شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
راهنمای کاربرد اتوماسیون در بازاریابی

چه بخش هایی از فرآیند بازاریابی را باید اتوماتیک کرد؟

3 سال پیش ( 1399/8/20 )
پدیدآورنده : علی آل علی  

استفاده از فناوری اتوماسیون برای هر کسب و کاری جذابیت ‏‎های خاصی دارد. این فناوری امکان کاهش نیاز به کار مداوم از سوی کارمندان و به طور کلی نیروی انسانی را کاهش می‎ دهد. برخی از فرآیندهای بازاریابی نیاز به زمان و دقت بسیار زیادی دارد، اما در عمل تاثیرگذاری بسیار اندکی در نتیجه نهایی برجای خواهد گذاشت. نکته مهم در این میان استفاده از فرآیندهای خودکار برای بهبود پیگیری امور و ایجاد فرصت بیشتر برای بازاریاب ‎ها به منظور برنامه ریزی و طراحی ایده های تازه است.

کسب و کارها اغلب علاقه بسیار زیادی به منظور کاربست شیوه های اتوماتیک ساختن بازاریابی دارند. نکته مهم در این میان ناتوانی کسب و کارها برای تحقق این امر است. دلیل این امر عدم آگاهی از حوزه های مناسب برای خودکارسازی بازاریابی است. در ادامه برخی از مهمترین حوزه‎ ها در این زمینه مورد بررسی بیشتر قرار خواهد گرفت.

راهنمای کاربرد اتوماسیون بازاریابی

1. مدیریت سئو

مدیریت سئو یکی از فرآیندهای مهم برای بازاریابی و تعامل بهینه با مخاطب هدف است. امروزه بسیاری از برندها در مسیر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به دیده شدن در مقیاس ‎های وسیع دارند. این امر بدون توجه به فرآیند مدیریت سئو امکان‎پذیر نیست. مدیریت سئو و حوزه بازاریابی پیوند بسیار نزدیکی با هم دارند بنابراین استفاده از ابزارهای هوشمند و خودکار در حوزه مدیریت سئو کمک شایانی به برندها برای بازاریابی بهتر خواهد کرد.

مطلب مرتبط: اتوماسیون بازاریابی چیست و چرا مهم است؟

خوشبختانه امروزه ابزارهای بسیار زیادی در دسترس برندها به منظور خودکارسازی فرآیند مدیریت سئو وجود دارد. شمار بالایی از ابزارهای موردنظر مانند سرویس اطلاعات کسب و کار گوگل به صورت رایگان در دسترس قرار دارد. مزیت اصلی استفاده از چنین ابزارهایی امکان ارزیابی وضعیت برند و دسترسی به اطلاعات کاربردی بدون نیاز به اختصاص زمان قابل ملاحظه است. شاید این امر در نگاه نخست برای برندهای بزرگ عجیب به نظر برسد، اما صرفه جویی در هزینه ‎ها و زمان برای کسب و کارهای کوچک اهمیت بسیار بالایی دارد. اگر کسب و کارهای کوچک موفق به مدیریت سئو و در پی آن بازاریابی با استفاده از فناوری اتوماسیون نشوند، دیر یا زود از عرصه کسب و کار کنار خواهند رفت.

2. هدف‎ گذاری محتوایی

محتوای بازاریابی در زمینه جلب نظر مخاطب هدف مسیر طولانی را پیش روی دارد. بسیاری از برندها انتظار دریافت نتیجه مناسب از سوی مخاطب هدف در پی بارگذاری محتوای بازاریابی را دارند. بدون شک این انتظار برای بازاریاب‏ های حرفه‎ ای بسیار ساده و غیرممکن به نظر می ‎رسد. تولید محتوای بازاریابی و فرآیند جلب نظر مخاطب هدف به آن دو کار ویژه متفاوت محسوب می ‎شود. درست به همین خاطر محتوای بازاریابی بسیاری از برندها در عمل مورد توجه مخاطب هدف قرار نمی ‎گیرد.

استفاده از فناوری های خودکار برای بهبود وضعیت تولید محتوا شامل دسترسی به داده ‎های وسیع و سپس پردازش خودکار آن در ابزارهای هوشمند است. برندها امروزه امکان دسترسی به اطلاعات دقیق و پردازش شده در کمترین زمان ممکن را دارند. پیش از این برندها برای گردآوری اطلاعات پیرامون کسب و کار و مشتریان‎ شان به زمان بسیار زیادی نیاز داشتند. با این حال امروزه وضعیت به طور کامل متفاوت شده است. امروزه دسترسی به اطلاعات در زمان اندک برای ساماندهی وضعیت بازاریابی برند یک امر به نسبت عادی محسوب می ‎گردد. با این حساب اگر یک کسب و کار به چنین اطلاعاتی دسترسی نداشته باشد، در عمل با مشکلات عمده ‏ای مواجه خواهد شد.

3. ارزیابی وضعیت کمپین بازاریابی

پس از اجرای هر کمپین بازاریابی پرسش ‎های بسیار زیادی پیرامون کیفیت عملکرد برند مطرح می‎ شود. بسیاری از برندها توانایی تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف را ندارند. همین امر نیاز به ارزیابی دوباره وضعیت بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را مطرح می‏ سازد. اگر ارزیابی وضعیت کمپین ‎های قبلی با دقت صورت نگیرد، اغلب برندها با مشکلات حادی رو به رو خواهند شد. کاربران در فضای آنلاین و شبکه ‎های اجتماعی در صورت مشاهده چند کمپین ضعیف از سوی برندها دیگر اعتماد قبل را نسبت به آنها نخواهند داشت.

امروزه فرصت برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بسیار اندک است. بنابراین باید به طور دقیق نسبت به تاثیرگذاری درست بر روی آنها اقدام کرد. استفاده از سیستم و نرم‎ افزارهای خودکار برای گردآوری اطلاعات مربوط به کمپین ‎های بازاریابی راهکار ساده‎ ای به نظر می ‎رسد. این امر در صورت عدم آشنایی دقیق برندها با نحوه استفاده از سیستم‏ های هوشمند بازاریابی مشکلات زیادی را پیش خواهد آورد. امروزه اغلب پلتفرم ‎های ویژه برای بهبود وضعیت بازاریابی برندها نیازمند پرداخت هزینه اشتراک ماهانه هستند. اگر کسب و کار شما در این میان تمایل به استفاده مناسب از چنین ابزارهایی دارد، باید اقدام به یادگیری نحوه کار با چنین ابزارهایی نماید. خوشبختانه اغلب نرم‏‏ افزارهای موردنظر دارای ویدئو یا فایل‏ های آموزشی مناسب هستند بنابراین نگرانی برای یادگیری نحوه کار با این ابزارها وجود نخواهد داشت.

4. مدیریت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف

تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در سطح‎ های بسیار مختلفی روی می ‎دهد. امروزه هر کمپینی با هدف تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و ترغیب وی به سوی عملی خاص طراحی می ‎شود. ارزیابی نحوه و میزان تاثیرگذاری کمپین ‏های بازاریابی بر روی مخاطب هدف همیشه یکی از دغدغه ‏های بازاریابی ‎ها بوده است. این امر به دلیل محدودیت ‎های دسترسی به اطلاعات اغلب با مشکلات جدی مواجه می ‎شود. استفاد از ابزارهای هوشمند در این میان فرصت مناسبی در اختیار برندها برای مدیریت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف فراهم خواهد کرد.

وقتی برندها نسبت به نحوه تاثیرگذاری قبلی بر روی مخاطب هدف آگاهی داشته باشند، توانایی بسیار بهتری برای برنامه ‎ریزی برای کمپین ‎های بعدی خواهند داشت. این امر یکی از اصول اساسی در زمینه بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می ‎شود. اگر نکته موردنظر برای کسب و کار شما تازگی دارد، به احتمال زیاد تجربه مناسبی از تعامل با مخاطب هدف در گذشته نداشته ‎اید.

5. مدیریت محتوا

تولید محتوا فقط یک مرحله از تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می ‎شود. فرآیندهای بسیار زیادی مانند زمان ‎بندی مناسب برای انتشار محتوا و همچنین نیاز به حضور در پلتفرم های مختلف برای هر کسب و کاری ضروری است. رعایت فرآیندهای موردنظر در اغلب اوقات مشکل است بنابراین استفاده از پلتفرم‎ های بازاریابی راهکار ساده و تاثیرگذاری برای برندها خواهد بود. خوشبختانه امروزه اغلب پلتفرم ‎های بازاریابی دارای خدمات قابل ملاحظه‎ ای در زمینه مدیریت محتوا هستند بنابراین مشکلی در این زمینه پیش روی کسب و کارها نخواهد بود.

6. تعامل با مشتریان و خدمات جانبی

تعامل با مشتریان امری فراتر از بحث خدمات پس از فروش است. امروزه مشتریان انتظار رسیدگی و توجه برندها به تمام جزییات و نیازهای ‎شان را دارند. بنابراین کسب و کارها در عمل نیاز به ابزارهای خودکار به منظور ارائه خدمات باکیفیت و مداوم به مشتریان شان خواهند داشت. این امر در صورت بی توجهی برندها نتایج بسیار ناگواری مانند ریزش وسیع و شدید مشتریان به همراه خواهد داشت.

مطلب مرتبط: 3 روش آسان جهت اتوماسیون بازاریابی

7. بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی هنوز هم یکی از شیوه‎ های تاثیرگذاری بر روی مشتریان است. نکته اساسی در این میان نیاز کسب و کارها برای خودکارسازی فرآیند بازاریابی ایمیلی است. تولید محتوا کار اصلی هر بازاریابی را شامل می‎ شود. با این حال فرآیند ارسال ایمیل برای مخاطب هدف و سپس تاثیرگذاری بر روی آنها نیاز به اختصاص زمان گسترده ‎ای دارد. اگر این امر مدنظر برندها قرار نداشته باشد، بهره لازم از الگوی موردنظر بازاریابی را نخواهند برد. یکی از راهکارهای مناسب در این میان استفاده از ابزارهای ارسال خودکار ایمیل به مخاطب هدف است. چنین امری مزیت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به صورت گسترده را به همراه خواهد داشت. همچنین زمان پاسخگویی به پرسش‎ های مشتریان در قالب ایمیل و کامنت نیز به شدت کاهش می ‎یابد.

منبع : myasbn
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Z4QG7mSd
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه