دوشنبه, ۲۳ فروردین(۱) ۱۴۰۰ / Mon, 12 Apr(4) 2021 /
           
فرصت امروز

بازاریابی و تبلیغات در یوتیوب نیاز به ارائه دلیل برای اثبات سودمندی ندارد. امروزه شمار بالایی از برندها در یوتیوب به دنبال بازاریابی و جلب نظر مخاطب هدف هستند. این امر فضای بازاریابی در یوتیوب را به شدت رقابتی کرده است. یکی از نکات مهم در این میان تلاش برای جلب نظر مخاطب هدف برای مدت زمانی طولانی است. متاسفانه بسیاری از برندها در بازه های زمانی کوتاه مخاطب هدف شان را از دست می دهند. دلیل این امر عمدتا مربوط به برنامه ریزی کوتاه مدت یا به طور کلی فقدان هرگونه برنامه مشخصی است. 

فرمت ویدئو در طول یک دهه گذشته به طور روزافزونی مد نظر مخاطب هدف قرار گرفته است. بسیاری از کاربران برای تعامل با برندها اولویت شان مشاهده محوای ویدئویی است. برخی از کسب و کارها در این میان واکنش مناسبی نسبت به این نیاز کسب و کارها نشان می دهند. این امر مزیت های بسیار زیادی برای کسب و کارها به همراه دارد. شاید در نگاه نخست بازاریابی در یوتیوب گزینه بسیار سختی باشد. بسیاری از برندها حضور در دیگر شبکه های اجتماعی را ترجیح می دهند. نکته مهم در این میان بارگذاری محتوای ویدئویی در پلتفرم مخصوص این فرمت است. یوتیوب از مدت ها قبل در این رابطه امکانات مهمی برای بازاریاب ها فراهم کرده است. آمارهای دقیق و تفصیلی فقط بخشی از خدمات یوتیوب برای کاربران است. 

بازاریابی و جذب مخاطب هدف در یوتیوب با استراتژی های برتر

بازاریابی در یوتیوب یک مسئله بسیار مهم است، اما تنها دغدغه برندها محسوب نمی شود. تلاش برای تعامل با مخاطب هدف نیز یکی از نکات مهم برای بهبود وضعیت برندهاست. امروزه شمار بالایی از برندها در این رابطه با مشکلات بسیار مهمی مواجه می شوند بنابراین تلاش برای رفع مشکلات مربوط به جلب نظر مخاطب هدف و تبدیل شان به مشتریان وفادار برند امری ضروری خواهد بود. هدف اصلی در مقاله کنونی بررسی برخی از نکات مهم برای جلب نظر کاربران در یوتیوب به محتوای بازاریابی برندهاست. این امر شامل بررسی گزینه های بسیار متنوعی است. در ادامه برخی از مهمترین نکات و استراتژی ها برای جلب نظر مخاطب هدف و تعامل با آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

مطلب مرتبط: 4 نکته بازاریابی مهم که از یوتیوبرهای جوان می توان آموخت

تولید محتوای جذاب

محتوای جذاب همیشه امکان جلب نظر مخاطب هدف را به همراه دارد. برندهای بزرگ برای تولید محتوا در هر فرمتی دارای برنامه ای مشخص هستند. درست به همین خاطر مدت زمان موردنیاز برای برندهای بزرگ به منظور تولید محتوا بسیار کمتر از دیگر رقبای شان است. این امر مزیت های بسیار زیادی برای کسب و کارها به همراه دارد. مهمترین نکته در این میان امکان ارائه محتوای تازه برای مخاطب هدف به طور مداوم است. 

وقتی از محتوای جذاب در یوتیوب صحبت می کنیم، بدون تردید فرم ویدئو باید مدنظر قرار گیرد. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به استفاده از آمارهای تحلیلی دارند. این امر برای بازاریابی و جلب نظر مخاطب هدف امری ضروری به نظر می رسد. تولید محتوای تعامل برانگیز بدون توجه به سلیقه مخاطب هدف امری غیرممکن محسوب می شود بنابراین باید همیشه به این نکته مهم توجه نشان دهیم. در غیر این صورت مشکلات بسیار زیادی پیش روی کسب و کارمان قرار خواهد گرفت. 

یکی از معیارهای مهم در زمینه تعامل با مخاطب هدف استفاده از تجربه های قبلی برندمان است. این امر اهمیت بسیار زیادی برای برندها به همراه دارد. برخی از بازاریاب ها در طول زمان نسبت به جلب نظر مخاطب هدف براساس شیوه های یکسان و بدون اعمال تغییر در نحوه بازاریابی شان اقدام می کنند. شاید این امر در نگاه نخست بی ایراد به نظر برسد، اما در بلندمدت مشکلات بسیار زیادی برای کسب و کارها به همراه خواهد داشت. با این حساب هر برند باید در بلندمدت نسبت به بازنگری در شیوه های تولید محتوایش اقدام نماید. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور مداوم پیدا نخواهد کرد. 

استفاده از پلی لیست برای افزایش تعامل با مخاطب هدف

قرار دادن ویدئوهای برند در پلی لیست های مشخص دارای مزیت های بسیار زیادی است. امروزه بسیاری از کاربران برای مشاهده ویدئوهای بازاریابی اقدام به مشاهده پلی لیست هر برند می کنند. این امر به معنای قرار دادن ویدئوهای دارای ارتباط مفهومی با هم در یک پلی لیست است. 

شاید یوتیوب یک پلتفرم عجیب برای بسیاری از بازاریاب ها محسوب شود. این امر تا حدود زیادی مربوط به نحوه مدیریت کانال ها در این پلتفرم است. پلی لیست ها اغلب اوقات به طور عمومی در دسترس تمام کاربران قرار می گیرد. بنابراین اگر برند شما در تلاش برای راه ‏اندازی یک پلی لیست خصوصی است، باید نسبت به عواقب این امر آگاهی کامل داشته باشد. البته بیشتر اوقات بازاریاب ها به اشتباه پلی لیست ها را در خالت خصوصی قرار می دهند بنابراین باید نسبت به رفع این مشکل با توجه بیشتر به تنظیمات هر پلی لیست اقدام کرد. 

قرار دادن ویدئوهای دارای بازدید و بازخورد بهتر در رتبه های نخست پلی لیست اهمیت بسیار زیادی دارد. این امر موجب جلب نظر مخاطب هدف می شود. بسیاری از بازاریاب ها برای جلب نظر مخاطب هدف نسبت به این نکته توجه هوشمندانه ای نشان می دهند. هرچه ویدئوهای ابتدایی یک پلی لیست دارای جذابیت های بیشتری باشد، کاربران تمایل بالاتری برای مشاهده تمام ویدئوهای آن پلی لیست نشان خواهند داد. 

بدون تردید کیفیت تمام ویدئوهای بازاریابی یک برند در یک وضعیت نیست. برخی از ویدئوها دارای کیفیت بسیار بالاتری در مقایسه با دیگر نمونه هاست هستند. نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از ویدئوها برتر به منظور تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مخاطب هدف است. 

برخی از برندها اقدام به تولید ویدئوهای بازاریابی سریالی می کنند. این امر به معنای ارتباط معنادار میان ویدئوهای بازاریابی در بازه های زمانی طولانی است. اگر ویدئوهای موردنظر در یک پلی لیست گردآوری شود، دسترسی کاربران به آن ساده تر از هر زمان دیگری خواهد بود. این امر مدنظر بسیاری از برندها قرار دارد. با این حساب باید نسبت به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس چنین ایده هایی توجه نشان داد. اغلب اوقات پلی لیست های برندها شمار بسیار زیادی را شامل می شود. این امر نشانه مثبتی از توسعه فرآیند بازاریابی در یوتیوب نیست. دسته بندی ویدئوها باید براساس معیارهای درست صورت گیرد. در غیر این صورت شمار بالای پلی لیست ها موجب ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد شد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی در یوتیوب با تکنیک های جذاب

ترغیب مخاطب به سوی عملی خاص در انتهای هر ویدئو

کسب و کارها نسبت به تولید محتوای بازاریابی اهداف مختلفی را دنبال می کنند. بدون تردید هیچ برندی برای سرگرم ساختن صرف مخاطب هدف هزینه و زمان تیم بازاریابی اش را صرف نمی کند. تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و دعوت از وی برای انجام عملی خاص باید در بهترین زمان ممکن صورت گیرد. توصیه اصلی در این بخش سرمایه گذاری بر روی لحظات پایانی ویدئو است. این امر به دلیل امکان جلب نظر مخاطب هدف به شیوه ای بهتر و تعاملی تر صورت می گیرد. 

اغلب کاربران پس از مشاهده ویدئوهای بازاریابی تمایل به آگاهی بیشتر از برند موردنظر پیدا می کنند. اگر این نیاز کاربران به طور درستی مدیریت شود، امکان تاثیرگذاری بر روی آنها تا حدود زیادی افزایش خواهد یافت.

بسیاری از کاربران برای مشاهده ویدئوهای هر برند اقدام به فالو کردن آن نمی کنند. این امر یکی مشکلات اصلی برندها در شبکه های اجتماعی محسوب می شود. هرچه تعداد فالوورهای یک برند کمتر باشد، اعتماد کاربران به آن کمتر می شود بنابراین توجه به تعداد فالوورهای برند امر مهمی خواهد بود. هر کسب و کار باید در زمان مناسب نسبت به ترغیب مخاطب هدف به سوی علی خاص اقدام نماید. نکته مهم در این میان انتخاب هدفی مهم برای مخاطب است. اگر درخواست های ما بیش از اندازه زیاده خواهانه باشد، امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از بین خواهد رفت. این امر دارای اهمیت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. برخی از برندها برای دعوت از مخاطب هدف‎ به سوی عملی خاص از ایده های عجیبی استفاده می کنند. درخواست برندها از کاربران باید ساده و عملی باشد. درخواست هایی نظیر دنبال کردن کانال، لایک یا درج کامنت ایده های مناسبی محسوب می شود. اگر این امر مدنظر برندها قرار نگیرد، امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف از بین خواهد رفت. 

بهینه سازی ویدئوها

جلب نظر کاربران به کانال یوتیوب برند امر ساده ای نیست. یکی از راهکارها در این میان توجه به بهینه سازی ویدئوهای کانال رسمی برند است. شاید این امر بسیار ساده و ابتدایی به نظر برسد، اما تاثیرگذاری مناسبی بر روی مخاطب هدف خواهد داشت. تلاش برای آشنایی با برخی از تنظیمات اولیه یوتیوب و همچنین بارگذاری ویدئو در این پلتفرم ضرورت زیادی دارد. 

بسیاری از بازاریاب ها پس از ورود به فضای یوتیوب از اطلاعات زیادی بهره مند نیستند. همین امر مشکلات زیادی برای آنها ایجاد می کند. شاید در نگاه نخست یوتیوب نیز درست مانند دیگر شبکه های اجتماعی باشد، اما این برداشت اطلاعات غلطی برای برندها به همراه خواهد داشت. برخی از کسب و کارها در مسیر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به آگاهی از تفاوت های میان یوتیوب و دیگر پلتفرم های آنلاین دارند. در غیر این صورت امکان فعالیت و بازاریابی مناسب در یوتیوب فراهم نخواهد شد. 

خوشبختانه ویدئوهای آموزشی بسیار زیادی در مورد بهینه سازی ویدئوها و همچنین تنظیمات درست کانال یوتیوب وجود دارد. با این حساب هر بازاریاب و طراح تبلیغاتی پیش از ورود به فضای یوتیوب باید چند ویدئو و در صورت امکان دوره های آموزشی را مشاهده نماید. این امر کمک شایانی به آنها برای فعالیت بهتر در یوتیوب خواهد کرد. امروزه هرچه مدت زمان عادت کردن به پلتفرم های اجتماعی تازه کاهش پیدا کند، بازاریاب ها امکان تاثیرگذاری بیشتری بر روی مخاطب هدف پیدا خواهند کرد. 

طراحی ویدئوهای معارفه جذاب

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در زمینه بازاریابی در یوتیوب مربوط به طراحی خلاصه هر ویدئو است. امروزه یوتیوب پیش نمایشی کوتاه از هر ویدئو در اختیار کاربران قرار می دهد. اگر یک برند نسبت به شخصی سازی این ویدئو کوتاه اقدام نکند، شمار بازدیدکنندگانش به شدت کاهش پیدا خواهد کرد بنابراین همیشه باید به این نکته مهم توجه لازم را نشان دهیم. 

مطلب مرتبط: بازاریابی اینترنتی موفق با 11 کانال یوتیوب

الگوبرداری از ویدئوهای برتر و جذاب برای کاربران در فضای یوتیوب اهمیت بسیار زیادی دارد. اغلب اوقات برندهای تازه تاسیس یا کسب و کارهای کوچک امکان استفاده از تجربه شخصی شان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را ندارند بنابراین باید نسبت به تاثیرگذاری بر روی کاربران براساس استفاده از تجربه برندهای بزرگ اقدام نمایند. مزیت اصلی این امر امکان جلب نظر مخاطب هدف در زمان کوتاه و بدون نیاز به تجربه های سخت و دشوار است. 

تعامل با مخاطب هدف

تعامل با مخاطب هدف یکی از مهمترین نکات در بازاریابی محسوب می شود. بسیاری از برندها برای تعامل با مخاطب هدف همیشه به دنبال دلایل متفاوت هستند. تعامل با دیگران هیچ گاه نیاز به دلایل مشخصی ندارد بنابراین باید همیشه نسبت به بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام کرد. برخی از برندها به اشتباه فقط ویدئوهای بازاریابی در این فضا بارگذاری می کنند. این امر یکی از اشتباهات رایج در فضای یوتیوب محسوب می شود. شبکه های اجتماعی به طور کلی برای تسهیل ارتباط میان مردم در نقاط مختلف شکل گرفته اند بنابراین هیچ دلیلی برای تعامل با مخاطب هدف در این فضا وجود ندارد. 

برخی از نکات مهم برای تعامل با مخاطب هدف شامل پاسخگویی به نظرات شان و همچنین تلاش برای آگاهی از ایده ها و سلیقه شان به منظور تولید محتوای جذاب تر است. این امر شاید در نگاه نخست مشکلات بسیار زیادی برای  هر برند به همراه داشته باشد، اما پس از مدت زمانی کوتاه شانس هر کسب و کار برای جلب نظر مخاطب هدف را افزایش می دهد. 

محورهای اساسی برای تعامل با مخاطب هدف بسیار ساده است. اگر یکی از ویدئوهای تازه بازاریابی را منتشر کرده اید، باید به بازخوردهای کاربران واکنش نشان دهید. همچنین دعوت از کاربران برای بیان نظرات شان نیز ایده مناسبی خواهد بود. امروزه کاربران تمایلی برای تعامل با برندهای بیش از اندازه سرد و بی روح ندارند. درست به همین خاطر باید نسبت به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس ایده های مناسب اقدام کرد. در غیر این صورت مشکلات حوزه بازاریابی بیش از پیش افزایش می یابد. 

تبلیغ ویدئوی برند در سایر محتوای بازاریابی

بدون تردید هر برند دارای اکانت های متعدد در پلتفرم های گوناگون است. این امر به معنای مدیریت کانال رسمی برند در یوتیوب در کنار دیگر اکانت هاست. اگر کسب و کار شما به دنبال توسعه محتوای بازاریابی اش برای جلب نظر مخاطب هدف است، باید در وهله نخست نسبت به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس تبلیغ در پلتفرم های گوناگون اقدام نماید. این امر هزینه بسیار زیادی برای برندها به همراه دارد. نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از اکانت های مختلف برندمان به عنوان ابزاری تبلیغاتی است. 

بدون تردید طرفدارهای برند در هر پلتفرم دارای تفاوت هایی در سلیقه هستند. درست به همین خاطر برندها در شبکه های اجتماعی مختلف اقدام به تولید محتوای جذاب می کنند. این امر در صورت تمایل برای تبلیغ محتوای یوتیوب در دیگر پلتفرم ها نوعی مزیت محسوب می شود. بازنشر بخشی از ویدئوی بازاریابی برند در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام یا اسنپ چت ایده جذابی است. نکته مهم در این میان در دسترس قرار دادن لینک مربوط به ویدئو است. در غیر این صورت کاربران امکان مشاهده ویدئوهای کامل برند را نخواهند داشت. 

مطلب مرتبط: بازاریابی بهتر با کمک یوتیوب

یوتیوب یکی از پلتفرم های سازگار با تمام دستگاه های هوشمند است بنابراین کاربران امکان مشاهده ویدئوهای مختلف حتی در تلویزیون‎شان را نیز خواهند داشت. این امر امکان تبلیغ ویدئوهای رسمی برند در یوتیوب را به بهترین شکل افزایش می دهد. 

انتشار محتوا به طور مداوم

یکی از مشکلات اساسی برندها در زمینه بازاریابی عدم تداوم است. گاهی اوقات یک برند برای مدت زمانی محدود مانند یک ماه اقدام به تولید محتوای جذاب می کند. با این حال در طول دو هفته بعد هیچ خبری از برند موردنظر نیست. این امر ضربه بسیار بدی به اعتبار کسب و کارها وارد می سازد. هر برند باید برنامه ای مشخص برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داشته باشد. مهمترین بخش برنامه موردنظر تلاش برای انتشار مداوم ویدئوهای بازاریابی است. اگر این امر دچار اخلال شود، دامنه وسیعی از کاربران نسبت به کسب و کارمان دلسرد خواهند شد. 

حوزه بازاریابی در طول سال های اخیر توسعه بسیار زیادی پیدا کرده است. استفاده از ابزارهای پیشرفته و دارای هوش مصنوعی فرآیند تولید محتوا را ساده تر از هر زمان دیگری کرده است. با این حساب مشاهده ناتوانی برندها برای بارگذاری مداوم ویدئو در یوتیوب بیشتر ناشی از فقدان انگیزه تیم بازاریابی است. 

بدون شک توصیه های بسیار زیادی در مورد انتشار محتوای ویدئویی در یوتیوب وجود دارد. زمان های مناسب برای بارگذاری ویدئو متفاوت است. این امر در مورد تعداد ویدئوهای مناسب در هفته نیز به همین شکل است. ساده ترین توصیه در این میان تلاش برای باگذاری ویدئو هر سه بار در هفته است. این امر فرصت کافی در اختیار کاربران برای مشاهده ویدئوها نیز خواهد داد. برخی از کسب و کارها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیازهای بسیار زیادی را مد نظر قرار می دهند. این امر موجب تولید محتوای بیش از اندازه در طول هفته می شود. شاید این امر در نگاه نخست مزیت های بسیار زیادی برای برندها داشته باشد. نکته مهم در این میان ناتوانی مخاطب هدف برای مشاهده شمار بالایی از ویدئوها در مدت زمانی اندک است بنابراین باید همیشه نسبت به انتظار تعداد مناسبی از ویدئوها در طول هفته اقدام کرد. زیاده‏روی در این موضوع نیز درست مانند عدم انتشار محتوا نادرست خواهد بود. 

استفاده از ایده های خلاقانه

بدون تردید کلیشه های بسیار زیادی برای تولید ویدئوهای بازاریابی وجود دارد. متاسفانه برخی از برندها به طور مداوم از کلیشه های رایج برای بازاریابی در یوتیوب استفاده می کنند. این امر مخاطب هدف را نسبت به مشاهده ویدئو ناامید خواهد کرد. یکی از مهمترین نکات در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس استفاده از ایده های خلاقانه است. بدون تردید این امر همیشه سختی های زیادی به همراه دارد. مسئله اساسی تلاش برای ایجاد تغییراتی قابل ملاحظه و شخصی سازی در ایده های عمومی بازاریابی است. 

الگوبرداری از برندهای بزرگ برای تولید محتوای جذاب بازاریابی در یوتیوب همیشه گزینه در دسترسی است. با این حال اگر بیش از حد مدنظر برندها قرار داشته باشد، تکراری خواهد شد بنابراین باید گاهی از ایده های منحصر به فرد برندمان نیز استفاده نماییم. 

همکاری با دیگر کانال ها

شما تنها برندهای حاضر در یوتیوب نیستید. بسیاری از کسب و کارها نیز در تلاش برای تعامل با مخاطب هدف هستند. این امر گزینه های بسیار زیادی در دسترس برندها قرار می دهد. یکی از گزینه ها در این میان همکاری با دیگر کانال ها برای تولید محتوا به صورت مشترک است. 

همکاری برندها با هم در حوزه بازاریابی ایده تازه ای نیست. یکی از مهمترین مسائل در این میان تلاش برای انتخاب برندهای دارای زنجیره مشتریان مشترک و مکمل برای تولید محتواست. این امر موجب عدم رقابت مستقیم میان برندهای همکار می شود. بدون تردید همکاری با رقیب مستقیم مان در حوزه بازاریابی ایده بسیار بدی خواهد بود. این امر هیچ گاه به سادگی روی نمی دهد. همچنین نتیجه مناسبی نیز برای برندها به همراه ندارد بنابراین در انتخاب طرف مقابل برای همکاری در حوزه بازاریابی باید دقت نظر بسیار زیادی به خرج دهیم. 

همکاری تبلیغاتی با یوتیوب 

یوتیوب برخی از ویدئوها را با دریافت هزینه تبلیغاتی برای دامنه مشخصی از کاربران به عنوان ویدئوهای ویژه نمایش می دهد. اگر کسب و کار شما در زمینه جلب نظر مخاطب هدف در ابتدای مسیر قرار دارد، همکاری با یوتیوب ایده عالی خواهد بود. این امر امکان جلب نظر دامنه قابل ملاحظه ای از کاربران را به همراه خواهد داشت. همچنین هزینه بسیار منطقی نیز در مقایسه با دیگر الگوهای تبلیغاتی برای برندها در پی دارد. 

مطلب مرتبط: 10 یوتیوبر پردرآمد جهان در سال 2020

امروزه بازاریابی در یوتیوب امر بسیار مهمی محسوب می شود. بسیاری از برندها برای تعامل با مخاطب هدف اقدام به بازاریابی در این فضا می کنند. مسئله مهم در این میان تلاش برای استفاده از ایده های کاربردی به منظور آشنایی با برخی از مهمترین نکات در این زمینه است. جلب نظر مخاطب هدف در یوتیوب به صورت ارگانیک بر شیوه هایی نظیر خرید دنبال کننده اولویت دارد. دلیل این امر نیز فرآیند واقعی چنین تعامل هایی است. توصیه های مورد بحث در این مقاله کمک شایانی به کسب و کارها برای شروع فرآیند جلب نظر مخاطب هدف خواهد کرد. 

منبع : blog.hubspot
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/u4wx3GgW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه