سه شنبه, ۳۰ شهریور(۶) ۱۴۰۰ / Tue, 21 Sep(9) 2021 /
           
فرصت امروز
راهنمایی برای بازاریابی با هشتگ

بازاریابی با هشتگ های کاربردی در نیمه دوم 2021

2 ماه پیش ( 1400/4/7 )

شما از هر شبکه اجتماعی برای تعامل با مخاطب هدف تان استفاده نمایید، هشتگ ها ابزاری کاربردی برای شما خواهد بود. شاید برخی از بازاریاب ها در طول سال های اخیر اعتمادشان به هشتگ ها را از دست داده باشند، اما این ابزار هنوز هم برای بسیاری از برندها نقش اساسی ایفا می کند. 

استفاده درست از هشتگ ها به شما فرصت تعامل وسیع‏ تر با کاربران را می ‏دهد. این امر به معنای بهتر دیده شدن کسب و کارتان از سوی مخاطب هدف خواهد بود. بنابراین شما مشکلی در زمینه استفاده از هشتگ ها نخواهید داشت. نکته اساسی در این میان شیوه استفاده از هشتگ هاست. این امر نقش تعیین ‏کننده ‏ای برای شما و کسب و کارتان دارد. اگر شما از یک استراتژی مناسب به صورت نادرست استفاده نمایید، توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد. این امر درخصوص بازاریابی با هشتگ های کاربردی نیز مصداق دارد. بنابراین باید به بهترین شکل ممکن از تکنیک های بازاریابی با هشتگ ها استفاده نمایید. 

هدف اصلی در مقاله کنونی بررسی برتری های منحصر به فرد هشتگ ها در حوزه بازاریابی و همچنین برخی از توصیه های کاربرست درست آن برای اجرای درست آن از سوی برندهای مختلف است. 

چرا باید از هشتگ ها استفاده کنیم؟

استفاده از هشتگ ها برای کاربران شبکه های اجتماعی بدل به نوعی عادت شده است. این امر برای برندها نیز دارای اهمیت است. همانطور که پیش از این گفتیم، برخی از بازاریاب ها نسبت به استفاده از هشتگ ها تردید دارند. در این صورت باید به نکات ذیل توجه کرد.

افزایش سطح تعامل با فالوورها

تعامل با فالوورها همیشه نیازمند استفاده درست از ترندهای محبوب شان است. یکی از راهکارهای ساده برای استفاده از ترندهای مشتریان در بازاریابی و نمایش اش به آنها هشتگ ها هستند. امروزه بسیاری از برندها برای تعامل هرچه نزدیک تر با مخاطب هدف هشتگ های محبوب شان را نشانه می گیرند. 

مطلب مرتبط: بازاریابی مناسبتی با هشتگ های اختصاصی برند

اگر کسب و کار شما در زمینه استفاده از هشتگ های موردپسند کاربران غفلت نمایند، شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب ‏تان نخواهید داشت. دلیل این امر جلب توجه کاربران به دیگر محتواهای بازاریابی خواهد بود. شما باید بدانید که اغلب کاربران برای دسترسی به محتوای مختلف از هشتگ ها استفاده می کنند. به عنوان مثال، اگر آنها دنبال محتوایی از سوی برند شما باشند یا نام برندتان را جست وجو می کنند یا مستقیما نام محصول را هدف قرار خواهند داد و وقتی شما از هشتگ های مناسب و مورد توجه کاربران استفاده نمایید، میزان توجه کاربران به شما افزایش قابل ملاحظه ای خواهد داشت. این امر امکان تاثیرگذاری و ایجاد رابطه ای بلندمدت از سوی برندتان را به طور قابل توجهی افزایش می ‏دهد. 

آگاهی بخشی به مشتریان درباره برند

بسیاری از برندها سال های سال در دنیای بازاریابی حضور دارند، اما کمترین توجهی از سوی مخاطب هدف جلب نمی کنند. این امر دردسرهای بسیار زیادی برای فروش و همچنین بازاریابی به همراه دارد. وقتی برند شما دارای سابقه مناسبی است، باید به راحتی امکان تعامل با مشتریان را داشته باشید، در غیر این صورت چیزی جز بی توجهی مشتریان نصیب تان نخواهد شد. 

استفاده از هشتگ ها دریچه ای برای ورود به دنیای مشتریان است. این دریچه برای شما توجه فراوان کاربران را به همراه خواهد داشت. بنابراین اگر شما مشکلی در زمینه جلب نظر مشتریان دارید، باید استفاده از هشتگ ها به طور درست را مدنظر قرار دهید. این امر مقدمه تحولی بزرگ در عرصه کسب و کارتان خواهد بود. 

نمایش حمایت از مسائل اجتماعی

امروزه انتظار مشتریان از برندها به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده است. معنای این امر ضرورت حضور برندها در میان مشتریان و همچنین حمایت از مسائل مختلف اجتماعی است، در غیر این صورت مشتریان به سرعت از اطراف شما پراکنده خواهند شد. یکی از راهکارهای جذاب در این میان تعامل با مشتریان با استفاده از هشتگ های مهم است. 

یکی از نمونه های مهم در زمینه حمایت از مسائل اجتماعی مربوط به جنبش های حفاظت از محیط زیست است. چنین جنبش هایی اغلب اوقات دارای هشتگ های مختلف هستند. کسب و کار شما با استفاده از یک هشتگ رسمی امکان حمایت از جنبش های موردنظر را خواهد داشت. این امر اعتبار کسب و کار شما در نگاه مشتریان را به شدت افزایش می ‏دهد. 

وقتی شما از هشتگ رسمی یک جنبش زیست محیطی استفاده می کنید، به احمال زیاد مورد توجه دامنه گسترده ای از کاربران قرار خواهید گرفت. نکته جالب اینکه در صورت عدم استفاده از هشتگ های کاربردی شما هیچ شانسی برای تعامل با مشتریان در چنین شرایطی نخواهید داشت. 

افزودن کپشن جذاب به محتوای بصری

هیچ محتوای بازاریابی در اینستاگرام یا دیگر شبکه های اجتماعی عکس محور بدون کپشن امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را ندارد. این امر یکی از اصول اساسی بازاریابی محسوب می‏ شود. بنابراین شما در هر شرایطی با کپشن مناسب را مدنظر قرار دهید. استفاده از هشتگ های جذاب در کپشن به کاربران برای پیدا کردن محتوای تان در سریع ترین زمان ممکن کمک خواهد کرد. 

امروزه اغلب کاربران پیش از توجه به عکس یا ویدئوی بازاریابی یک برند به دنبال مطالعه کپشن هستند. این امر به مثابه آگهی مقدماتی از ماهیت کلی محتوای موردنظر خواهد بود. بنابراین اگر شما به چنین نکته مهمی توجه لازم را نشان ندهید، دردسرهای زیادی برای جلب نظر مخاطب هدف خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: چگونه بهترین هشتگ ها را انتخاب کنیم

بدون تردید در شبکه های اجتماعی امکان استفاده از هشتگ های طولانی وجود ندارد. درست به همین خاطر استفاده از یک یا دو هشتگ به طور خلاصه تاثیرگذاری لازم را به همراه خواهد داشت. نکته اساسی در این میان تلاش برای عدم استفاده بیش از اندازه از هشتگ های موردنظر است. این امر تاثیرگذاری هشتگ ها را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می ‏دهد. همچنین امکان پیگیری شرایط در صورت استفاده از هشتگ های پرتعداد از سوی شبکه های اجتماعی نیز وجود دارد. بنابراین شما باید از تعداد مشخصی از هشتگ ها استفاده نمایید. 

کمک به مخاطب هدف برای پیداکردن برندتان

کاربران در شبکه های اجتماعی به سادگی هرچه تمام تر امکان پیدا کردن برندهای مختلف را دارند. این امر در مورد محتوای تولیدی برندها به همین سادگی ها نیست. اگر شما از هشتگ های مناسب استفاده نمایید، به سادگی هرچه تمام تر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و سهولت دسترسی آنها به محتوای تان را خواهید داشت. 

اگر شما بهترین محتوای بازاریابی دنیا را هم تولید کنید، در صورتی که کاربران آن را پیدا نکنند هیچ نتیجه مثبتی به همراه نخواهد داشت. بنابراین شما باید تجدیدنظر اساسی در نحوه بازاریابی تان صورت دهید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای جلب نظر مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

هشتگ های پرطرفدار در سال 2021

اگر شما اطلاع دقیقی از هشتگ های پرطرفدار در سال 2021 داشته باشید، امکان برنامه ریزی هرچه بهتر برای استفاده از آنها را خواهید داشت. امروزه بسیاری از برندها از هشتگ های پرطرفدار هیچ استفاده ای نمی کنند. بی تردید پیدا کردن هشتگ های پرطرفدار برای هر برندی امر دشواری خواهد بود. درست به همین خاطر ما در بخش کنونی برخی از پرطرفدارترین هشتگ های سال را به شما معرفی می کنیم. لطفا به هشتگ های ذیل توجه نمایید:

•    دوستی (2.1 میلیارد پست)

•    اینستا (1.3 میلیارد پست)

•    فشن (972 میلیون پست)

•    تصویر روز (931 میلیون پست)

•    عکاسی (769 میلیون پست)

•    زیبایی (749 میلیون پست)

استفاده از هشتگ های فوق در ارتباط با حوزه کسب و کار و نحوه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارای اهمیت بسیار زیادی است. برخی از برندها در این راستا هیچ ایده ای برای اجرا ندارند. همین امر مشکلات زیادی برای آنها ایجاد خواهد کرد. شما همیشه باید ارتباطی میان ماهیت اصلی پست های تان با هشتگ های برتر ایجاد کنید، در غیر این صورت حتی اگر از هشتگ های برتر نیز استفاده کنید، کاربران ارتباط میان آنها را متوجه نخواهند شد. 

مطلب مرتبط: آموزش استفاده از هشتگ ها در تبلیغ و بازاریابی

چگونه بهترین هشتگ ها برای بازاریابی را پیدا کنیم؟

استفاده از هشتگ های مختلف در زمینه بازاریابی کار سختی نیست. شما می توانید به سادگی هرچه تمام تر یکسری هشتگ را در پست های تان بارگذاری نمایید. نکته مهم در این میان کیفیت هشتگ های موردنظر است. اگر شما هشتگ های مناسبی را مدنظر نداشته باشید، سطح تاثیرگذاری تان بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهد کرد. اگر شما هم نگران کیفیت هشتگ های مورد استفاده تان هستید، به نکات ذیل در این رابطه توجه نمایید. 

ارزیابی رقبا و اینفلوئنسرها در شبکه های اجتماعی

برندهای بزرگ و اینفلوئنسرها همیشه شیوه های مناسبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارند. این امر باید شما را برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف ترغیب نماید. شما به ساده‏ ترین شکل ممکن امکان استفاده از نظرات و ایده های اینفلوئنسرها برای پیدا کردن هشتگ های مناسب را دارید. برندهای بزرگ نیز همیشه عملکرد مناسبی در زمینه بازاریابی از خودشان نشان می دهند. بنابراین مانعی پیش روی شما برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف نخواهد بود. 

اگر شما در تلاش برای الگوبرداری از رقبای تان هستید، باید همیشه به سراغ بزرگترین برندهای ممکن بروید، در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. این امر در مورد اینفلوئنسرها نیز مصداق دارد. بنابراین شما باید نحوه تعامل تان با مخاطب هدف را براساس تجربه برندها و اینفلوئنسرهای بزرگ پایه گذاری نمایید. 

برندهای بزرگ به خوبی از تیم بازاریابی ‏شان برای پیدا کردن هشتگ های برتر استفاده می کنند. این امر در صورت پیگیری از سوی شما هزینه های بسیار زیادی به همراه خواهد داشت. بنابراین یکی از راهکارهای ساده و کم هزینه الگوبرداری از برندهای بزرگ خواهد بود. شما با چنین کاری بدون دردسر بیشتر به فعالیت تان در زمینه بازاریابی ادامه می دهید. 

استفاده از سایت Hashtagify.me

سایت Hashtagify.me یکی از ابزارهای بسیار کاربردی برای تعامل با مخاطب هدف محسوب می‏ شود. این ابزار به ساده‏ ترین شکل ممکن هشتگ های برتر در بازه های زمانی مختلف را به کاربران عرضه می کند. با بررسی اطلاعات موجود در این سایت امکان پیگیری فرآیند بازاریابی به ساده‏ ترین شکل ممکن فراهم می‏ شود. بنابراین دیگر نیازی به نگرانی بیش از اندازه در این رابطه نخواهد بود. 

مراجعه مداوم به سایت Hashtagify.me شما را نسبت به آخرین تحولات در سلیقه کاربران آگاه می سازد. همچنین شما امکان تغییر روند استفاده از هشتگ ها به محض تغییر سلیقه کاربران را خواهید داشت. 

مهمترین مزیت سایت Hashtagify.me ارائه امکاناتش به طور رایگان است. البته اگر شما در تلاش برای استفاده از خدمات برتر این سایت باشید، باید مبلغ مشخصی به عنوان هزینه اشتراک پرداخت نمایید. این سایت در مجموعه یکی از بهترین خدمات ممکن در زمینه بازاریابی و پیدا کردن هشتگ های مناسب را به برندها عرضه می کند. بنابراین باید انتخاب اول شما برای استفاده باشد. 

مطلب مرتبط: 10 هشتگی که دنیای تبلیغات را شکل دادند

پیدا کردن هشتگ های مرتبط

بدون تردید هشتگ های کلی دارای طرفدارهای بسیار زیادی در شبکه های اجتماعی هستند، اما آنها تنها گزینه های در دسترس نخواهند بود. شما امکان پیدا کردن شمار بالایی از هشتگ های کاربردی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را دارید. تنها کاری که باید در این میان انجام دهید، پیدا کردن برخی از هشتگ های مرتبط با موضوعات کلی تر است. 

به عنوان مثال، اگر شما در زمینه گردشگری فعالیت دارید، هشتگ «سفر» برای شما یکی از گزینه های مهم خواهد بود. هشتگ های زیرشاخه این عنوان شامل «سفر به کانادا»، «سفر به دل طبیعت» و «سفر کم هزینه» خواهد بود. چنین هشتگ هایی به شما فرصت عالی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می ‏دهد. بنابراین شما هیچ مشکلی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

خوشبختانه اینستاگرام امکان پیدا کردن هشتگ های مرتبط به سادگی هرچه تمام تر را فراهم کرده است. این امر به شما فرصت طلایی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن را می ‏دهد. با این حساب شما بدون نیاز به مراجعه به کاربران و نظرخواهی از آنها امکان پیدا کردن هشتگ های پرطرفدار را خواهید داشت. 

آگاهی از هشتگ های ترند

هشتگ های مختلفی در طول ماه بدل به ترند می‏ شوند. شما باید دقیقا از هشتگ های ترند در بازه های زمانی مشخص اطلاع داشته باشید، در غیر این صورت شاید یک هشتگ را در زمان نامناسبی به کار گیرید. چنین امری هزینه های بسیار زیادی برای کسب و کار شما به همراه دارد و کاربران را حسابی ناامید می سازد. 

ابزار Rite Tag یکی از نمونه های مناسب برای پیدا کردن هشتگ های ترند محسوب می‏ شود. این ابزار به سادگی هرچه تمام تر اطلاعات مربوط به هشتگ های داغ را در اختیارتان قرار می ‏دهد. به این ترتیب شما بدون نیاز به طی یک مسیر طولانی با هشتگ های ترند آشنا خواهید شد. 

یکی از مزایای اصلی ابزار Rite Tag به روز رسانی سریعش است. بنابراین شما با خیال راحت امکان استفاده از هشتگ های آن در زمینه بازاریابی را خواهید داشت. متاسفانه بسیاری از سایت ‏های مشابه به روز رسانی بسیار کندی دارند. همین امر مشکلات فزاینده ‏ای برای برندها به همراه خواهد داشت. 

مطلب مرتبط: برند شدن با هشتگ!

استفاده از ابزارهای بازاریابی هوشمند

ابزارهای بازاریابی هوشمند در طول سال های اخیر در دسترس بسیاری از افراد قرار گرفته است. شما با استفاده از ابزارهای موردنظر امکان ساده سازی فرآیند بازاریابی و صرفه جویی در زمان تان را خواهید داشت. شاید این امر در نگاه نخست بسیار سخت و غیرممکن به نظر برسد، اما به لطف هوش مصنوعی یکی از واقعیت های کنونی دنیای بازاریابی محسوب می‏ شود.

امروزه ابزارهای بسیار زیادی برای بازاریابی در دسترس برندها قرار دارد. مهمترین مسئله در این میان انتخاب ابزارها براساس سطح نیازتان است. در غیر این صورت شاید هزینه بسیار زیادی برای بازاریابی پرداخت کرده و در نهایت از ابزار موردنظرتان بهره چندانی نبرید.

تحلیل میزان موفقیت هشتگ های قبلی برندتان

ارزیابی و تحلیل عملکرد گذشته در حوزه بازاریابی بسیار مهم است. بسیاری از برندها هرگز به سابقه استفاده از هشتگ های شان نگاه نمی کنند. این امر موجب تکرار یک اشتباه و کاربرد هشتگ های نادرست در طول زمان می‏ شود. شما باید همیشه نسبت به استفاده از هشتگ های تازه و درست اقدام نمایید، در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت. 

ارزیابی کمپین ها و پست های قبلی برند فقط برای پیدا کردن نقاط ضعف مناسب نیست. شاید شما از یک هشتگ بسیار عالی نیز در کمپین های قبلی تان استفاده کرده باشید، در این صورت باید به بهترین شکل ممکن آن را در کمپین های بعدی تان نیز مورد توجه قرار دهید. متاسفانه بسیاری از برندها با بی توجهی به این نکته مهم در عمل وضعیت بازاریابی ‏شان را به طور شانسی دنبال می کنند. بی تردید در چنین شرایطی انتظاری برای موفقیت برندها در زمینه بازاریابی نخواهد بود. 

مطلب مرتبط: بازاریابی تجاری در اینستاگرام با محوریت هشتگ ها

استفاده از هشتگ ها یکی از استراتژی های کاربردی در زمینه بازاریابی محسوب می‏ شود. بسیاری از برندها در این مسیر راهکارهای مناسب را نمی دانند. اگر شما در ابتدای مسیر استفاده از هشتگ در بازاریابی تان هستید، نکات مورد بحث در این مقاله کاربرد بسیار زیادی برای شما خواهد داشت. شما با استفاده از این نکات امکان راه اندازی نخستین کمپین تان با هشتگ های مناسب و سپس ارزیابی ‏اش را دارید. 

منبع : blog.hootsuite
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/bF6lmcj6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه