کرونا در عرصه کسب و کار نداشته اند، برای دوران پساکرونا نیز هیچ برنامه مشخصی در اختیار ندارند. 

بدون تردید آگاهی از برخی حوزه ها و شاخه های مهم در زمینه مدیریت تغییر در عرصه کسب و کار برای بهبود عملکرد هر کسب و کاری ضروری خواهد بود. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. هدف اصلی در این میان کمک به کسب و کارها برای مدیریت هرچه بهتر فرآیند تاثیرگذاری بر روی بازارهای مختلف است. 

مطلب مرتبط: مدیریت بحران کسب و کار با نکات کلیدی

مسئله کرونا و درمان

عرضه واکسن های مختلف برای ویروس کرونا یکی از مهمترین شانس های بشر برای غلبه بر این بیماری وحشتناک محسوب می شود. بازیابی شرایط پیش از کرونا با وجود واکسن های مختلف امید بیشتری در میان مردم و همچنین کسب و کارها ایجاد کرده است. بدون تردید هیچ کس از شرایط کرونایی سود نبرده است. مهمترین مسئله در این میان آمادگی برای کمک به فرآیند تولید و عرضه واکسن در سراسر دنیاست. هرچه سرعت ارائه واکسن به کشورهای مختلف و عادی سازی شرایط با استفاده از آن سریع ‏تر باشد، امکان تاثیرگذاری بر روی بازار برای بهبود وضعیت کسب و کارها افزایش خواهد یافت. 

ابتدای سال 2021 از نقطه نظر عرضه واکسن های مختلف نوعی نقطه عطف محسوب می شود. بسیاری از شرکت های مختلف در سراسر دنیا شروع به عرضه واکسن های مختلف کردند. این امر نقطه امید بخشی برای کسب و کارها به منظور بازیابی شرایط عادی و پیشاکرونایی بود. 

نخستین دامنه از افراد برای تزریق واکسن کرونا شامل پزشکان و کادرهای درمانی در برخی از کشورها بودند. در این میان اساتید و همچنین برخی از دانشجویان نیز در نقاط مختلف واکسن های کرونا دریافت کردند. نکته مهم در این میان فاصله بسیار زیاد وضعیت کنونی با شرایط مناسب از نقطه نظر واکسیناسیون جهانی است. همین امر وضعیت بسیاری از برندها را دشوارتر از هر زمان دیگری ساخته است. 

کسب و کارها در قبال کارمندان شان مسئولیت بسیار زیادی دارد. یکی از انتظارات اصلی کارمندان در فرآیند کار مربوط به حفظ سلامتی شان است. شاید این امر عجیب به نظر برسد، اما بسیاری از کسب و کارها در عمل وظیفه تامین واکسن اعضای شان را دارند. این امر شرایط را برای کسب و کارها به شدت دشوار ساخته است. 

اگر عرصه کسب و کار هرچه زودتر به دوران پیشاکرونا باز نگردند، آمار مربوط به ضررهای هنگفت کسب و کارها ادامه خواهد داشت. این امر یک دغدغه مشترک در میان شمار بالایی از برندها محسوب می شود. شاید بسیاری از برندها شرایط مالی و همچنین موقعیت سازمانی مناسب برای توزیع واکسن کرونا در میان کارمندان شان را نداشته باشند، اما دست کم باید برخی از نکات بهداشتی را در محیط کار رعایت نمایند در غیر این صورت با انتقادهای بسیار زیادی در عرصه کسب و کار مواجه خواهند شد. 

مدیریت تغییر در عرصه کسب و کار برای سال 2021

بازاندیشی در استراتژی های بهداشت و سلامت

اگرچه شرکت های بیمه به طور مداوم در حال افزایش دامنه خدمات شان به مشتریان هستند، اما بسیاری از اوقات در عمل توانایی تاثیرگذاری بر روی مسائل مشتریان را ندارند. همین امر موجب ناامیدی بسیاری از افراد برای ثبت نام در طرح های بیمه می شود. 

شرکت های بیمه باید بازاندیشی قابل ملاحظه ای در وضعیت بهداشت و سلامت لحاظ نمایند. این امر به طور قابل ملاحظه ای در ارتباط با وضعیت پرداخت هزینه درمان به بیماران کرونایی مصداق پیدا می کند. گاهی اوقات هزینه های درمان مربوط به بیماری کرونا بار مالی سنگینی را به همراه دارد بنابراین برندهای فعال در عرصه خدمات بیمه باید توجه ویژه ای به این حوزه داشته باشند. 

براساس گزارش موسسه Business Growth Health، 36 تا 45 درصد از کارمندان در سراسر دنیا اقدام به سرمایه گذاری بیشتر بر روی بیمه های سلامتی کرده اند. این امر در ارتباط با وضعیت کنونی بیماری کرونا و تلاش برای رهایی از دست این بیماری خطرناک است. درست به همین خاطر بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به استفاده از شیوه های مختلفی، به ویژه در حوزه بیمه، دارند. 

تمایل مشتریان برای سرمایه گذاری در حوزه ای مانند بیمه های سلامت و کرونا باید برای شرکت های مختلف جذابیت خاصی به همراه داشته باشد. متاسفانه بسیاری از برندها نسبت به این نکته توجه لازم را نشان نمی دهند بنابراین در عمل تقاضای مشتریان بدون هیچ گونه پاسخی از سوی برندها به حال خود رها می شود. 

مطلب مرتبط: مدیریت بحران در کسب و کارهای مختلف

بسیاری از برندها پس از مواجهه با رقبای سرسخت در پی بی توجهی به نیازهای مشتریان اعتراض های زیادی را مطرح می کنند. این امر هیچ فایده ای برای کسب و کارها به همراه ندارد. هر کسب و کار باید به موقع ایده های تازه و نیازهای روز مشتریان را مدنظر قرار دهد. در غیر این صورت فرصت طلایی برای توسعه کسب و کارش را از دست می دهد. توجه به مدیریت تغییر در عرصه کسب و کار برای شرایط منطقی اهمیت زیادی دارد. متاسفانه بسیاری از برندها توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در بازه های زمانی مناسب را ندارند بنابراین مواجهه با رقبای سرسخت از سوی چنین کسب و کارهایی امری طبیعی خواهد بود. 

خدمات درمانی تلفنی: درمان در خانه

درمان تلفنی شاید بیشتر شبیه به بازی های ساده کودکان برسد، اما در طول یک سال اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. بسیاری از مردم برای پرهیز از حضور در بیمارستان و همچنین تعامل با دیگران در محیطی آلوده اقدام به استفاده از چنین خدماتی می کنند. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به ارائه خدمات تازه دارند. این امر در مورد بسیاری از برندها در حوزه سلامت صحت دارد. نکته جالب اینکه برخی از استارت آپ های بی ارتباط با حوزه بهداشت نیز وارد عرصه خدمات درمان تلفنی شده اند. دلیل این امر پاسخگویی به نیاز فوری بازار و همچنین نقش آفرینی در مقابله با کروناست. 

حجم مراجعه به مراکز درمانی برای تشخیص ابتلا به کرونا و پیگیری روند درمانی بسیار زیاد است. همین امر موجب ناتوانی کادر درمان برای ارائه خدمات به بسیاری از مردم شده است. کسب و کارها برای کمک به مراکز درمانی امکان راه اندازی سیستم های خدمات بهداشت تلفنی را دارند. 

این تغییر برای هر کسب و کاری با هر حوزه ای از فعالیت امکان پذیر است بنابراین هر کسب و کاری با توانایی کمک به کادر درمانی باید وارد این عرصه شود. 

برخی از تغییرات در حوزه کسب و کار براساس ترجیح برندها صورت می گیرد. اکنون با شیوع ویروس کرونا چنین گزینه ای از دسترس برندها به طور کامل خارج شده است بنابراین تمام برندها باید تمایل شان برای حضور در کنار کادر درمان با ایجاد تغییراتی برای اجرای طرح درمان تلفنی یا از راه دور اعلام نمایند. 

کمک های خانه داری: مدیریت منزل در دوران دورکاری

اغلب مردم جهان در سال گذشته به خانه های شان مراجعه کرده اند. این امر برای مدت زمانی طولانی ادامه داشته است. هنوز هم شمار قابل ملاحظه ای از مردم در خانه های شان و در قالب فرآیند دورکاری اقدام به سازماندهی کارهای شان می کنند. این امر نکته بسیار مهمی برای برندها محسوب می شود. مردم وقتی ساعت های طولانی در خانه های شان هستند، مشکلات زیادی نیز پیدا می کنند. مدیریت خانه شاید در نگاه نخست یک امر ساده به نظر برسد، اما همراه با سختی های بسیار زیادی است. شاید وقتی مردم زمان اندکی در خانه های شان هستند، امکان مدیریت ساده تر خانه شان را داشته باشند، اما تمام شرایط با حضور طولانی در خانه تغییر می کند. 

فرآیند دورکاری نیازمند مدیریت خانه به صورت محیط کار نیز هست بنابراین بسیاری از مردم برای مدیریت بهینه این فضا با مشکل مواجه می شوند. برخی از استارت آپ ها در طول یک سال اخیر در زمینه کمک به کاربران برای تجربه شرایط بهتر فعالیت کرده اند. این امر شاید در نگاه نخست بسیار ساده به نظر برسد، اما نقش مهمی در بهبود فعالیت کارمندان در شرایط دورکاری دارد. 

مطلب مرتبط: برنامه ریزی در مدیریت بحران

یکی از صنایع مهم در زمینه دورکاری و کمک به کارمندان صنعت فست فود است. مردم در خانه های شان و در فرآیند دورکاری زمان لازم برای تهیه غذا را ندارند بنابراین رستوران ها و فست فودها باید برای عرضه سریع غذا اقدام نمایند. ایجاد تغییرات اساسی در نحوه ارسال سفارشات در فست فودها نکته مهمی محسوب می شود. وقتی مشتریان رستوران ها در شرکت های بزرگ حضور داشتند، ثبت سفارش به طور گروهی برای شرکت ها صورت می گرفت، با این حال اکنون رستوران ها باید سفارشات را به طور جداگانه برای آدرس های گوناگون ارسال نمایند. این امر تقویت فرآیند تحویل سفارشات به مشتریان را طلب می کند. 

توجه به حوزه سلامت روحی 

بحران کرونا فقط از نقطه نظر سلامت جسمی مهم نیست، بلکه از نقطه نظر سلامت روحی نیز چالش های زیادی به همراه داشته است. بسیاری از مردم در طول یک سال اخیر با مشکلات روحی بسیار زیادی مواجه شده اند. رسیدگی به چنین مشکلاتی از سوی کسب و کارها یک نکته بسیار مهمی محسوب می شود. برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید نسبت به ایجاد تغییر در نحوه فعالیت بازاریابی شان بگیرند. نکته مهم در این میان توجه به وضعیت سلامت روحی کارمندان شرکت است. بسیاری از برندها در طول دوران کرونا از نظر مدیریت داخلی نوعی فاجعه را تجربه کرده اند. رسیدگی به این وضعیت با توجه به فقدان تجربه قبلی بسیار دشوار به نظر می رسد. 

شاید در طول ماه های پیش رو سلامت روحی بدل به نوعی بحران برای جوامع مختلف شود. فعالیت کسب و کارها در این حوزه شامل ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به صورت حرفه ای خواهد بود. درست مانند خدمات تلفنی در حوزه بهداشت، بحث مشاوره نیز از طریق مشاوره تلفنی قابل پیگیری است. این امر اهمیت بسیار زیادی برای برندها دارد. شروع به فعالیت برخی از استارت آپ ها در این حوزه نقش مهمی برای توسعه کسب و کار در این شرایط کنونی دارد. 

بدون تردید تمام کسب و کارها در شرایط کنونی باید نحوه فعالیت شان را تغییر دهند. توجه به حوزه سلامت روحی نقطه پیوند میان عرصه کارآفرینی و مشاوره و روانشناسی خواهد بود بنابراین در طول طراحی استارت آپ در این حوزه نیاز به همکاری و مشورت با کارشناس های حرفه ای مشاوره ضروری خواهد بود. 

مدیریت تغییر در عرصه کسب و کار برای سال 2021

توجه به سطح مهارت و توانایی کارمندان

کسب و کارها باید هرچه بیشتر شرایط دورکاری و همچنین فعالیت تحت وضعیت دشوار کرونایی را تجربه نمایند، باید بیشتر به فکر سطح مهارت و توانایی کارمندان شان باشند. برگزاری دوره های مهارت افزایی برای کارمندان یکی از نکات مهم برای هر کسب و کاری محسوب می شود. 

متاسفانه تمام کسب و کارها شرایط لازم برای برگزاری چنین دوره هایی را ندارند بنابراین نیاز به همکاری با برخی از موسسه های حرفه ای در این زمینه احساس می شود. 

سرمایه گذاری بر روی برگزاری دوره های مهارت افزایی ایده بسیار مطلوبی است. شاید در نگاه نخست کسب و کارها تمایلی برای استفاده از چنین خدماتی نداشته باشند، اما شرایط کرونایی بسیاری از نیازهای تازه را به همراه داشته است. امروزه کسب و کارها برای مهارت افزایی کارمندان‎شان به منظور فعالیت بهتر در شرایط کرونایی احساس نیاز فوری می کنند. سرمایه گذاری مناسب در این حوزه برای هر برندی نتیجه بخش خواهد بود بنابراین در صورت تمایل برای ایجاد تغییر در وضعیت کسب و کار باید این امر را مدنظر قرار دهیم. 

مطلب مرتبط: بازاریابی و روابط عمومی در دوران کرونا

طراحی نرم افزارهای مدیریتی

مدیریت کسب و کار از راه دور و ارتباط با کارمندان امر ساده ای نیست. بسیاری از برندها در طول یک سال اخیر به سوی استفاده از نرم افزارهای ارتباطی مختلفی جهت گیری کرده اند. نکته مهم در این میان استفاده از یک نرم افزار اختصاصی برای مدیریت کسب و کار در فرآیند دورکاری است. متاسفانه نمونه های بسیار زیادی از چنین نرم افزارهایی در دسترس قرار ندارد بنابراین سرمایه گذاری در حوزه موردنظر امری ضروری خواهد بود. 

بسیاری از نرم افزارهای ارتباطی ساده و رایگان در طول یک سال اخیر طرفداران بسیار زیادی در میان کسب و کارها پیدا کرده است. اگر یک استارت آپ در این میان بررسی دقیقی بر روی نیازهای مختلف برندها داشته باشد، امکان استفاده از اطلاعات موردنظر برای طراحی یک نرم افزار مدیریت کسب و کار به طور حرفه ای فراهم خواهد شد. این امر یکی از تغییرات مهم برای کسب و کارها در شرایط فعلی خواهد بود.

منبع : noobpreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/AaLeeRqM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه