ضرورت ساماندهی خودکار امور در کسب و کارهای کوچک - فرصت امروز

پنج شنبه, 14 شهریور 1398 - 16:05

بررسی 3 حوزه اصلی خودکارسازی امور در برندهای کوچک

همه ما از ایجاد تغییرات گسترده در حوزه کسب و کار با ظهور اینترنت آگاهی داریم. یکی از حوزه های اصلی ایجاد تغییرات در کسب و کارهای کنونی حوزه خودکارسازی (اتوماسیون) است. هدف از این کار کاملا روشن است. بر این اساس کاهش هزینه ها و انجام امور با سرعت بالا در کانون توجه برندها قرار دارد.

تا مدت ها پیش فقط برندهای بزرگ در زمینه ساماندهی خودکار امور حرف اول را می زدند، با این حال اکنون تقریبا تمام برندها امکان دسترسی به این فناوری را دارند. به این ترتیب کسب و کارهای کوچک نیز با اختصاص هزینه ای منطقی فرصت افزایش سرعت رشد و توسعه شان را خواهند داشت. هدف اصلی من در این مقاله بررسی 3 حوزه مهم در زمینه ساماندهی خودکار امور برای کسب و کارهای کوچک است. به این ترتیب توان رقابت آنها و کسب جایگاه بهتر در بازار افزایش خواهد یافت.

ساماندهی خودکار امور در کسب و کار

بازاریابی

بازاریابی یکی از محورهای اصلی خودکارسازی در طول چند سال اخیر محسوب می-شود. اگرچه من اپ هایی نظیر Buffer و Hootsuite را بسیار دوست دارم، با این حال آنها تاثیر چندانی در فرآیند خودکارسازی امور ندارند. در بهترین حالت آنها فقط روند رسیدگی به امور از سوی ما را سرعت می بخشند. وقتی ما از ساماندهی خودکار امور صحبت می کنیم، باید دسترسی به ابزارها، اپ ها و آمارهای دقیق را مدنظر داشته باشیم. فقط در این صورت امکان دستیابی به موفقیت وجود خواهد داشت.

مطلب مرتبط: نجات کسب و کار با اعمال تغییرات پایدار

یکی از بهترین ابزارها برای ساماندهی خودکار امور Social Juke Box نام دارد. امروزه اغلب شبکه های رادیویی بزرگ از این ابزار استفاده می کنند. آیا تا به حال به برنامه دقیق کانال های رادیویی توجه کرده اید؟ آنها هیچ گاه با اخلال در روند پخش برنامه مواجه نمی شوند. این امر به لطف ابزارهای پخش خودکار برنامه روی می دهد. نکته جالب در مورد Social Juke Box امکان مدیریت هوشمند اکانت برندها در شبکه های اجتماعی است. بر این اساس ما فقط نیازمند تولید پست براساس اطلاعات دقیق این نرم افزار خواهیم بود. فرآیند بارگذاری پست و بهترین زمان ممکن برای انجام این کار نیز از سوی Social Juke Box صورت خواهد گرفت.

یکی دیگر از نرم افزارهای مناسب در زمینه بازاریابی خودکار Paper.li نام دارد. با استفاده از این ابزار امکان طراحی روزنامه اختصاصی برای کسب و کارمان وجود خواهد داشت. مزیت این ابزار رابط کاربری بسیار ساده است. کاربرد اصلی آن نیز زیباتر ساختن پست های بازاریابی برندمان در شبکه های اجتماعی است.

فرآیندهای کاری

به موازات زندگی ما در عصر اینترنت همچنان نیاز به انجام کارهای متنوعی در زندگی واقعی وجود دارد. تکنولوژی اتوماسیون در اینجا نیز کار برندها را ساده تر می کند. پلتفرم Warehouse یکی از برترین ابزارها در راستای انجام خودکار فرآیندهای موردنیاز برندهاست. این سیستم هوشمند علاوه بر مدیریت کامل سایت برندها اطلاعات مناسبی در زمینه تصمیم گیری برای فروش بهتر محصولات ارائه می کند. این اطلاعات از طریق ارزیابی وضعیت سایت برندها و تحلیل دقیق داده های آنلاین صورت می گیرد. به این ترتیب بخش قابل توجهی از زحمات برندها در عرصه گردآوری اطلاعات کاهش می یابد.

مدیریت کارمندان همیشه یکی از دغدغه های اصلی مدیران بوده است. در این راستا شلوغی برنامه مدیران و ناتوانی در زمینه تدوین برنامه ای مناسب چالش های زیادی به بار می آورد. پلتفرم Employee Scheduling به منظور پاسخگویی به همین نیاز مدیران طراحی شده است. با استفاده از این ابزار امکان ساماندهی سریع و همزمان کارمندان وجود خواهد داشت. مزیت این ابزار فراهم سازی امکان گفت وگوی دوطرفه میان کارمندان و مدیران است. به این ترتیب مدیران در جریان آخرین تغییرات محیط کار قرار خواهند گرفت. به منظور استفاده از این ابزار فقط باید برنامه اصلی را تعریف کنیم. بقیه کارها به صورت خودکار از سوی این ابزار پیگیری و به کارمندان ابلاغ می-شود.

اگر کسب و کار شما نیازمند برقراری و پاسخگویی به تماس های تلفنی متعدد باشد، هیچ چیز به اندازه یک مرکز پاسخگویی هوشمند به تماس ها به کارتان نخواهد آمد. پلتفرم Call Center با هدف ایجاد تغییرات سازنده در نحوه ارتباط تلفنی شرکت ها وارد بازار شده است. نکته مهم درخصوص این ابزار علاوه بر پاسخگویی به تماس ها، امکان برقراری تماس با مخاطب هاست. در چنین شرایطی هوش مصنوعی Call Center در کسری از ثانیه به صحبت های طرف مقابل واکنش نشان می دهد. این امر نیاز به افراد پاسخگوی تماس های تلفنی را تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

فروش

فروش محصولات بیشتر دغدغه اصلی برندها محسوب می شود. استفاده از ابزارهای اتوماتیک در این فرآیند نقش مهمی ایفا می کند. بهترین ابزار از نظر من Keap نام دارد. این پلتفرم فرآیند بازاریابی و فروش شرکت ها را به صورت خودکار در فضای اینترنت دنبال می کند. به لطف نسل جدید هوش مصنوعی Keap امکان یادگیری نکات تازه فراهم شده است. به این ترتیب در طول زمان عملکرد Keap بهتر و بهتر می شود. با استفاده از این ابزار امکان دستیابی به اطلاعات کاربردی در مورد مشتریان و بهبود وضعیت عملکرد برندمان وجود خواهد داشت. چنین امری سرعت فرآیند بازاریابی و فروش ما را افزایش خواهد داد.

گزینه بعدی من در این زمینه نرم افزار Sales Funnel است. این ابزار در حوزه مدیریت فروش حرف های زیادی برای گفتن دارد، با این حال بخش اصلی و مدنظر من سیستم یکپارچه مدیریت تعامل با مشتریان است. این سیستم امکان برنامه ریزی و اطلاع رسانی سریع به مشتریان را می دهد. همچنین فرآیند جمع آوری اطلاعات پیرامون مشتریان نیز با سرعت بسیار بالایی دنبال خواهد شد.

مطلب مرتبط: 8 ابزار برتر برای خودکارسازی بازاریابی برندمان

انتخاب بعدی من برای مدیریت فروش روبات های پیام رسان فیس بوک است. در طول سال های اخیر این روبات ها با استفاده از نسل جدید هوش مصنوعی پیشرفت قابل توجهی یافته اند. به این ترتیب دیگر خبری از پاسخ های سطحی و اشتباهات فراوان نیست. در عوض هوش مصنوعی موجود در آنها امکان پاسخگویی دقیق و تحلیل جملات طرف مقابل را فراهم ساخته است. ساماندهی خودکار فرآیند فروش موجب صرفه جویی قابل توجه در زمان و هزینه برندها می شود. این امر به ویژه برای کسب و کارهای کوچک با بودجه محدود مناسب به نظر می رسد.

آخرین گزینه مدنظر من در زمینه خودکارسازی فرآیند فروش برندهای کوچک ابزار CRM است. این ابزار با استفاده از موتور تحلیلی ترکیبی بهترین پیشنهادهای خرید را در اختیار مشتریان قرار می دهد. به این ترتیب شانس برندمان برای جلب نظر مشتریان افزایش چشمگیری خواهد یافت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی