دوشنبه, ۱۳ تیر(۴) ۱۴۰۱ / Mon, 4 Jul(7) 2022 /
           
فرصت امروز

راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام امروزه ساده تر از هر زمان دیگری به نظر می رسد. با وجود هزاران نمونه موفق در سطح دنیا و همچنین ابزارهای مختلفی که اینستاگرام برای راه اندازی و فعالیت کسب و کارها در نظر گرفته است، شما کار چندان سختی برای شروع ماجراجویی تان در این حوزه ندارید. بدون شک دلایل بسیار زیادی برای حضور در اینستاگرام به عنوان یکی از بزرگترین پلتفرم های اجتماعی به عنوان محیطی برای توسعه برند وجود دارد. این امر حتی شامل برخی از برندهای سنتی نیز می شود. امروزه شمار بالایی از کسب و کارها با حضور در اینستاگرام در عمل دامنه مخاطب هدف شان را به طور حرفه ای ارتقا می دهند. با این حساب شما هم نباید از موج پیش روی عقب بمانید. 

شاید یکی از نخستین مشکلاتی که هر بازاریاب یا کارآفرینی برای فعالیت در اینستاگرام با آن رو به رو می شود، مربوط به یافتن ایده ای برای شروع به کار است. به هر حال هر کسب و کاری باید با یک ایده درجه یک کارش را شروع کند، در غیر این صورت خیلی زود تبدیل به کسب و کاری کلیشه ای در میان هزاران برند دیگر می شود. بدون شک مشتریان هم در این میان توجه لازم به برند موردنظر را نشان نخواهند داد. درست به همین خاطر شما باید از همان ابتدای کارتان به دنبال ایده هایی مناسب و طلایی برای شروع فعالیت تان باشید. 

ایده هایی برای شروع کسب و کار اینستاگرامی

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین و بهترین ایده ها به منظور شروع فعالیت کاری در اینستاگرام است. اگر شما هم در این راستا مشکلات زیادی دارید، وقت پایان دادن به همه آنها فرا رسیده است. در ادامه برخی از مهمترین ایده ها به منظور راه اندازی یک کسب و کار استاندارد و دارای بازدهی بالا در اینستاگرام را با هم مرور خواهیم کرد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی و توسعه کسب و کارهای کوچک با سرویس ریلز اینستاگرام

عکاس حرفه ای

امروزه بسیاری از برندها و همچنین مردم عادی مایل به دریافت خدمات عکاسی هستند. این امر از رویدادهای معمولی تا عکاسی تبلیغاتی را شامل می شود. با این حساب هرچه مهارت های شما در زمینه های مختلف عکاسی بیشتر باشد، شانس بالاتری برای جلب نظر دیگران به منظور همکاری خواهید داشت. این امر حتی در برخی از موارد کسب و کار پرسودی نیز برای عکاس ها به همراه دارد. 

شما برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی تان به عنوان عکاس لازم نیست تمام کارهای تان را در یک چشم به هم زدن کنار بگذارید. امروزه شمار بالایی از افراد دارای کسب و کار اینستاگرامی به آن در قالب کار دوم یا جانبی نگاه می کنند. درست به همین خاطر شما زمان زیادی برای کار بر روی کسب و کارتان و تبدیل آن به یکی از ایده های مناسب برای کارآفرینی دارید. این امر در بلندمدت شما را بدل به یکی از برندهای دوست داشتنی و موفق در بازار خواهد کرد. 

استفاده از اینستاگرام برای عکاس های حرفه ای قبل از هر نکته دیگری باید برای نمایش مزایا و مهارت های عکاسی شان باشد. اگر در این میان شما قیمت دقیق خدمات مختلف عکاسی را نیز ذکر نمایید، دیگر هیچ مشکلی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

طراح محتوای بصری

ایده هایی برای شروع کسب و کار اینستاگرامی

استفاده از محتوای بصری در حوزه کسب و کار و بازاریابی در طول یک دهه اخیر به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است. بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی دیگر به محتوای بدون جلوه های بصری توجه نشان نمی دهند. به همین خاطر برندها برای جلب نظر مشتریان دست به کار شده و در قالب گسترده اقدام به استخدام طراح محتوای بصری می کنند. 

اگر شما مهارت های لازم برای کار با نرم افزارهای حرفه ای را داشته باشید، به راحتی فرصت پیدا کردن شغل در دنیای کنونی کسب و کار را خواهید داشت. این امر فقط نیازمند استفاده از کلاس های مختلف جهت یادگیری کار با نرم افزارهای گوناگون خواهد بود. سپس شما امکان شروع کسب و کارتان به ساده ترین شکل ممکن را دارید. از آنجایی که اینستاگرام به هر کاربری اجازه شروع فعالیت تجاری می دهد، شما بدون هزینه امکان نمایش نمونه کارهای تان به دیگران و دریافت سفارش را خواهید داشت. شاید هم برخی از برندها به شما پیشنهاد استخدام بدهند. در این صورت کسب و کار جانبی تان در اینستاگرام حسابی پرسود از آب درمی آید. 

طراح گرافیک

شاید برای بسیاری از افراد طراح محتوای بصری با طراح گرافیک یک معنا را داشته باشد، اما در دنیای حرفه ای گرافیک این دو حوزه به طور کامل از هم جدا هستند. شما به عنوان یک گرافیست زمینه کاری مشخص و از همه مهمتر رشته تحصیلی منحصر به فردی دارید. امروزه وقتی یک برند به دنبال استخدام یک گرافیست است، اغلب اوقات مدرک تحصیلی یا دست کم گواهینامه معتبر شرکت در دوره های آموزشی را طلب می کند. با این حساب اگر شما در این رشته یا حوزه آموزش دیده اید، به خوبی امکان شروع به کارتان را خواهید داشت. چنین امری برای شما مزایای زیادی به همراه داشته و به سادگی پیشنهادهای کاری متنوعی برای تان به ارمغان می ‏آورد. 

مطلب مرتبط: توصیه های بازاریابی در اینستاگرام برای کسب و کارهای مختلف

امروزه اینستاگرام یکی از بهترین پلتفرم‏ ها برای نمایش مهارت های کاری در حوزه های گوناگون و به ویژه گرافیک است. با این حساب شما مشکل زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در صورت بارگذاری محتوای جذاب نخواهید داشت. گاهی اوقات برخی از گرافیست ها برای افزایش اعتبارشان در اینستاگرام حتی اقدام به بارگذاری ویدئوهای آموزشی نیز می کنند. شما در این صورت به سادگی هرچه تمام تر فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را خواهید یافت. 

طراح وب

طراحی وب در طول دو دهه اخیر همیشه در میان کارهای پربازده قرار داشته است. بسیاری از افراد برای رسیدگی به فعالیت های شان در این حوزه به طور مداوم در کلاس های مهارت افزایی شرکت می کنند. اگر شما هم بخش قابل ملاحظه ای از وقت تان را به کار بر روی طراحی وب اختصاص داده اید، اکنون زمان بهره برداری از مهارت تان فرا رسیده است. مهمترین کاری که شما در این میان باید انجام دهید، راه اندازی یک اکانت رسمی برای خودتان است. چنین امری باید به غیر از اکانت شخصی مدنظر قرار گیرد.

شما با راه اندازی اکانت مخصوص کسب و کارتان در اینستاگرام باید در مرحله بعدی به سراغ بارگذاری نمونه کارتان بروید. همچنین اگر مشتریان تان تجربه مثبتی از همکاری با شما دارند، بازنشر نظرات شان نقش مهمی در جلب نظر مخاطب هدف تازه خواهد داشت. امروزه بسیاری از مردم برای همکاری با برندها به طور مداوم نظر مشتریان دیگر را جویا می شوند. بنابراین شما باید به سادگی هرچه تمام تر نظرات موردنظر را پیش روی مخاطب هدف تان قرار دهید. این امر در عین حال که ساده به نظر می رسد، نقش مهمی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف ایفا می کند. با این حساب شما هیچ مشکلی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جلب نظر آنها نخواهید داشت. 

اکانت اینستاگرام به شما امکان جلب نظر مشتریان در سراسر دنیا را می دهد. از آنجایی که طراحی وب به هیچ وجه کار محلی نیست، شما در صورت سرمایه گذاری درست در این حوزه به خوبی امکان جلب نظر برندها و مشتریان در سراسر دنیا را خواهید داشت. این یعنی بدون نیاز به حضور در بازارهای مختلف درآمد شما به طور چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد. چنین نکته ای نقش مهمی در بهبود شرایط تان در بلندمدت داشته و به طور قابل ملاحظه ای شرایط تان در بازار را بهینه سازی خواهد کرد. 

طراحی داخلی

ایده هایی برای شروع کسب و کار اینستاگرامی

طراحی داخلی منازل یا شرکت های کاری برای بسیاری از افراد حوزه ای مشخص و دقیق برای مطالعه و تحصیل است. امروزه شمار بالایی از مراکز آموزشی چنین رشته ای را تدریس می کنند. بنابراین مشاهده فارغ التحصیل های متعدد در این حوزه امری طبیعی محسوب می شود. یکی از نکات مهم برای موفقیت در حوزه طراحی داخلی داشتن رزومه یا سابقه کاری قوی است. این امر اغلب اوقات برای افراد تازه کار در حوزه موردنظر دردسرساز می شود. اگر شما هم به دنبال بهبود سابقه کاری تان هستید، باید اول از همه کارتان را با راه اندازی یک صفحه در اینستاگرام شروع کنید. این امر به شما امکان بازنشر طرح های گوناگون تان و جلب نظر مشتریان بالقوه را می دهد. با این حساب شما مشکل خاصی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت. 

یادتان باشد طرح های مدنظر شما لازم نیست حتما اجرایی شده باشد. امروزه برخی از برندها یا حتی مردم عادی برای طراحی محیط های مسکونی یا اداری به طور مداوم از ایده های اینستاگرامی سود می برند. با این حساب اگر ایده شما نیز جذابیت لازم را داشته باشد، به سادگی هرچه تمام تر فرصت تاثیرگذاری بر روی کاربران اینستاگرام و پیدا کردن مشتریان متعدد را خواهید داشت. این امر در بلندمدت شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده و در نهایت سابقه کاری جذابی برای تان به همراه می آورد. 

مطلب مرتبط: ترندهای اساسی برای کسب و کارهای کوچک

طراحی مراسم های کاری یا خصوصی

طراحی مراسم های بزرگ کار ساده ای نیست. این امر اغلب اوقات از سوی فردی مشخص ساماندهی می شود. دلیل آن هم کاملا مشخص است: مراسم های مهم در صورت بروز حتی یک اشتباه نیز هزینه بالایی برای اجراکننده شان خواهد داشت. بنابراین هیچ برند یا فردی اجازه اشتباه در این حوزه را ندارد. اگر شما مایل به استفاده از تجربه تان در زمینه طراحی مراسم های مختلف به عنوان یک کارآفرین هستید، هیچ ابزاری به اندازه اینستاگرام به کمک تان نخواهد آمد. امروزه بسیاری از کارآفرینان در اینستاگرام کسب و کار مستقل شان را توسعه می دهند. با این حساب هیچ مانعی پیش روی شما برای توسعه کسب و کارتان در سطحی وسیع نخواهد بود. به همین خاطر شما باید از همین امروز کارتان را شروع کنید، در غیر این صورت شاید خیلی زود شانس و توانایی تان برای رقابت در فضای به شدت فشرده اینستاگرام را از دست بدهید. 

امروزه تعداد برندهای حاضر در اینستاگرام به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده است. درست به همین خاطر شما باید هرچه زودتر کسب و کارتان در قالب طراحی مراسم های مختلف را در این فضا توسعه دهید، در غیر این صورت شاید خیلی زود سایر رقبا هیچ شانس و فضایی برای شما باقی نگذارند. تنها کاری هم که در این میان باید انجام دهید، بیان دقیق مهارت های تان با نشر اندکی از تجربه های قبلی تان در زمینه طراحی مراسم های گوناگون است. چنین نکاتی به اندازه کافی برای جلب نظر مخاطب هدف جذاب خواهد بود. 

بازاریابی شبکه های اجتماعی

ایده هایی برای شروع کسب و کار اینستاگرامی

بازاریابی در شبکه های اجتماعی در نگاه نخست کار ساده ای به نظر می رسد، اما اگر اندکی با دقت بیشتر به ماجرا نگاه کنید اصلا چنین امری واقعیت ندارد. تولید محتوا در کنار دست و پنجه نرم کردن با بودجه های محدود بازاریابی همیشه برای کارآفرینان امر سخت و دشواری محسوب می شود. بنابراین مهارت بالا در طی کردن دوره های آموزشی مختلف در این میان نکته بسیار مهمی محسوب می شود. درست به همین خاطر شما باید همیشه در حوزه موردنظر عملکرد خوبی از خودتان نشان دهید، در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی جلب نظر مشتریان را از دست بدهید. 

کسب و کارهای مختلف وقتی به دنبال پیدا کردن بازاریاب تازه هستند، همیشه نیم نگاهی به شبکه های اجتماعی دارند. در این میان هم هیچ پلتفرمی به اندازه اینستاگرام در کانون توجه نیست. بنابراین فعالیت شما به عنوان یک بازاریاب و موفقیت تان در این حوزه امر بسیار مهمی برای دریافت پیشنهادات همکاری خواهد بود. 

مطلب مرتبط: تحول دنیای کسب و کارهای کوچک با فناوری ها و ترندهای جدید

مربی خصوصی

بحث مربوط به ورزش و تناسب اندام در دوره و زمانه کنونی در کانون توجه بسیاری از مردم قرار دارد. خانه نشینی اجباری ناشی از کرونا و زندگی کم تحرک مدرن دلایل خوبی برای توجه به فعالیت های ورزشی، حتی در خانه، است. همین امر کسب و کار مربی های خصوصی را به طور قابل ملاحظه ای توسعه داده است. شما دیگر نیازی به حضور در یک باشگاه برای انجام فعالیت های ورزشی و کاهش وزن نیستید. امروزه حرکات ورزشی به خوبی در خانه یا فضای باز شهری قابل اجراست. تنها نکته ای که در این میان باید مدنظر شما قرار داشته باشد، استفاده از یک مربی حرفه ای است. 

اگر در طول چند سال اخیر با دقت تحولات اینستاگرام را مدنظر قرار داده باشید، به خوبی با ظهور طیف مربی های خصوصی ورزشی در این پلتفرم آشنا هستید. این افراد برای توسعه کسب و کار شخصی شان به این فضا پا گذاشته اند. البته تعطیلی اجباری بسیاری از باشگاه های ورزشی نیز در این میان بی تاثیر نبوده است. با این حساب اگر شما مهارت لازم برای مدیریت یک دوره ورزشی و ارائه مشاوره به ورزشکاران در سطوح مختلف را دارید، اینستاگرام محلی مناسب برای تبلیغ کسب و کارتان خواهد بود. 

شما برای جلب نظر ورزشکاران در فضای اینستاگرام نیازی به ایده های عجیب و غریب یا صرف هزینه های تبلیغاتی بالا ندارید، فقط تولید برخی از محتواهای آموزشی و همچنین تلاش برای نمایش بخشی از برنامه ورزشی تان به اندازه کافی هیجان انگیز خواهد بود. این امر می تواند در مدت زمانی کوتاه دامنه وسیعی از ورزشکاران را به سوی استفاده از خدمات مشاوره یا حتی برنامه های تان هدایت نماید. 

آشپزی و تهیه غذا

ایده هایی برای شروع کسب و کار اینستاگرامی

آشپزی یکی از مهارت های پرطرفدار در شبکه های اجتماعی محسوب می شود. بسیاری از آشپزهای مشهور نظیر گردن رمزی دارای اکانت رسمی در اینستاگرام هستند. شاید این امر در ابتدا عجیب به نظر برسد، اما آشپزها نیز درست مانند هر گروه دیگری پتانسیل بالای اینستاگرام برای پیدا کردن شغل را درک کرده اند. با این حساب اگر شما مهارت لازم برای تهیه غذا یا انواع دسر را دارید، باید همین حالا یک صفحه رسمی برای خودتان راه اندازی نمایید. 

یادتان باشد شما به عنوان آشپز باید تمام راهکارهای ارتباطی با خودتان را با دقت بالا بیان نمایید، در غیر این صورت شاید مشتریان تان برای ثبت سفارش دچار شک و تردید شوند. در صورتی هم که شما فروشگاه یا آشپزخانه مشخصی برای فعالیت تان دارید، درج آدرس آن در بخش پروفایل اکانت امری ضروری خواهد بود. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای جلب نظر کاربران و دریافت سفارش های بالا می دهد. یادتان باشد مسئولان ارشد برندها نیز در اینستاگرام حضور دارند و اکانت شما در صورت تولید محتوای جذاب از غذاهای مختلف امکان همکاری با برندهای بزرگ را نیز خواهد داشت. با این حساب شما باید به بحث تولید محتوا در دامنه ای گسترده توجه نشان دهید، در غیر این صورت شانس تان به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: پرسودترین کسب و کارهای کوچک در سال 2022

خدمات تعمیر و نگهداری 

خدمات تعمیر و نگهداری دامنه بسیار وسیعی را شامل می شود. درست به همین خاطر شما باید با ذکر دقیق حوزه مهارت و تخصص تان وارد این صنعت شوید، در غیر این صورت شاید کمتر کسی در اینستاگرام به شما و مهارت تان بها دهد. امروزه بسیاری از کارشناس‎های حرفه ای برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مسیر بسیار دشواری را طی می کنند. این امر به دلیل عدم ذکر دقیق مشخصات و مهارت های کاری روی می دهد. اگر شما از همان ابتدای امر نسبت به بیان دقیق مهارت و تخصص تان اقدام نمایید، دیگر چنین مشکلاتی در توسعه کسب و کارتان نخواهید داشت. با این حساب شما باید هرچه زودتر برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان با استفاده از چنین روشی اقدام نمایید. 

یکی از دغدغه های همیشگی مشتریان در زمینه خدمات مربوط به تعمیرات بحث کیفیت کار است. اگر شما نمونه های کارتان را به خوبی برای کاربران به نمایش بگذارید، دیگر مشکلی در این زمینه نخواهید داشت. همچنین بازنشر نظرات مربوط به مشتریان راضی نیز در صفحه برندتان نکته مهمی خواهد بود. این امر به شما امکان راه اندازی یک کسب و کار کاملا مستقل بدون هیچ هزینه ای را می دهد. 

بدون تردید راه اندازی کسب و کار تازه برای بسیاری از افراد چالش برانگیز است. این امر درباره توسعه کسب و کار نیز مصداق دارد. با این حساب شما باید همیشه به اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم مناسب به منظور راه اندازی و توسعه کارتان نگاه کنید. اگر در این میان ایده مناسب برای شروع به کار ندارید، نکات مورد بحث در این مقاله می تواند ایده های خوبی پیش روی تان قرار دهد. 

منبع : blog.hootsuite
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/DFf1wYaW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه