شنبه, ۲۱ تیر(۴) ۱۴۰۴ / Sat, 12 Jul(7) 2025 /
           
فرصت امروز

در دنیای امروزی که آدم ها بیشتر از اینکه ایمیل چک کنند، در حال بالا و پایین کردن اینستاگرام و واتس اپ هستند، شاید فکر کنید ایمیل مارکتینگ دیگر تاریخ مصرفش گذشته است. پیام های متنی، ریلزهای رنگارنگ، استوری های ۲۴ ساعته و نوتیفیکیشن های مختلف اپلیکیشن ها روز همه ما را پر کرده است. با این همه رقابت، چه کسی اصلا حوصله باز کردن ایمیل دارد؟

اما اگر با همین پیشفرض وارد دنیای بازاریابی شوید، احتمالا از قافله جا می مانید. چون ایمیل مارکتینگ نه تنها زنده است، بلکه برای خیلی از کسب و کارها هنوز هم یکی از پربازده ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال به حساب می آید. ما در این مقاله با هم بررسی می کنیم که چرا این ابزار قدیمی هنوز هم حرف های تازه برای گفتن دارد.

کانالی بدون واسطه برای گفت وگوی مستقیم

کانالی بدون واسطه برای گفت وگوی مستقیم

یکی از مهمترین دلایلی که برندها به ایمیل مارکتینگ وفادار مانده اند، رابطه مستقیم و بی واسطه ای است که از این طریق با مخاطب شکل می گیرد. برخلاف شبکه های اجتماعی که محتوا باید از سد الگوریتم ها عبور کند تا شاید به چشم مخاطب برسد، ایمیل مستقیم به صندوق ورودی فرد می رود. بدون واسطه. بی سر و صدا و با احتمال بیشتر دیده شدن.

مطلب مرتبط: ابزارهای ضروری برای ایمیل مارکتینگ

ایمیل مثل نامه ای است که مستقیم به دست صاحب خانه می رسد، نه اطلاعیه ای که روی تابلو اعلانات نصب شده باشد. همین ویژگی باعث شده ایمیل مارکتینگ هنوز هم یک ابزار وفادار برای ایجاد رابطه شخصی و اعتمادآفرین با مخاطب باشد.

آمارها چه می گویند؟ بازدهی ایمیل هنوز هم بالاست

بازدهی ایمیل هنوز هم بالاست

شاید بد نباشد نگاهی به عدد و رقم بیندازیم. طبق گزارش موسسه فوربس بازگشت سرمایه (ROI) در ایمیل مارکتینگ می تواند تا ۴۰ برابر هر دلار سرمایه گذاری باشد. یعنی هر دلاری که صرف نوشتن و ارسال یک ایمیل مؤثر می شود، به طور متوسط می تواند ۴۰ دلار سودآوری داشته باشد. این عدد برای هیچ کانال بازاریابی دیگری چنین پایدار و بالا نیست.

همچنین، نرخ تبدیل (Conversion Rate) در ایمیل، معمولا از شبکه های اجتماعی بالاتر است. دلیلش هم ساده است: مخاطبی که ایمیل شما را دریافت می کند، قبلا خودش آدرس ایمیلش را در اختیار شما گذاشته. یعنی علاقه مند بوده و اجازه داده با او ارتباط بگیرید. همین نقطه شروع باعث می شود شانس فروش بیشتر باشد.

ایمیل جایی برای داستان سرایی

ایمیل جایی برای داستان سرایی

برخلاف فضای محدود پیامک یا ناپایداری استوری های ۱۵ ثانیه ای، ایمیل به برندها این فرصت را می دهد که داستان بگویند. در یک ایمیل خوب برند می تواند به جای شعار، روایت کند؛ به جای فریاد زدن برای فروش، نجوا کند. می تواند پیشنهاد ویژه بدهد، تخفیف اعلام کند یا صرفا از پشت صحنه اش بگوید. مشتری امروز بیش از هر زمان دیگری، به برندهایی اعتماد می کند که بتواند با آنها ارتباط انسانی برقرار کند. ایمیل بستر خوبی برای این کار است؛ چون فضایی خلوت، کم رقیب و خصوصی فراهم می آورد. نه با سروصدای پلتفرم های اجتماعی، نه با محدودیت تعداد کاراکتر.

مطلب مرتبط: ایمیل مارکتینگ در سالی که گذشت

لیست ایمیل یعنی دارایی واقعی کسب و کار شما

لیست ایمیل یعنی دارایی واقعی کسب و کار شما

شاید یکی از ارزشمندترین جنبه های ایمیل مارکتینگ این باشد که لیست مخاطبان شما (یعنی آدرس های ایمیلی که جمع آوری کرده اید)  یک دارایی واقعی است. چیزی که متعلق به خودتان است، نه به الگوریتم های متغیر یک شبکه اجتماعی.

بارها دیده ایم که برندهایی تمام تمرکز خود را روی اینستاگرام یا تیک تاک گذاشته اند، اما با تغییر الگوریتم یا بسته شدن صفحه، عملا صفر شده اند. در حالی که اگر لیست ایمیل مناسبی داشته باشید، حتی اگر همه پلتفرم های دیگر از کار بیفتند، هنوز راهی برای رسیدن به مخاطبان خود دارید.

لیست ایمیل مثل لیست شماره تماس هایی است که مشتری با رضایت در اختیار شما گذاشته. نگه داشتن آن، مدیریت ارتباط با آن و رساندن پیام در زمان مناسب، یعنی داشتن برگ برنده ای که دیگران ندارند.

محتوای شخصی سازی شده؛ کلید موفقیت ایمیل مارکتینگ

محتوای شخصی سازی شده کلید موفقیت ایمیل مارکتینگ

یکی از قابلیت های بی نظیر ایمیل این است که می توانید محتوای خود را کاملا شخصی سازی کنید. می توانید نام فرد را در شروع ایمیل بنویسید، براساس خرید قبلی اش پیشنهاد بدهید، حتی زمان ارسال را متناسب با عادت های او انتخاب کنید. این سطح از شخصی سازی، در هیچ کانال ارتباطی دیگری به این دقت ممکن نیست. وقتی مخاطب احساس کند ایمیلی که دریافت کرده مخصوص او نوشته شده، احتمال تعامل و خریدش چند برابر می شود. این یعنی ساختن تجربه ای انسانی و فردی در دنیای ماشینی امروز.

سازگاری با فروش سریع

سازگاری با فروش سریع

در هر رویداد مهم، از معرفی محصول جدید گرفته تا تخفیف های مناسبتی یا اعلام رویداد حضوری، ایمیل یکی از اولین گزینه های ارتباطی است؛ چراکه مطمئن و مستقیم ترین راه برای رساندن پیام به افرادی است که واقعا به برندتان اهمیت می دهند.

برای مثال، بسیاری از برندهای جهانی، پیش از اعلام عمومی تخفیف های بلک فرایدی ایمیل های انحصاری برای اعضای خبرنامه شان می فرستند. این احساس «ویژه بودن» باعث می شود مخاطب وفادارتر شود و زودتر از بقیه خرید کند.

مطلب مرتبط: ایمیل مارکتینگ چیست؟ سیر تا پیاز قدیمی ترین الگوی بازاریابی آنلاین

سخن پایانی

چرا هنوز هم ایمیل مارکتینگ زنده است؟

شاید ظاهرش ساده باشد و شاید در رقابت با ابزارهای پرزرق و برق جدید، کمی قدیمی به نظر برسد، اما ایمیل مارکتینگ هنوز هم یکی از پایدارترین و مؤثرترین ابزارهای ارتباط با مخاطب است. برندی که بتواند به درستی از آن استفاده کند، نه تنها فروش می سازد، بلکه رابطه ای انسانی، بلندمدت و قابل اعتماد با مخاطبانش برقرار می کند.

پس اگر فکر می کردید ایمیل مارکتینگ مرده، وقت آن است که دوباره به سراغش بروید. چون گاهی قدیمی ترین ابزارها، مدرن ترین نتایج را می دهند.

منابع:

https://mailchimp.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/XxtKYDoL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
تولید کننده پالت پلاستیکیirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامضد یخ پارس سهندمشاور مالیاتیخرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسموزبلاگقرص لاغریقیمت امروز لوله گلخانهخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرخرید سی پیهارد باکسقرص تنویید
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه