سه شنبه, 14 مرداد 1399 - 15:38

بررسی یک اقدام عجیب در دوران رکود اقتصادی

شیوع ویروس کرونا در سطح بین ‎المللی مشکلات بسیار زیادی برای برندها ایجاد کرده است. وضعیت اغلب کسب و کارها در بازارهای بین ‎المللی چندان مساعد نیست. چنین وضعیتی راهبرد محافظه‎ کارانه از سوی شرکت ‎ها را منطقی جلوه می‎ دهد. بسیاری از کارآفرینان در زمان کنونی به جای سرمایه گذاری بیشتر بر روی عرصه کسب و کار اقدام به صرفه ‎جویی حداکثری می ‎کنند. این نکته اهمیت بسیار زیادی برای برندها دارد. اگر شما بودجه اندکی در دوران کرونا دارید، باید نسبت به سرمایه‎ گذاری آن بر روی برند یا صرفه ‎جویی برای مقابله با مشکلات احتمالی دست به انتخاب بزنید.

توصیه اساسی ما در این مقاله ضرورت شروع کسب و کار تازه است. بدون تردید چنین ایده ‎ای در دوران کرونا مشکلات بسیار زیادی برای برندها به همراه خواهد داشت. درست به همین خاطر اغلب کسب و کارها نسبت به شروع فعالیت تازه در چنین شرایطی تردید دارند. اگر شما نسبت به شروع کسب و کار تازه در شرایط کنونی تردید دارید، توجه به نکات مورد بحث در این مقاله کمک قابل توجهی به شما خواهد کرد. ما در ادامه به بررسی برخی از دلایل مبنی بر ضرورت شروع کسب و کار در شرایط کنونی خواهیم پرداخت.

دوره رکود ناشی کرونا زمان مناسب شروع کسب و کار

1. دیگران به فکر شروع کسب و کار نیستند

وقتی دیگران مشغول به صرفه‎ جویی در هزینه ‎ها هستند، شروع کسب و کار جدید به معنای فقدان رقیب جدی خواهد بود. بسیاری از کارآفرینان برای شروع کسب و کار مستقل‎ شان به دنبال زمان ایده‎ آل هستند. اغلب چنین زمانی هرگز از راه نمی ‎رسد، بنابراین شما باید هرچه زودتر نسبت به راه اندازی کسب و کارتان اقدام کنید. مزیت اصلی راه اندازی کسب و کار در شرایط کنونی، علاوه بر فقدان رقابت موثر، کاهش فشار بر روی شما خواهد بود. وقتی اوضاع بازار چندان مساعد نیست، کسب سودهای سرشار هدف هیچ برندی نخواهد بود. این امر حتی سختگیرترین سرمایه‎ گذارها را نیز قانع خواهد کرد.

مطلب مرتبط: چگونه یک کسب و کار را شروع کنیم

2. مزیت برندهای تازه تاسیس در مقابل رقبای قدیمی

برندهایی که پیش از این تاسیس شده‎ اند، در پی شیوع ویروس کرونا بار مسئولیت زیادی را حمل می ‎کنند. این امر شامل پاسخگویی به کارمندان از یکسو و توجه به مشتریان از سوی دیگر است. اگر شما کسب و کارتان را تازه راه ‎اندازی کرده باشید، دیگر نیازی به طی این مسیر نخواهید داشت. اغلب مشتریان در دوره‎ های زمانی دشواری نسبت به برندهای تازه تاسیس نگاه مثبتی دارند بنابراین شما امکان استفاده از چنین نگاهی برای بهبود وضعیت کسب و کارتان در شرایط کرونایی را خواهید داشت.

امروزه مشتریان از برندها انتظارات بسیار زیادی دارند. این امر تا حد زیادی در ارتباط با توانایی برندها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به شیوه‎ های متفاوت است. اگر شما در این وضعیت نسبت به ارائه کیفیت بالا در ارتباط با مشتریان نمایید، مزیت رقابتی قابل توجهی ایجاد خواهید کرد.

3. دسترسی ساده به نیروی کار

بسیاری از برندها در طول دوران کرونا اقدام به تعطیلی کسب و کارشان کرده ‎اند. این امر به معنای وجود مازاد نیروی کار در بازار است. اگر شما در زمان کنونی نسبت به شروع کسب و کارتان اقدام کنید، امکان استفاده از نیروی کار فراوان را خواهید داشت. وقتی اوضاع بازار نامساعد است، کارمندان شرایط ویژه‎ ای برای استخدام قبول خواهند کرد. این امر حتی شامل دریافت بخشی از حقوق در زمان شیوع کرونا و تصویه باقی مانده آن در دوران پساکروناست.

اگر شما در زمان کنونی کسب و کارتان را شروع کنید، شاید در ابتدا چالش ‎های زیادی پیش روی داشته باشید، اما در تحلیل نهایی امکان استفاده از مزیت های زمان در دسترس را خواهید داشت.

4. مشتریان در انتظار محصولات ارزان تر

وقتی اوضاع مالی در اغلب بازارها مناسب نیست، مشتریان نیز به دنبال محصولات ارزان ‎تر خواهند بود. امروزه بسیاری از برندها نسبت به تولید محصولات ارزان با چالش مواجه هستند. تغییر خط تولید یک کارخانه برای تولید محصولات ارزان هرگز کار ساده ‎ای نیست. اگر شما در شرایط کنونی شروع به فعالیت کاری نمایید، با مشکلات تغییر خط تولید مواجه نخواهید بود. همچنین هزینه ‎های تولید در شرایط کرونایی بسیار کمتر است. دلیل این امر عدم انگیزه کافی بسیاری از برندها برای تولید محصول و در نتیجه عدم خرید مواد اولیه است. شرکت‎ های تولید کننده مواد اولیه در چنین شرایطی حاضر به فروش محصولات شان با قیمت پایین‎تر نیز خواهند بود.

مطلب مرتبط: شروع کسب و کار موفق با 10 فرمان برتر

5. افزایش اعتبار برند

برندهایی که در شرایط شیوع ویروس کرونا اقدام به فعالیت در بازار کسب و کار می ‎کنند، همیشه اعتبار بالاتری کسب خواهند کرد. این امر به دلیل تلقی روحیه مبارزه‎ جویانه و شجاعت برندها از سوی مشتریان است. امروزه اعتبار برندها نقش مهمی در موفقیت ‎شان در عرصه بازاریابی دارد. اگر شما نیز به دنبال موفقیت در حوزه بازاریابی هستید، باید به این نکته توجه داشته باشید. شروع کسب و کار در شرایط کرونایی امکان جلب نظر مشتریان به شیوه منحصر به فرد را به همراه دارد. بدون شک چنین الگویی از جلب نظر مشتریان در هیچ بازه زمانی دیگری امکان ‎پذیر نخواهد بود.

6. تهیه امکانات به هزینه کمتر

امکانات موردنیاز برای دفتر کار یا مواد اولیه در شرایط شیوع ویروس کرونا بسیار راحت ‎تر در دسترس خواهد بود. این امر همراه با کاهش هزینه‎ های موردنیاز برای تهیه امکانات موردنیاز برای تاسیس شرکت همراه است. امروزه بسیار از شرکت ‎ها تمایلی به تولید محصول و حتی بازاریابی به منظور ماندگاری در ذهن مشتریان ندارند. این امر موقعیت مناسبی پیش روی کارآفرینان برای شروع کسب و کار تازه ‎شان قرار می ‎دهد. مهمترین مسئله در این میان شجاعت و روحیه مثبت برای شروع کسب و کار خواهد بود.

7. همکاری با شرایط بهتر

همکاری با دیگر برندها در شرایط کرونایی بسیار ساده ‎تر از هر زمان دیگری خواهد بود. اکنون بسیاری از برندها به دنبال کاهش هزینه‎ های جاری ‎شان هستند. این امر به معنای امکان همکاری با دردسرهای کمتر با چنین برندهایی خواهد بود. هیچ برندی کسب اندکی سود در دوران کرونایی و رکود اقتصادی را نادیده نمی ‎گیرد بنابراین پیشنهادهای همکاری شما، حتی با سود اندک نیز شانس بالایی برای پذیرش از سوی برندها خواهد داشت.

8. کاهش هزینه ‎های مدیریت برند

هزینه ‎های جاری برای مدیریت برند در شرایط کرونایی کاهش زیادی یافته است. این امر در مورد تهیه دفتر اصلی برای شرکت به خوبی قابل ملاحظه خواهد بود. بسیاری از برندها در شرایط کنونی تمایلی به ادامه فعالیت کارمندان در دفتر اصلی ندارند بنابراین تمایل به تمدید قرارداد اجاره دفتر شرکت به حداقل می ‎رسد. استفاده از الگوی دورکاری نیز هزینه‎ ها را به شدت کاهش می ‎دهد. شاید برند شما در ابتدای مسیر کسب و کار نیاز به اندکی دورکاری کارمندان داشته باشد. این امر به دلیل عدم نیاز به جا به جایی و خطر ابتلا به کرونا مورد استقبال اغلب کارمندان قرار خواهد گرفت.

9. سهولت در گرفتن وام‎ های مختلف

وام گرفتن برای شروع کسب و کار ایده تازه‎ ای نیست. بسیاری از برندها در دهه ‎های اخیر برای شروع کسب و کار یا توسعه برندشان اقدام به اخذ وام کرده‎ اند. مهمترین نکته در این میان استفاده از وام ‎های دارای شرایط مناسب است. امروزه اغلب بانک ‎ها در صورت شراکت در سود نهایی استارت ‎آپ ‎ها اقدام به سرمایه‎ گذاری یا ارائه وام می ‎کنند. این امر به معنای ضرورت شراکت با بانک‎ ها در اغلب طرح ‎های کاری است.

یکی از نکات مهم در مورد دوران کرونا امکان همکاری با بانک ‎ها برای دریافت وام همراه با شرایط ساده ‎تر است. بسیاری از کسب و کارها در شرایط کنونی توان اخذ وام ندارند. همچنین انگیزه ‎ای نیز در آنها برای چنین امری دیده نمی ‎شود. اگر شما در چنین شرایطی به سوی دریافت وام از بانک‎ها بروید، به احتمال زیاد واکنش بسیار بهتری از سوی آنها دریافت خواهید کرد. این امر حتی شامل تسهیل شرایط اخد وام نیز خواهد بود بنابراین زمان کنونی یکی از بهترین موقعیت ‎های دریافت وام محسوب می ‎شود.

مطلب مرتبط: الزامات شروع یک کسب و کار

10. افزایش جذابیت داستان برند

امروزه هر برندی در دنیای کسب و کار دارای داستان خودش است. مسئله اساسی در این میان شباهت داستان اغلب برندها به هم است. این امر ضرورت خلق داستانی جذاب برای برندها را پیش می ‎کشد. اگر شما در دوران کرونا اقدام به شروع کسب و کارتان نمایید، داستانی بی ‎نهایت جذاب برای مشتریان خواهید داشت. بدون شک کمتر مشتری از داستان یک برند که در اوج مشکلات مالی شروع به کار کرده است، به راحتی عبور خواهد کرد. هرچه توانایی یک برند برای بیان داستان‎ های جذاب پیرامون کسب و کارش بیشتر باشد، در نهایت موفقیت بهتر کسب خواهد کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید