سه شنبه, ۲۹ اسفند(۱۲) ۱۴۰۲ / Tue, 19 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

موسسه تحقیقاتی کانتار (Kantar) اخیرا لیست 100 برند باارزش جهان در سال 2020 را منتشر کرده که در بین آنها نام سه شرکت خودروسازی نیز دیده می شود. بر این اساس تویوتا با حضور در رتبه 48 این لیست به عنوان ارزشمندترین برند خودروسازی دست پیدا کرده؛ البته در مقایسه با سال 2019 این خودروساز ژاپنی حدود 3درصد از ارزش خود را از دست داده است.

مرسدس بنز دیگر برند خودروسازی است که در لیست کانتار حضور دارد. این کمپانی در رتبه 56 لیست ایستاده و از لحاظ ارزش دومین برند خودروساز دنیا محسوب می شود. رقیب دیرینه مرسدس بنز یعنی ب ام و هم با کسب رتبه 61 سومین برند ارزشمند خودروساز در سال 2020 به شمار می رود. طبق محاسبات کانتار ارزش این دو شرکت آلمانی در مقایسه با سال قبل به ترتیب 9 و 12درصد کاهش یافته است.

تویوتا باارزش ترین برند خودروسازی جهان سال 2020

گراهام استاپل هرست (Graham Staplehurst) مدیر بخش استراتژی موسسه کانتار در مصاحبه با نشریه اتوموتیو نیوز (Automotive News) گفته از سال 2008 به این طرف ارزش برندهای خودرویی مدام رو به کاهش بوده است. وی افزوده صنعت خودرو بسیار متفاوت از سایر حوزه ها است، چراکه برندهای لوکس در مقطعی رشد خوبی را تجربه کرده و سپس سقوط کرده اند.

از بین تمامی برندهای خودرویی که در رده بندی امسال حاضر هستند، تسلا تنها شرکتی است که ارزش آن با رشد همراه بوده؛ ارزش این برند آمریکایی 11.35 میلیارد دلار برآورده شده که در مقایسه با سال قبل افزایش 22درصدی را نشان می دهد. البته همانطور که اشاره کردیم، با وجود این جهش چشمگیر تسلا جایی در بین 100 برند برتر ندارد.

مطلب مرتبط: تویوتا ۲ میلیارد دلار برای توسعه خودروهای برقی سرمایه گذاری می کند

از میان 10 برند خودروسازی که ارزش بیشتری نسبت به بقیه دارند، نیسان با 18درصد افت بیشترین کاهش را تجربه کرده؛ هوندا، آئودی و ب ام و هم به ترتیب با 15، 14 و 12 درصد افت پس از نیسان قرار دارند.

کانتار پیش بینی می کند تسلا و دیگر شرکت هایی که بر تولید خودروهای الکتریکی تمرکز کرده اند، آینده بسیار روشنی را پیش رو داشته و احتمال رشد ارزش آنها بیشتر از سایر خودروسازان است. در سوی مقابل کمپانی هایی که برنامه مشخصی برای ورود به بازار خودروهای الکتریکی ندارند، با شتابی بیشتر ارزش خود را از دست خواهند داد.

در رتبه بندی امسال موسسه کانتار، آمازون همانند سال قبل در صدر ایستاده؛ ارزش برند آمازون اکنون 415.8 میلیارد دلار تخمین زده می شود که 32درصد بیشتر از سال 2019 است. ناگفته نماند رتبه های دوم و سوم نیز به اپل و مایکروسافت رسیده است، در رتبه بندی سال گذشته گوگل در جایگاه سوم قرار داشت.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/GB2nNfuU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورپرده پذیراییلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه