پنج شنبه, 04 ارديبهشت 1399 - 12:05

براساس گزارش موسسه نیوزو، در پایان سال 2019 میزان ارزش صنعت بازی با رشد 7.6درصد به رقم خیره‎کننده 72 میلیارد دلار رسیده است. نکته مهم در این میان سهم بالای صنعت بازی مبتنی بر گوشی های هوشمند در این سود فراوان است. براساس آمار نیوزو 45درصد از کل سود صنعت بازی متعلق به حوزه بازی های موبایلی است بنابراین صنعت گیم در گوشی های هوشمند سودآوری بسیار زیادی را تجربه کرده است. این نکته توجه بسیاری از برندها در حوزه تبلیغات را به خود جلب کرده است. وقتی شمار کاربران بسیار زیادی به حوزه گیم و سرگرمی موبایلی علاقه مند هستند، فعالیت در این حوزه منطقی به نظر می رسد.

برخی از برندها سرمایه گذاری در حوزه تبلیغات بازی های موبایلی را غیرمنطقی ارزیابی می کنند. این امر در طول سال های اخیر رواج بسیار زیادی میان برندها پیدا کرده است. هدف اصلی ما در این مقاله بررسی افسانه های تبلیغات در حوزه بازی های موبایلی است. به این ترتیب امکان شناخت بهتر از این حوزه فراهم خواهد شد. در ادامه به بررسی سه مورد از افسانه های اساسی این حوزه خواهیم پرداخت.

تبلیغات حوزه بازی موبایلی

1. تبلیغات موبایلی حواس مخاطب را پرت می کند

تبلیغات ضعیف و کسل‎کننده به طور قطع حواس گیمرها را پرت می کند. این امر نارضایتی بسیار زیادی برای کاربران ایجاد می کند بنابراین برند ما برای حضور مناسب در زمینه تبلیغات در عرصه گیم باید محتوای جذاب تولید کند. نکته مهم در این میان توجه به اندازه تبلیغ مان است. کمپین تبلیغاتی ما نباید حالت نمایش عجیب و غریبی داشته باشد. در غیر این صورت تمرکز مخاطب هدف به هم خواهد خورد. ما باید بر روی نمایش تبلیغات در زمینه های کوچک در صفحه بازی سرمایه گذاری کنیم. در غیر این صورت مخاطب هدف از برند ما ناراضی خواهد بود.

مطلب مرتبط: 5 روش برای شروع تبلیغات موبایلی

بازی های موبایلی گزینه های تبلیغاتی بسیار زیادی در اختیار برندها قرار می دهند. این امر باید به صورت هوشمندانه از سوی برند ما مورد استفاده قرار گیرد. در غیر این صورت امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از بین می رود. ما همیشه باید به دنبال راهکارهایی ساده برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باشیم.

بدون تردید هیچ‎کس تمایلی به تجربه مشاهده محتوای تبلیغاتی در حین بازی ندارد بنابراین ما باید محتوای تبلیغاتی مان را پیش از شروع بازی یا پس از آن برای مخاطب هدف به نمایش درآوریم.

2. بازی های موبایلی برای برندها امن نیست

برندها تمایل بالایی نسبت به آگاهی از بازدیدکنندگان تبلیغات و شرایط نمایش محتوا دارند. همین امر اغلب موجب ترس برندها از حوزه تبلیغات موبایلی می شود. عدم آشنایی با محیط بسیاری از برندها را نسبت به نمایش محتوا در چنین فضاهایی مردد می سازد. ما برای بهره‎مندی از مزیت های تبلیغات در بازی های موبایلی باید در گام نخست آگاهی کاملی از محیط تبلیغاتی آن داشته باشیم. مشاهده برخی از کمپین های تبلیغاتی حرفه ای در صنعت بازی موبایلی امکان یادگیری نکات تازه را فراهم می سازد بنابراین همیشه به نکات موردنظر توجه داشته باشید.

3. نفرت گیمرهای موبایلی از تبلیغات

امروزه مردم در تمام طول روز تبلیغات مختلفی را مشاهده می کنند. این امر اغلب موجب بروز واکنش های شدید نسبت به تبلیغات از سوی مخاطب هدف می شود. مزیت اصلی گیمرهای موبایلی آگاهی شان از نقش تبلیغات در ارتقای کیفیت بازی هاست. به این ترتیب تیم های توسعه‎دهنده اپ امکان بهره‎مندی از بودجه بیشتر برای ارتقای بازی را خواهند داشت.

شرایط تبلیغات در بازی های موبایلی با سایر حوزه ها تفاوت دارد بنابراین نیازی به نگرانی نسبت به واکنش های تند کاربران نسبت به تبلیغات مان نیست. البته این امر به معنای عدم توجه به کیفیت تبلیغات برندمان نیست. هنوز هم کیفیت تبلیغات در بازی های موبایلی اهمیت بالایی دارد.

بسیاری از شرکت های تولید بازی در پلتفرم گوشی های همراه از سال 2011 اقدام به نمایش تبلیغات برای کاربران می کنند. این امر در صورت خرید حق اشتراک بازی رفع خواهد شد. نکته مهم در این میان پذیرش مشاهده تبلیغات محدود از سوی گیمرها در ازای عدم پرداخت حق عضویت در بازی است بنابراین ما نیازی به نگرانی از وضعیت تبلیغات مان در بازی های موبایلی و نارضایتی کاربران از آن نخواهیم داشت.

مطلب مرتبط: تبلیغات موبایلی خوب برای همه گوشی ها

بدون شک ورود به حوزه تبلیغات در صنعت بازی های موبایلی همراه با تردیدها و نگرانی های خاصی است. نکته مهم در این میان آگاهی از واقعیت های موجود برای تصمیم‏‎گیری بهینه است.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید