سه شنبه, ۲۹ اسفند(۱۲) ۱۴۰۲ / Tue, 19 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

بازاریابی در دنیای کنونی کسب و کار بدون داشتن استراتژی کاربردی امکان ناپذیر است. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان اقدام به استفاده از استراتژی های بازاریابی و ارزیابی شان به طور مداوم می کنند. این امر از نقطه نظر بهبود کیفیت کمپین های بازاریابی دارای ارزش زیادی است. هماهنگی میان استراتژی بازاریابی برندها و سلیقه و نیاز مشتریان یکی دیگر از نکات اساسی در بازاریابی است. متاسفانه بسیاری از برندها نسبت به این نکته توجه لازم را نشان نمی دهند. به همین علت کمپین بازاریابی شان به طور مداوم با نیازهای مشتریان تفاوت دارد. اگر محتوای بازاریابی یک برند دارای ارتباط با نیازهای مشتریان نباشد، حتی استفاده از بهترین ابزارهای موجود در بازار نیز کاربردی نخواهد بود. بسیاری از برندها برای ایجاد هماهنگی میان کمپین بازاریابی شان با سلیقه و نیاز مشتریان اقدام به طراحی پیام های بازاریابی اصلی می کنند.

پیام بازاریابی اصلی هر برند در تمام کمپین ها تکرار می شود. نکته مهم در این میان اشاره به مهمترین هدف و همچنین ماموریت برند در این میان است. این امر موجب جلب نظر مشتریان به کمپین های بازاریابی برند می شود. امروزه اغلب برندها در زمینه بازاریابی و به طور کلی فعالیت کاری دارای اهداف و برنامه های مشخصی هستند. تحقق اهداف موردنظر بدون طراحی یک پیام بازاریابی اصلی امکان ناپذیر به نظر می رسد. این امر باید مدنظر شمار بالایی از برندها قرار داشته باشد. 

وقتی صحبت از طراحی پیام بازاریابی می شود، بسیاری از برندها نسبت به طراحی پیام ویژه برای هر کمپین به صورت جداگانه فکر می کنند. بدون تردید ایجاد تفاوت میان کمپین های برند امر بسیار مطلوبی است، اما کمپین های بازاریابی هر برند باید دست کم در برخی از موارد دارای شباهت باشند. در غیر این صورت مخاطب هدف تمایلی برای مشاهده مداوم محتوای بازاریابی نخواهد داشت. پیام اصلی یک برند در زمینه بازاریابی علاوه بر نمایش هدف محوری آن در زمینه تعامل با مخاطب هدف نیز کاربردی است. اغلب کارشناس ها پیام اصلی بازاریابی را محتوای اقناعی برای جلب نظر مخاطب هدف به منظور پذیرش اهمیت و کاربرد محصولات برند می دانند. این امر به خوبی اهمیت پیام بازاریابی اصلی برندها را نشان می دهد. 

چالش طراحی پیام بازاریابی اصلی برند

پیام اصلی بازاریابی برند شامل بسیاری از نکات اساسی است. درست به همین خاطر کسب و کارها باید با دقت بسیار بالایی نسبت به طراحی این پیام اقدام نمایند. در غیر این صورت تاثیرگذاری پیام موردنظر از بین می رود. متاسفانه برخی از برندها نسبت به این نکته توجه لازم را نشان نمی دهند. درست به همین خاطر بسیاری از برندها مجبور به طراحی پیام های اصلی بازاریابی به طور مداوم هستند. شاید این امر در نگاه نخست مشکلی به همراه نداشته باشد، اما در یک تحلیل کلی موجب کاهش تمایل کاربران برای مشاهده محتوای بازاریابی می شود. 

برخی از کسب و کارها طراحی پیام بازاریابی اصلی را فقط برای کسب و کارهای B2C ضروری ارزیابی می کنند. نکته مهم در این میان ضرورت تاثیرگذاری بر وروی مخاطب هدف با استفاده از پیام اصلی بازاریابی در هر نوع کسب و کاری است بنابراین در این میان تفاوتی میان کسب و کارهای B2B و B2C وجود ندارد. 

مطلب مرتبط: جذب مخاطب هدف با طراحی پیام بازاریابی

ارزیابی وضعیت برندها در زمینه طراحی پیام اصلی بازاریابی بدون الگوبرداری از برندهای بزرگ بسیار سخت خواهد بود. درست به همین خاطر پیش از بررسی نکات و توصیه های مربوط به طراحی پیام اصلی بازاریابی نگاهی کوتاه به وضعیت برندهای بزرگ در این عرصه خواهیم داشت. این امر مسیر به نسبت روشنی برای کسب و کارها به منظور طراحی پیام اصلی بازاریابی شان باکیفیت بالا ترسیم خواهد کرد. 

نایک 

چالش طراحی پیام بازاریابی اصلی برند

نایک به عنوان یکی از برندهای خوشنام و موفق در زمینه تولید لوازم ورزشی تعهد بسیار روشنی در عرصه بازاریابی و کسب و کار دارد. این برند در تلاش برای فراهم سازی لوازم موردنیاز ورزشی برای مشتریان است. بدون تردید این پیام بسیار ساده و روشن است. نکته مهم در این میان توجه به کیفیت محصولات و رفع نیازهای مشتریان در سریع ترین زمان ممکن است. همین امر موجب محبوبیت نایک در طول سال های اخیر شده است. 

یکی از مشهورترین شعارهای بازاریابی برند نایک «جایی که ورزشکاران به آن تعلق دارند» است. این شعار به خوبی آمادگی نایک برای رفع تمام نیازهای مشتریان را به رخ می کشد. همکاری نزدیک نایک با ورزشکاران حرفه ای در طول سال های متمای به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. این امر دارای اهمیت بسیار زیادی است. وقتی یک برند در تلاش برای نمایش تصویری حرفه ای در زمینه تولید لوازم ورزشی است، همکاری با قهرمانان بین المللی یکی از راهکارهای مناسب برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان خواهد بود. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف این شیوه را مدنظر قرار می دهند. درست به همین خاطر همکاری نایک با ورزشکاران حرفه ای اهمیت بسیار زیادی برای توسعه پیام اصلی بازاریابی این برند دارد. 

چیپوتل

چالش طراحی پیام بازاریابی اصلی برند

مردم بسیار زیادی در سراسر دنیا دارای رژیم های غذایی خاص هستند. این امر اغلب اوقات با هدف کاهش یا افزایش وزن صورت می گیرد، با این حال برخی از افراد نیز به دلایل شخصی دارای رژیم های غذایی خاص هستند. این دسته از افراد به طور معمول شامل گیاهخواران است. یکی از چالش های اساسی این دسته از مردم یافتن خوراکی هایی مطابق با رژیم منحصر به فردشان است. بسیاری از برندهای فعال در عرصه تولید مواد غذایی پیش از این توجهی به مشتریان دارای رژیم های خاص نشان نمی دادند. دلیل این امر دامنه اندک این گونه از مشتریان بود. امروزه تعداد چنین مشتریانی به طور روزافزونی در حال افزایش است بنابراین دیگر امکان بی توجهی به مشتریان در این قالب وجود ندارد. 

چیپوتل یکی از برندهای مشهور در زمینه تولید انواع تنقلات و خوراکی های گوناگون است. این برند با شعار «مواد غذایی مورد نیازت را پیدا کن» بسیاری از مشتریان را به سمت محصولاتش جلب کرده است. بدون تردید گیاهخواری در شرایطی که محصولات زیادی برای استفاده در دسترس نباشد، تجربه بسیار سختی خواهد بود. اغلب تنقلات و خوراکی ها نیز هماهنگی لازم با شرایط گیاهخواران یا دیگر گروه های دارای رژیم های خاص را ندارند. چیپوتل در این میان اقدام به عرضه محصولات مناسب برای تمام گروه های مردم کرده است. این اقدام موجب محبوبیت این برند در میان دامنه وسیعی از مشتریان شده است بنابراین اگر کسب و کار شما در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است، باید این نکته را مدنظر قرار دهید. 

مطلب مرتبط: چگونه پیام بازاریابی خود را در دنیای دیجیتال به مخاطب برسانیم

استفاده از مواد غذایی گیاه پایه مانند گوشت های آزمایشگاهی در طول سال های اخیر توسعه بسیار زیادی داشته است. اگرچه هنوز هم برخی از مشتریان نسبت به استفاده از چنین محصولاتی تردید دارند، اما چیپوتل در برخی از محصولات دارای گوشتش اقدام به استفاده محدود از گوشت گیاهی کرده است. این امر واکنش های مثبتی از سوی گروه های طرفدار محیط زیست به همراه داشته است. چنین اقداماتی به طور کامل در راستای هدف چیپوتل به منظور تاثیرگذاری بر روی مشتریان به شیوه های مختلف و توجه به سلیقه غذایی متفاوت شان است. 

لب مافین

چالش طراحی پیام بازاریابی اصلی برند

تولید محصولات آرایشی و بهداشتی یکی از صنایع مهم در دنیا محسوب می شود. بسیاری از برندها در این میان از مواد اولیه متفاوتی برای تولید محصولات شان استفاده می کنند. اغلب مردم دارای توانایی و مطالعه لازم برای آگاهی از مواد اولیه و کیفیت نهایی محصولات این حوزه نیستند. برند لب مافین با یک هدف ساده اقدام به بازاریابی و جلب نظر مخاطب هدف می کند. این هدف بیان دقیق ویژگی ها، مواد اولیه و کیفیت محصولات مختلف آرایشی و بهداشتی است. 

امروزه تعداد عمل های زیبایی در سراسر دنیا به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. این امر ضرورت آگاهی از وضعیت چنین عمل های زیبایی را به همراه داشته است. لب مافین در این عرصه نیز عملکرد بسیار مطلوبی داشته است. ارائه گزارش های مداوم از کیفیت مواد اولیه و نحوه استفاده از آن ها امر بسیار مهمی در حوزه بازاریابی است بنابراین پیام اصلی بازاریابی این برند آگاهی رسانی حداکثری برای مشتریان محسوب می شود. 

زوم

چالش طراحی پیام بازاریابی اصلی برند

زوم یکی از اپ های محبوب در زمینه برگزاری ملاقات ها و کنفرانس های آنلاین است. بسیاری از برندها در طول یک سال اخیر برای پیشبرد پروژه های شان به طور مداوم از این محصول استفاده کرده است. این امر اهمیت بسیار زیادی برای حفظ ارتباط و تعامل میان کارمندان دارد. برخی از کسب و کارها از زوم برای ادامه روند تعامل با مشتریان نیز استفاده می کنند. اغلب باشگاه های ورزشی برای ارائه تمرینات دقیق به ورزشکاران شان از این اپ استفاده می کنند. در مقطعی برخی از تیم های ورزشی حرفه ای نیز از این اپ استفاده می کردند. 

پیام اصلی بازاریابی زوم ساده و کاربردی است. تلاش برای ایجاد ارتباط میان مردم در هر نقطه از جهان به اندازه کافی روشن و جذاب است. درست به همین خاطر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از این شیوه ساده و جذاب است. 

مطلب مرتبط: ساختارهای یک پیام بازاریابی چگونه است؟

بدون تردید طراحی پیام اصلی بازاریابی کار ساده ای نیست. بسیاری از برندها در این مسیر با مشکلات زیادی مواجه هستند. اگر به نمونه های مورد بحث در این مقاله توجه کرده باشید، برندهای بزرگ پیام های اصلی بازاریابی شان را در نهایت سادگی طراحی می کنند بنابراین تیم های بازاریابی دیگر نیز باید این نکته را مدنظر قرار دهند. در ادامه برخی دیگر از نکات مهم برای طراحی پیام اصلی بازاریابی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 
چگونه پیام اصلی بازاریابی برندمان را طراحی کنیم؟

شناخت مخاطب هدف

درست مانند هر فعالیت بازاریابی دیگری، ابتدای فرآیند طراحی پیام اصلی بازاریابی باید با شناخت مخاطب هدف صورت گیرد. این امر اهمیت بسیار زیادی برای افزایش جذابیت محتوای بازاریابی و تاثیرگذاری مطلوب بر روی مخاطب هدف دارد. برخی از برندها در این میان به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف توجه لازم را نشان نمی دهند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای کسب و کارها به همراه خواهد داشت. شناخت درست از مخاطب هدف یک شبه حاصل نمی شود. اغلب برندها در طول زمان شناخت درستی از مخاطب هدف شان پیدا می کنند بنابراین تلاش برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با اتکا بر تجربه کسب و کار در تعامل با مخاطب هدف امری اساسی خواهد بود. 

مخاطب هدف هر برند شامل دامنه از مشتریان در یک بازار می شوند. نکته مهم در این میان علاقه یا دست کم نیاز مشتریان موردنظر برای تهیه محصول از برندمان است. این امر امکان شناسایی مخاطب هدف را فراهم می سازد. گام بعد در این میان تلاش برای طراحی محتوای بازاریابی براساس سلیقه مخاطب هدف است. این امر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و تعامل با وی را افزایش می دهد. 

شناخت درست نیازهای اصلی مشتریان

سلیقه مشتریان اغلب اوقات از نیازهای اصلی شان در حوزه بازاریابی ناشی می شود. این امر اهمیت بسیار زیادی برای برندها دارد. برخی از کسب و کارها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف فقط به سلیقه آن ها توجه می کنند. این امر بدون درک نیازهای اصلی مشتریان ناقص خواهد ماند. 

کسب و کارها به طور معمول از زاویه دید حرفه ای و فروش به وضعیت برندشان توجه نشان می دهند. شاید این امر جذابیت های زیادی داشته باشد، اما برای درک مشکلات مشتریان کافی نیست. همکاری نزدیک با مشتریان و تلاش برای شناسایی مشکلات آن ها امر بسیار مهمی محسوب می شود. برخی از برندها در این میان از مشتریان وفادارشان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف استفاده می کنند. این امر اهمیت بسیار زیادی برای طراحی پیام بازاریابی اصلی دارد. 

وقتی یک برند آگاهی دقیق از مشکلات اصلی مشتریان داشته باشد، امکان طراحی محتوای بازاریابی و همچنین پیام اصلی بازاریابی فراهم خواهد شد. اگر این امر مدنظر بازاریاب ها قرار نداشته باشد، امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف کاهش خواهد یافت. همچنین موفقیت کمپین های بازاریابی نیز بیشتر براساس شانس خواهد بود. 

مطلب مرتبط: دلایل نیاز به یک پیام برند تأثیرگذار

تاکید بر روی ارزش های برند

هر برندی در مقایسه با رقبایش باید ارزش های متفاوتی داشته باشد. اگر این امر به طور دقیق در طراحی پیام های بازاریابی اصلی هر برند نمایان نباشد، مشتریان به سختی امکان تمایز دادن میان برندها را خواهند داشت. بسیاری از کسب و کارها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به راهکارهای بسیار عجیب و غریبی ندارند. مهمترین مسئله نمایش دقیق برند بدون اغراق  یا فراموشی نکات مختلف است. بسیاری از برندها مزیت های رقابتی اصلی شان را در پیام اصلی بازاریابی نمایش نمی دهند. این امر به دلیل پیروی از کلیشه های رایج در زمینه طراحی پیام بازاریابی صورت می گیرد. 

هرچه تیم های بازاریابی پیش از طراحی پیام اصلی بازاریابی برند اقدام به مشاهده نمونه های بیشتری در این راستا نمایند، شانس بالاتری برای تاثیرگذاری مطلوب بر روی مخاطب هدف خواهند داشت. این امر از سوی برخی از برندها با راهکارهایی نظیر همکاری با برندهای بزرگ یا استفاده از خدمات موسسه های بازاریابی نیز دنبال می شود. 

رعایت اختصار و شفافیت پیام

پیام های بازاریابی اصلی هر برند باید به اندازه کافی کوتاه باشد. کسب و کارها نباید از جمله های طولانی برای پیام اصلی شان استفاده نمایند. اغلب اوقات یکی از کمپین های موفق برند بدل به پیام اصلی بازاریابی اش می شود. این امر در مورد برند نایک با کمپین «فقط انجامش بده» روی داد. بدون تردید امکان رونمایی از پیام های بازاریابی متعدد در طول زمان وجود دارد. با این حال نباید بیش از 2 یا 3 پیام بازاریابی اصلی برای برندمان طراحی کنیم. چنین پیام هایی نیز خودشان باید دارای ارتباط درونی باشند. در غیر این صورت مشتریان نسبت به اهداف اصلی برند دچار گمراهی خواهند شد. 

شفافیت پیام های بازاریابی اصلی هر برند دارای اهمیت زیادی است. متاسفانه برخی از برندها در زمینه بازاریابی علاقه بالایی به ایجاد ابهام دارند. این امر مشتریان را نسبت به اهداف اصلی برندها سردرگم خواهد کرد. شفافیت در پیام اصلی بازاریابی در میان اغلب برندها قابل مشاهده است. به عنوان مثال، برند نایک به طور کاملا شفاف تلاش برای تولید محصولات ورزشی برای ورزشکاران در سراسر دنیا را به عنوان پیام اصلی اش انتخاب کرده است. تمام کمپین های بازاریابی برند نیز ارتباط مفهومی با این نکته دارند. 

استفاده از لحن صمیمانه 

بسیاری از برندهای حرفه ای گری در حوزه بازاریابی را همراه با استفاده از لحن خشک و بی روح می دانند. این امر اغلب اوقات موجب دلسردی مشتریان از برندها می شود بنابراین باید به دنبال راهکاری دیگر در عرصه بازاریابی باشیم. برندهای حرفه ای و موفق در زمینه بازاریابی همیشه از ادبیات و لحن بسیار دوستانه ای برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف استفاده می کنند. درست به همین خاطر اغلب اوقات مورد علاقه مشتریان قرار می گیرند. اگر این نکته مدنظر برندها قرار داشته باشد، امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به ساده ترین شیوه ممکن فراهم خواهد شد. 

گاهی اوقات استفاده از زبان دوستانه به معنای ساده سازی مفاهیم پیچیده در حوزه کاری مان است. این امر در مورد کسب و کارهای تخصصی مصداق بیشتری دارد. اگر شما در زمینه تولید خودرو یا تعمیراتش فعالیت دارید، استفاده از عبارت های تخصصی در این میان ایده بسیار نامناسبی خواهد بود. دلیل اصلی این امر عدم آگاهی مشتریان از عبارت های موردنظر و کج فهمی گسترده است. بنابراین باید به طور حرفه ای نسبت به ساده سازی عبارت های پیچیده در پیام اصلی بازاریابی برندمان اقدام نماییم. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهیم داشت. 

نمایش اصالت برند

کسب و کارها در زمینه طراحی پیام بازاریابی اصلی باید نسبت به نمایش اصالت کسب و کارشان نیز توجه نشان دهند. اگر این امر مدنظر برندها قرار نداشته باشد، امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مشتریان فراهم نخواهد شد. یکی از مشکلات اساسی در حوزه کسب و کار مربوط به نمایش اصالت کسب و کار است. بسیاری از برندها در زمینه کسب و کار به طور قابل ملاحظه ای شبیه به هم شده اند. این امر مشتریان را نسبت به انتخاب یک برند براساس مزیت های متفاوتش دچار سردرگمی می کند بنابراین کسب و کارها باید نسبت به ایجاد تفاوت های معنادار میان ارزش ها و به طور کلی وضعیت کسب و کارشان توجه نشان دهند. 

استفاده از محتوای تولیدی کاربران

جلب اعتماد مشتریان یکی از نکات مهم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. این امر در زمینه طراحی پیام اصلی بازاریابی برند نیز باید مدنظر کسب و کارها قرار داشته باشد. یکی از نکات مهم در این میان تلاش برای درخواست از مشتریان به منظور تولید محتوا درباره پیام اصلی برند است. اغلب مشتریان نسبت به تولید محتوا پیرامون برندهای مورد علاقه شان تمایل زیادی نشان می دهند. این امر اهمیت بسیار زیادی برای برندها دارد. 

اعتماد مشتریان نسبت به برندها به طور معمول بسیار سخت جلب می شود. بنابراین باید نسبت به استفاده درست از آن توجه ویژه ای نشان دهیم. برخی از برندها برای استفاده از محتوای تولیدی کاربران اقدام به راه اندازی کمپین جداگانه ای می کنند. مزیت این امر امکان استفاده از شمار بالایی از محتوای تولیدی کاربران است. 

پیش بینی احساسات و منطق رفتاری مشتریان

استفاده از الگوهای رایج برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان کاربرد بسیار زیادی دارد. یکی از الگوهای رایج در این میان پیش بینی احساسات و رفتار مشتریان است. این امر به معنای پیش بینی رفتار مشتریان و واکنش شان نسبت به محتوای بازاریابی برند براساس شناخت قبلی از آن هاست. شاید در نگاه نخست این امر مشکلات بسیار زیادی برای برندها به همراه داشته باشد، اما اگر شناخت درستی از مشتریان داشته باشند همراه با سختی زیادی نخواهد بود. 

مطلب مرتبط: ساختارهای یک پیام بازاریابی چگونه است؟

طراحی پیام اصلی بازاریابی به معنای تعیین شیوه کلی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است بنابراین باید سلیقه و نحوه رفتار آن ها در این فرآیند لحاظ شود. خوشبختانه امروزه اطلاعات بسیار زیادی در مورد مشتریان هر کدام از حوزه های کسب و کار در دسترس است. این امر امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان را تا حدود زیادی افزایش می دهد. 

استفاده از پیام اصلی بازاریابی باید با هدف تعامل با مشتریان صورت گیرد. در غیر این صورت هیچ ارزشی به همراه نخواهد داشت. برخی از برندها به جنبه نمادین تعیین پیام اصلی بازاریابی توجه نشان می دهند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای کسب و کارها به همراه خواهد داشت. یکی از چالش های اصلی اعتراض مشتریان نسبت به عدم وفاداری به پیام اصلی بازاریابی در فعالیت روزمره کسب و کار است. چنین امری در بلندمدت موجب ریزش شدید مشتریان برند می شود. 

منبع : blog.hubspot
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/LyQRgqq0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورپرده پذیراییلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه