افزایش آگاهی از بازاریابی دیجیتال و شبکه های اجتماعی در نهایت سادگی - فرصت امروز

سه شنبه, 08 مرداد 1398 - 16:32

بررسی 10 شیوه ساده برای به روز رسانی اطلاعات مان

در دنیای شلوغ و پر از رقابت کسب و کار مدرن آگاهی از آخرین دستاوردهای حوزه بازاریابی و تاثیر شبکه های اجتماعی بر روی وضعیت برندها اهمیت بالایی دارد. بدون تردید دیگر کمتر برندی بدون استفاده از شبکه های اجتماعی توانایی رقابت با دیگران را دارد. همچنین الگوهای مختلف بازاریابی نیز روز به روز بیشتر در پلتفرم های آنلاین مورد استفاده قرار می گیرند، با این حساب هر کارآفرین و صاحب برندی باید به خوبی با بازاریابی دیجیتال و شبکه های اجتماعی آشنایی داشته باشد. به نظر من امروزه تفاوت اصلی برندها مربوط به کیفیت بازاریابی دیجیتالی و فعالیت شان در شبکه های اجتماعی است. از طریق فعالیت درست در شبکه های اجتماعی امکان افزایش آگاهی پیرامون برندمان و ترغیب کاربران به مشاهده مطالب سایت رسمی و در نهایت خرید از برندمان فراهم خواهد شد. در این راستا توصیه های زیر به شما کمک فراوانی برای افزایش آگاهی تان در زمینه بازاریابی دیجیتال و شبکه های اجتماعی خواهد کرد.

بازاریابی دیجیتال شبکه های اجتماعی

1. یافتن همکار

یکی از بهترین راهکارها به منظور افزایش اطلاعات و آگاهی مان از فرآیند بازاریابی دیجیتال و تغییرات شبکه های اجتماعی همکاری با یک آژانس خبره یا متخصص ماهر است. بدون تردید در این میان تمایل برای همکاری با آژانس ها یا افراد به نسل جوان بیشتر خواهد بود. به هر حال نسل جوان سازگاری و تعامل بسیار بیشتری با شبکه های اجتماعی دارد. در بسیاری از موارد به منظور پرهیز از پرداخت هزینه بیشتر به منظور افزاییش آگاهی مان کمک گرفتن از اعضای جوان شرکت مطلوب خواهد بود. در این فرآیند ما از اطلاعات تازه کارمند مورد نظر در زمینه بازاریابی دیجیتال و شبکه های اجتماعی استفاده خواهیم کرد. در عوض نیز تجربیات مان را در اختیار وی قرار می دهیم. به این ترتیب تعامل میان ما به خوبی پیگیری خواهد شد.

2. انتخاب عاقلانه

بدون تردید هر برندی باید در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشد، با این حال چنین امری به معنای ضرورت حضور در همه پلتفرم های اجتماعی نیست. برند ما باید با مطالعه پیرامون مشتریان شبکه های اجتماعی مورد علاقه شان را پیدا کند. به این ترتیب حضور در یک یا دو شبکه اجتماعی برتر از نظر آنها کافی خواهد بود. این امر زحمت ناشی از فعالیت در شبکه های اجتماعی مختلف را به طور قابل ملاحظه ای کاهش خواهد داد. به طور کلی اغلب کاربران امروزی بیشتر در پلتفرم های اینستاگرام و اسنپ چت حضور دارند. البته این امر باز هم بستگی به زمینه فعالیت برندمان دارد. برندهای فعال در عرصه تولید محصولات موردپسند نسل جوان باید حضوری فعال در اینستاگرام داشته باشند. از سوی دیگر از در عرصه چاپ و انتشارات فعالیت داریم، پلتفرم های متن محوری نظیر توییتر مناسب خواهد بود. بدون تردید با اختصاص اندکی زمان برای بررسی شرایط امکان دستیابی به پلتفرم های مناسب از نظر مشتریان وجود دارد.

مطلب مرتبط: چالش‌ های بازاریابی دیجیتال

3. شرکت در دوره های آموزشی

خوشبختانه امروزه دوره های آموزشی فراوانی در زمینه یادگیری مفاهیم بازاریابی و شبکه های اجتماعی وجود دارد. براساس نیازمان شرکت در یکی از این دوره ها گزینه بسیار معقولی خواهد بود. در طول این دوره ها اغلب اطلاعات موردنیاز افراد به منظور افزایش آگاهی و مهارت های کاربردی تدریس می شود. متاسفانه بسیاری از افراد زمان لازم برای حضور در کلاس را ندارند. خبر خوش اینکه برای چنین افرادی نیز راهکارهای جالبی به منظور یادگیری مفاهیم بازاریابی دیجیتال و شبکه های اجتماعی وجود دارد. کلاس های آنلاین یا ویدئوهای از پیش ضبط شده نمونه های جالبی برای افراد دارای برنامه شلوغ در طول روز است. به این ترتیب در زمان های استراحت امکان شرکت در دوره های مذکور یا یادگیری مطالب وجود دارد.

4. مشاهده عملکرد افراد تاثیرگذار

به عنوان یک کارآفرین یا صاحب برند باید زمان کافی برای مشاهده نحوه عملکرد افراد تاثیرگذار در شبکه های اجتماعی را داشته باشیم. این افراد چه نوع محتوایی را بارگذاری می کنند؟ فاصله میان بارگذاری پست های مختلف آنها چقدر است؟ از همه مهم تر، آنها چگونه با فالوورهای خود تعامل دارند؟ یافتن پاسخ این پرسش ها از طریق مشاهده عملکرد افراد تاثیرگذار امکان‎پذیر است. استفاده از اطلاعات به دست آمده از فعالیت این افراد کمک بزرگی به ما در زمینه ساماندهی برنامه برندمان در شبکه های اجتماعی خواهد کرد. در این میان استفاده از راهنمایی های کارمندان شرکت یا آژانس های مختلف بازاریابی بی‎تاثیر نخواهد بود.

5. خلاقیت یعنی همه چیز

بدون تردید بسیاری از برندها در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند، با این حال تنها برخی از برندها توجه زیادی را به خود جلب می کنند. فرمول جادویی در زمینه جلب نظر کاربران به اکانت برندمان در شبکه های اجتماعی وجود ندارد. به این ترتیب باید از شیوه های خلاقانه مختلف برای جلب نظر کاربران استفاده کنیم. در این میان مواجهه با شکست در مراحل ابتدایی اجتناب ناپذیر است، با این حال ادامه فعالیت و ایده‎پردازی خلاقانه به ما کمک خواهد کرد. در فرآیند این آزمون و خطا آگاهی ما از شبکه های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال افزایش چشمگیری خواهد یافت. به این ترتیب ما علاوه بر بهبود وضعیت آنلاین برندمان به اطلاعات و آگاهی تازه ای دست می یابیم. نکته مهم در این میان توجه به فرآیند افزایش مهارت بازاریاب های بزرگ است. آنها نیز درست مانند ما از همین بخش های کوچک شروع کرده اند. به هر حال به منظور افزایش آگاهی و مهارت مان در زمینه بازاریابی و شبکه های اجتماعی باید از یک نقطه شروع به کار کرد.

6. انتخاب صدا و شیوه ای خاص

در دنیای بازاریابی و شبکه های اجتماعی داشتن صدا و شیوه ای خاص برای فعالیت اهمیت بالایی دارد. به این ترتیب ما فرصت ایجاد برندی فراموش نشدنی برای مخاطب ها را خواهیم داشت. بسیاری از برندهای بزرگ از همان ابتدای فعالیت شان صدا و شیوه کاری خاصی را انتخاب می کنند. به این ترتیب در طول زمان وفاداری به همان الگوها بدل به مزیتی برای آنها می شود. به هر حال کاربران علاقه بیشتری به برندهای دارای ثبات و وفاداری به الگوهای شان نشان می دهند.

7. اهمیت اندازه‏گیری همه چیز

تقریبا تمام شبکه های اجتماعی و ابزارهای بازاریابی بخش های ارائه اطلاعات کاربردی دارند. به این ترتیب کاربران و برندها امکان ارزیابی نتیجه فعالیت های خود را خواهند یافت. بدون شک ارزیابی وضعیت فعالیت برندمان در شبکه های اجتماعی فرصت طلایی برای بهبود کمپین های آتی مان فراهم خواهد کرد. بی‎توجهی برندها به این نکته مهم موجب سیر تکراری مطالب و کمپین های شان در طول زمان می شود. در نتیجه مخاطب دیگر علاقه ای به آن محتوا نشان نخواهد داد.

8. ارتباط مداوم با شبکه های اجتماعی و دنیای بازاریابی

افراد بدون تماس مداوم با یک چیز امکان یادگیری موثر را ندارند. به همین دلیل برای افزایش آگاهی و مهارت مان در زمینه شبکه های اجتماعی به فعالیت مداوم در آنها نیاز است. به این ترتیب در طول زمان مهارت های ما به شدت افزایش خواهد یافت. در این میان تعیین اهداف کوتاه و بلندمدت ضروری است. به این ترتیب فرآیند مهارت‏افزایی ما نظم و روند منطقی به خود خواهد گرفت.

9. استخدام مشاور

دنیای شبکه های اجتماعی گاهی اوقات بیش از اندازه شلوغ و پیچیده است. به این ترتیب یادگیری تمام نکته های آن در موارد مختلفی بسیار دشوار و گیج‏کننده خواهد بود. راهکار مورد نظر من در این میان استخدام یک مشاور ماهر و کاربلد است. به این ترتیب در موارد ضروری همیشه یک پشتیبان حرفه‏ای در اختیار خواهیم داشت. این امر فرآیند یادگیری بازاریابی دیجیتال و شبکه های اجتماعی را برای ما ساده تر خواهد کرد. توصیه من در زمینه استفاده از مشاور تنظیم جلسه های منظم برای یادگیری نکات مختلف از وی است. البته این امر جدای از وظایف روزمره و جاری مشاور موردنظر محسوب می شود.

مطلب مرتبط: 10 استراتژی بازاریابی دیجیتال

10. صحبت کردن با همکاران

در محیط کار شمار بسیار زیادی از همکاران در کنار ما مشغول به فعالیت هستند. صحبت های دوستانه در محیط کار یک امر رایج محسوب می شود. به طور معمول موضوعات مختلفی در طول این گفت‎وگوها به میان می آید. به عنوان یک کارآفرین، مدیر یا کارمند شرکت تلاش برای هدایت گفت‎وگوها به سوی بازاریابی دیجیتال و شبکه های اجتماعی امکان استفاده از تجربیات و اطلاعات دیگران را برای ما فراهم می کند. به راستی همکاران ما از چه شبکه های اجتماعی بیشتر استفاده می کنند؟ آیا آنها در استفاده از پلتفرم های اجتماعی شیوه خاصی را پیگیری می کنند؟ پاسخگویی به این پرسش ها از طریق گفت‎وگوی دوستانه با همکاران امکانپذیر خواهد بود. نکته مهم در این میان رابطه یادگیری متقابل میان افراد در محیط کاری است. به این ترتیب همه ما از یکدیگر نکات جالبی را یاد می گیریم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی