پنجشنبه, ۲۷ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Thu, 18 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

تحرک هوشمند

10 سال پیش ( 1393/10/7 )
پدیدآورنده : عباس نعیم امینی  

شاید حمل‌و‌نقل الکتریکی یک تکنولوژی مربوط به آینده باشد، اما برخی از کشور‌های صنعتی جهان با یک برنامه‌ریزی مدون در پی دست یافتن به راه‌هایی برای توسعه حمل‌و‌نقل ارزان و پاک هستند، از این‌رو حمل‌ونقل الکتریکی و سرمایه‌گذاری در این بخش به عنوان یکی از اهداف مشخص در کنار توسعه و بهینه‌سازی فناوری‌های موجود در این کشور‌ها دنبال می‌شود. 

دولت فدرال آلمان به‌عنوان یک هدف بلند‌پروازانه از تردد یک میلیون وسیله نقلیه الکتریکی تا سال 2020 خبر داد و این موضوع را به‌عنوان یک هدف مشخص و کاربردی در دستور کار قرار داد. به این ترتیب استفاده از خودرو‌های الکتریکی بخشی از فضای حمل‌و‌نقل و جزیی از زندگی روزمره مردم این کشور خواهد شد، بنابراین سرمایه‌گذاری در فناوری‌های جدید و نوآورانه و عملی کردن ایده‌هایی که در ابتدا غیر‌منطقی و غیر‌قابل باور به نظر می‌رسند یک راهکار موثر برای بهبود سطح رفاهی و شرایط زندگی افراد جامعه است. 

دریک نمای کلی، خودرو‌های الکتریکی به نسبت گران‌تر از خودرو‌های بنزین‌سوز و دیزلی تمام می‌شود، بنابراین ارائه مشوق‌های مستقیم و غیرمستقیم برای استفاده‌کنندگان از وسایل نقلیه سازگار با محیط‌زیست و انرژی‌های کار‌آمد امری ضروری برای افزایش استقبال از این نوع خودروهاست...

حال اگر بخواهیم این هدف‌گذاری آلمانی‌ها را با شرایط داخلی خودرو‌سازی در ایران مقایسه کنیم خواهیم دید که خودرو‌سازی در ایران چه مسیر دور و درازی را برای رسیدن به استاندارد‌های روز دنیا در پیش دارد. سال‌هاست که صنعت خودرو‌سازی در ایران به دنبال سیاست‌گذاری‌های اشتباه مسئولان و برنامه‌ریزان اقتصادی کشور در یک روند رو به افول چشم به حضور خودرو‌سازان بزرگ دنیا دوخته است. در شرایط فعلی هم همه چیز معطوف به حل و فصل مسائل هسته‌ای ایران و مذاکره با  1+5 است تا به دنبال برداشتن تحریم‌ها، خودرو‌سازی در ایران جان تازه‌ای بگیرد.

پرسش مهم این است که تا چه زمانی باید منتظر بمانیم که صنعت خودرو‌سازی کشور دوران کودکی خود را سپری کند و اینکه حمایت‌های دولتی از صنعت خودرو در ایران طی این سال‌ها عملا چه نتایج مثبتی را به دنبال داشته است؟ نگاهی به تاریخچه شرکت‌هایی نظیر تویوتا نشان می‌دهد که برای موفقیت در صنعت خودرو‌سازی به این حمایت‌های طولانی مدت و بی‌نتیجه نیازی نیست. 

شرکت تویوتا با یک هدف‌گذاری دقیق طی 20 تا 25 سال به یکی از برترین خودرو‌سازان دنیا تبدیل شد و در سال 2002 توانست خود را به‌عنوان یکی از برند‌های خودرویی در کنار جنرال‌موتور، مرسدس بنز و... مطرح کند. 

بنابراین معرفی تحرک هوشمند و سرمایه‌گذاری در ساخت خودرو‌های الکتریکی به‌عنوان یک تکنولوژی مربوط به آینده در ایران خیلی هم غیر‌منطقی به نظر نمی‌رسد، لذا با توجه به مشکلاتی که در زمینه مسائل زیست‌محیطی و آلودگی هوا به‌ویژه در شهر‌های بزرگ وجود دارد سرمایه‌گذاری در حمل‌و‌نقل الکتریکی به‌عنوان یک راهکار منطقی و درست در این زمینه مطرح است. ورود موتورسیکلت‌های الکتریکی به بازار ایران حاکی از آن است که این توانمندی برای جایگزینی خودرو‌های الکتریکی در کشور وجود دارد، لذا این فرصت بدیع برای سرمایه‌گذاران و صاحبان سرمایه در ایران وجود دارد تا دست به کار شوند. 

نگاهی به روند‌های بازار‌های مختلف در ایران نشان می‌دهد که تقاضا برای فناوری جدید در میان مشتریان بسیار زیاد است، بنابراین جای نگرانی از بابت فروش محصول وجود ندارد. از سوی دیگر راه‌اندازی خط تولید این نوع وسایل نقلیه می‌تواند زمینه‌های فعالیت را برای قطعه‌سازان و تولید‌کنندگان باتری و موتور الکتریکی و سایر قطعات برای وسایل نقلیه الکتریکی فراهم آورد. 

سوی دیگر ماجرا سیاستمداران و تصمیم‌گیران اقتصادی کشور‌ند که باید با ارائه مشوق‌های هماهنگ و جذاب، کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی را در دستور کار خود قرار دهند و این امر را در هدف‌گذاری‌های اقتصادی و برنامه‌ریزی‌های بلند‌مدت توسعه‌ای لحاظ کنند. تحرک هوشمند و پاک نیازمند حمایت‌های دولتی، در نظر گرفتن معافیت‌های مالیاتی، اعطای تسهیلات بانکی و... است، همچنین برنامه ملی برای خرید خودروهای برقی باید در برنامه‌های کلان اقتصادی قرار گیرد و از سوی دیگر، زیرساخت‌های شارژ عمومی باید در دستور کار باشد. 

از نقطه‌نظر زیست‌محیطی، وسایل نقلیه الکتریکی تنها یکی از راه‌حل‌های استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر در سیستم حمل‌و‌نقل است که می‌تواند کاهش آلودگی‌ها را تا حد زیادی به دنبال داشته باشد. راه‌حل دیگر سرمایه‌گذاری در ساخت خودروهای خورشیدی است. از آنجا که پتانسیل‌های تولید برق در ایران بسیار زیاد است بنابراین مشکلی برای تامین انرژی در این زمینه وجود ندارد. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HRP2Tsdr
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانهکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه

https://www.ceats.org/

https://blog.mocelin.ind.br/

https://nrims.uncst.go.ug/

toto togel

https://alcaldiasancristobal.gob.ve/

Situs toto

https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/

slot pulsa

situs togel

situs toto

situs 5k

situs gacor

situs toto

situs toto

slot777

deposit 5000

slot 5k

toto togel

Kembangtoto

slot qris

situs toto

deposit 5000

slot gacor qris

slot deposit 5000

situs kembangtoto

toto togel

Link slot dana

slot qris

situs toto

toto togel

slot depo 5k

situs kembangtoto

kembangtoto

slot qris

situs togel

toto togel

situs togel

situs toto

slot qris

situs toto

situs toto

situs toto

toto 4d

situs togel

situs toto

slot777

deposit 5000

link slot gacor

situs toto

situs toto

slot 5000

Situs toto

slot777

situs toto

slot 5000

slot pulsa

situs toto

toto togel

Situs toto

kembangtoto

situs toto

situs toto

situs toto

situs 5000

situs toto

situs toto

situs togel

slot88

bandar togel

bandartoto

https://collegiogeometri.mb.it/

https://lavorain.seval.it/

https://personal.cofadena.gob.bo/

situs togel

toto 4d