جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

راهکارهای جذب مخاطب را نمی توان به یک حوزه محدود تصور کرد. درواقع روش های یک شبکه، بدون شک برای سایرین نیز کاربردی خواهد بود. علت این امر به این خاطر است که مخاطب شما یکسان بوده و تنها پلتفرم تفاوت هایی را دارد، با این حال در بین تمامی گزینه های موجود، اینستاگرام بنا به دلایلی نظیر بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه، برتری محسوسی نسبت به سایر گزینه ها دارد. در این رابطه ممکن است تصور کنید که فیس بوک، به مراتب مهمتر است. با این حال نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در چند سال اخیر فیس بوک که به عنوان شرکت مادر اینستاگرام محسوب می شود، با اتهامات جاسوسی از کاربران مواجه بوده و به همین خاطر سرعت رشد بدی را پیدا کرده است. این امر در حالی است که کمتر شخصیت مهم و برند مطرحی را می توان پیدا کرد که در اینستاگرام فعالیت نداشته باشد. در این راستا نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در سال جدید، وارد یک دهه نو شده ایم. به همین خاطر نیز طبیعی است که برای جذب مخاطب، نیاز به بازنگری وجود داشته باشد. در این راستا اگرچه همواره توصیه شده است که فعالیت بالایی را در هر شبکه ای داشته باشید، با این حال فراموش نکنید که انتخاب های اشتباه حتی می تواند نتیجه معکوس را به همراه داشته باشد. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم تا 9 روشی را بررسی کنیم که منجر به افزایش تعداد دنبال کنندگان شما در سال جدید خواهد شد. 

راهکارهای جذب مخاطب در سال 2021

1-شخصیت برند خود را گسترش دهید

نکته ای که بیش از 50 درصد صفحات تجاری نسبت به آن بی توجه هستند، اهمیت برند در زمینه جذب مخاطب است. در این زمینه گام اول این است که پروفایل جذابی را داشته باشید. در این راستا صرفا ذکر اطلاعات کافی نبوده و شیوه بیان آن، راز اصلی محسوب می شود. به همین خاطر نیز توصیه می شود که علی رغم تلاش برای پیداکردن جملات کوتاه و در عین حال جذاب، از اهمیت استفاده از استیکر نیز غافل نشوید. در این راستا به هر میزان که صفحات بیشتری را مشاهده کنید، به ایده های بهتری نیز دست پیدا خواهید کرد. 

مطلب مرتبط: اقداماتی ساده برای افزایش فالوور در اینستاگرام

2-نامی حرفه ای داشته باشید 

در گام بعد نکته ای که بسیار مهم است این است که آیدی اینستاگرام شما، کاملا کوتاه باشد. این امر باعث خواهد شد تا امکان به خاطر سپردن و معرفی آنها به دوستان، کاملا امکان پذیر باشد. در این راستا نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که از اعداد و اشکال استفاده نکنید. همچنین نام شما باید کاملا متفاوت باشد. علت این امر به این خاطر است که شباهت زیاد، ممکن است این تصور را در مخاطب ایجاد نماید که شما قصد کپی برداری داشته و این امر ماندگاری در ذهن را نیز کاهش می دهد. همچنین در جهان امروز دیگر صرفا در اختیار داشتن مخاطبان بالا، به معنای موفقیت تلقی نمی شود. درواقع برای این هدف می توانید موارد فیک را خریداری کرده و یا با روش های دیگر نظیر تبلیغات اینفلوئنسرها، افراد را به سمت صفحه خود روانه سازید. با این حال نکته مهمی که نباید از آن غافل شوید این است که چنین اقداماتی ابدا منجر به افزایش فروش شما نخواهد شد. درواقع بسیاری از این افراد صرفا برای کنجکاوی و یا به اصرار افراد دیگر که ممکن است دلیل آن مواردی نظیر قرعه کشی باشد، اقدام به دنبال کردن شما نمایند، با این حال پس از مدتی با ریزش شدید مخاطب مواجه خواهید شد. به صورت کلی توصیه می شود که حتی برای برندهای آینده خود نیز از همین امروز اقدام به تعیین نام نمایید. علت این امر به این خاطر است که موارد موردنظر شما احتمال دارد سریعا توسط افراد دیگر مورد استفاده قرار گیرد. 

3-پست گذاری منظمی را داشته باشید 

منظور از منظم بودن صرفا این نیست که برنامه زمانی برای ارسال محتواهای خود داشته باشید. اگرچه این اقدام بسیار مهم است، با این حال تمام ماجرا نبوده و لازم است تا به دنبال برنامه ریزی برای پوشش دادن موضوعات موردنیاز نیز باشید. در این راستا هر برندی باید با توجه به ویژگی های کسب و کار خود و نیاز مخاطب، اقدام نماید. استفاده از یک تقویم مخصوص، به این برنامه ریزی کمک بسیار خوبی را خواهد کرد. درواقع این اقدام به شما فرصت عمیق شدن را با توجه به در اختیار داشتن زمان، خواهد داد. به صورت یک قاعده کلی، شما باید تا یک ماه آینده، محتواهایی که قصد قرار دادن آنها را دارید، مطلع باشید و آنها را تا 4 روز قبل از انتشار، آماده نمایید. 

4-تعامل خود با مخاطب را افزایش دهید 

مهمترین اصل در بازاریابی شبکه های اجتماعی این است که ارتباط خوبی را با مخاطبان خود داشته باشید. در این راستا هرگونه محدودیت گذاشتن، تنها باعث کاهش رشد شما خواهد شد. نکته ای که در ارتباطات خود باید به آن توجه نمایید این است که شخصی سازی یک اصل بسیار مهم است. درواقع مخاطب باید این احساس را داشته باشد که شما صرفا یک پیام همگانی را ارسال نمی کنید. این مسئله بدون شک زمانبر بوده و به همین خاطر توصیه می شود که فردی را مسئول این اقدام نمایید. به صورت کلی بهتر است که یکی از افراد تیم شرکت، تسلط به اصول عکاسی و فیلم برداری در کنار توانایی مدیریت صفحه اینستاگرام را داشته باشد. این مسئله به معنای صرفه جویی در هزینه های شما خواهد بود. تعامل با اینفلوئنسرها نیز باید رویکرد بهتری را پیدا کند. درواقع تنها تبلیغ مستقیم از سوی آنها کافی نبوده و بهتر است که در روند تولید محتوای خود، از آنها استفاده کنید. این امر تاثیر اقدام را به مراتب افزایش خواهد داد. درواقع این نکته را باید به خاطر داشته باشید که در جهان امروز دیگر تبلیغ مستقیم، نتیجه ای را دربر ندارد. در نهایت فراموش نکنید که شما صرفا نباید منتظر واکنشی از سوی مخاطبان خود باشید. درواقع پیگیری مداوم و درگیر نگه داشتن آنها، وظیفه شما خواهد بود. این مسئله با توجه به تعداد رقبایی که هر روزه روند رو به رشد پیدا می کند، بسیار مهم است.  

مطلب مرتبط: 5 راهکار سریع برای افزایش دنبال کنندگان در اینستاگرام

5-کپشن های حرفه ای داشته باشید 

یکی از نکات منفی بسیاری از برندها این است که کپشن های بیش از حد طولانی را مورد توجه خود قرار می دهند. همچنین لحن رسمی نیز کار را خراب می کند. در این راستا توصیه می شود که به دنبال مواردی حرفه ای تر باشید که با تحلیل صفحات برتر، می توانید نسبت به این موضوع درک خوبی را به دست آورید. درواقع اگرچه ممکن است تصور کنید اینستاگرام بستر نمایش عکس و فیلم است، با این حال کپشن ها نیز به آن اندازه مهم هستند. همچنین امروزه این موضوع به یک ترند جدی تبدیل شده است که باید از ایموجی ها در متن استفاده کرد. 

6-مخاطبان خود را بشناسید 

از دیگر نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اطلاعات خود در رابطه با مخاطبان را افزایش دهید. این امر در حالی است که بسیاری از افراد صرفا به کسب اطلاعات از مشتریان خود تمرکز دارند. با این حال این اقدام کمک خواهد کرد تا افراد را در گروه های مختلف قرار داده و برنامه ریزی مناسب تری را برای تعامل با آنها داشته باشید. فراموش نکنید که این کسب اطلاعات، امری مقطعی نبوده و در شرایط مختلف، باید به دنبال تکمیل مداوم آن باشید. 

7-از هشتگ ها غافل نشوید

سیاست رایج در استفاده از هشتگ ها این است که افراد با توجه به موضوع خود، اقدام به استفاده از هشتگ می کنند، با این حال شما باید تحلیل های لازم را داشته باشید تا از محبوب ترین موارد استفاده نمایید. این امر شانس دیده شدن شما را چندین برابر خواهد کرد. در این راستا انواع نرم افزارها وجود دارد که شما را نسبت به پیداکردن موارد مناسب، کمک خواهد کرد. 

8-مزیت ایجاد نمایید

چه دلیلی وجود دارد که مخاطب به صورت مداوم صفحه شما را دنبال کند؟ در این راستا حتی باکیفیت ترین محصولات نیز کافی نخواهد بود. درواقع با یک خرید، حداقل تا مدتی نیاز مشتری تامین شده است. به همین خاطر نیز طبیعی خواهد بود که تمایل برای دنبال کردن شما کاهش پیدا کند. در این راستا شما باید مزیت هایی را برای خود ایجاد نمایید. در این راستا آموزش می تواند دلیلی محکم برای پیگیری مداوم باشد. در کنار این موضوع می توانید با انواع جوایز و طرح های رایگان، مخاطب را به افرادی کاملا پیگیر تبدیل نمایید. 

9-از تمامی امکانات اینستاگرام استفاده نمایید

برای هر یک از امکانات اینستاگرام شما باید برنامه ریزی درستی را داشته باشید. در این راستا حتی برای استوری نیز انواع نرم افزارها وجود دارد که به افزایش جذابیت بصری آن کمک می کند، با این حال از جمله بخش های جدید، قابلیت  Reels است که امسال باید مورد توجه جدی شما قرار گیرد. آمارها حاکی از آن است که تقاضا برای بخش لایو نیز افزایشی چشمگیر را پیدا کرده و لازم است تا برای استفاده بیشتر از آن نیز برنامه داشته باشید. با این حال فراموش نکنید که بهترین میزان زمان برای این طرح، حداکثر 20 دقیقه خواهد بود. به همین خاطر اگر به زمان بیشتری نیاز دارید، توصیه می شود که موضوعات را چندقسمتی نمایید. 

مطلب مرتبط: چگونه تعداد فالوور های برندمان در اینستاگرام را افزایش دهیم؟

در کنار رعایت تمامی 9 نکته معرفی شده، لازم است تا همواره وضعیت خود را مورد بررسی قرار داده و با ماه های قبل، مقایسه نمایید. این امر کمک خواهد کرد تا از قرار داشتن در مسیر درست، اطمینان حاصل کرده و در صورت نیاز، اقدام به اعمال تغییرات نمایید. درواقع پیدا کردن سریع مشکلات، از بروز فاجعه جلوگیری خواهد کرد. 

منبع : business2community
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/4YK4aKkz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه