چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 8 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

تکنیک های مذاکره برای سال 2021

3 سال پیش ( 1399/9/30 )
نویسنده : پاملا هازلتون   مترجم : امیر آل علی  

سال 2020 با تمامی اتفاقات، رو به اتمام است و از الان باید خود را برای سالی درخشان ‎تر آماده نمایید. در این راستا یکی از موارد الزامی در تمامی حوزه‎ های کسب و کار، توانایی مذاکره است با این حال تا چه اندازه نسبت به تکنیک‎ های این موضوع آگاهی دارید؟ در ادامه 6 مورد از ساده ترین و در عین حال پرفایده ترین آنها را بررسی خواهیم کرد که باید در اولویت شما قرار داشته باشد. 

1-از ایمیل برای ایجاد آمادگی ذهنی استفاده کنید 

درواقع مخاطب شما به هر میزان که آمادگی ذهنی بیشتری داشته باشد، احتمال پذیرفتن پیشنهادات شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. در این راستا توصیه می ‎شود که از مدت‎ ها قبل، با ارسال ایمیل‎ هایی آنها را از نظر ذهنی آماده نمایید. برای مثال می ‎توانید یکسری آموزش‎ ها در زمینه کاری خود ارائه دهید. در این راستا فراموش نکنید که از افراد بخواهید تا سوالات خود را بپرسند. این امر کمک خواهد کرد تا شروع یک تعامل شکل گیرد. 

2-جوایز داشته باشید

فرد یا افراد موردنظر باید دلیلی فراتر از کیفیت را برای انتخاب شما داشته باشند. تحت این شرایط ایجاد جوایزی برای وفاداران به برند خود، می ‎تواند یک عامل محرک بسیار خوب باشد. در این راستا فراموش نکنید که امروزه اختلاف برندها بسیار کم شده و این موارد می ‎تواند ضامن موفقیت شما باشد. به صورت کلی مذاکره شما باید به صورتی باشد که در آن مزیت‎ های خوبی به چشم بخورد. این امر باعث خواهد شد تا تمایل افراد نیز افزایش پیدا کند. 

مطلب مرتبط: اصول یک مذاکره موفق چیست؟

3-داستان‎ سرایی داشته باشید 

بدترین نوع مذاکره این است که صرفا به ویژگی ‎های محصول محدود شود. در این راستا شما باید سعی کنید تا اعتماد افراد به خود را جلب نمایید. به همین خاطر مهمتر از محصول، خود شما هستید. در این راستا شیوه بیان شما می ‎تواند مرز میان موفقیت و شکست را ایجاد نماید. در این راستا توصیه می ‎شود که داستان ‎سرایی‎ های مناسبی را برای درک بهتر موضوعاتی که ممکن است به دقایق زیادی برای انتقال مفهوم نیاز داشته باشند، مورد استفاده قرار دهید. در این راستا حتی می‎ توان از تجربه مشتریان قبلی خود نیز استفاده کرد، با این حال فراموش نکنید که تمانی این اقدامات باید مطابق با واقعیت باشد. 

4-مزیت‎ ها را تکرار نمایید 

در بخش پایانی صحبت ‎های خود لازم است تا برای یک بار دیگر، مزیت‎ های انتخاب برند شما را تکرار نمایید. این موارد باعث می ‎شود تا در تصمیم‎ گیری نهایی، هیچ موردی فراموش نشود. در این راستا برای این امر که اطمینان داشته باشید که موارد شما مزیت هستند، لازم است تا برندهای دیگر را نیز مورد بررسی قرار دهید. 

5-شیوه‎ های پرداخت متنوعی را داشته باشید 

در نهایت نکته ‎ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که یکی از اصلی ‎ترین معیارهای خرید، قیمت محصول و توانایی مالی حال حاضر افراد محسوب می‎ شود. درواقع این احتمال وجود دارد که تمایل بالایی شکل گرفته باشد با این حال قدرت خرید مانعی محسوب شود. تحت این شرایط اگر شیوه‎ های پرداخت متنوعی را داشته باشید، بدون شک نتایج بسیار خوبی را به دست خواهید آورد. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که در صورت نیاز مشتری، می‎ توان قوانین رایج را تغییر داد. این امر بالاترین حد تاثیر را داشته و احتمال وفاداری مشتری را به بالاترین حد ممکن می ‎رساند. به همین خاطر شما باید شیوه‎ های مختلف پرداختی را در مذاکره خود ذکر نمایید.

منبع : practicalecommerce
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0AHEFvoF
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه