جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

نمایش احترام و قدردانی از مشتریان فقط یک امر دلبخواهی یا لوکس نیست، بلکه ضرورتی اجتناب ناپذیر برای تمام کسب و کارها محسوب می شود. براساس مطالعه صورت گرفته از سوی دانشگاه هاروارد، نمایش احترام و قدردانی از مشتریان به بهبود وضعیت روانی آنها در مواجهه با برند کمک خواهد کرد. این امر درباره رابطه میان افراد در زندگی شخصی شان نیز مصداق دارد. درست به همین خاطر شما باید همیشه در قالب یک برند از مشتریان تان برای خرید قدردانی نمایید، در غیر این صورت شاید از دفعه بعد دیگر خبری از مشتری موردنظرتان نباشد. به هر حال در بازاری که کلی برند رقیب برای شما وجود دارد، حفظ مشتریان به همین سادگی ها امکان پذیر نیست. 

بسیاری از برندها وقتی صحبت از حفظ مشتریان و همچنین نمایش احترام شان می شود، با مشکلات زیادی رو به رو می شوند. دلیل این امر اغلب اوقات عدم تمرین قبلی برندها در رابطه با نمایش میزان احترام شان است. درست به همین خاطر وقتی نوبت به اجرای این امر در عمل می شود، برند موردنظر هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدفش ندارد. 

چگونه احترام تان برای مشتریان در فرآیند فروش را نشان دهید؟

جیمز کلیر، نویسنده کتاب راهنمای عادت های اتمی، درباره نمایش احترام به مشتریان بر روی ایجاد یک مزیت رقابتی برای برند تاکید دارد. بر این اساس هرچه شما عملکرد بهتری در زمینه نمایش احترام و قدردانی تان از مشتریان داشته باشید، کار دیگر برندها برای جلب نظر مشتری شما سخت تر می شود. معنای این امر حفظ مشتریان در یک سطح گسترده برای برند شما خواهد بود. بنابراین شما نیازی به احساس نگرانی در این رابطه نخواهید داشت. 

مطلب مرتبط: طراحی صفحه تشکر از مشتریان با ایده های طلایی

ما در ادامه برخی از نکات مهم برای نمایش احترام برند به مشتریان را با شما در میان خواهیم گذاشت. این نکات برای شروع به کار شما در این رابطه بسیار عالی خواهد بود. 

توجه به کسانی که برندتان را معرفی می کنند

اغلب اوقات وقتی یک مشتری از برندی تازه خرید می کند، پای دوستان و اعضای فامیل وی نیز در میان است. معنای این امر فعالیت اعضای خانواده در قالب معرفی برند شما یا تعریف از محصولات‎تان است. توجه به این دسته از افراد برای توسعه برند و فروش بیشتر همیشه نکته مهمی است. توصیه ما در این میان قدردانی از چنین افرادی در کنار خود مشتریان است. هرچه باشد وقتی یک نفر متوجه قدردانی شما نسبت به معرفی برند شما به دوستانش شود، انگیزه بسیار بیشتری برای ادامه این کار خواهد داشت. 

بی شک دسترسی به اطلاعات مربوط به فردی که برند شما را به دوستانش معرفی می کند، کار ساده ای نیست. بهترین راهکار در این میان درخواست از مشتریان برای ارائه این اطلاعات است. شما با چنین کاری به ساده ترین شکل ممکن امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را پیدا خواهید کرد. امروزه بسیاری از مشتریان نسبت به معرفی فردی که به واسطه وی با برندتان آشنا شده اند، روی خوش نشان می دهند. با این حساب شما هیچ مشکلی در این رابطه نخواهید داشت. 

غافلگیر کردن مشتریان را فراموش نکنید

غافلگیری همیشه برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان امر مهمی محسوب می شود. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همیشه با مشکلات بسیار زیادی رو به رو می شوند. در این میان اگر شما همیشه به فکر غافلگیر کردن مشتریان تان باشید، بخش قابل ملاحظه ای از مشکلات تان حل می شود. تنها نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از پیشنهادات جذاب در این میان است. 

وقتی یک برند مشتریانش را با پیشنهاد یک تخفیف حیرت انگیزی غافلگیر می کند، بدون اینکه نیاز به بیان موضوعی باشد، قدردانی حرفه ای از آنها کرده است. با این حساب شما همیشه لازم نیست به طور رو در رو و کلامی از مشتریان تان تشکر کنید. اندکی غافلگیری همیشه کار شما را ساده تر خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: چگونه تاثیر اولیه بی نظیری بر روی مشتریان داشته باشیم؟

استفاده از اتوماسیون برای قدردانی از مشتریان پس از هر خرید

پس از هر خرید شما باید به طور حرفه ای از مشتریان تان قدردانی کنید. این امر شاید زمان زیادی از برند شما بگیرید، اما امری کاملا ضروری محسوب می شود. توصیه ما در این میان استفاده از ابزارهای دارای اتوماسیون برای ارسال ایمیل های قدردانی پس از هر خرید مشتریان است. چنین امری نه زمان زیادی از برند شما خواهد گرفت و نه مشتریان را نسبت به میزان حرفه ای بودن برندتان ناامید خواهد کرد. 

منبع : saleshacker
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9vINuxD4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه