جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

ترندهای بازاریابی شبکه های اجتماعی در سال 2020

4 سال پیش ( 1398/10/1 )
پدیدآورنده : امیرآل علی   پدیدآورنده : لورا دوناوان  

یکی از مهم ترین سوالاتی که ذهن بازاریاب ها را با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال درگیر می سازد، ترندهای سال آینده بوده و با توجه به اهمیت و حاکمیت شبکه های اجتماعی در زندگی مردم، ضروری است تا این بخش مورد بیش ترین توجه قرار گیرد. در همین راستا به بررسی 5 ترند بازاریابی شبکه های اجتماعی در سال 2020 خواهیم پرداخت.

1-خرید اجتماعی

ترندهای بازاریابی شبکه های اجتماعی در سال 2020

آمارها در رابطه با میزان خرید از طریق شبکه های اجتماعی دیوانه کننده می باشد. برای مثال در آمریکا 78 درصد خریدهای اینترنتی به واسطه شبکه های اجتماعی انجام می شود. برای مثال ممکن است فردی ویدئو و یا تصویری از یک محصول را منتشر کند که زمینه آشنایی سایرین فراهم شده و تقاضا برای آن با رشید چشمگیر همراه می شود. با این حال نکته ای که باید در این رابطه برای سال جدید مورد توجه جدی خود قرار دهید این است که مراجل خرید باید کاملا کوتاه و ساده شود. برای مثال دیگر مخاطب نمی خواهد زمانی را برای پیدا کردن محصول شما در سایت تلف نماید. به همین خاطر نیز لازم است تا امکان خرید مستقیم از طریق شبکه اجتماعی را ایجاد نمایید. تحت این شرایط مخاطب قادر خواهد بود تا با طی مردن چند مرحله ساده و در کم تر از 3 دقیقه خرید خود را نهایی سازد. در حال حاضر نه تنها فیسبوک، بلکه اینستاگرام نیز از امکانات بسیار خوبی برای حساب های تجاری برخوردار بوده و لازم است تا از آن ها به خوبی استفاده نمایید. به عنوان نکته پایانی، ذکر این امر ضروری است تا باید تفاوتی میان افرادی که قبلا خریدی را انجام داده اند با سایرین وجود داشته باشد. برای مثال بهتر است تا اطلاعات افراد را پس از خرید خود ذخیره نمایید تا در صورت تمایل به خرید مجدد، تنها به یک کلیک ساده نیاز باشد.

مطلب مرتبط: ترندهای بازاریابی شبکه های اجتماعی در سال 2019

2-داستان سرایی

واقعیت این است که دیگر مخاطب صرفا با دیدن محصول و مشاهده قابلیت های آن، به تمایل لازم برای انجام خرید دست پیدا نخواهد کرد. یکی از دلایل این امر، رایج شدن اقدام مذکور بوده که باعث می شود تا جذابیت این شیوه فروش برای مخاطب به شدت کاهش پیدا کند. تحت این شرایط ضروری است تا به دنبال داستان سرایی برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان خود باشید. برای این موضوع، خلاقیت بسیار مهم بوده و بهتر است تا از کپی برداری از اقدامات سایرین خودداری نمایید. همواره این جمله را به خاطر داشته باشید که مخاطب در صورتی که تمایل کنجکاو شود، تمامی اقدامات لازم برای کسب اطلاعات بیش تر را انجام خواهد داد. نمونه این اقدام را می توان در رابطه با نحوه بازاریابی ساز کالیمبا مشاهده نمود. این ساز که به عنوان پیانو دستی معروف می باشد و در چند وقت اخیر بسیار محبوب شده است. تنها از طریق انتشار اجرای قطعه های موسیقی معروف از طریق این ساز، به شهرت دست پیدا کرده است. به همین خاطر قبل از تلاش برای معرفی امکانات محصول خود، لازم است تا علاقه لازم را در مخاطب ایجاد نمایید. تحت این شرایط مطالب شما، حتما خوانده خواهد شد. همچنین توجه داشته باشید که قدرت تاثیر ویدئو ها، به مراتب بیش تر از تصاویر بوده و لازم است تا محوریت اصلی کار خود را بر روی تولید کلیپ های خلاقانه و حرفه ای قرار دهید.

3-چت بات ها

بیش از 80 درصد نیاز مشتری در سال آینده، بدون یاز به واسطه انسانی انجام خواهد شد. برای مثال اگر در گذشته تصور می شد که برای ارتباط با مشتری نیاز به وجود یک پاسخگو آنلاین و فردی تحت عنوان پشتیبان فروش بوده است. با این حال در سال آینده با توجه به ظهور انواع چت بات ها، دیگر فعالیت به این شیوه نتیجه لازم را به همراه نخواهد داشت. فراموش نکنید که شما در بازار کاری خود با انواع رقبا مواجه هستید و عدم بروز شدن، نتیجه ای جز از دست دادن فرصت ها را به همراه نخواهد داشت. به همین خاطر نیز ضروری است تا در زمینه تولید چت بات فعالیت جدی ای را داشته باشید. در رابطه با تعریف چت بات، باید به ابزارهایی اشاره کرد که به واسطه هوش مصنوعی خود می توانند پاسحگوی بخشی از نیار افرد باشند. در این رابطه فراموش نکنید که چت بات شما باید از قابلیت صوتی نیز برخوردار باشد. در غیر این صورت چندان مورد رضایت کاربران قرار نخواهد گرفت. بدون شک به هر میزانی که ابزار طراحی شده، از قابلیت انجام کارهای بیش-تری برخوردرا باشد، مزیت رقابتی بالاتری را خواهید داشت.

4-پشتیبانی

این امر که پس از فروش محصول، مشتری خود را رها کنید، یدترین اشتباهی خواهد بد که می توان در سال جدید مرتکب آن شد. درواقع با یک برنامه ریزی درست می توا ناز آن ها برای تبلیغ محصول استفاده نمود. با ایت حال این امر باید به نحوی باشد که صداقت در آن مشاهده شود. در غیر این صورت سایرین کاملا متوجه مصنوعی بودن اقدامات خواهند شد. همچنین ضروری است تا پشتیبانی کامل و 24 ساعته ای را از محصولات خود داشته باشید. برای این موضوع تکنولوژی نیز می تواند کارها را بسیار ساده کرده و امکان فعالیتی با کیفیت را مهیا سازد.

مطلب مرتبط: راهکارهای استفاده از ترند در بازاریابی

5-اینفلوئنسرها

اینفلونسرها را باید افرادی دانست که به واسطه شبکه های اجتماعی به شهرتی دست پیدا کرده اند. آمارها در رابه با این افراد بسیار جالب بوده و در کشور آمریکا، بیش از 50 درصد خریدهای اینترنتی به واسطه آن ها انجام می پذیرد. به همین خاطر نیز برای سال آینده باید به آن ها توجه ئیژه –یا را داشته باشید. با این حال فراموش نکنید که نوع فعالیت اینفلوئنسر، باید با حوزه کاری شما ارتباطی را داشته باشد. برای مثال از یک بلاگر مد و فشن، می توان برای تبلیغ برند پوشاک استفاده نمود. با این حال این امر ابدا برای یک بلاگر غذا، مناسب نخواهد بود. همچنین ضروری است که توجه داشته باشید که میکروباگر ها نیز بنا بر پیش بینی ها در سال آینده نقش مهم تری را ایفا خواهند کرد. در آخر فراموش نکنید که اولویت اول شما باید تبلیغات به صورت غیر مستقیم باشد.همچنین از مشتریان خود نحوه آشنایی با محصولات را بپرسید. این امر باعث خواهد شد تا نسبت میزان موفقیت هریک از اقدامات خود، به آگاهی لازم دست پیدا کنید.

منبع : business2community
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gUis5upE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه