چگونه مهارت های نگارش تبلیغات مان را تقویت کنیم؟ - فرصت امروز

دوشنبه, 20 خرداد 1398 - 11:00

راهکارهایی برای خلق تبلیغات بهتر

چگونه مهارت های نگارش تبلیغات مان را تقویت کنیم؟

هنگامی که 40سال پیش کارم را به عنوان طراح تبلیغات شروع کردم، پر از انرژی و هیجان بودم. شکی نیست که حوزه تبلیغات نخستین شغل من نبود، با این حال میزان حقوق آن در مقایسه با شغل های قبلی ام بسیار بیشتر بود. همچنین من علاقه زیادی به کارم داشتم. 40سال بعد، من هنوز هم عاشق کارم هستم. هنوز هم پر از انرژی و اشتیاقم. جالب اینکه پس از گذشت چهار دهه به هیچ وجه احساس پیری نمی کنم. من به ندرت احساس کهنگی در مورد مهارت های خلق آگهی ام دارم.

البته گاهی اوقات روند پیشرفت امور در جهان تلنگرهایی به من می زند. مانند زمانی که در یک کنفرانس به عنوان کارشناسی ماهر به گروهی از طراح های تبلیغاتی جوان معرفی شدم. آنها به اندازه کافی مودب و خوش رفتار بودند، با این حال پس از گذشت چند دقیقه من احساس عجیبی داشتم. انگار آنها از حضور من در جمع شان ناراحت بودند. آنگاه اینگونه با خودم فکر کردم: «خدای من، این جوان ها من را بیش از اندازه پیر برای صحبت پیرامون حوزه تبلیغات قلمداد می کنند.»

مهارت های نگارش تبلیغات

آن لحظه در کنفرانس برای من بسیار جذاب بود. از آن زمان به بعد من گاه و بی گاه احساس های مشابهی را تجربه می کنم. به راستی گار ظاهر من موجب تصور بیش از اندازه پیری و تعلق خاطرم به شیوه های تبلیغاتی کهنه می شود، پس چگونه در عمل هنوز هم توانایی خلق تبلیغات مطلوب را دارم؟

در اینجا قصد من معرفی پنج راهکار شخصی ام برای به روز رسانی مداوم مهارت نگارش تبلیغات است. امیدوارم این توصیه ها برای شما نیز موثر باشد.

1. ضرورت توقف انجام کاری که دوست ندارید

براساس تجربه من، بهترین راهکار برای تازه نگه داشتن مهارت های تبلیغاتی توقف فعالیتی که دوست نداریم، است. من هنگامی که یکی از بهترین تبلیغاتم در زمینه بروشور اتومبیل را طراحی کردم، مشغول کار در یک آژانس تبلیغاتی به عنوان مسئول بخش خلاقیت بودم. هنگامی که من در آن آژانس احساس خستگی و انجام کارهای تکراری کردم، به سرعت به سوی انجام پروژه ای تازه روی آوردم. حاصل این تغییر رویکرد من طراحی بروشورهای موفق تبلیغاتی برای شرکت های خودروسازی بود.

مطلب مرتبط: پیش نیاز خلق ایده های تبلیغاتی که منجر به فروش می شوند

در میانه کار به عنوان طراح تبلیغات من مسئول طراحی متن تبلیغاتی ایمیل ها در یک شرکت بودم. من این کار را از سال 1996 شروع کردم، با این حال تا سال 1997 هیچ گونه آگهی تبلیغاتی ایمیلی را منتشر نکردم. بدون تردید اگر من به نگارش آگهی مبتنی بر ایمیل علاقه نداشتم، به سرعت آن عرصه را ترک می کردم. امروزه کمتر کسی بیش از یک سال برای دستیابی به هدفی صبر می کند.

واکنش بسیاری از مردم نسبت به صحبت های من به این ترتیب است: نیک، این طور صحبت کردن برای تو ساده است. تو در تمام طول دوران فعالیت خود فرد موفقی بوده ای. ما هزینه های زندگی و قبض های زیادی برای پرداخت داریم.» به راستی چرا اغلب مردم من را از همان ابتدا فردی موفق تصور می کنند؟ من در طول 40 سال زندگی حرفه ای در عرصه تبلیغات سرپرستی یک خانواده شش نفره را برعهده داشته ام. گاهی اوقات نیز به دلیل عدم موفقیت در دستیابی به اهداف کاری اوضاع زندگی برای من و خانواده ام بسیار سخت می شد.

منظور من در اینجا سادگی کناره گیری از کاری که بدان علاقه نداریم، نیست. بدون تردید چنین عملی همراه با ترس و تردید زیاد نسبت به آینده است. تنها هدف من از بیان این توصیه نمایش شیوه درست برای حفظ تازگی مهارت های تبلیغاتی مان است. این امر به هیچ وجه ریسک های آن را انکار نمی کند.

2. سواری بر روی موج تغییر

من به سادگی حوصله ام سر می رود. خوشبختانه هنگامی که من نگارش تبلیغات ایمیلی را ترک کردم، در کمترین زمان ممکن فرصت کاری تازه ای جلوی راهم قرار گرفت.

فرصت تازه خلق تبلیغات وب بود. در اواخر دهه 90 میلادی طراحی تبلیغات مبتنی بر وب تازه پا گرفته بود. بدون تردید حضور در یک عرصه تازه به عنوان نخستین افراد پر از تردید و نگرانی است، با این حال برای من علاوه بر دشواری های خاص خود همراه با هیجان و سرگرمی بود.

در آن زمان فعالیت به عنوان طراح تبلیغات در وب مانند سواری بر روی موج تغییر بود؛ تغییری که پس از گذشت نزدیک به یک دهه تمام بازاریاب ها و طراح های تبلیغاتی را به سوی خود کشاند. خوشبختانه موج تبلیغات مبتنی بر وب هنوز هم به پیش می روند. به این ترتیب فرصت کافی برای حضور شمار بیشتری از افراد وجود دارد.

ظهور شبکه های اجتماعی و نسل جدید طراحی سایت کمک بسیار زیادی به طراح های تبلیغاتی کرده است. به نظرم حوزه تبلیغات وب تا مدت ها توانایی سرگرم سازی اهالی تبلیغات را خواهد داشت. اگر شما به عنوان یک بازاریاب به سراغ موج های تازه تغییر نباشید، هرگز توانایی حفظ تازگی مهارت های تبلیغاتی تان را نخواهید داشت.

3. یافتن میدان های جذاب برای نبرد

شاید این توصیه برای شما چندان کاربردی نباشد، اما من از آن بسیار سود بردم. انتخاب یک میدان نبرد مناسب برای ارزیابی کیفیت مهارت های تبلیغاتی بهترین شیوه در راستای فهم درست از تازگی و جذابیت مهارت های مان است.

در دهه 90 میلادی نبرد من در برابر شرکت ها و سازمان هایی با ذهنیت ساده انگارانه پیرامون نگارش تبلیغات وب بود. این نبرد برای من نزدیک به دو دهه ادامه داشت. به این ترتیب در طول این دوران موفق به کسب شهرت و اعتبار بسیاری در زمینه تبلیغات شدم.

آیا من در طول دوران نبرد با شرکت های مذکور موفق به ایجاد تغییر عجیب و غریبی شدم؟ پاسخ بدون تردید منفی خواهد بود، با این حال دوران مذکور به من در زمینه ارزیابی مناسب از سطح مهارت ها و بهبود کیفیت آنها کمک کرد.

هدف بعدی من در عرصه نبرد برای بهبود مهارت های شخصی ام مقابله با رویکرد بسیاری از بازاریاب ها و دست اندرکاران تبلیغات نسبت به دشواری بیش از حد ساخت کلیپ های تبلیغاتی است. امروزه بسیاری از برندها ساخت کمپین های تبلیغاتی را نیازمند صرف هزینه بسیار بالا می دانند. این امر با ماهیت تبلیغات در تضاد است. تبلیغات جذاب باید از عنصر خلاقیت استفاده کند. صرف تمرکز بر روی هزینه بیشتر موفقیت کمپین تبلیغاتی را تضمین نخواهد کرد.

4. 90 درصد از ترندهای تبلیغاتی را فراموش کنید

در دنیای تبلیغات سر و صدای بسیار زیادی وجود دارد. با ورود افراد تاثیرگذار به عرصه بازاریابی و تبلیغات سر و صدای مذکور بسیار بیشتر نیز شده است. به این ترتیب همیشه با صحنه هایی از کاربرد تکنیک های تازه مواجه هستیم، با این حال آیا تکنیک های مذکور واقعا کاربرد قطعی دارند؟ به نظر من بیشتر ترندهای داغ و به ظاهر پرطرفدار عرصه تبلیغات و بازاریابی چیزی جز سر و صدای صرف نیست.

بسیاری از تکنیک های تازه عرصه بازاریابی و تبلیغاتی چیزی جز همان تکنیک های قدیمی همراه با نیاز به صرف هزینه بیشتر نیست. به این ترتیب در انتخاب تکنیک های تازه باید نهایت دقت را به خرج داد.

در بسیاری از مواقع بازاریاب ها و طراح های تبلیغاتی از ترس عقب ماندگی از جریان تحولات به سوی تکنیک های تازه روی می آورند. به این ترتیب توانایی آنها در زمینه ارزیابی بی طرفانه کیفیت و تاثیرگذاری شیوه های فوق کاهش می یابد. توصیه من به شما تمرکز کمتر بر روی استفاده از تکنیک های تازه و تلاش برای سرمایه گذاری بر روی شیوه های تبلیغاتی مطمئن است. همچنین در صورت امکان خود به طراحی تکنیک های تبلیغاتی تازه بپردازید.

5. یافتن لذت در تولید پروژه ها

حقیقت را تحت هر شریطی باید گفت. به نظر من شما امکان نادیده انگاری چهار توصیه قبلی را دارید. آنها فقط توصیه های شخصی من بودند. به این ترتیب شاید در مورد شما کاربرد مناسب را نداشته باشند. در این میان تنها راهکار حفظ تازگی و طراوت مهارت های تبلیغاتی مان، حتی پس از 40سال، علاقه مندی به حوزه کاری مان است. همچنین باید نگاهی پر از شور و اشتیاق به دستاوردهای تبلیغاتی مان داشته باشیم.

طراح های تبلیغاتی بزرگ هیچ وقتی برای تمرکز بر روی پروژه های تبلیغاتی بی فایده ندارند. آنها به خوبی توانایی ارزیابی کیفیت طرح های اولیه را دارند. همچنین در اغلب اوقات در تلاش برای خلق پروژه های تبلیغاتی به شیوه خاص خود هستند. یک تبلیغ مناسب درست مانند یک نمایش تئاتر جذاب است. در این میان همه چیز بستگی به کیفیت متن اصلی طرح دارد.

مطلب مرتبط: تبلیغات حرفه ای: راه موفقیت در بازار - فرصت امروز

در واقع توصیه کنونی تاثیر انکارناپذیری بر روی سرنوشت من و هر بازاریاب یا طراح تبلیغاتی موفق دیگری داشته است. بدون علاقه به حوزه کاری هیچ موفقیتی امکان پذیر نیست.

به عنوان بخش پایانی مقاله باید به ضرورت تلاش هرچه بیشتر در طول دوران کاری اشاره کنم. اینکه من 40سال در زمینه بازاریابی و تبلیغات فعالیت دارم، دلیلی برای کم کاری نخواهد بود. اکنون من حتی بیشتر از زمان ورود به عرصه تبلیغات به فعالیت مشغولم. دلیل آن نیز واضح است. امروزه من تجربه و مهارت های به مراتب بیشتری از زمان شروع کار خود دارم. همچنین در زمینه پیگیری هدف اصلی ام در زمینه افزایش مداوم مهارت های تبلیغاتی ام نیز موفق تر از هر زمان دیگری عمل می کنم. به نظر من وقتی در یک عرصه کسب و کار دارای تجربه می شویم، باید میزان تلاش مان را افزایش دهیم. در غیر این صورت سیر پیشرفت و توسعه ما متوقف خواهد شد.

به نظرم توصیه نهایی و اصلی من برای افراد علاقه مند به حوزه بازاریابی و تبلیغات بسیار روشن است. همانطور که پیش از این نیز بیان کردم، بدون عشق و علاقه به حوزه کاری مان امکان پیشرفت و توسعه جایگاه مان وجود نخواهد داشت. به همین دلیل رمز موفقیت در عرصه تبلیغات عشق و علاقه به کارمان است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی