دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

الگوریتم اینستاگرام در سال 2023

7 ماه پیش ( 1402/7/6 )
نویسنده : آنا ساننبرگ   مترجم : امیر آل علی  

برای موفقیت در اینستاگرام مهمترین اصل این است که نسبت به الگوریتم، آگاهی کافی داشته باشید. در این زمینه آگاهی از موارد جدید، یک الزام محسوب شده و فراموش نکنید که اینستاگرام به یک بستر اصلی در زمینه فروش آنلاین تبدیل شده است. به همین خاطر فعالیت در آن برای هر برندی، یک ضرورت غیرقابل انکار محسوب می شود. با این حال در ابتدا لازم است تا نسبت به مفهوم الگوریتم در اینستاگرام، به آگاهی لازم دست پیدا کنیم.

الگوریتم اینستاگرام مجموعه ای از قوانین است که تعیین می کند چه محتوایی و به چه ترتیبی در فیدهای کاربران اینستاگرام، صفحه اکسپلور، فید ریلز، صفحات هشتگ و ... نمایش داده شود. این الگوریتم به طور مداوم در حال تغییر و به روزرسانی است تا تجربه کاربری بهتری را برای کاربران فراهم کند.

الگوریتم اینستاگرام در سال 2023

در این مقاله، به معرفی کامل الگوریتم اینستاگرام در سال 2023 می پردازیم و نکاتی را برای تولید محتوای جذاب برای الگوریتم اینستاگرام ارائه می دهیم. همچنین، با بررسی عملکرد برندهای مطرح در اینستاگرام، نشان می دهیم که چگونه این برندها از الگوریتم اینستاگرام برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند.

مطلب مرتبط: نکاتی درباره الگوریتم اینستاگرام برای بازاریابی کسب و کارهای کوچک

الگوریتم اینستاگرام در سال 2023 براساس سه عامل اصلی کار می کند:

•    علاقه کاربران: اینستاگرام تلاش می کند تا محتوایی را به کاربران نمایش دهد که بیشترین احتمال تعامل با آن را دارند. این کار با تحلیل رفتار کاربران در گذشته انجام می شود.

•    کیفیت محتوا: اینستاگرام محتوایی را که با کیفیت بالا و ارزشمند باشد، در اولویت قرار می دهد. این کار با بررسی عواملی مانند وضوح تصویر، خلاقیت و جذابیت محتوا انجام می شود.

•    تازگی محتوا: اینستاگرام محتوای جدیدتر را در اولویت قرار می دهد. این کار با بررسی زمان انتشار محتوا انجام می شود.

عوامل دیگری که می توانند بر الگوریتم اینستاگرام تأثیر بگذارند که از این جمله می توان به کیفیت محتوا نیز اشاره کرد. درواقع به هر میزان که محتواهای شما کیفیت مناسب‎تری را داشته باشد، اولویت آنها نیز افزایش پیدا خواهد کرد. به همین خاطر امروزه تمامی برندهای فعال و موفق در اینستاگرام، حداقل یک مسئول تولید محتوا با امکانات مناسب نظیر نورپردازی کافی، دوربین باکیفیت و لوازم موردنیاز آن را دارند. 

این موارد نکات مهمی است که در الگوریتم اینستاگرام، تاثیرگذار بوده و در این زمینه لازم است تا نسبت به روند این اقدام، آگاهی بیشتری را داشته باشیم. درواقع الگوریتم اینستاگرام به طور مداوم در حال یادگیری و بهبود است. اینستاگرام از هوش مصنوعی برای تحلیل رفتار کاربران و تعیین محتوایی که بیشترین احتمال تعامل با آن را دارند استفاده می کند. الگوریتم اینستاگرام ابتدا رفتار کاربران را در گذشته تحلیل می کند. این الگوریتم از عواملی مانند سابقه لایک، کامنت و اشتراک گذاری کاربران برای تعیین علاقه آنها به موضوعات مختلف استفاده می کند. در ادامه الگوریتم اینستاگرام کیفیت محتوا را بررسی می کند. این الگوریتم از عواملی مانند وضوح تصویر، خلاقیت و جذابیت محتوا برای تعیین کیفیت آن استفاده می کند. در نهایت، الگوریتم اینستاگرام تازگی محتوا را بررسی می نماید. این الگوریتم زمان انتشار محتوا را برای تعیین تازگی، مورد استفاده قرار می دهد. در ادامه نکاتی بررسی می شود که به افزایش جذابیت و شانس رفتن به اکسپلور، کمک می نماید. 

1-محتواهای با کیفیت تولید نمایید

محتواهای با کیفیت تولید نمایید

درواقع کیفیت بصری در کنار سناریو جالب، کمک خواهد کرد تا بتوانید شانس بالاتری برای دیده شدن داشته باشید. در این زمینه بهتر است که به دنبال برانگیختن حداقل یکی از حس ها نظیر شادی، باشید. درواقع کیفیت کار شما به حدی مهم است که اگر در این زمینه نور، کیفیت صدا و ادیت جذاب وجود نداشته باشد. بدون شک در الگوریتم قرار نخواهید گرفت. 

2-محتوای مرتبط تولید کنید

محتوای مرتبط تولید کنید

سعی کنید محتوایی تولید کنید که برای مخاطبان شما جالب و مرتبط باشد. درواقع الگوریتم باید شما را براساس یک حرفه مشخص بشناسد. تحت این شرایط فعالیت های غیرمرتبط، بدون شک تاثیر منفی را به همراه خواهد داشت. در این زمینه فراموش نکنید که شما باید فعالیت مداوم داشته باشید و این موضوع ابدا یک شبه نخواهد بود. در این زمینه برای ویدئوها لازم است تا تیتر جذاب داشته باشید. این موضوع در افزایش تمایلات برای دیدن محتوا، کمک خواهد کرد. 

3-به دنبال محتواهای جدید باشید 

به دنبال محتواهای جدید باشید 

بسیاری از افراد تصور می کنند که با تکرار تولید محتواهای قدیمی، می توانند موفقیت خوبی را به دست آورند. این امر در حالی است که شما باید نوآوری داشته باشید. درواقع موارد قدیمی، جذابیتی برای مخاطب نداشته و این امر بدون شک در نتایج شما تاثیرگذار خواهد بود. با این حال در این بخش نباید قدیمی بودن را با نوستالژی اشتباه بگیرید. درواقع یادآوری موارد خاطره انگیز در زمان مناسب، بدون شک می تواند برای شما نتیجه بخش باشد. با این حال در این زمینه نیز بهتر است که یک خلاقیت جدید را عرضه نمایید. در این زمینه فعالیت مدام و مناسب شما، این پیام را به الگوریتم می دهد که واجد شرایط رفتن به اکسپلور هستید. 

4-تعامل را جدی بگیرید 

لایک، کامنت و پاسخ به سوالات کاربران می تواند به شما کمک کند تا تعامل خود را افزایش دهید. همچنین تعامل داشتن با برندهای فعال در زمینه کاری شما نیز می تواند تاثیرات خوبی را به همراه داشته باشد. در این زمینه با یک جست و جوی ساده می توانید انواع ترفندها جهت افزایش تعامل را یاد بگیرید. 

در این رابطه برای درک بهتر عملکرد الگوریتم، ذکر چند مثال کاربردی خواهد بود و به درک بهتر موضوع کمک می کند. فرض کنید شما یک کاربر اینستاگرام هستید که به ورزش علاقه دارید. شما اغلب پست های ورزشی را لایک و کامنت می کنید. اینستاگرام متوجه می شود که شما علاقه زیادی به ورزش دارید و بنابراین احتمال بیشتری دارد که پست های ورزشی را به شما نشان دهد. 

مطلب مرتبط: الگوریتم شبکه های اجتماعی چطور کار می کند؟

برندهای مطرح در اینستاگرام از الگوریتم اینستاگرام برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند. این برندها با تولید محتوای جذاب و مرتبط با مخاطبان خود، سعی می کنند تا تعامل بیشتری با آنها داشته باشند و در نتیجه، به اهدافی مانند افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش و جذب مشتری دست یابند. برای مثال آدیداس از الگوریتم اینستاگرام برای معرفی محصولات جدید خود استفاده می کند. این برند با تولید پست های ویدئویی و عکسی جذاب، سعی می کند تا توجه کاربران را به محصولات جدید خود جلب کند. همچنین مک دونالد از الگوریتم اینستاگرام برای ایجاد ارتباط با مشتریان خود استفاده می نماید. این برند با تولید پست های داستانی و تعاملی، سعی می کند تا تجربه ای جذاب برای مشتریان خود، به همراه داشته باشد. با این حال نیازی نیست که صرفا براساس برند به دنبال پیدا کردن موارد باشید. درواقع می توانید به صورت حوزه ای نیز در این رابطه اقدام نمایید. برای مثال برندهای آرایشی از الگوریتم اینستاگرام برای آموزش کاربران در مورد محصولات خود استفاده می کنند. درواقع این برندها با تولید پست های آموزشی و تعاملی، سعی می کنند تا کاربران را به استفاده از محصولات خود ترغیب نمایند.

در آخر این نکته را فراموش نکنید که الگوریتم اینستاگرام یک ابزار قدرتمند است که می تواند به شما کمک کند تا محتوای خود را به مخاطبان بیشتری برسانید. با درک نحوه عملکرد الگوریتم و رعایت نکات ذکرشده در این مقاله، می توانید محتوایی تولید کنید که شانس بیشتری برای دیده شدن داشته باشد. 

منبع : socialmediaexaminer
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/DhuA1VFl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه