یکشنبه, 06 مهر 1399 - 10:00

استقبال عمومی از بازی های گوشی های هوشمند در طول ماه های اخیر به واسطه شیوع ویروس کرونا افزایش قابل توجهی داشته است. مردم با ساعت ‎های بیشتر حضور در خانه نیاز به سرگرمی ‎های بیشتر و متنوع ‎تری دارند. همین امر استودیو های بازی ‎سازی را نسبت به ارائه عنوان ‎های تازه ترغیب کرده است. در میان بازی ‎های مختلف بتل رویال‎ هایی مانند فورتنایت و PUBG طرفدارهای بسیار زیادی در میان کاربران دارد. براساس مطالعه موسسه لیفت آف، فرا رسیدن سال نوی میلادی تاثیر مثبت قابل توجهی بر روی افزایش استقبال مردم از بازی‎ های پلتفرم گوشی هوشمند خواهد داشت. چالش اصلی در این میان حفظ کاربران در عنوان‎ های بازی است. هزینه جلب نظر کاربران به بازی‎ های موبایلی بسیار اندک است. نکته مهم در این میان دشواری حفظ کاربران است. وقتی گزینه‎ های متعددی پیش روی بازیکنان قرار داشته باشد، حضور مداوم در یک عنوان گزینه ‎ای جذاب نخواهد بود.

تاثیر کرونا بر صنعت گیم موبایل

استودیوهای بازی‎ سازی تجربه بهتری در زمینه عرضه عنوان ‎های مختلف برای اندروید در مقایسه با IOS دارند. همین امر شرکت اپل را با بحران احتمالی در زمینه تامین بازی‎ های مناسب برای کاربرانش مواجه خواهد ساخت. یکی از دشواری ‎های عرصه تولید بازی برای IOS مربوط به پلتفرم ناسازگارش با موتورهای بازی ‎سازی است بنابراین در عمل فرآیند سازخت بازی برای IOS زمان بیشتری طول خواهد کشید.

میزان وفاداری کاربران به عنوان‎ های بازی در طول سال اخیر افت 17 درصدی داشته است. این امر به معنای نصب یک عنوان بازی و سپس حذفش پس از گذشت 30 روز است. این امر بدل به نوعی بحران برای عنوان‎ های مشهور بازی به منظور حفظ مخاطب هدف شده است. با این حساب علی رغم افزایش انگیزه کاربران برای بازی با گوشی‎ های هوشمند میزان وفاداری ‎شان به عنوان‎ های مختلف به شدت کاهش یافته است. این امر در بلندمدت برای تمام استودیوهای تولید بازی چالشی بزرگ خواهد بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید