جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
بررسی ایده موفقیت سریع در صنعت رستوران داری

چطور یک رستوران تازه تاسیس را به ستاره ای موفق بدل کنیم؟

4 سال پیش ( 1398/3/1 )
پدیدآورنده : جان فورکنل   پدیدآورنده : علی آل علی  

امروزه راه اندازی یک رستوران همراه با ریسک های بسیار زیادی است. براساس برخی از گزارش های رسمی در ایالات متحده آمریکا نرخ ورشکستگی رستوران های تازه تاسیس 90درصد است. به این ترتیب مشاهده موفقیت رستوران های نوپا بدل به امری نوپا شده است. به راستی آیا موفقیت در عرصه رستوران داری به پایان خواهد رسید؟

موفقیت بیش از اندازه شاید به مثابه یک چالش لذت بخش جلوه کند. به هر حال چگونه امکان دستیابی به موفقیت بیش از اندازه وجود دارد؟ باور من مبتنی بر امکان تحقق موفقیت بیش از اندازه در زمینه رستوران داری است. اگرچه مشکلات این عرصه بسیار زیاد ارزیابی می شود.

ایده تاسیس رستوران

چند ماه پیش رستورانی با نام بروپاب در نزدیکی خانه دوستم در کالیفرنیا تاسیس شد. این رستوران در یک مرکز خرید بزرگ قرار داشت، با این حال پس از گذشت زمانی اندک با مشکلات عدیده مجبور به تعطیلی شد. بسیاری از کارشناس ها از انتخاب محل تاسیس رستوران بروپاب انتقاد کردند. دلیل آن نیز حضور شمار بسیار زیادی از فست فودهای زنجیره ای بزرگ در آن مرکز خرید بود. وقتی مشتریان با برندهای بزرگ در زمینه غذا مواجه باشند، به هیچ وجه سراغ نامی ناآشنا نخواهند رفت.

مطلب مرتبط: 7 نکته مهم برای رستوران های تازه تاسیس

شاید در نگاه نخست ماجراجویی کارآفرینان در صنعت رستوران داری رو به پایان باشد، با این حال روند تغییر و تحولات حاکی از واقعیت های دیگری است. به این ترتیب شانس مردم آمریکا و بسیاری از نقاط دیگر جهان برای مشاهده رستوران های تازه تاسیس و موفق به شدت افزایش یافته است. دلیل این امر جهت گیری های هوشمندانه بسیاری از کارآفرینان در زمینه تاسیس رستوران ارزیابی می شود.

امروزه کارآفرینان برداشت های بسیار متنوعی از محیط یک رستوران دارند. به این ترتیب دیگر رستوران ها یک مکان فوق العاده لوکس نیستند. بلکه حتی یک کافه بسیار ارزا ن قیمت و خودمانی نیز در تلاش برای افزودن منوی غذایی مقرون به صرفه وارد صنعت رستوران داری می شود.

اگر قصد تاسیس یک رستوران تازه را دارید، باید به چند نکته توجه داشته باشید. هدف اصلی من از نگارش مقاله کنونی نیز آگاهی بخشی پیرامون این زمینه است.

ضرورت شروع آسان کار

بسیاری از رستوران های تازه تاسیس در پی ارائه منوی کامل و بسیار جذاب از همان ابتدای کار هستند. متاسفانه تلاش برای شروع فعالیت به مانند یک رستوران باسابقه و مجهز در بلندمدت مشکلات عمده ای را پدید می آورد. به همین دلیل باید تا جای ممکن شروع کارمان را ساده و آسان سازیم. هیچ ایرادی در ارائه یک منو ساده در ابتدای کار نیست. در حقیقت اخیرا بسیاری از رستوران های تازه تاسیس کارشان را با یک منو ساده شروع می کنند. مزیت این شیوه کاهش زمان انتظار مشتریان برای غذاهای مختلف است. کادر آشپزخانه در صورت مواجهه با منوی غذایی ساده امکان تهیه سریع آنها را خواهد داشت. البته با توسعه امکانات و کادر آشپزی سرعت پخت غذا نیز افزایش می یابد.

وقتی در مورد یک رستوران با منویی کامل حرف می زنیم، باید میزان مشتریان آن را نیز در نظر داشته باشیم. یک رستوران بزرگ به طور معمول دارای تعدادی مشتری ثابت است. این تعداد مشتریان ثابت در طول زمان به دست آمده است. تصور اشتباه بسیاری از رستوران های تازه کار امکان دستیابی سریع به میزان مشابهی از مشتریان ثابت است.

آنتونی بوردین در کتاب «آشپزخانه محرمانه» دلیل اصلی شکست رستوران های کوچک و تازه کار را تصور اغلب صاحبان آنها مبنی بر دلالت موفقیت های کوچک بر کسب قطعی موفقیت های بزرگ می داند. به همین خاطر بسیاری از رستوران های تازه کار پس از مدت کوتاهی شروع به تاسیس شعبه های بعدی می کنند. در حالی که هنوز با چالش های پیچیده دنیای رستوران داری مواجه نشده اند.

آنها را دوباره به رستوران تان بیاورید

بدون تردید مشتریان تمایلی به انتظار طولانی برای غذا یا مواجهه با عبارت «موجودی امروز این غذا تمام شد» ندارند. اگر یک مشتری با چنین صحنه ای مواجه شود، به احتمال زیاد دیگر به سراغ رستوران موردنظر نخواهد رفت.

مطلب مرتبط: هر آنچه در مورد راه اندازی رستوران سیار باید بدانیم

پیش از این در مورد رستوران کالیفرنیایی بروپاب واقع در محله دوستم صحبت کردم. این رستوران با شروع ساده کار خود از نارضایتی اولیه مشتریان پرهیز کرد. به این ترتیب زمان طبخ غذا و موجودی هر کدام از آنها به خوبی با استانداردهای مطلوب رستوران داری هماهنگ بود. نکته مهم شروع ساده کار امکان فهم میزان مشتریان روزانه رستوران است. به این ترتیب در صورت تمایل برای توسعه منوی رستوران دست ما کاملا باز خواهد بود. مزیت اصلی این روش امکان بازگرداندن مشتریان به رستوران است.

یکی از شیوه های مناسب برای شروع به کار رستوران دریافت بازخورد مشتریان است. به این ترتیب امکان بهبود وضعیت منوی غذا و سرویس دهی وجود دارد. به هر حال شروع ساده کار رستوران موجب بازگشت چند باره مشتریان می شود.

منبع : allbusiness
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/eZIEi3FN
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه