جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

اغلب مردم استفاده از شبکه‎ های اجتماعی را لذت ‎بخش توصیف می‎ کنند. این امر به دلیل مزیت‎ های مشخص شبکه‎ های اجتماعی در زمینه بهبود رابطه میان افراد در سراسر جهان است. بدون تردید شبکه‎ های اجتماعی از نقطه نظر تجاری نیز اهمیت بالایی دارند. همین امر موجب حضور گسترده برندها در شبکه‎ های اجتماعی شده است. امروزه گشت و گذار در شبکه‏ های اجتماعی بدون مشاهده تعداد قابل توجهی از برندهای تجاری امکان ‎ناپذیر است. شاید این امر در نگاه نخست موجب دلسردی کاربران شود، اما براساس اعلام رسمی اینستاگرام نزدیک به 80 درصد کاربران این پلتفرم دست ‎کم یک اکانت تجاری را دنبال می‎ کنند. معنای ضمنی این امر علاقه بالای کاربران شبکه‎ های اجتماعی به تعامل با برندها در این بستر است.

امروزه یکی از مسائل مهم برای بازاریابی و فعالیت برندها در شبکه‎ های اجتماعی مربوط به جداسازی اکانت شخصی کارآفرینان از حساب رسمی برندشان است. شاید این امر در نگاه نخست ضرورت چندانی، به ویژه برای کسب و کارهای کوچک، نداشته باشد. با این حال در نگاهی وسیع ‎تر هر کارآفرینی باید نسبت به جداسازی اکانت رسمی و شخصی ‎اش اقدام نمایید. برخی از دلایل اصلی این امر در ادامه به صورت مختصر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اکانت تجاری شخصی کارآفرینان

1. اعطای جلوه حرفه ‎ای به کسب و کار

فعالیت حرفه‎ ای در دنیای کسب و کار اهمیت بسیار زیادی دارد. بسیاری از برندها در عمل توجهی به این نکته ندارند بنابراین بسیاری از برند ها در عمل توجهی به جلوه حرفه ‎ای‎شان ندارند. وقتی اکانت رسمی یک برند با شخصی موسس ‎اش یکی باشد، کاربران نسبت به اعتبار و اصالت آن دچار تردید خواهند شد.

مطلب مرتبط: داستان جالب موفقیت 8 اکانت اینستاگرامی

نکته مهم درخصوص ادغام اکانت رسمی برند و شخصی صاحبان آن مربوط به نحوه بازاریابی است. محتوای یک اکانت شخصی همیشه ارتباط و پیوند نزدیکی با صاحبش دارند. این امر فرآیند بازاریابی برندها را با مشکل مواجه می‎ کند. اگر شما در زمینه بازاریابی همیشه با واکنش نامناسب کاربران مواجه هستید، یکی از دلایل اصلی ‎اش بی ‎توجهی به تفکیک اکانت تجاری از شخصی است. وقتی اکانت ‎های شما جدا باشد، شما آزادی عمل بسیار بیشتری خواهید داشت. این امر در مورد عرصه بازاریابی نتیجه بسیار بهتری برای برندها در پی دارد.

2. پرهیز از اشتباه شدن نام ‎ها

نام ‎های مختلفی در دنیای کسب و کار پیرامون برندها وجود دارد. بسیاری از اوقات نام برندها از موسس ‎های اصلی ‎اش وام گرفته می ‎شود. در این صورت شما با تفکیک اکانت برندتان از اکانت شخصی تان موجب پرهیز از بسیاری سوء تفاهم ‎ها خواهید شد. امروزه برندهایی با نام‎ های مشابه در سراسر دنیا فعالیت دارند. این امر در صورت عدم تلاش از سوی شما برای کاهش شباهت نام ‎های ‎تان دردسرهای زیادی را به دنبال خواهد داشت. تفکیک اکانت رسمی برند از اکانت شخصی گامی مهم در این زمینه خواهد بود.

امروزه بسیاری از کاربران برندهای دارای پیوند نزدیک با موسس ‎های ‎شان را جدی تلقی نمی ‎کنند بنابراین شما برای جلب توجه مخاطب هدف باید توجه ویژه‎ ای به وضعیت اکانت ‎تان در شبکه ‎های اجتماعی داشته باشید.

3. سهولت مدیریت اکانت

مدیریت اکانت تجاری در شبکه ‎های اجتماعی بسیار ساده ‎تر از اکانت ‎های شخصی است. این امر مربوط به ارائه اطلاعات وسیعی از سوی شبکه‎ های اجتماعی برای صاحبان کسب و کار است. وقتی شما اکانت شخصی ‎تان را به عنوان اکانت برندتان معرفی نمایید، خبری از اطلاعات دقیق و همچنین تمایل شبکه‎ های اجتماعی برای همکاری تبلیغاتی با شما نخواهد بود. امروزه بازاریابی در هر شبکه اجتماعی نیازمند یک حساب تجاری و منحصر به فرد برای برند است.

مدیریت اکانت ‎های تجاری همیشه فرآیند ساده ‎ای نیست. شما باید اطلاعات دقیقی از مخاطب هدف داشته باشید. این امر شامل سلیقه آنها و نحوه رفتارشان در شبکه‎ های اجتماعی است. بسیاری از برندها در عمل به چنین نکته ‎ای توجه کافی ندارند بنابراین مشاهده مشکلات آنها برای بازاریابی امری طبیعی خواهد بود.

استفاده از ابزارهای کمکی برای بازاریابی گزینه بسیار مطلوبی محسوب می ‎شود. اغلب برندها در عمل به دلیل همگامی اکانت تجاری و شخصی صاحبان‎ شان امکان استفاده از چنین ابزارهایی را ندارند. همچنین باید به سردرگمی مشتریان در مواجهه با چنین برندی نیز اشاره کرد.

4. انتظار مشخص فالوورها از برند

ایجاد اکانت مستقل برای برند انتظارات مشخصی در میان مخاطب هدف ایجاد خواهد کرد. این امر نقش مهمی در بهبود وضعیت برندها و بازاریابی تاثیرگذار دارد. بسیاری از اوقات برندها نیازمند همکاری با دیگر برندها یا افراد مشهور در شبکه‎ های اجتماعی هستند. اگر شما اکانت مستقل برای برندتان نداشته باشید، امکان رسیدگی به این نکات را نخواهید داشت بنابراین باید همیشه با اکانت مستقل برندتان اقدام به ارائه درخواست همکاری با دیگر برندها نمایید. اگر شما با اکانتی دیگر نسبت به ارائه درخواست ‎تان اقدام نمایید، در عمل مشکلات بسیار زیادی را پیش روی خواهید داشت. رایج ‎ترین مشکل در این میان عدم توجه برندها به درخواست ‎های شما خواهد بود.

اکانت ‎های رسمی مربوط به برندها انتظارات مشخصی در کاربران برای مشاهده محتوای بازاریابی تبلیغاتی ایجاد می‎ کند بنابراین شما امکان جلب نظر مخاطب هدف برندتان در بلند مدت را خواهید یافت.

5. تضمین بازاریابی برای مخاطب مناسب

بازاریابی در شبکه ‎های اجتماعی نیازمند جلوه‎ ای حرفه‎ ای از سوی برند است. اگر شما در این زمینه مهارت قابل توجهی از خود نشان ندهید، با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد. برخی از برندها علی رغم ایجاد اکانت مستقل برای کسب و کارشان همچنان مانند یک اکانت شخصی رفتار می ‎کنند بنابراین مشاهده عدم تمایل کاربران برای مشاهده محتوای بازاریابی چنین برندهایی امری طبیعی خواهد بود.

اگر شما به عنوان یک برند قصد ارزیابی سلیقه مشتریان را داشته باشید، اکانت رسمی کمک بسیار بیشتری به شما خواهد کرد. این امر در مورد اغلب برندها صحت دارد بنابراین باید در کوتاه‎ ترین زمان ممکن نسبت به بهبود وضعیت برندتان در زمینه رفتار بازاریابی در شبکه‎ های اجتماعی اقدام نمایید.

مطلب مرتبط: چرا برندها از اکانت خصوصی در اینستاگرام استفاده می کنند؟

امروزه فعالیت در قالب یک برند در شبکه‎ های اجتماعی همراه با الزامات بسیار زیادی است. هدف اصلی مقاله کنونی تمرکز بر روی دلایل اصلی جداسازی اکانت تجاری و شخصی کارآفرینان بود. شما به این ترتیب امکان تجربه فعالیت کاری و بازاریابی بهتر را خواهید داشت.

منبع : myasbn
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/k4rljmec
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه