شنبه, ۱۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۰ / Sat, 8 May(5) 2021 /
           
فرصت امروز

صنعت غذا یکی از کم ریسک ترین کسب و کارها در اکثر کشورها محسوب می شود. علت این امر به این خاطر است که این موضوع نیاز روزانه افراد محسوب می شود، با این حال تا چه حد نسبت به ترندهای این حوزه آشنا هستید؟ درواقع ایجاد یک رستوران، رایج ترین اقدامی است که می توان در این زمینه انجام داد. با این حال برای این حوزه، اقدامات سودآور به مراتب بیشتری نیز وجود دارد که در ادامه 13 مورد از آن ها را بررسی خواهیم کرد. 

ایده های بازاریابی برای علاقه مندان حوزه غذا

1-فروشگاه مواد غذایی ارگانیک 

جدی ترین ترند در حوزه غذا، توجه همگانی به سمت موارد سالم و ارگانیک است. این موارد درست نقطه مقابل فست فودها و مواد غذایی کارخانه ای است که کیفیت پایینی دارند. در این راستا با تاسیس یک فروشگاه مواد غذایی ارگانیک، می توانید زمینه رشد خوبی را به دست آورید، با این حال نکته ای که نباید فراموش کنید این است که اعتمادسازی امری بسیار مهم خواهد بود. درواقع افراد باید باور داشته باشند که محصولات شما، مطابق ادعاها است. در غیر این صورت دلیلی برای هزینه به مراتب بیشتر در مقایسه با نمونه های رایج در بازار، شکل نخواهد گرفت. در کنار این اقدام می توانید از مواد غذایی سالم خود برای طبخ انواع غذاهای سالم نیز استفاده نمایید که زمینه کسب درآمد بالاتر را به همراه دارد. 

مطلب مرتبط: افزایش سودآوری سفارش آنلاین غذا

2-کیوسک غذا
درست به مانند کیوسک های رایج که در آن فروش روزنامه، فعالیت اصلی محسوب می شود. شما می توانید جهت کاهش هزینه های خود برای ایجاد یک رستوران و یا اغذیه ای کوچک، از کیوسک استفاده نمایید. در این زمینه توصیه می شود که غذاها به صورت بسته بندی شده باشند تا افراد نسبت به رعایت بهداشت، اطمینان لازم را پیدا کنند. در این راستا وجود یک مایکروویو، کمک خواهد کرد تا بتوانید غذاهای موردنیاز را گرم نمایید. در کنار این موارد از فروش نوشیدنی ها و میان وعده ها نیز غافل نشوید. این امر باعث خواهد شد تا در هر لحظه ای شانس جذب مشتری داشته باشید. اگر بتوانید کیوسک خود را به نحوی تغییر دهید که فضا برای نشستن و قرار دادن وسایل وجود داشته باشد، بدون شک یک مشکل بزرگ مشتریان را نیز حل کرده اید که خود در فروش شما تاثیرگذار خواهد بود. 

3-کامیون غذا 

تفاوت این ایده با مورد قبل، امکان جا به جایی مداوم است. در این رابطه اگر نیاز به فضای بزرگی ندارید، توصیه می شود که از ون استفاده کنید. آمارها در این زمینه حاکی از آن است که افراد تمایلی برای طی کردن مسیرهای طولانی برای صرف غذا ندارند. به همین خاطر هم گزینه های در دسترس، محبوب ترین ها هستند. این امر در حالی است که حتی امکان دارد کیفیت، چندان مناسب نباشد. بدون شک با چنین ایده ای شما می توانید مشتریان ثابتی را به دست آورده و همواره موقعیت های جدید را تجربه نمایید. درواقع با این اقدام شما هیچ گاه با رکود به علت آنکه می توانید فضا را خودتان انتخاب کنید، مواجه نخواهید شد. 

4-فروشگاه گیاهان دست چین 

بسیاری از گیاهان بومی وجود دارند که تاثیرات فوق العاده ای بر سلامت افراد داشته ولی کاملا ناشناخته محسوب می شوند. این نکته را به خاطر داشته باشید که افراد همواره تمایل به امتحان کردن موارد جدید دارند، با این حال شما باید خواص گیاهان را به خوبی پیدا کرده و موارد مصرف آن ها را مشخص کنید در غیر این صورت شانس موفقیت بسیار کمی را خواهید داشت. برای کاهش هزینه ها، می توانید خودتان اقدام به چیدن گیاهان نمایید، با این حال پس از مدتی، بدون شک زمان کافی برای چنین اقدامی را نخواهید داشت. به همین خاطر توصیه می شود که در مناطقی که گیاهان خود را از آن ها تهیه می کنید، به دنبال افرادی باشید که زمینه همکاری می تواند شکل گیرد. برای آنکه در این حوزه بالاترین حد نتایج را به دست آورید، توصیه می شود که از گیاهان انواع عرقیجات و دمنوش ها را نیز تهیه کنید. این امر خود باعث خواهد شد تا امکان افزایش درآمد شکل گیرد. درواقع محدودبودن به یک منبع درآمدی، همواره ریسک بالایی را به همراه دارد. 

5-رستوران غذای ملل 

همانطور که در مورد قبل نیز به آن اشاره شد، افراد تمایل بسیاری دارند تا موارد جدید را امتحان کنند. در این راستا امتحان کردن غذاهای کشورهای مختلف، به قدری جذاب است که در حال حاضر به یک شاخه در زمینه گردشگری تبدیل شده است، با این حال بسیاری از افراد توانایی سفر ندارند و تهیه کردن چنین غذاهایی نیز برای آن ها بسیار سخت خواهد بود. تحت این شرایط شما می توانید با برگزاری ایونت های غذا، شانس موفقیت بالایی را داشته باشید. در این راستا فراموش نکنید که بهتر است تا به صورت رزروی اقدام کنید. این امر کمک خواهد کرد تا از اضافه نماندن غذا، اطمینان داشته باشید که خود در زمینه کاهش هزینه ها امری بسیار مهم است. در این زمینه شما می توانید نگاه متفاوتی را نیز داشته باشید. درواقع در کنار غذای کشورهای مختلف، می توانید غذاهای محلی کشور خود را نیز مورد توجه قرار دهید. 

6-آشپز شخصی

اگرچه تهیه غذا از رستوران امری رایج است، با این حال این اقدام می تواند بیش از حد پرهزینه باشد. برای مثال اگر شما برای یک هفته امکان آشپزی نداشته باشید، بدون شک هزینه رستوران زیادی را متحمل خواهید شد. در این راستا بسیاری از افراد نسبت به سلامت غذا نیز دغدغه هایی دارند. تحت این شرایط استخدام آشپز شخصی، یک گزینه کاملا مقرون به صرفه خواهد بود. در این راستا نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما می توانید به صورت همزمان با چند نفر همکاری داشته باشید. به همین خاطر زمینه رشد کاملا مهیا است. برای درک بهتر زمینه های کاری شما تنها کافی است بدانید که در چند سال اخیر، تمایل افراد به استخدام آشپز برای مهمانی ها، تولدها، پروژه های کاری و... با رشدی چند برابری همراه بوده است. 

مطلب مرتبط: نجات صنعت رستوران داری با عرضه بیرون بر غذاها

7-غذای حیوانات 

در حال حاضر درصد بالایی از افراد حداقل یک حیوان خانگی دارند، با این حال رژیم غذایی آن ها متفاوت بوده و لازم است که مواد غذایی خاصی نیز مدنظر قرار گرفته شود. در این زمینه آمار نگهداری حیوانات خانگی، روندی همواره رو به رشد را داشته است. به همین خاطر شما می توانید با تمرکز بر روی این بخش، شانس سودآوری بالایی را به دست آورید. در این زمینه فضا برای خلاقیت بسیار است. برای مثال می توانید میان وعده های جدید ایجاد نمایید. درواقع غذای حیوانات مسئله‎ای است که تا به امروز کمتر از غذاهای رایج به آن پرداخته شده است، با این حال بهتر است که خود را تنها به یک گونه حیوانی محدود نکنید تا شانس سود حداکثری شکل گیرد. 

8-فروشگاه نمک 

اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد، با این حال تاکنون هیچ یک از ما تجربه مشاهده یک فروشگاه تخصصی نمک را نداشته ایم. این امر در حالی است که این ماده غذایی، عضور جداناپذیر زندگی همه ما است. در این راستا اعتمادها نیز به نمک های کارخانه ای، کاهش پیدا کرده است. به همین خاطر شما می توانید از نمک های مختلف استفاده کرده و یک فروشگاه تخصصی را ایجاد نمایید که با توجه به عدم وجود رقبای مشابه، بدون شک شانس رشد سریع را خواهید داشت. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که تنوع بالایی را داشته باشید. برای مثال استفاده از نمک رایج در کشورها و مناطق دیگر، بدون شک جذابیت بالایی را به همراه خواهد داشت. 

9-برند آب معدنی

پیش بینی ها حاکی از آن است که تا سال 2026، صنعت آب های معدنی رشدی فوق العاده را پیدا کند. درواقع فعالیت در این زمینه، کاملا آینده نگرانه خواهد بود. در این راستا اکر بتوانید جایگزینی برای بطری های پلاستیکی رایج پیدا کنید، بدون شک سودآوری فوق العاده ای حتی طی یک سال، تجربه خواهید کرد. درواقع امروزه توجهات به محیط زیست بسیار زیاد شده و حساسیت ها نسبت به استفاده از پلاستیک نیز افزایش پیدا کرده است. همچنین می توانید با طعم دار کردن آب با مواد مختلف، یک اقدام نوآورانه را نیز انجام دهید. در نهایت فراموش نکنید که نیاز به آب، حتی از غذا نیز بیشتر است. به همین خاطر نیز فعالیت در این زمینه شانس رشد بالایی را خواهد داشت. 

10-اینفلوئنسری غذا 

یکی از حوزه های نسبتا جدید که با گسترش شبکه های اجتماعی شکل گرفته است، اینفلوئنسری غذا است. در این راستا نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در این زمینه اکنون افراد نسبتا زیادی فعالیت دارند. به همین خاطر شما باید حداقل یک ایده متفاوت را داشته باشید تا بتوانید مخاطب جذب کنید. ساده ترین روش کسب درآمد در این زمینه، پول گرفتن از رستوران هایی است که قصد معرفی آن ها را دارید، با این حال امکان کسب درآمد شما تنها به این یک حوزه محدود نمی شود. 

11-آموزش آشپزی

گسترس جهانی ویروس کرونا باعث شده است تا افراد مجبور به قرنطینه خانگی شوند که نتیجه آن اوقات فراغت به مراتب بیشتر است. به همین خاطر نیز آمارها حاکی از آن است که میزان استفاده از بستر اینترنت، رشدی چندصد برابری را داشته است. تحت این شرایط اگر بتوانید دوره ‏های آموزش آشپزی تعریف نمایید، بدون شک با استقبال خوبی همراه خواهد شد. در این راستا فراموش نکنید که ویروس کرونا باعث شده است تا تمایل افراد به خرید غذا از بیرون نیز کاهش پیدا کند که به معنای رشد آشپزی است. در این زمینه شما می توانید برای دوره ‏های خود اسپانسر نیز پیدا کنید که خود می تواند کاملا سودآور باشد. در این راستا برای دوران پساکرونا، می توانید این اقدام را ادامه داده و یکی از ایده هایی که در موارد قبل نیز به آن ها اشاره شد را هم مورد توجه قرار دهید. 

12-نانوایی

بدون شک این ایده جدید نیست و در حال حاضر نمونه های بسیاری از آن وجود دارد، با این حال فعالیت در زمینه طبخ نان‏ های محلی و یا نان‏ های کشورهای دیگر، اقدامی است که با تمرکز بر روی آن می توانید مشتری های بسیاری را به دست آورید. در این راستا الزامی برای تنوع بیش از حد نبوده و می توانید با تحلیل سلیقه جامعه هدف خود، گزینه ها را حتی به یک مورد نیز محدود نمایید. 

مطلب مرتبط: رستوران داری در دوران کرونا

13-منوسازی

بدون شک کمتر کسی را می توان پیدا کرد که حتی یک بار این نام را به عنوان یک شغل شنیده باشد. این امر در حالی است که ایجاد منوهای جدید، یکی از الزامات مهم برای رستوران ها، کافه ها و برندهای مختلف فعال در حوزه غذا است. به همین خاطر شما می توانید با امتحان کردن ترکیب مواد غذایی مختلف، به نمونه های جدید دست پیدا کنید و منوهای جدید خود را به رستوران ها بفروشید. درواقع وجود منو خاص، یکی از مواردی است که به عنوان مزیت رقابتی تلقی می شود. از جنبه دیگر شما می توانید این منوهای جدید را شخصا مورد استفاده قرار داده و آن را در رستوران، کافه و یا برای هر ایده دیگری مورد استفاده قرار دهید.

در نهایت فراموش نکنید که شما ابدا تنها به یکی از این 13 مورد محدود نبوده و می توانید به صورت همزمان چند مورد از آن ها را انجام دهید. درواقع شما می توانید یک برند را ایجاد کرده و زیرشاخه های متعددی را داشته باشید. به همین خاطر میزان رشد کاملا به نوع نگاه شما بستگی خواهد داشت. 

منبع : smallbiztrends
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/h5tO0pLi
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه